Pitäisikö Suomalaisen autoverovirkamiehen nyt mennä hoitamaan Audien WLTP-hyväksynnät kuntoon? Onko sekin näiden virkamiesten vika että ruotsiin toimitettuja n. 15 000 VW/Audia ei saada kilpiin ja piti palauttaa?
Vaihtelu on ollut suurta vuosien varrella monista syistä. Eikä vähiten vaikuta onko taantuma vai nousukausi. Tosin voisin kallistua siihen, että viime nousukauden autokauppaa hallituksen ja erityisesti erään ministerin ulostulot sotkivat.
Pitäisikö Suomalaisen autoverovirkamiehen nyt mennä hoitamaan Audien WLTP-hyväksynnät kuntoon? Onko sekin näiden virkamiesten vika että ruotsiin toimitettuja n. 15 000 VW/Audia ei saada kilpiin ja piti palauttaa?
Koko vaje on 12,7 prosenttia. Suomen Audi-myynnin piristyminen ei välttämättä tuota vajetta kata.
"Uusia henkilöautoja on tammi-helmikuussa rekisteröity 19 821, joka on 12,7 prosenttia viime vuoden alkua vähemmän."
Talouselämä.
Aloitetaako tämä keskustelu uudelleen?
https://keskustelu.tekniikanmaailma.fi/discussion/844056/suomessa-myydaeaen-uusia-henkiloeautoja-selvaesti-muita-pohjoismaita-vaehemmaen#latest
Vaihtelu on ollut suurta vuosien varrella monista syistä. Eikä vähiten vaikuta onko taantuma vai nousukausi. Tosin voisin kallistua siihen, että viime nousukauden autokauppaa hallituksen ja erityisesti erään ministerin ulostulot sotkivat.
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/aikasarjat/henkiloautojen_ensirekisterointimaaran_kehitys
Vastahan käyttöön perustuvaa autoilun verotusta on valmisteltu kohta 17 vuotta.