Mihin muisti häviää?

4 kommenttia

Minulla on Hewlett-Packard kannettava, jossa pitäisi olla 512mt keskusmuistia (DDR). Windows näytti kuitenkin keskusmuistin määräksi 448mt.

Ryhdyin vähän kokeilemaan. Käyttämällä vain yhtä kampaa tulee muistin määräksi aina 192mt, riippumatta siitä kumpaa muistikampaa käytän tai kumpaan paikkaan sen laitan. Lisäämällä toisen kamman tulee 448mt, eli toisesta tulee lisää kokonainen 256mt.

Osaisiko kukaan sanoa onko tämä normaalia, ja jos ei ole niin mistä johtuu ja voiko asialle tehdä jotain. Onko mahdollisesti koneen takuun alainen vika?

Kiitos vastauksista.

  
  • Voisiko näytönohjain käyttää keskusmuistia? Kerropa tarkemmat tiedot koneesta niin katsotaan...

      
  • Olet oikeassa, näytönohjainhan siellä käy varkaissa. Olen kyllä kuullut moisesta, mutta enpä tullut nyt ajatelleeksi. Eli kyseessä on näiden halpismallien ominaisuus. Hyvä että selvisi ennen kuin ehdin lähteä kauppaan "rähisemään". Kiitos!

      
  • Lainaus:
    21.08.2004 klo 12:15 Lefa kirjoitti
    Olet oikeassa, näytönohjainhan siellä käy varkaissa. Olen kyllä kuullut moisesta, mutta enpä tullut nyt ajatelleeksi. Eli kyseessä on näiden halpismallien ominaisuus. Hyvä että selvisi ennen kuin ehdin lähteä kauppaan "rähisemään". Kiitos!


    Eipä kestä :smile:. On tosiaan aika yleistä helvemmissa kannettavissa ja myös pyötäkoneissa on usein emolevyyn integroituja keskusmuistia käyttäviä näytönohjainpiirejä.

      
  • Jep Lefa,

    Uudessa teeämmähän ne kokeili rasittavuutta nuilla atapeilla.
    Itse olen täysin #&%£$!* tähän komponenttileegoiluun.

    Lähetin noottia tästä luotettavuudesta ja lupasivat syksyllä vertailla Windows järjestelmää sekä Applen kokonaisuutta.

    Windows on sitten edullinen, mutta epävakaa. Apple on sitten hinnakkaampi ja vähemmän epävakaa.

    Kysymys kai on perimmältään vakaudesta.
    Kyllä se #&%£$!* vituttaa kuin ilvestä, että pistetään neuloja liian nopiasti liian lähelle, että ne lämpenee liian äkkiän. (kehitystä globaalia kiinassa)

    Tämä varustelu tulee vielä tolkkuihin aikanaan, Juicen kuoltua. Mutta sitä ennen hankin Aplen.

    Terkuin Sinuhe

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit