"Tuo riskin kantaminen on vain tyhjä fraasi, kyllä siinä muuta maailmaa huutaa apuun kun istuu turvavöissä pää alaspäin, konepellin alta lyö liekkiä ja bensa haisee."
Sitä kun on ylinopeutta ja ylinopeutta, eli esim. jos ajat tiellä missä aikaisemm…
Mitäs jos tähän asiaan liittyen rakentasi tälläisen ylinopeus / onnettomusriski kartoitus "työkalun"
ELI:
1. Ajatko jatkuvasti ylinopeutta?
2. Ovatko muut autot jatkuvasti "edessäsi"?
3. Joudutko tekemään usein voimakkaita jarrutuksia?
4. Joudut…
Juu kyllähän se on totta sellainen asia että ylinopeus on aina tapauskohtaista, ja "järkevää" se on ehkäpä silloin kun rajoitukset ovat olosuhteisiin nähden tosiaan liian alhaiset, vaikka eihän se tietenkään sallittua ole, kukin sitten päättää tykön…
Vähän aihetta sivuten, liikenne on kaikeen pahan alku ja juuri, ja pientä ylinopeutta ajava on suuri rikollinen, vanhat ihmiset eivät saisi enää autolla oikein ajaakkaan, mikä toisaalta on aivan oikein tietyissä tapauksissa, muuta mitä kertoo uutise…
Lainaus:09.09.2004 klo 10:56 Herbert kirjoitti
Tuota yksityiskohtaa vain jäin ihmettelemään jossa totesit, että korkeampi rajoitus alkaa heti risteyksen jälkeen. Eikö juuri näin asian tulekin olla? Sellainen rajoitus, joka jatkuu peltoaukealla viel…
"Oletko muuten pannut merkille, että rajoituksia arvostelevista yksikään ei ole sanonut kokeilleensa niiden mukaan ajamista? Yhtä mielenkiintoinen piirre on, että rajoitusten mukaan ajavista moni on sanonut aiemmin rikkoneensa niitä jatkuvasti (niin…
Lainaus:08.09.2004 klo 16:36 Herbert kirjoitti
Tiedätkö miksi se 60 rajoitus siellä on? Ehkä siksi, että sivutieltä olisi mahdollista liittyä päätielle. Yritäpä joskus kääntyä vilkkaalle tielle täyteen kuormatulla rekalla. Siihen tarvitaan pikkuise…
Niin, juuri maalaisjärjellä ajaetllen voisi ratkaista monet kysymykset, 40km/h on paikallaan kaupungin ydinkeskustassa, jossa paljon jalankulkioita ja liikennettä, mutta että vähän yli 1000 asukkaan kunnassakin jossa on muutama suojatie? eikö silloi…
Lainaus:07.09.2004 klo 14:55 Peccavi kirjoitti
Ajoin Mankkaalla 40km/h-rajoituksella neljääkymppiä. Edessä oli valo-ohjattu suojatie. Minulle paloi vihreä. Yht-äkkiä suojatielle odottamassa ollut lapsi päättikin lähteä kadun yli. Painoin jarrun poh…
Lainaus:07.09.2004 klo 10:29 jalkkis kirjoitti
Kuinkahan paljon enemmän autoja on tänä päivänä liikenteessä kuin 60-luvulla? Kuinkahan paljon enemmän jalankulkijoita on tänä päivänä liikenteessä kuin 60-luvulla? Kuinkahan paljon parempi tiestö tän…
Sellaisissa paikoissa, joissa rajoitus on selvästi alakanttiin, saattaa huomaamatta vauhti kohota nopeuteen mikä tiellä olisi sopivaa, esim erittäin keinotekoinen 60km/h saataaa muuttua mittarinopeuteen 80km/h eli noin 75km/h, tai ohitustilanteessa,…
Tilannehan on sellainen että se kohta jolloin saat jotain mahdollista "hyötyä" siitä että ajan punaisiin reippaasti, on sillon kun valo olisi ehkä vaihtumassa vihreäksi sinun suunnaltasi, jos sillähetkellä satuu olemaan sellainen tutkimus ohjauksess…
Taitaa olla helsinkiinpoikaat asialla... nääs ei joka kaupungissa ole noin toimivia valoja, esim. salossa saat ajaa vaikka miljoonaa punaisiin, ei se vaihdu yhtään nopeammin, aika usein on tilanteita että kaikissa suunnissa jossa on autoja on punais…
Kun 1.3 uudemmista 1.3 litraisista lähtee noin 100hp ja painoa ei hieveästi välttämättä ole, ei kai voi varsinaisesta tehonpuutteesta sanoa, itsellä ei mitään hirveätä tykkiä ole koskaan ollut max 1.6 litrainen ja muutama 1.3 litraisia, lähes aina o…
No todellinen ongelmahan tässä asiassa oli yksinkertaisesti liukkaus, ja ehkä hieman liian suuri tilanne nopeus?
eli, jos olisi ajattu hitaanpaa, tai tien kitka olisi ollut parempi tms.
