TM testasi Leafin 60 tkm testillä ja myös LeafSpy sovellus oli heidän käytössä.
Eivät vaan voineet laittaa tietoa LeafSpyn tuloksista, edes sitä tärkeintä, että kuinka paljon sen mukaan akun kuntoisuus, eli SOH laski 60 tkm.n aikana tai paljonko täyteen ladatusta 40 KWH.n akusta oli todellisuudessa käytettävissä.
Tai edes sitä, oliko SOH.ssa nähtävissä jyrkempää pudotusta lämpimällä kelillä pitkällä keskieuroopan matkalla usein pikaladattaessa.
Kysyin sitä myös toimitukselta mutta eivät vastanneet. Oliko tulos niin huono että Nissan maksoi heidät hiljaiseksi.
Ylimalkainen lehden kommentti että ei oleellista muutosta käytännössä havaittu, ei vielä kerro mitään ilman tarkempaa informaatiota.
Minun kokemuksen mukaan akusta saa noin 32 kwh energiaa jos ajaa auton mittariston osoittamasta 100% varaustilasta 0% varaustilaan.