Kross polkupyörät

8 kommenttia

Moikka

Sain hommattua Kross merkkisen sähkömaasturin työsuhde pyöräksi. Onko merkki erityisen outo kun ei esiinny testeissä eikä mainoksiakaan näe missään?
Tyytyväinen olen pyörään ollut.

T Marko Etelärinne

  
  • @Lukija209751 kirjoitti:
    Kärkkäisellä on esittely: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/kross

    Juu tuon olen minäkin huomannut. Mietin vaan miksei ole ollut TM:n testeissä mukana tämä merkki.

      
  • @Lukija46398 kirjoitti:
    Moikka

    Sain hommattua Kross merkkisen sähkömaasturin työsuhde pyöräksi. Onko merkki erityisen outo kun ei esiinny testeissä eikä mainoksiakaan näe missään?
    Tyytyväinen olen pyörään ollut.

    T Marko Etelärinne

    Nopeasti vilkaistuna sinun on todella täytynyt haluta Kross merkkistä pyörää, koska jälleenmyyjää sähköpyörälle ei helpolla löytynyt ollenkaan.
    Kärkkäisen pyöriä katsellessa mieleen tuli liian halpa hintaluokka ainakin tämän julkaisun testeihin.

      
  • @Jokeri kirjoitti:

    @Lukija46398 kirjoitti:
    Moikka

    Sain hommattua Kross merkkisen sähkömaasturin työsuhde pyöräksi. Onko merkki erityisen outo kun ei esiinny testeissä eikä mainoksiakaan näe missään?
    Tyytyväinen olen pyörään ollut.

    T Marko Etelärinne

    Nopeasti vilkaistuna sinun on todella täytynyt haluta Kross merkkistä pyörää, koska jälleenmyyjää sähköpyörälle ei helpolla löytynyt ollenkaan.
    Kärkkäisen pyöriä katsellessa mieleen tuli liian halpa hintaluokka ainakin tämän julkaisun testeihin.

    En varsinaisesti tätä merkkiä etsinyt mutta kun löytyi paikallisesta pyörä liikkeestä niin valinta oli helppo. Kärkkäisen sivuilla ei ole kuin perinteisiä pyöriä mutta useammassa paikassa sähköistä Krossia myydään.
    Oma pyöräni tuli tykötarpeineen maksamaan karvan verran alle 4000 e. Luulisi sen riittävän tähänkin julkaisuun.

      
  • muokattu 20.05.2024 13:30

    Pyörää näkemättä pika-arvio Kross Level Boost 2.0 datalehdestä.

    Laite vaikuttaa osasarjaltaan peruspyörältä. 23 kg paino noudattaa samaa linjaa, eli ei mitään säkenöiviä ominaisuuksia vaan loogisesti merkkivalmistajan hinnat-alkaen osista koottu pyörä käyttää Shimanon oikein säädettynä varsin toimivaa Deore 5000/500-osasarjaa. Parasta on se, että pahoja riman alituksia ei osalistalla ole

    Poikkeuksena parempaan suuntaan saattaa olla Shimanon EP800 moottori jonka voi arvioida ylittävän pyörän muun tekniikan tason. Tätä en osaa arvioida itse koska minun moottoripyöräni ovat yleensä yli tuhatkuutioisia, mutta asiasta perillä olevat pitävät tuota Shimanon murikkaa ihan pätevänä?

    WTB Ranger rengasvalinnasta yläpeukku. Pidon ja vierinvastuksen kompromissi sietää vauhdikkaankin maastoajon ja luistaa hillitysti sitten kun luistaa eikä renkaan vierinvastus ole sähköpyörässä yhtä kriittinen kuin luomuna. Tässä näyttää tosin olevan itse ajamaani uudempi versio Rangerista, mutta toivottavasti ei ainakaan edeltäjäänsä huonompi?

    Droppisatula näyttää puuttuvan, mikä on maastoajon kannalta vakava puute.

    Varmaan ihan pätevä yleispyörä koska maasturi on kapearenkaista huolettomampi ajaa kivikadulla ja sähköavustus eliminoi tuossa käytössä painon ja vierinvastuksen rasituksen?

    Jos nelisen tonnia perus sähköpyörästä tuntuu kohtuulliselta hinnalta niin mikä ettei? Vaikkapa Canyonin Grand Canyon AL 8 ON tarjoaa kuitenkin kaiken saman suunnilleen samoilla kiloilla ja paremmalla Shimanon osasarjalla ja isommalla akulla. Se ei olisi silti minulle näiden oston este. Canyon Neuron ON täysjousto hieman alle 4000 sen sijaan olisi. Täysjouston merkitys tosin riippuu siitä missä ajetaan ja miten. Kaupunkipyörä ei mielestäni kaipaa täysjoustoa, mutta maastopyörässä jousituksesta on selvä etu.

