http://autotalli.fi/crometapp/product/cars/search/public/item.jsp?list=.1.852A38106D52FD5BC3ACC65C47444D5F&id=453957&portal=at&.pkg=69935252&.pkg=69935155
Huvittavuuden/törkeyden mitalisijoille oikeuttava suoritus: pyytää nyt jumangega pian 11 vuotta vanhasta, yli 200 tuhatta ajetusta autosta 16 000 euroa!! Siis liki satatuhatta mummoa jopa suomalaisen normiautoa vanhemmasta, vanhentuneesta bilikasta! Ei kai me suomalaiset nyt sentään noin autonkipeitä olla! Hinnat on kuin länsimaisilla sukkahousuilla Neuvostoliitossa!! Jopa Suomessa noin vanhan auton - olkoonkin isohko - oikea hinta on siinä 8 tonnin paikkeilla.
Ei se ole tyhmä, joka pyytää vaan se, joka maksaa. Katsos kun "premiumi" on hinnoissaan ja haluttua vielä vanhanakin. Jotkut maksavat ihan kiltisti sen mitä pyydetään, koska tarve saada "premiumi" on niin kova. Muu ei kelpaa. Aattele, jos olisi ollut Mersu kyseessä Audin sijasta, niin ei lähtisi alta kahenkympin...
Pyydettyä hintaa on vaikea perustella mitenkään!
Vertasin äkkiseltään Saksassa pyydettyihin, sieltä oli vaikea löytää vastaava -94:n joka maksaisi yli 6000,-! Hinnat alkoivat nelosella. Yleensä pyydettiin 5000 paikkeilla.
Todella törkeä hinta! Tuollainen hinta oli hyväksyttävä joskus vuosia sitten...
Heh, kyseisessä liikkeessä on myös BMW 325i -93 touring(vanhempaa korimallia) hintaan 13900,-, ja tulee varmaan siellä pitkään säilymäänkin tuolla hinnalla!
No ei tuosta autoliikkeistä löytynyt kuin siedettävän hintaisia autoja ja kalliita autoja kun kävin tarkastelemassa... autoliikkeen sivuilta.Miten tuollainen liike pysyy pystyssä? Onko Lahdessa yleisesti ottaenkin autoilla hieman korkeampi hintataso?
Mutta mitäs jos virma ei ole päivittänyt sivujaan ja nuo hinnat ovatkin museomarkkoja :-)
Tuossa tapauksessa se on mahdollista.
Kyllä se on sillä tavalla, että tuo auto ihan pyydetyn hinnan väärtti,
vaikka olisi parituhatta egeä suurempikin pyynti.
Audi on auto isolla AAALLA!!!! Jos ostat 20-30 tuhat egeä maksavan
Wokkipannun/pölynimurin ja lähetään ajamaan tästäpäivästä eteen-
päin, niin 10 vuoden päästä vielä audin perävalot häipyvät horisont-
tiin, kun toiset on jo romutettuna ruosterautana, ongelmajätteenä
autohajottamolla. Ja onhan se Audia paljon mukavampi pihalla
katsella kuin jotain leivänpaahdinta. Naapuria tietysti harmittaa!!!
Millä pelillä se Anders-Simo ajelee???
Edulliset "wokkipannut/pölynimurit" olisivat ainakin tässä tapauksessa parempia vaihtoehtoja kuin tuo ylihintainen Audi.
Mulla on ihan sellanen käry, että Anders-Simolla ei oo ees vielä korttia. Jutun tasosta vaan päättelin. Taitaa olla riksa-miehiä...
Oikotieltä löytyi juuri nyt kaksi Audia:
A6 2.5TDI Aut 1995, 13900 euroa.
A6 2.6Avant Aut 1996, 14900 euroa.
A6 2.5TDI Aut 1995, 13900 euroa.
A6 2.6Avant Aut 1996, 14900 euroa.
Automaattivaihteisto on, vuoden tai kaksi uudempia ja tonnin tai kaksi halvempia... Mitäs noissa matkamittari näytti?
Itseäni kiinnostaa hieman samaisessa liikkeessä oleva huippu hieno Mercedes-Benz 200D -89. Autossa on ohjaustehostin ja radio. Väri beige/keltainen. Kilometrejä on vasta 600 000, mutta ei hintakaan ole kuin 4900e.
Varsin mielenkintoista, huippu 200D!
350tkm ajetun 300 Turbodieselin automaattivaihteistolla ja muilla varusteilla ja facelifitllä (-93-94, muistaakseni), vuosi sitten n.7000-8000 euroa.
Joo tosi huippu peli. Turboton 2 litran diesel, josta tehoa irtoaa mahtavat 55 kW ja vääntöä upeat 126 Nm. Samat lukemat irtoavat esim. 1.4 litraisesta VW Polosesta.
jr66 kirjoitti:
Audi on auto isolla AAALLA!!!! Jos ostat 20-30 tuhat egeä maksavan
Wokkipannun/pölynimurin ja lähetään ajamaan tästäpäivästä eteen-
päin, niin 10 vuoden päästä vielä audin perävalot häipyvät horisont-
tiin, kun toiset on jo romutettuna ruosterautana, ongelmajätteenä
autohajottamolla. Ja onhan se Audia paljon mukavampi pihalla
katsella kuin jotain leivänpaahdinta"
En tiiä, mutta tuli meileeni tuo sanonta: Audi, köyhänmiehen mersu, ja pysyy köyhänä.
Kaiketi auto kun auto pysyy liikenteessä vaikka 50-vuotta jos sitä tarpeeksi korjataan. Audeissa on kalliit ylläpitokulut ( todellisuudessa ) sen on kaikki tuntemani Audistit myöntäneet.
Täälläpäin ( maalla ) ainakin näkyy liikenteessä paljon enempi vanhoja vokkipannuksi kutsumisasi autoja, kun taas Audit on korjaamon pihassa. Voi olla tilanne Helssinkissä eri, siellä kun ollaan enempi "pinnallisia" ja bränditietoisia. ( perustelu: "Onhan mukavampi katsella pihallakin . . ."
Mutta kuten sanoin: tuo tahtoo tulla kalliiksi, kuten jo tänkin palstan esimerkkiauton hinnasta näkyy.
Itse lasken vastaavat investoinnit tulosvastuullisesti ( = järkiperäisesti )
vaikka olisi parituhatta egeä suurempikin pyynti.
Audi on auto isolla AAALLA!!!! Jos ostat 20-30 tuhat egeä maksavan
Wokkipannun/pölynimurin ja lähetään ajamaan tästäpäivästä eteen-
päin, niin 10 vuoden päästä vielä audin perävalot häipyvät horisont-
tiin, kun toiset on jo romutettuna ruosterautana, ongelmajätteenä
autohajottamolla. Ja onhan se Audia paljon mukavampi pihalla
katsella kuin jotain leivänpaahdinta. Naapuria tietysti harmittaa!!!
Millä pelillä se Anders-Simo ajelee???
Näin se homma etenee, ei tarvitsekkaan enää hintaa ihmetellä, sehän on siis aivan kohdallaan... kauppa se on joka kannattaa, kysynta ja tarjonta kohtaa, vai miten se oli... on myyjällä markkinat sano, tahtoo käytettyjen Audien myyjäksi... ei paljoo näköjään Audi heput hintoja kysele, laadusta en nyt tulevana myyjänä sano muuta kun: eihän tollarahalla nyt voi parempaa saada...
Audi miehiä on tosi vaikea ymmärtää, kysehän on puleeratusta volkkarista joka jakaa moottorit seatin ja skodan kanssa. Hinta/laatu/varustelu suhteet on audilla aina olleet päin p.tä isolla rahalla spartalainen varustelu. Niin vanhemmat automiehet muistanevat audin edeltäjän IFAn jonka nimi muuttui auto unioniksi.
Kuinka vanha sinä olet? 12-14?
Moni automerkki jakaa sisarmerkkiensä kanssa moottorin, vaihteiston, voimansiirron, jne. Tämä on automaailmassa yleistä. En viitsi luetella, listasta tulee liian pitkä.
