Autojen hinnat ovat käytettyinä laskeneet oikeastaan kahdesta syystä. Käytettyjen autojen tuonti ja kuluttajansuoja ovat syynä hyvitys hintojen laskuun.
Tuontiautot ovat etupäässä dieseleitä, joista on muutenkin tällä hetkellä alitarjontaa. Autokaupat pursuvat käytettyjä bensa-autoja nutta dieseleitä ei tuonnista huolimatta ole tarpeeksi. Lieneekä autojen myyjät saunottaneet asiasta päättäviä poliitikkoja, kun taas uhkailivat dieselin hinnan nousevan suhteessa bensiiniin.
Itse olen varustelun suhteen sitä mieltä, että perushintaiseen autoon mahdollisimman vähän lisähilppeitä. Mitä enemmän niitä on, sitä heikommin suhteessa saat kun vaihdat. Toki jos rahaa on kuin roskaa, ei sillä ole merkitystä.
Äkkiähän vähänkin hinnakkaampaan autoon 5 tonttua saa uppoamaan lisukkeisiin, ei tee heikoakaan. Mutta kun mm. ilmastointi kuuluu käytännössä uuden vakovarusteisiin, kannattaa sitä muuta hilpettä vähän järjen kanssa miettiä.
Autojen hinnat ovat käytettyinä laskeneet oikeastaan kahdesta syystä. Käytettyjen autojen tuonti ja kuluttajansuoja ovat syynä hyvitys hintojen laskuun.
Tuontiautot ovat etupäässä dieseleitä, joista on muutenkin tällä hetkellä alitarjontaa. Autokaupat pursuvat käytettyjä bensa-autoja nutta dieseleitä ei tuonnista huolimatta ole tarpeeksi. Lieneekä autojen myyjät saunottaneet asiasta päättäviä poliitikkoja, kun taas uhkailivat dieselin hinnan nousevan suhteessa bensiiniin.
Ostin Saksasta 2002 mallisen S60 D5 (Volvo-merkkiliikkeestä, vuoden vanha, mittarissa 19tkm) neljä vuotta sitten. Maksoin veroineen ja kaikkine kuluineen siitä vähän alle 35kEUR. Uuden listahinta oli 45kEUR. Nyt sillä on ajettu 135tkm ja nettiautossa vastaavien pyyntihinnat pyörii 23 kEUR kahta puolen. Vaikka hinta onkin tippunut saman verran kuin vähän ajetun Fiiatin koko arvo, olen silti ihan tyytyväinen sen arvon säilymiseen. Kulutus on alle 6L/100km sitä vajaan euron per litra maksavaa nestettä.
No kyllä mua vaan ihmetyttää, jos säännöllisessä työssä käyvä ihminen ei saa kasaan 5-10 kiloo vanhaan autoon tai vaihtoon. Lisäksi kun autoilun valitsee, niin onko sillä ihmeemmin merkitystä meneekö vuodessa nyt sitten muutama kymppi tai satanen enemmän polttoaineeseen, jos paljon ajaa eikä ole työajoja, niin ehkä kannattaisi miettiä turhia ajoja pois.
[ Ostin Saksasta 2002 mallisen S60 D5 (Volvo-merkkiliikkeestä, vuoden vanha, mittarissa 19tkm) neljä vuotta sitten. Maksoin veroineen ja kaikkine kuluineen siitä vähän alle 35kEUR. Uuden listahinta oli 45kEUR. Nyt sillä on ajettu 135tkm ja nettiautossa vastaavien pyyntihinnat pyörii 23 kEUR kahta puolen. Vaikka hinta onkin tippunut saman verran kuin vähän ajetun Fiiatin koko arvo, olen silti ihan tyytyväinen sen arvon säilymiseen. Kulutus on alle 6L/100km sitä vajaan euron per litra maksavaa nestettä.
Pitää nyt muistaa että nettiauton hinnat on pyyntihintoja. Jos liike pyytää tuon 23 000 euroa samanlaisesta autosta, on sen hyvityshinta vaihdossa, jotain aivan muuta. Veikkaisin uuteen samanlaiseen vaihdattaessa hyvityshinnan liikkuvan 15 000 euron molemmin puolin.
[ Ostin Saksasta 2002 mallisen S60 D5 (Volvo-merkkiliikkeestä, vuoden vanha, mittarissa 19tkm) neljä vuotta sitten. Maksoin veroineen ja kaikkine kuluineen siitä vähän alle 35kEUR. Uuden listahinta oli 45kEUR. Nyt sillä on ajettu 135tkm ja nettiautossa vastaavien pyyntihinnat pyörii 23 kEUR kahta puolen. Vaikka hinta onkin tippunut saman verran kuin vähän ajetun Fiiatin koko arvo, olen silti ihan tyytyväinen sen arvon säilymiseen. Kulutus on alle 6L/100km sitä vajaan euron per litra maksavaa nestettä.
