Bombardier Outlanderin mönkijän laatu ja vaarallisuus?

22 kommenttia

Kokemuksia Bombardier Outlander 400 -04 mönkijästä:
100km. -etupään nivel hajosi Visco, -lukon lyötyä päälle neljännen vetävän pyörän. 600km. -takarenkaat irtosivat rungosta hitsaussaumasta. Molemmat takarenkaat ovat kiinni samassa tangossa, joka on siis hitsattu runkoon kiinni. Takarenkaat menevät täysin holtittomaksi, ja mönkijä on ajokelvoton.

Minulla oli vauhtia irtoamishetkellä n.10km/h:ssa. Ajattelin myöhemmin, että mitä ois voinut tapahtua jos vauhtini olisi ollut esim. 50km/h:ssa?

  
  • Kuinka kovaa tuollainen kulkee parhaimillaan?

      
  • Ko. mönkijä kulkee helposti 70-80km/h. Voi kulkea nopeampaakin, mut en oo ajanut kuin 70km/h.

      
  • Millainen ajettavuus yli kuutta kymppiä mentäessä?

      
  • 70km/h:ssa on kova vauhti mönkijään, sillä se on kapea ja kiikkerä. Soratiellä ajettavuus on ihan ok, jos ei vauhtia liikaa.

      
  • Kuinka kovaa kulkee kovimmat mönkijät markkinoilla?

      
  • Isoimmilla moottoreilla varustetut mönkijät kulkevat lähemmäksi 100km/h.

      
  • Onko niissä paremmat ajo-ominaisuudet? Jotka kulkevat sataa...? :smile:

      
  • Mönkijään vaihdettiin runko sen katkeiltua monesta kohdin.
    Luulen kuitenkin, että se ei tule ratkaisemaan Outlanderin laatuongelmaa?!

      
  • Kiva kuulla toistenkin kokemuksista (vaikkakin nämä eivät olleet mieluista kuultavaa), mä olen nyt ajellut 900km ja mitään ongelmia taas ei ole ollut tai oikeastaan pari renkaat kuluu asfaltilla aivan liikaa ja siinä kun on valojen, vilkkujen yms. merkkivalot niiden ympärillä oleva kumi halkeilee ja menevät poikki.
    Takuu korvaa toivottavasti viat.

    Muuten olen ollut tosi tyytyväinen, lumilevyä en vielä ole päässyt testaamaan.

    Lainaus:
    28.06.2004 klo 22:31 Mönkkäri kirjoitti
    Kokemuksia Bombardier Outlander 400 -04 mönkijästä:
    100km. -etupään nivel hajosi Visco, -lukon lyötyä päälle neljännen vetävän pyörän. 600km. -takarenkaat irtosivat rungosta hitsaussaumasta. Molemmat takarenkaat ovat kiinni samassa tangossa, joka on siis hitsattu runkoon kiinni. Takarenkaat menevät täysin holtittomaksi, ja mönkijä on ajokelvoton.

    Minulla oli vauhtia irtoamishetkellä n.10km/h:ssa. Ajattelin myöhemmin, että mitä ois voinut tapahtua jos vauhtini olisi ollut esim. 50km/h:ssa?
      
  • moro!minä olen ajanut omalla n.1000km eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia.minkälaista ajoa teillä on?ite ajan hiekka kuopilla,suo alueilla,kivikoissa,yms...eli mönkijä ei sääliä saa!eli olisko kyseesä ns.huono yksilö mitä löytyy kaikilta merkeiltä/malleilta?ja omasta kokemuksesta tiedän et väärällä ajotavalla saa minkä mönkijän vaan hajalle. :smile:

      
  • Mielläpäin monella kalastajalla on tuollainen mönkijä. Moottorikelkan korvike, moottorikelkka on jäänyt ehkä hieman syrjemmälle kun sen kanssa ei oikein mielellään ajeta sulanneilla hiekkateillä. Mönkijöiden kanssa ajetaan lähinnä jäällä, lumessa ja pikkuteillä.
    :smile:

      
  • Lainaus:
    05.07.2004 klo 13:34 Tuomas kirjoitti
    Kuinka kovaa kulkee kovimmat mönkijät markkinoilla?


    Ne kulkee niin kovaa, ettei huimapäisinkään hullu uskalla huippunopeutta hiekkatiellä ajaa. Ajoin kesällä pätkän kaverin 650cc ja noin sataa se meni jo kolmosella ja viisi pykäläinen laatikko. Keuli pelkällä kaasulla kakkosella jossain viidenkympin vaudissa. Veikkaus että ainakin 150 km/h saavutettaisiin kunhan vain olisi paikka kokeilla.

      
  • Lainaus:
    06.10.2004 klo 10:59 No-niin kirjoitti
    Lainaus:
    05.07.2004 klo 13:34 Tuomas kirjoitti
    Kuinka kovaa kulkee kovimmat mönkijät markkinoilla?


    Ne kulkee niin kovaa, ettei huimapäisinkään hullu uskalla huippunopeutta hiekkatiellä ajaa. Ajoin kesällä pätkän kaverin 650cc ja noin sataa se meni jo kolmosella ja viisi pykäläinen laatikko. Keuli pelkällä kaasulla kakkosella jossain viidenkympin vaudissa. Veikkaus että ainakin 150 km/h saavutettaisiin kunhan vain olisi paikka kokeilla.

    Kiitos vastauksesta!

    Tuollaisen kanssa taitaa olla jo vaarallista mennä normaalia nopeutta mutkasta. Vai miten on, kaatuuko tuollaisen kanssa kyljelleen helposti...? :confused: Kyllä kai...

      
  • Luin uusimmasta Guinnesin ennätysten kirjasta että nopein mönkijä on mennyt noin 170km/h:ssa. :sunglasses:

      
  • :sunglasses: Itelläni on tieliikenne outlander400-04
    jolla ajettu 4500km.Mulla ei mitään ongelmia oo ollu.uudet kummit just laitoin,kun toi asfaltti syö noi etukummit nopeesti sileiks.Pistää kyllä aatteleen toi rungon hitsaus saumojen katkeilu.Omaan mopoon oon vaihtanu tehokkaammat etuvalot,kun orkkisilla pimeässä ei nää mitään.www.louis.de/ABBLEND-SCHEINWERFER H3.Nelivetopäällä on mukava vetää rinkulaa hangessa....

      
  • Kuinka syväshanges liikkuu?

      
  • hyvinhän nuilla pääsee 20 cm lumi ei vielä pahemmin haittaa menoa kun vauhtiin pääsee, mukavinta on kuitenkin pyörittää 360 astetta yhessä ja samassa paikassa. tarkemmin sanottuna kuski on koko ajan pyörii ympyrän keskipisteessä. (vaikea selostaa) pari kertaa on tullut sairaala keikka kun on paikat vähän venähtäneet sekä myös murtuneet.

    [Hazardi muokkasi tätä viestiä 21.02.2005 klo 21:26]
      
  • Lainaus:
    21.02.2005 klo 21:25 Hazardi kirjoitti
    hyvinhän nuilla pääsee 20 cm lumi ei vielä pahemmin haittaa menoa kun vauhtiin pääsee, mukavinta on kuitenkin pyörittää 360 astetta yhessä ja samassa paikassa. tarkemmin sanottuna kuski on koko ajan pyörii ympyrän keskipisteessä. (vaikea selostaa) pari kertaa on tullut sairaala keikka kun on paikat vähän venähtäneet sekä myös murtuneet.

    Aika etevä peli. ei ihme että osa on vaihtanut moottorikelkasta, mönkijään täällä Etelä-Suomessa.

      
  • Ehkä kuitenkin suurin syy mönkijöiden suosioon Etelä-Suomessa on vähälumiset talvet. Mönkijästä ei ole moottorikelkan syrjäyttäjäksi, mutta monikäyttöisyytensä ja ympärivuotisen ajokauden ansiosta joissakin tapauksissa vaihtoehto moottorikelkalle.

      
  • Lainaus:
    23.02.2005 klo 13:01 Luu5 kirjoitti
    Ehkä kuitenkin suurin syy mönkijöiden suosioon Etelä-Suomessa on vähälumiset talvet. Mönkijästä ei ole moottorikelkan syrjäyttäjäksi, mutta monikäyttöisyytensä ja ympärivuotisen ajokauden ansiosta joissakin tapauksissa vaihtoehto moottorikelkalle.

    Vähän luminen talvi on yksi syy, oikeastaan se pääsyy. Monet kalastajat ovat vaihtaneet moottorikelkansa mönkijäksi. Kalastajat pääsevät mukavasti meren rantaan ja jäälle, vaikka pikkuteillä ei oli ollenkaan lunta.

      
  • Lainaus:
    23.02.2005 klo 14:19 Tuomas kirjoitti
    Lainaus:
    23.02.2005 klo 13:01 Luu5 kirjoitti
    Ehkä kuitenkin suurin syy mönkijöiden suosioon Etelä-Suomessa on vähälumiset talvet. Mönkijästä ei ole moottorikelkan syrjäyttäjäksi, mutta monikäyttöisyytensä ja ympärivuotisen ajokauden ansiosta joissakin tapauksissa vaihtoehto moottorikelkalle.

    Vähän luminen talvi on yksi syy, oikeastaan se pääsyy. Monet kalastajat ovat vaihtaneet moottorikelkansa mönkijäksi. Kalastajat pääsevät mukavasti meren rantaan ja jäälle, vaikka pikkuteillä ei oli ollenkaan lunta.


    onhansiinä tuo kulutuskin vähän sivulla varmaan. jos kelkka vie sen 25-35 litraan satasella niiin mönkiällä päästään 5-10 litraan satanen. mönkiän kulutus on vain miun arvio sillä en ole vielä koskaan jaksanut miettiä todellista kulutusta. notta korjata saa jos on laskenut. mutta huomattavasti pienempi se on kuin kelkassa. näillä polttoaineen hinnoilla sekin alkaa varmasti tuntuaa varsinkin jos on ammattikalastaja. siihen en kovin usko että ajatuksena on vähä luminen talvii sillä käsittääkseni joka vuosi on aina talvi ja seuraava vuosi voi olla sellainen ettei mönkiällä enää pääse. toinen mikä tässä vähän ihmetyttää on tuo arvokkaampi hinta (voi olla vain minun päässä).

      
  • Meillä Bombardier Outlander 400 -04 eikä mitään muuta pahaa vikaa ole tainnut olla kuin edestä iskarit kerran poikki pakkasen takia ja suoraan monttutielle, ja edestä tukivarsi vähän pottuillut, mutta ei muuta, mönkijällä ajettu 5604km ja toimii, pieniä sivuääniä mutta se on vain huonot öljyt vetokoneistossa, pitäisi kohta vaihtaa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit