Ajoneuvohallintokeskuksen mukaan Veho ei ole ilmoittanut MB:ssä ilmenneistä SBC jarrujen vioista ja tehnyt takaisinkutsukampanjaa (KL yirysautot 12.9.05 s. 15). Vehon mukaan raportointipäätöstä ei tehdä Suomessa !
Taitaa olla niin, että Mersu on sitä mieltä, että jos vian olemassaoloa ei myönnetä, sitä ei olekaan.
Onneksi Kimin formulan Mersu-moottorikin on kestänyt kovan rääkin rikkoutumatta - koko kauden 2005 !
Merkkiliikkeet ei paljon Suomessa virheitä myöntele, joutuisi pian korjaamaan jotain takuuna. Vaikka olisi sata asiakasta jonossa valittamassa samaa vikaa, niin henkilökunta kertoo jokaiselle erikseen kirkkain silmin ettei ole moisesta vaivasta ennen kuultu.
Me kaikki auton omistajat olemme samassa veneessä, Suomi on erilainen maa. Minkäs teet
poistettu
Kyseisten SBC-sähköhydraulisten jarrujen ongelmista oli Veholla takaisinkutsu v.2004. Juttu TL-verkkolehdessä 14.5.2004. Joten olisi syytä tarkistaa asia ennekuin alkaa mesoamaan.Veho lähetti asiakkailleen kirjallisen tiedotteen ja kutsun asiasta.
Saksalaiset kollegani ovat kertoneet, että Saksassa on ihmetellään MB:n nykymenoa. Erityisesti uusi E-malli on osoittautunut joidenkin nuorten autoinsinöörien huipputeknologian kokeiluksi. Elektronisia lisälaitteita kuten pieniä sähkömooottoreita on autossa pilvin pimein eli yli sata kappaletta. Itse sähkötekniikan ammattilaisena tiedän että lisääntyneet komponentit lisäävät suhteessa vikaantumisriskiä.
Mersuja ei kuulemma ikinä ennen ole näkynyt baanoilla nokkapelti pystyssä ennen näitä nykymalleja. Sitten MB tekee vielä tappiota ja pitäisi säästää lisää. Suomalaisen tuttavani on uusinut kahdesti manuaalivaihdelaatikon (á 3000 EUR, Veho maksoi) diesel 200:en (ensin 200tkm, toinen kesti enää reilut 100tkm). Siinäkään ei ole laskelmat pitäneet kutiaan lisääntyneen väännön kanssa.
Mersut on nykylaatuunsa nähden ihan ylihinnoiteltuja.
.
Kyllä mese on ihan hyvä auto.
Turvallinen, hiljainen, hyvä ajaa.
Mitoitus ja säätövarat penkeissä mitoitettu aikamiestenkin mukaan.
Sisustuksen materiaalit kestävät käytön lisäksi myös pesuakin.
Varsinkin diiselimoottorit aina edustaneet aikakutensa huippua.
Autosta näkee ja tuntee, että ainakin on yritetty tehdä hyvä tuote.
Suhtautuminen autoon ja merkkiin muuttuu, kun vaikkapa viikonlopuksikin ottaa koeajuun.
Huipulla tuulee.
Säästää hirveästi, kun jättää vaan ostamatta, ja samalla välttää ne mahdollisesti tulevat viatkin.
.
Ei Mersussa voi olla vikoja!
Kuka hullu ostaisi nuin kalliin viallisen auton kun viallisia saa paljon halvemmallakin?