Kuitenkin, jos kommentoija pysyy ajan tasalla, hän on tietoinen siitä, että Audi ja VW on eriytetty omiksi merkeiksi, VAG-konserni ei ole sama kuin aikaisemmin.
Audi (Auto-Union) ajoi ainakin kilpaa -30 luvulla. Siitä muuten uusien Audien iso maski, kunnioituksena menestyvää kilpauraa kohtaan ennen sotia. Tietääkseni IFA tuli DDR tuotteena sotien jälkeen, eikä sillä ole Auto-Unionin eikä Audin kanssa mitään tekemistä. Ehkä menetetyt tehtaat ja työkalut Venäläisille. Sotket spekulaatioihisi ehkä DKW:n (Deutsche Kraft Wagen).
Laatua ei mitata lisävarusteiden määrässä. Laatu on teknistä suunnittelua, sen viemistä tuotannossa huipulle, teräsmateriaalien valintaa, tuhansia ja tuhansia kokeita, muotojen hiomista, ajotuntuman ja -hallinnan tasapainoa. Mikäli laatuvaikutelma lasketaan romppeiden määrästä, lähin löytyy Viipurin Ladojen taksitolpilta. On vilkkuvaloa, kasettimankkaa, ämyrit katolla, oravanhäntää, antistaattista johtoa, teippiä jne. Suurinpiirtein kaikkea irtotavaraa jota Bilteman luettelosta saa.
Moni automerkki jakaa sisarmerkkiensä kanssa moottorin, vaihteiston, voimansiirron, jne. Tämä on automaailmassa yleistä. En viitsi luetella, listasta tulee liian pitkä.
Kuitenkin, jos kommentoija pysyy ajan tasalla, hän on tietoinen siitä, että Audi ja VW on eriytetty omiksi merkeiksi, VAG-konserni ei ole sama kuin aikaisemmin.
Audi (Auto-Union) ajoi ainakin kilpaa -30 luvulla. Siitä muuten uusien Audien iso maski, kunnioituksena menestyvää kilpauraa kohtaan ennen sotia. Tietääkseni IFA tuli DDR tuotteena sotien jälkeen, eikä sillä ole Auto-Unionin eikä Audin kanssa mitään tekemistä. Ehkä menetetyt tehtaat ja työkalut Venäläisille. Sotket spekulaatioihisi ehkä DKW:n (Deutsche Kraft Wagen).
Laatua ei mitata lisävarusteiden määrässä. Laatu on teknistä suunnittelua, sen viemistä tuotannossa huipulle, teräsmateriaalien valintaa, tuhansia ja tuhansia kokeita, muotojen hiomista, ajotuntuman ja -hallinnan tasapainoa. Mikäli laatuvaikutelma lasketaan romppeiden määrästä, lähin löytyy Viipurin Ladojen taksitolpilta. On vilkkuvaloa, kasettimankkaa, ämyrit katolla, oravanhäntää, antistaattista johtoa, teippiä jne. Suurinpiirtein kaikkea irtotavaraa jota Bilteman luettelosta saa.
Jaahas taisi audi mies vetää herneet. Joo tarkoitin dkw.tä enkä IFAa. Vaan audi miehet eivät voi tunnustaa ajavansa volkkareilla josta on riisuttu varusteet pois ja nostettu hintaa 15%
Älä nyt! Ajan vielä wanhalla VW Jetta dieselillä vm. -86 kilsat 403tkm.
Yritin kertoa asiat mahdollisimman objektiivisesti. Ilmaa hinnoissa on kaikilla autoilla, muuten niitä ei kannattaisi valmistaa. Merkeissä, kuten Audi, BMW ja MB on katetta enemmän. Siksi myös ei jokainen niillä aja. Joten...jos sellaiseen on varaa, ja haluaa maksaa hieman ylimääräistä statuksesta, so what? Hotellihuoneen tai loman voi varata yöpymismajasta, matkakodista jne. Jotkut haluavat parempaa, joskus jopa sviitin. Onko siinä jotain ihmeellistä?