Itse nopeusrajoituksella ei ole juurkaan asian kanssa tekemistä…
Homma menee suomenmaassa niin, että jokaisen Suomalaisen voisi kuljettaa "häkkiin" jokainen on rikkonut jossain vaiheessa jotain lakia, tai tulee rikkomaan tai rikkoo parhaillaan, kukaan ei asiasta kuitenkaan korviaan loksauta. Koska useimmat pykälä…
Väittäisin että nopeuden nosto tietyillä moottoriteillä parantaisi nopeusrajoitusten noudatusta yleisesti, ja miksi joka moottoritiellä pitäisi olla samat nopeudet, nopeuksien kasvattaminen voitaisiin tehdä niillä teillä jossa on vaihtuvat nopeustau…
Eikös toi ole aikapaljon kiinni siitä että haluaako / voiko ottaa sellaisen mallin tai värin, joka jo sattuu olemaan maassa, muutamia autojahan on aina valmiina suomen varastossa (tietyillä merkeillä) odotamassa, sekä riippuen siitä mitä varusteita …
Lainaus:03.04.2005 klo 13:43 rot1 kirjoitti
1,3 miljoonaa on niin iso määrä, että uusien varaosien valmistaminen on kestänyt viikkoja jopa kuukausia.
Takaisinkutsut koskevat sellaisiakin malleja jotka on toimitettu asiakkaille maaliskuussa 2005.
To…
Lainaus:16.08.2004 klo 14:58 Niki Kari kirjoitti
Missä vaiheessa mm. sumuvalot tai valonpesimet ovat olleet itsestäänselvyyksiä? Eikö nämä varusteet ole oleellisia?
Niitä ei aina ensimmäisenä mainita jos auto maksaa 120 000e ja muitakin varus…
Lainaus:02.08.2004 klo 19:13 Mie Ite kirjoitti
Heh... Ilmeisesti meillä kahdella on hieman erilaiset käsitykset "täydellisestä varustelusta..."
Ad: http://www.lexus.fi/media/fifi/pdf/LS430_specs.pdf
Ad2: http://www.mercedes-benz.fi/?path=1637;228…
[/quote]
Olen 181 cm pitkä ja painoa 77 kg, eli ruumiinrakenne on siis riuku. Mutta nykyisen Korollan puikkoihin "en mahdu": jalat liian pitkät ja ratti jää kauas. Tai vaihtoehtoisesti en ole tarpeeksi apina, kun kädet eivät ole tarpeeksi pitkät. E…
Jos tarkemmin tarkastelee eri vuosimallein eroja autoissa, (ei välttämättä juuri kyseisessä) niin huomaa, että kun auto koko pienenee niin se muuttuu "kompaktimaksi" ja kun se taas suurenee, niin "tilaa on tullut lisää" ja näitä voi olla vuoronperää…
Kaikki värit on hienoja verrattuna valkoiseen, mutta uudet tausta valaistut valkoisetkin ovat hienoja, itse värinä kait oranssi on silmälle parhaiten luettavissa (oma kokemus), mutta valon kirkkaus vaikuttaa myös paljon, ja lukemisen lisäksi on tiet…
Lainaus:27.12.2005 klo 18:47 mazda6 kirjoitti
Ei ne jarrulevyt aina kestä Toyotassakaan. Ajelin 2000 mallisella Avensiksella 80 tkm, ja jarrulevyt vaihdettiin takuuna kolme kertaa!
Kerran vaihdettiin myös jarrusatulat ja sen jälkeen levyt alkoivat …
Lainaus:29.12.2004 klo 10:37 SixPack kirjoitti
Lukiessani v. -03 Automotorundsport lehteä dieselmoottoreiden kehityksestä, jo 2 vuotta sitten laskivat Saksalaiset autonmoottoreiden valmistajat esim. 1.6 litraisesta dieselmoottorista voivan helposti…
ja vielä toinen asia siitä valojen polttoaineen kulutuksesta, se polttoaine mikä valoihin menee, menee joka tapauksessa vaikka kuinka taloudellisesti ajelisi, eli siinä ei voi ajotavalla juurikaan säästää, mitä nyt ajattelisi että tyhjääynnillä ei v…
Nykyäänkin on olemassa aivan hyviä valaisimia päivä valo käyttöön. eli huomiovalot, aikaisemmin niitä käytettiin enemmän, mutta nykyisin ei taida olla monessakaan autossa... no kuitenkin tuollaisiin huomiovaloihin leditekniikka sopisi kun nyrkki s…
Onko siis ongelman todettu olevan moottorin ohjauksessa, ilmeisesti tuollainen mennee kuitenkin sitten takuun piikkiin, mutta koska kyseessä on ilmeisesti diesel auto, saattanee ongelma olla aivan hyvin polttoaineen syötössä, esim pottoaine jäätyy t…
Täytyy taas sanoa ja koputtaa puuta, ei ole koskaan ollut auton kanssa mitään ongelmaa elektroniikassa johtuen kylmyydestä tai kosteudesta...
saattaa osasyynä myös olla auton merkki, toiset kun tehdään luetettavaksi ja toiset taas... muuhun... esi…