plasma kuva parempi kun lcd

4 kommenttia

Onko monella kotosalla kokemuksia 42"(tai yli) tv näytöstä?

Tarkoituksena seurata pelkkää digi tv kanavaa.(Hinta luokka 1000 tai alle.)

Alue 3-6 metriä!

Pää asiassa kuvan laatu!

onko merkeillä ja tai(LCD/PLASMA)normaali näytöllä väliä muuta kun,hinnalla nykyisin?

Onko lg plasma aikakone (160g hyvä kone?)

vai rahan tuhlausta?

Tai onko plasma parempi/tarkempi läheltä/kaukaa/katsottuna?

plasma vie virtaa 50w enempi kun lcd, joten ei mahoton.

Kilpailu merkkien välillä kovaa, mutta voi ostajakin olla

edes hieman hinta/laatu utelias!

Siis kokemuksia kiitos!





  
  • Olen katsellut itse Samsung 42" plasmaa kotona (hintataso 1250€ 18kk sitten 1xHDMI, res 1080i, etäisyys n.4m) ja käyttänyt myös PS3 pelikonsolin ja blue-ray playerin kanssa ja ollut erittäin tyytyväinen. Hankin mökille 32" LG:n LCD:n keväällä (hinta 700€ katseluetäisyys 2,5m) ja täytyy sanoa, että plasma vie kisan kuvanlaadussa 6-0. Plasmassa (ainakin tuossa mun versiossa) pitää huolehtia, että ne palamisenestopiirit ovat päällä, koska näyttöön "palaa kuva kiinni" tosi nopeasti, kyllä se siitä aikaa myöden puhdistuu hyvin poiskin, mutta muuta negatiivista en ole huomannut.

      
  • Tuli hankittua panasonic th-42px80e

    Olisi 37"kelvannut jos jostakin olisi saanut.

    Valitettavasti pz85e(full hd) maksoi 500€ enemmäm joten pudjetti ei riittänyt!

    Normaali digi singnaalia katsottaessa riittää px80e,jonka kuva on loistava myös

    digiboxin (medion,scart)kautta,sekä oma viritin myös hyvä!

    Piiretyissä elokuvissa ei huomattavaa sahalaitaisuutta joten v real 3 toimii.

    Tekisi mieli kehua plasmaa,jonka kuva on sika hyvä!

    ps:frowning:kauneus katsojan silmiss&#228:wink:

    jk: kiitokset wxyz:lle!

      
  • Mulla on sekä plasma, että lcd-tv. Plasmassa on parempi kuva, mutta sen mitä olen kuullut niin LCD on parempi aina 37 tuumaan ja Plasma siitä ylöspäin. Eli mitä suurempaa tarvii niin kannattaa suosii Plasmaa!

      
  • Joo töllö toimii kuten pitää,eli kuva on hyvä,eikä perheen suusta ole kuullut

    valituksia,pikselöitymisestä,viiveistä,tai ääriviivojen hämärtymisestä,(2-3m)

    lisäksi ne piirretyt näyttävät edellen hienoilta!

    Aluksi 42"näyttää suurelta,nyt voisi harkita 50"

    Paljon vaikutta kuvan laatu ja miltä etäisyydeltä katsoo.

    Itse katson noin 4 metrin päästä.

    Mikäli katsot enimmäkseen digi tv lähetyksiä,tai muuta liikuvaa kuvaa,voin suositella plasmaa.









      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit