Kilpa- ja maastopyöräily ovat varmaan hienoja harrastuksia. Mutta voisiko testeissä, arvioissa ja esittelyissä nykyistä enemmän keskittyä arkipyöräilyyn, jossa esim. tärkeimpiä asioita ovat pyörän ajettavuus, mukavuus normaalilla vauhdilla ja normaaleilla yleisillä alustoilla ja teillä. Olennaista ovat kuljetuskyky, huolto/huolettomuus, käytännön varusteet, lukitukset, renkaiden kestävyys jne.
juuri näin! entisaikojen rosterilokari-cresenttejä kun tehtäisiin vielä niin akkuleluja ei tarvittaisi yhtäkään.
Tuollaisen testin hankaluutena on arkipyöräilijän tarpeiden subjektiivisuus. Kuinka mitataan luotettavasti käytännöllisyyttä, jos se merkitsee eri käyttäjille eri asioita?
Kuljetuskyky riippuu siitä millaiset varusteet pyörään kiinnitetään ja renkaiden kestävyys valitusta rengastyypistä. Jos vaatimukset ovat tätä tasoa, kertyykö ajokilometrejä todella niin paljon että renkaiden kestolla on merkitystä? Ja jos ajomäärä nousee suureksi, eikö voimansiirron kestävyys olisi olennaisempi asia koska se on kuitenkin työläämpi vaihtaa?
Oikeaa lukitusta ei saa polkupyörätehtaalta vaan se ostetaan erikseen.
Ei minulla mitään ongelmaa olisi lukea tuollaista testiä, mutta näen useita syitä miksi siitä on vaarassa tulla mielipidekirjoitus.
--740 GLE
Siirryit ihan HRn rooliin. Toimittajat kirjoittavat vain omia mielipiteitään, kun Tesla ei ole suosiossa. Mitähän sitten objektiivinen toimittaja tekisi metrimittamittauksien lisäksi?