Pitää nyt muistaa että nettiauton hinnat on pyyntihintoja. Jos liike pyytää tuon 23 000 euroa samanlaisesta autosta, on sen hyvityshinta vaihdossa, jotain aivan muuta. Veikkaisin uuteen samanlaiseen vaihdattaessa hyvityshinnan liikkuvan 15 000 euron molemmin puolin.
Pyyntihinnasta taisin itsekin mainita. Ei ole aikomustakaan tehdä sellaista munausta että tämän joskus uuteen vaihtaisin. Voisin kuvitella että kohtuullisesti ajettuna ja hyvin huollettuna suoralla myynnillä tuosta voisi irrota kakkosella alkava luku. Ei silläkään rahalla kannata myydä. S60 ei ruostu vielä hetkeen ja tekniikka kestää lähemmäs puolimiljoonaa kilometriä. Mitä muuta kuin ajoa vaan..
Lainaus: "Yksittäisen ihmisen tapauksessa ei mikään. Kun suuret ketjut tai vielä vakavammassa tapauksessa maan kaikki autoliikkeet yhdessä syrjivät selvästi rajattavaa ihmisryhmää (tuontiautoilijat) suojellakseen omaa liiketoimintaansa, niin silloin markkina-aseman väärinkäyttö voi olla niin selvää, että laillisia perusteita asiaan puuttumiseksi saattaa jo löytyä."
Voi kait laki periaatteessa velvoittaa vastaanottamaan tuontiautojakin, mutta voiko hyvityshinnan joka käytännössä ratkaisee kaupan?
Jo on meno melkoista autokaupoissa, jos yli viisivuotiaita maksellaan velkarahalla.
sinun juttujesi ''meno'' taitaa olla melkoista. kyllä musta tuntuu että aika monella on jonkinlainen rahoitus menossa autojen omistuksensa kanssa, eikä siinä ole mitään hävettävää.
tottakai joka pulliaisella löytyy kymppitonni tililtä aina kun huvittaa auto ostaa eihän se ole kuin normaalituloisen yhden vuoden ansioiden n. kolmas-neljäsosa.
entäs esim. nuoret henkilöt jotka haluavat panostaa autoiluunsa kymppitonni+, mutta ei ole isin lompakolle pääsyä eikä toisaalta varallisuutta kertyneenä, räitkö heidänkin silmille että ''#&%£$!* mitä köyhiä''?
pointtini on että mitä vikaa on osamaksussa jos se on jollekkin hyvä vaihtoehto? pitäisikö näiden henkilöiden jotka eivät voi maksaa autoaan kerralla kokonaan, tyytyä johonkin tonnin kesäautoon? en usko että siitä mitään hyvää seuraisi. luulen että mitä uudempi auto sen parempi. turvallisuus, päästöt jne.
Tuontiautot ovat etupäässä dieseleitä, joista on muutenkin tällä hetkellä alitarjontaa. Autokaupat pursuvat käytettyjä bensa-autoja nutta dieseleitä ei tuonnista huolimatta ole tarpeeksi. Lieneekä autojen myyjät saunottaneet asiasta päättäviä poliitikkoja, kun taas uhkailivat dieselin hinnan nousevan suhteessa bensiiniin.
Itse olen varustelun suhteen sitä mieltä, että perushintaiseen autoon mahdollisimman vähän lisähilppeitä. Mitä enemmän niitä on, sitä heikommin suhteessa saat kun vaihdat. Toki jos rahaa on kuin roskaa, ei sillä ole merkitystä.
Äkkiähän vähänkin hinnakkaampaan autoon 5 tonttua saa uppoamaan lisukkeisiin, ei tee heikoakaan. Mutta kun mm. ilmastointi kuuluu käytännössä uuden vakovarusteisiin, kannattaa sitä muuta hilpettä vähän järjen kanssa miettiä.
Tuontiautot ovat etupäässä dieseleitä, joista on muutenkin tällä hetkellä alitarjontaa. Autokaupat pursuvat käytettyjä bensa-autoja nutta dieseleitä ei tuonnista huolimatta ole tarpeeksi. Lieneekä autojen myyjät saunottaneet asiasta päättäviä poliitikkoja, kun taas uhkailivat dieselin hinnan nousevan suhteessa bensiiniin.
Ostin Saksasta 2002 mallisen S60 D5 (Volvo-merkkiliikkeestä, vuoden vanha, mittarissa 19tkm) neljä vuotta sitten. Maksoin veroineen ja kaikkine kuluineen siitä vähän alle 35kEUR. Uuden listahinta oli 45kEUR.
Nyt sillä on ajettu 135tkm ja nettiautossa vastaavien pyyntihinnat pyörii 23 kEUR kahta puolen. Vaikka hinta onkin tippunut saman verran kuin vähän ajetun Fiiatin koko arvo, olen silti ihan tyytyväinen sen arvon säilymiseen. Kulutus on alle 6L/100km sitä vajaan euron per litra maksavaa nestettä.
