Tulipa tuokin tykki koeajettua viimein. Kävin lähinnä Turun moottoritiellä enkä pörrännyt niinkään kaupungissa tai pieniä mutkateitä.
Hyvää sanottavaa
+helppoa käsitellä
+tehoa löytyy riittävästi (kunhan sen kutittaa kierroksilla esiin)
+hyvä vaihdenäyttö ja oikeassa paikassa
+tehoihin nähden kohtuullinen hinta
Miksi en ihastunut
-kyykyn ajoasennon myötä ottaa äijän ranteisiin ja niskaan (ainakin jos joutuu pysähtymään liikennevaloihin)
- ilmanohjaus moottoritiellä tunkee nahkapuvun allekin; jotenkin liian paljon puhkuu rintaan
-aivan älyttömät vaihteiston välitykset Suomeen ( kakkosvaihteella rajoitn katkaisee, kun on 190km/h mittarissa)
Jaa että mihin minä vertaan tällaista; esim. Ducatin 1098:aan jolla kävin myös tänä kesänä koeajolla; siinä oli räyhäpyörää enemän, mutta niin oli hintakin melkein tupla.
Tapio Taula:
Laatu maksaa. Jos radalla laittaa tuon Ducatin ja Suzukin vastakkain, ei jää paljoa epäselväksi. Suzuki on vähän kuin vanha muskelijenkki; suoralla kulkee pirusti, mutta ajettavuus on täysin unohdettu. Mielestäni moottoripyörän tulee olla hauska ajaa. Siksi en ymmärräkään tuon Hayabusan pointtia.
Hayabusa on käsittääkseni Suzuki. Hondat ovat kuulemma niitä laadullisesti parhaita pyöriä - ei siinä mahda italiaanot, britit tai jenkit mitään. Uudessa teknarissahan oli vertailu, jossa jälleen japsipyörät vei potin kotia.
Tyhmä ajatusvirhe. Tottakai se on Suzuki, sen verran tunnettu rakkine. Ajatuksissa Hayabusa näköjään muuttui Hondaksi, alkaahan kumpikin h-kirjaimella.
A Tapio:
Laatu ei ole sama kuin kestävyys.
Elikkäs Busa on tehty nahdollisimman nopeaksi maantiepyöräksi, ei todellakaan miksikään rataohjukseksi, siihen löytyy Suzukilta GSX-R 1000, joka taitaapi pistää jopa Ducatin 1098:a päihin radalla.
Eikä niitä ajo-ominaisuuksia ole Busan tapauksessa todellakaan unohdettu, vaan on tehty loistava pyörä siihen käyttöön, mihin se on tarkoitettu. Ei pyörään, minkä tulee mennä kun juna vielä 300km/h:n nopeuksissä, ole järkeä tehdä ratapyörän nopeita ohjaus ominaisuuksia, vaan rauhallisen vakaa käytös on ollut suunnittelun etusijalla.
Suzuki on paras moottoripyörä, Busa, GSX-R:t Intuderit ym.ovat jo legendoja eläessään. Ja kaiken kruunaa vielä edelleen mopoista paras Suzuki PV 50. Minullakin oli 15 kesäisenä sellainen ja oi, miten mahtavaa kun sen sai kulkemaan alamäessä mittarin mukaan viittäkymppiä, oli se hurjaa menoa.
MM-sarja
Monilla mailla on superbikessa oma kansallinen sarjansa. Maailmanmestaruudesta on kilpailtu vuodesta 1988 alkaen. Useimmin, 11 kertaa, mestaruus on voitettu Ducatin pyörällä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Superbike
Suzukilla yksi (1) mestaruus. Ducatilla jo käytännössä 12 mestaruutta, kun tämä kausi otetaan mukaan.
Tässäpä eräältä foorumilta:
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=185102
Tuossa on hyvin tiivistetty. Suzuki on Ducatiin verrattuna melkoisen sieluton tusinatuote.
No niin,sitä on käyty bussia kokeilemassa no hyvä pyörä moottoritielle ei kuitenkaan radalle.Muuten busa on nopeampi kiihdytyksessä kuin 1098 sekä parempi huippunopeudessa.
Sitten tähän rata asiaan,mikä on minun sydäntäni lähellä koska ajan erästä suomen sarjoista ns sm tasolla.Syy miksi ducu ei ole pärjännyt suomessa on aikapitkälle maahantuojan aikaan saannosta sekä tuotantopyörän vajavaisuus suomen sbk:n sääntöihinnähden.
Eli täällä ajetaan huomattavasti vähemmän rakennetuilla pyörillä mitä oikessa sbk:n sarjassa ajetaan.
Silloin ducati on hätää kärsimässä juuri vähäisemmän tehon
ja tiettyjen ajettavuuteen liittyvien seikkojen takia.
Tähän väliin kyllä heitän semmoisen kommentin suomenradat ovat mitä ovat luvalla sanoen heikkoja esityksiä.
Mutta takaisin sbk:n se miksi ducu on pärjännyt tuolla maailmalla johtuu siitä että se on ainoa tehdastalli mitä tällä hetkellä kiertää maailmaa muut ovat joko hondan hollantilaisen traktorihuoltofirman talli tai yamaha maahantuojan talli italiasta tai olutsponsorin talli alias suzuki.Yksikään japsivalmistaja ei tee suoraan mitään tehdaskilpureita sbk:n toisin kuin ducati.Vuosina 2000-2002 oli hondalla tehdastiimi mutta he luopuvat siitä koska motogp sarja oli ilmeisesti kiinostavampi siinä ajassa honda ajoi 2 kpl sbk.n mestaruuksia.Ps tulkaa katsomaan räyskälään sm:ä huomenna sekä sunnuntaina olen siellä itsekin aina mitä enemmän yleisöä sen parempi
Tottakai bussi on nopeampi suoralla kuin 1098. Onhan kiihdytysautokin suoralla pirun nopea, muttei mutkassa pärjää millekään.
Eivätkä japsit mielestäni ihan huonoja pyöriä ole. Tarjoavat hyvän hinta-laatusuhteen, mutta niistä puuttuu se jokin. Melkoisen tylsiltä tuntuvat italopyörien jälkeen. Itse olen aikoinani aloittanut japsipyörillä ja siitä sitten siirtynyt Ducateihin. Koskaan ei kaduttanut Ducatin suurempi hinta verrattaessa japaninkikottimiin. Se vaan tarjoaa niin paljon enemmän sielua kuin joku... noh, joku japsi.
Tässä on mielestäni hyvin tiivistänyt japsipyörän entinen omistaja ducatimiehen ajatukset:
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=185102
--> aika monella tuolla tuntuisi olevan halua hankkia Ducati myöskin.
Ja jos oikein nopean pyörän haluaa, niin Desmosedici RR on jotain, mille japseilla ei ole mitään vakavasti otettavaa kilpailijaa tarjolla. Maksaahan desmo paljon, mutta ainakin silloin tietää ajavansa parhaalla.
Huuh, tämä pyöräkuume kyllä rupeaa taas puhkeamaan toden teolla. Harmi, ettei ole varaa pitää pyörää ja kallista autoa samalla.
2001 vei Bayliss mestaruuden vaikka Honda tehdastiimillä olikin mukana. Helppoja selityksiä voi keksiä vaikka kuinka paljon. Totuus on kuitenkin se, että Ducati on vienyt yli puolet Superbike mestaruuksista. Mielestäni melkoisen vaikuttava tulos.
Tapio Taula:
Ei sportit tms mp:t ranteisiin satu kun tarraat tankkiin polvilla ja tarvitaan toki vatsa ja selkalihaksia
Jos nojaa ranteisiin niin voi odottaa huonompaa ohjattavuutta
minulla ei tuuli kulje puvun alle vai miten lujaa ajoit
ei juurikaan poikkea XX>sta tai wanhasta Bussista. Kaikki ne on hyvia mopoja. Erot kai tulevat esiin jossain yli 250 vaudissa