Siis ainakin ohjehinnaltaan, monestihan Saksassa alennukset ovat suuremmat. Näin kuitenkin on käynyt uuden C-sarjan hybridien (350 e A) tapauksessa. Laskee vakiovarusteita miten vain, Suomen hinta näyttää halvemmalta, eikä lisävarusteissakaan tahdo tulla takkiin millään. Muissa Mersun hybrideissä ero Saksan hyväksi onkin sitten suurehko.
Tämä lienee ensimmäinen kerta autokaupan historiassa, kun jossain isossa Mercedeksessä ovat hinnat näin päin. A-sarjan Suomi-malli on myös aika edullinen, mutta se ei ole "iso Mersu". 279 hv:n ja 600 Nm:n C:tä kai voi jo nikottelematta isoksi kutsua.
Auton koon mittoja on monenlaisia, mutta C-sedanin takapenkillä istuva saattaa nikotella tiloista, vaikka pellin alla olisi Affalterbachin käsin koottu moottori?
Mutta olet oikeassa siinä, että "isot" Mersut, olkoon ison mittana vaikkapa kilot, on yleensä edullisempaa ostaa käytettynäkin Saksasta.
Vaikkapa B-sarjalaisen arvostus Suomessa on niin paljon heikompaa, että uuden lähtöhinnoista huolimatta se vajoaa melko pian hintatasolle, joka ei motivoi autonhakureissulle.
Yleisimmät käytettynä tuodut automallit ovat olleet vuodesta toiseen Mersun C- ja E-mallit riippuen siitä kummasta saa uudemman korimallin kolmivuotiaana.
Hybridien alhainen vero saattaa silti tehdä patterivetoisten Toyotien ja Opelien tapaan myös patteri-Mersusta hyvinkin edullisen tuotavan, kun Suomi-auton alhaisen veron pystyy yhdistämään suureen tarjontaan ja todelliseen vapaaseen hintakilpailuun, joka on Suomessa estetty verotuksella.