No kyllä mua vaan ihmetyttää, jos säännöllisessä työssä käyvä ihminen ei saa kasaan 5-10 kiloo vanhaan autoon tai vaihtoon. Lisäksi kun autoilun valitsee, niin onko sillä ihmeemmin merkitystä meneekö vuodessa nyt sitten muutama kymppi tai satanen enemmän polttoaineeseen, jos paljon ajaa eikä ole työajoja, niin ehkä kannattaisi miettiä turhia ajoja pois.
Ostin Saksasta 2002 mallisen S60 D5 (Volvo-merkkiliikkeestä, vuoden vanha, mittarissa 19tkm) neljä vuotta sitten. Maksoin veroineen ja kaikkine kuluineen siitä vähän alle 35kEUR. Uuden listahinta oli 45kEUR.
Nyt sillä on ajettu 135tkm ja nettiautossa vastaavien pyyntihinnat pyörii 23 kEUR kahta puolen. Vaikka hinta onkin tippunut saman verran kuin vähän ajetun Fiiatin koko arvo, olen silti ihan tyytyväinen sen arvon säilymiseen. Kulutus on alle 6L/100km sitä vajaan euron per litra maksavaa nestettä.
Pitää nyt muistaa että nettiauton hinnat on pyyntihintoja. Jos liike pyytää tuon 23 000 euroa samanlaisesta autosta, on sen hyvityshinta vaihdossa, jotain aivan muuta. Veikkaisin uuteen samanlaiseen vaihdattaessa hyvityshinnan liikkuvan 15 000 euron molemmin puolin.
Ostin Saksasta 2002 mallisen S60 D5 (Volvo-merkkiliikkeestä, vuoden vanha, mittarissa 19tkm) neljä vuotta sitten. Maksoin veroineen ja kaikkine kuluineen siitä vähän alle 35kEUR. Uuden listahinta oli 45kEUR.
Nyt sillä on ajettu 135tkm ja nettiautossa vastaavien pyyntihinnat pyörii 23 kEUR kahta puolen. Vaikka hinta onkin tippunut saman verran kuin vähän ajetun Fiiatin koko arvo, olen silti ihan tyytyväinen sen arvon säilymiseen. Kulutus on alle 6L/100km sitä vajaan euron per litra maksavaa nestettä.
Pitää nyt muistaa että nettiauton hinnat on pyyntihintoja. Jos liike pyytää tuon 23 000 euroa samanlaisesta autosta, on sen hyvityshinta vaihdossa, jotain aivan muuta. Veikkaisin uuteen samanlaiseen vaihdattaessa hyvityshinnan liikkuvan 15 000 euron molemmin puolin.
Pyyntihinnasta taisin itsekin mainita. Ei ole aikomustakaan tehdä sellaista munausta että tämän joskus uuteen vaihtaisin. Voisin kuvitella että kohtuullisesti ajettuna ja hyvin huollettuna suoralla myynnillä tuosta voisi irrota kakkosella alkava luku. Ei silläkään rahalla kannata myydä. S60 ei ruostu vielä hetkeen ja tekniikka kestää lähemmäs puolimiljoonaa kilometriä. Mitä muuta kuin ajoa vaan..
Lainaus:
"Yksittäisen ihmisen tapauksessa ei mikään. Kun suuret ketjut tai vielä vakavammassa tapauksessa maan kaikki autoliikkeet yhdessä syrjivät selvästi rajattavaa ihmisryhmää (tuontiautoilijat) suojellakseen omaa liiketoimintaansa, niin silloin markkina-aseman väärinkäyttö voi olla niin selvää, että laillisia perusteita asiaan puuttumiseksi saattaa jo löytyä."
Voi kait laki periaatteessa velvoittaa vastaanottamaan tuontiautojakin, mutta voiko hyvityshinnan joka käytännössä ratkaisee kaupan?
Jo on meno melkoista autokaupoissa, jos yli viisivuotiaita maksellaan velkarahalla.
sinun juttujesi ''meno'' taitaa olla melkoista. kyllä musta tuntuu että aika monella on jonkinlainen rahoitus menossa autojen omistuksensa kanssa, eikä siinä ole mitään hävettävää.
tottakai joka pulliaisella löytyy kymppitonni tililtä aina kun huvittaa auto ostaa eihän se ole kuin normaalituloisen yhden vuoden ansioiden n. kolmas-neljäsosa.
entäs esim. nuoret henkilöt jotka haluavat panostaa autoiluunsa kymppitonni+, mutta ei ole isin lompakolle pääsyä eikä toisaalta varallisuutta kertyneenä, räitkö heidänkin silmille että ''#&%£$!* mitä köyhiä''?
pointtini on että mitä vikaa on osamaksussa jos se on jollekkin hyvä vaihtoehto? pitäisikö näiden henkilöiden jotka eivät voi maksaa autoaan kerralla kokonaan, tyytyä johonkin tonnin kesäautoon? en usko että siitä mitään hyvää seuraisi. luulen että mitä uudempi auto sen parempi. turvallisuus, päästöt jne.