ADAC laittoi viime vuonna koeajamansa autot paremmuusjärjestykseen

0 kommenttia

Saksalainen ADAC-autojärjestö koeajoi vuoden 2021 aikana 112 ajoneuvoa. Näistä BMW iX3 suoriutui testeistä parhaiten.

ADAC kertoo jutussa arvostavansa auton suuria tiloja, erinomaista ajomukavuutta, hyviä ajo-ominaisuuksia ja turvallisuutta.

ADACin mukaan auton kulutus Ecotestissä – 21,2 kWh 100 kilometriä kohden (sisältää lataushäviön) – on todella hyvä tulos iX3:n kokoiselle autolle.

Jutun mukaan auton 400 kilometrin toimintamatkan ja pikalatausmahdollisuuden ansiosta (30 minuutissa 10 prosentista 80 prosenttiin 150 kW:n pikalatauksessa) sähköinen voimalinja ei rajoita auton arkikäyttöä.

Järjestön mukaan sähköinen iX3-malli on polttomoottorillista vastaavaa autoa heikompi ainoastaan silloin, kun sillä on vedettävä perävaunua. iX3:n painorajoitus on pienempi eli 750 kiloa.

BMW iX3 oli ainoa auto, joka sai arvostelussa pistemäärän 1,7 arvosteluasteikolla 0-5, jossa pienin luku on paras.

Toiseksi tuli Škoda Octavia Combi 2.0 TDI SCR, joka sai 1,8 pistettä.

Seuraavina tulevat 12 eri automallia pistemäärällä 1,9. Taulukossa ne ovat aakkosjärjestyksessä.

Kaikkein heikointen pärjäsi Renault Twingo Electric pistemäärällä 4,1.

ADAC-testit 2021 (14 parasta)

BMW iX3 Sähkö 1,7
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI SCR Diesel 1,8
BMW 530d Touring Diesel 1,9
Mercedes-Benz E 300 d Diesel 1,9
Mercedes-Benz E 400 d T-Modell Diesel 1,9
Mercedes-Benz EQA 250 Sähkö 1,9
Polestar 2 Long Range Single Motor Sähkö 1,9
Seat Leon 1.5 TGI Kaasu 1,9
Škoda Enyaq iV 80 Sähkö 1,9
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT Bensiini 1,9
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI SCR Diesel 1,9
VW Golf 1.5 TGI Kaasu 1,9
VW Golf Variant 2.0 TDI SCR Diesel 1,9
VW ID.4 Pro Performance (77 kWh) Sähkö 1,9
ADAC-testit 2021 (5 huonointa)

Ford Mustang Fastback 5.0 Ti-VCT V8 Bensiini 3,0
Kia Picanto 1.2 Bensiini 3,0
Fiat Panda Cross 1.0 Hybrid GSE Bensiini 3,3
Suzuki Jimny NFZ 1.5 Bensiini 3,7
Renault Twingo Electric Sähkö 4,1

https://autotoday.fi/adac-laittoi-viime-vuonna-koeajamansa-autot-paremmuusjarjestykseen/

  
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit