Tietääkö kukaan varmaksi miten poliisin käyttämät automaattipöntöt ajoneuvon nopeuden mittaavat? Onko niissä sisällä tutkat, vai onko esim tiessä anturit, jotka nopeuden mittaavat?
(Näemmä sitten ollaan menossa tulevaisuudessa taas induktiosilmukoiden suuntaan, mikähän pietsoissa mätti?)
Josta sitten aina muistan varoitukset, että kyseisten sensoreiden läheisyydessä ei saa olla halkemia tiessä 50m säteellä anturista. Mitenhän toteutuu meidän routaisilla ja uraisilla teillä?
Vielä lehdistötiedote, josta selviää, että kun Robot Visual systems mokaa (ongelmiahan laitteiden toimivuudessa on jo ollut; ei saada toimimaan lainkaan, sammahtelevat toimiessaan omia aikojaan) on automaattisakotus vaakalaudalla:
Toki, näissä Traffipaxeissa, joita lähes kaikki nykyään ovat, on piezosähköiset anturit maassa yleensä 20 m ennen pömpeliä.
http://www.robot.de/english/traffiphot_s.php
http://www.robot.de/english/popup_traffiphot-s-messablauf.htm
Tuolla aivan virallista tietoa asiasta:
http://alk.tiehallinto.fi/julkaisut/pdf/4000450-vautomaattinen_nopeusvalvontaohje.pdf
(Näemmä sitten ollaan menossa tulevaisuudessa taas induktiosilmukoiden suuntaan, mikähän pietsoissa mätti?)
Josta sitten aina muistan varoitukset, että kyseisten sensoreiden läheisyydessä ei saa olla halkemia tiessä 50m säteellä anturista. Mitenhän toteutuu meidän routaisilla ja uraisilla teillä?
Vielä lehdistötiedote, josta selviää, että kun Robot Visual systems mokaa (ongelmiahan laitteiden toimivuudessa on jo ollut; ei saada toimimaan lainkaan, sammahtelevat toimiessaan omia aikojaan) on automaattisakotus vaakalaudalla:
http://www.robot.de/skripte/presse/15-08-05%20Finland%20en.pdf?lan=en