    740 GLE

      1
  • Minkäslainen sähkömaasturi on polkea ilman sähköä? Tai minimiavustuksella pyörän painon ylimääräisen 10 kilon takia?

      
  • muokattu 20.05.2024 16:22

    @Lukija209751 kirjoitti:
    Minkäslainen sähkömaasturi on polkea ilman sähköä? Tai minimiavustuksella pyörän painon ylimääräisen 10 kilon takia?

    Ei täysiverinen maasturi, mutta minulla on Canyon Pathlite ON 4 SUV, eli suunnilleen tällainen:

    https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/retkisahkopyorat/pathlite-on/suv/pathlite-on-4-suv/3588.html?dwvar_3588_pv_rahmenfarbe=GN

    En tosin tiedä onko kokoonpanoon tullut vuodessa jotain muutoksia. Ainakin tuossa näytti olevan tarakka jota minulla itselläni ei ole, tarkkoja komponentteja en muista.

    Poljen käytännössä aina avustuksella, mikä käytännössä auttaa ylämäissä juuri sopivasti mutta kyllä niitä silti joutuu ihan tosissaan polkemaan. Tasaisella pienimmällä avustuksella se lähinnä kompensoi aiheuttamansa lisävastukset. Olen silloin tällöin lähtenyt polkemaan ja unohtanut laittaa pyörän päälle. Viimeistään kilometrin tai kahden kohdalla tulee sellainen "onkohan tässä rengas vähän tyhjänpuoleinen"-fiilis.

      
  • @Lukija507699 kirjoitti:
    Pyörää näkemättä pika-arvio Kross Level Boost 2.0 datalehdestä.

    Laite vaikuttaa osasarjaltaan peruspyörältä. 23 kg paino noudattaa samaa linjaa, eli ei mitään säkenöiviä ominaisuuksia vaan loogisesti merkkivalmistajan hinnat-alkaen osista koottu pyörä käyttää Shimanon oikein säädettynä varsin toimivaa Deore 5000/500-osasarjaa. Parasta on se, että pahoja riman alituksia ei osalistalla ole

    Poikkeuksena parempaan suuntaan saattaa olla Shimanon EP800 moottori jonka voi arvioida ylittävän pyörän muun tekniikan tason. Tätä en osaa arvioida itse koska minun moottoripyöräni ovat yleensä yli tuhatkuutioisia, mutta asiasta perillä olevat pitävät tuota Shimanon murikkaa ihan pätevänä?

    WTB Ranger rengasvalinnasta yläpeukku. Pidon ja vierinvastuksen kompromissi sietää vauhdikkaankin maastoajon ja luistaa hillitysti sitten kun luistaa eikä renkaan vierinvastus ole sähköpyörässä yhtä kriittinen kuin luomuna. Tässä näyttää tosin olevan itse ajamaani uudempi versio Rangerista, mutta toivottavasti ei ainakaan edeltäjäänsä huonompi?

    Droppisatula näyttää puuttuvan, mikä on maastoajon kannalta vakava puute.

    Varmaan ihan pätevä yleispyörä koska maasturi on kapearenkaista huolettomampi ajaa kivikadulla ja sähköavustus eliminoi tuossa käytössä painon ja vierinvastuksen rasituksen?

    Jos nelisen tonnia perus sähköpyörästä tuntuu kohtuulliselta hinnalta niin mikä ettei? Vaikkapa Canyonin Grand Canyon AL 8 ON tarjoaa kuitenkin kaiken saman suunnilleen samoilla kiloilla ja paremmalla Shimanon osasarjalla ja isommalla akulla. Se ei olisi silti minulle näiden oston este. Canyon Neuron ON täysjousto hieman alle 4000 sen sijaan olisi. Täysjouston merkitys tosin riippuu siitä missä ajetaan ja miten. Kaupunkipyörä ei mielestäni kaipaa täysjoustoa, mutta maastopyörässä jousituksesta on selvä etu.

    740 GLE

    Näyttää tämä puolalainen valmistaja olevan paremmin edustettuna itä-euroopassa. Jokunen yritys Suomessakin myy muttei liene saanut suurempaan jalan sijaa täältä.
    Pari vuotta olen nyt pyörällä ajanut ja jämäkkää kyytiä tarjoaa.
    Puntaroin täysjouston tarpeellisuutta ja päädyin jäykkään perään kun ei juuri metsään tule mentyä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit