Volvo Diesel

9 kommenttia

Auto on Volvo 240 D6 vm -92, 270 000 mittarissa.

Talvella starttaa huonosti jos töpseli ei ole seinässä kiinni, huonot lämmöt ja ruiskutusputket halkee.

Onko normaalia tai jotain pielessä ?

  
  • Aivan ensimmäiseksi on kysyttävä, valmistettiinko enää 240 sarjaa v. -92? Ehkä oli viimeinen malli?
    Ruiskuputket eivät halkea tai pauku. Vaikea arvata mikä ne rikkoisi. Kulumus, mutta ei noissa kilometreillä vielä. Veikkaan huonoa käynnistyvyyttä joko ruiskun ennakkosyöttöä kylmänä, tai ennakko pielessä pumpussa, tai hammastus on nokassa 1 loven pielessä. Venttiilit eivät lyö vielä mäntiin, mutta käynnistys on jo niin ja näin. Todennäköisin on, etteivät kaikki hehkut ole pelissä mukana. 1 pimeä hehku riittää ja syttyy huonosti. Aivan kuin bensa-autossa 1 tulppa pimeä, mutta dieseli tulee itsesytytysperiaatteella lämmittyään peliin mukaan, jolloin lämpimänä käy hyvin. Silloin voi epäillä hehkua.

      
  • Kyllä on vm -92, saksasta tuotu käytettynä.

      
  • Hehkuja epäilisin ensimmäisenä.

      
  • Ei liity kysymykseen, mutta oletko itse tuonut auton Saksasta ja jos niin milloin?

      
  • 2004 Saksasta.

      
  • Edelleen offtopic ja anteeksi etukäteen, mutta mitä järkeä on tuoda
    -92 Volvo Saksasta?

      
  • Saksasta siksi että vähän ajettu, halpa, ei ruostetta ja itse voi korjata.

      
  • Myös siksi että paras Volvo ja takavetoinen voi ohjata kaasulla.

      
  • Starttivaikeudet johtunee hehkuista jotka on helppo vaihtaa,paitsi kutospytyn kanssa on hiukan ahdasta.Tosin jos ruiskutusputket vuotaa voi olla että paine ei nouse riittävästi ja suutin ei aukee.Ruiskutusputketkin on helposti vaihdettavissa tosin hinta n.100e.Olen kyllä nähnyt jonkun juottaneenkin niitä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit