Seuraavissa autoissa on muotoiluvirheitä, joiden lieventämiseksi esteettinen raatimme suosittaa välitöntä faceliftiä. Joissakin tapauksissa menee paljonkin peltiä uusiksi, mutta kauneus on ihmiselle tärkeä asia:
Audi A2
Kuin pyörille nostettu pesukone, päältätäytettävä. Onko pienen auton pakko olla ruma?
Audi A4
Kirveellä hetkellisessä mielenhäiriössä veistetty. Kömpelö lyllerö. Jos A4 olisi koulupoika, se olisi ylipainoinen, lyhytkinttuinen ja koulukiusattu.
Audi A6
Samaa sukunäköä kuin pikkuveljessä, ei kuitenkaan pidempänä yhtä järkyttävä, vaikka takaosa onkin kuin pyllistävän karjalaismummon ahteri.
Audi TT
Ruma jopa kylpyammeena. Kuin yksinäinen, irtileikattu rinta liikenteessä.
BMW 7-sarja
Päämuotoilija Chris Bangle on kuulemma Mercedeksen BMW:lle soluttama sabotööri.
Chrysler Voyager
Miksi pitää matkia eurooppalaista vaatimattomuutta? Kuin jättimäinen hernekeittotölkki.
Citroen C5
Kuka vielä sanoo, ettei ranskalaisilla ole huumorintajua?
Citroen Berlingo
Tästä linnunpöntöstä puuttuu vain orsi.
Fiat Stilo 5-d
Kuuluisaa italialaista muotoilua? Eikö Fiat ole viime aikoina maksanut suojelumaksujaan mafialle?
Fiat Barchetta
Savimalli oli aluksi kaunis, mutta studion ilmastointi ei ollut päällä ja koko malli suli taikinapötköksi. Toteuttivat kuitenkin italialaisessa kaaoksessa.
Fiat Multipla
En ihmettelisi, jos virtahepo yrittäisi paritella tämän kanssa.
Ford Ka
Kuin eksynyt lepakko.
Ford StreetKa
Älä jätä sitä kadunvarteen katto auki. Joku saattaa erehdyksessä virtsata siihen. 2000-luvun laskiämpäri.
Ford Fiesta
Papoille pappa-auto pappadesignilla.
Ford Focus
Todiste, että joku Fordilla käyttää LSD:tä. Jo viisi vuotta rehellisten ihmisten kiusana katukuvassa.
Ford Mondeo
Fordilla on keksitty viivoitin. Hip hurraa!
Ford Galaxy
Tajuan kyllä, miksi niissä on tummennetut lasit.
Honda Jazz
Vuoden Hyönteisautoksikin valittu.
Hyundai Accent
Rollaattori on tyylikkäämpi.
Jaguar S-type
Ensimmäinen versio oli yksi upeimmista autoista. Systemaattisesti pilattu vuosien mittaan. Yhdistäkää Audi A4 ja vuoden 64 Volga niin saatte uuden S-typen.
Land Rover Discovery
Botswanalainen savimaja komealla räystäällä.
Lexus GS300
Näyttää tiineeltä antiloopilta. Keula hyvä, mutta c-pilari on kuin Pietarin kirkosta. Odotamme uutta versiota.
Mercedes-Benz A-sarja
Inva-WC vauhtiraidoilla.
Mitsubishi Carisma
Eikö niillä ollut sanakirjaa?
Nissan Primera
Muuten menettelee, mutta keula on kuin ikkunalasiin hypänneellä sammakolla.
Nissan Terrano
Tuollaisen voi hitsata itsekin 16:sta lumikolasta.
Opel Agila
Vihreänä käy kompostista.
Opel Signum
Oli GM:llä ideat loppuneet, eivät keksineet mitä tehdä. Erottui lopulta kaksi ryhmää: toiset halusivat pikkuauton ja toiset limusiinin. Päätettiin tehdä molemmat samassa autossa siten että siinä yhdistyvät kummankin autotyypin huonot puolet. Kuin kolmella metrillä jatkettu Suzuki Swift.
Renault Megane
Joskus on vaikea uskoa, että Jumala on olemassa.
Renault Vel Satis
Kiasman pienoismalli, johon liikuteltavuuden helpottamiseksi on asennettu pyörät jälkikäteen.
Renault Kangoo
Eivätkö ne osaa kirjoittaa kengurua oikein?
Renault Scenic
Ei tuollaiseen voi lapsia laittaa; näkevät painajaisia.
Renault Espace
Linja-auto, joka on muotoiltu kuin ponttoonisilta.
Smart ForTwo
Maailman ensimmäinen potkukelkka, jossa on ovet.
Skoda Superb
Kumpi siinä on etupää?
Subaru Impreza
Mikroauto, johon isä on humalassa tehnyt lasikuidusta lokarit.
Volkswagen Golf
Ankea kuin krapula-aamu kastuneessa teltassa lihavan naisen kanssa. Nobelin tylsyyspalkinto jo 15. vuotta.
Volkswagen Touran
Säästömuotoilua: junanvaunusta on sahattu nelimetrinen hukkapätkä ja etsitty pyörät alle.
Volvo S40
Perverssi keula. Todiste siitä, että Legot ovat ruotsalainen eikä tanskalainen keksintö. Lego-ukon toiveauto.
Volvo XC90
Ruotsin vastaus Hi-acelle.
LOPUKSI KAKSI KUNNIAMAININTAA JO TOTEUTUNEISTA FACELIFTEISTÄ, JOTKA OVAT OLLEET ONNISTUNEITA:
1. Lexus LS430
Uskomaton muodonmuutos rumasta möhköstä sulavalinjaiseksi klassikoksi yllättävän pienillä muutoksilla.
2. Alfa-Romeo 156
Vuosia rumasta keulasta kärsinyt auto luotiin kerralla kauniiksi. Onnittelut!
Tuota...
Mitenkäs LS facelist on onnistunut? Jos ei ole yhtään asiasta perillä ei vanhaa ja nykyistä erota toisistaan millään. Ainastaan pakoputket tuli näkyviin ja pientä viilailua varustetasoissa, ettei ihan törkeesti häviä vertailussa kilpailijoihinsa, ainoastaan todella reilusti.
No Lexus on aina ollut täydellisesti varustettu auto joten se siitä kilpailijoiden mukana pysymisestä. Kyllähän siinä koko keulan kokonaisilme muuttui. Ennen lamput olivat pystyt hyönteislamput eli saaatanan rumat, mutta nämä uudet ovat vaakalamput. Tietysti jos et tiedä tai ymmärrä, mikä on vaakasuoran ja pystysuoran ero niin vaikeaahan se kieltämättä on huomata silloin eroa.
Heh... Ilmeisesti meillä kahdella on hieman erilaiset käsitykset "täydellisestä varustelusta..."
Ad: http://www.lexus.fi/media/fifi/pdf/LS430_specs.pdf
Ad2: http://www.mercedes-benz.fi/?path=1637;2287;2733;3078
Joko nyt selkiää edes yksi niistä syistä miksi Lexus ei kuulunut valintaryhmään? Sonderklassesta saa mieleisensä, Japaninmersusta ei. Ei tällä mallilla.
Kuitenkin, jos malli käy kaupaksi riittävän hyvin niin miksi valmistaja muuttaisi sitä?
Joo, mutta onhan se surku katsella rumaa muijaakin, vaikka se olisi kuinka hyvä kokki ja leikkaisi nurmikonkin.
No ei ole vapaa-ajan puutetta, jos joutaa tuollaisen listan väsäämään !!!
Aivan hulvaton vedätys !
Nyt, Anders-Simo, sama uudelleen mutta kehu parhaat autokaunottaret. Niitä täytyy olla enemmän kuin kaksi !
Nythän kuulkaas, hyvät naiset ja herrat, on sellainen probleemi, ettei autoja kehuttaessa pysty synnyttämään yhtä maanläheisiä vertauksia kuin niitä haukuttaessa.. tai ainakaan minun mielikuvitukseni ei siihen riitä.
Niinpä tyydynkin mainitsemaan joitakin mielestäni kauniita autoja. Niitä on tosiaan enemmän kuin kaksi.
-Infiniti FX
-Kaikki nyky-Alfat
-Aston Martinit
-Audi A8
-Kaikki Bentleyt
-Honda Accord
-Cadillac CTS
-Hyundai Coupe
-Mini
-Kia Opirus
-Maserati Quattroporte
-Lexus SC430
ja paljon muita, mutta kuka sitä listaa jaksaisi lukea? Onhan teillä monilla perheetkin. Antakaa aikaa lapsillenne. Kiitos.
Yllättäen olen jokseenkin samaa mieltä Anders-Simon kanssa. Varsinkin Fiatit on menneet ihan väärään suuntaan, kun ovat koettaneet matkia saksalaisia muotoilussa. Niistä on lähtenyt kävelemään se "italialainen muotoilu". Barchetta ei tosin ole mielestäni niin kamalan näköinen.
Vanhat alfistit kääntyisivät haudassaan jos kuulisivat, että Anders haukkui vanhempaa keulaa uutta rumemmaksi Vanha oli mielestäni onnistunut, mutta uusi vielä parempi.
Audeissa on tiettyä "möhköeleganssia". Näyttää livenä paremmalta kuin kuvissa.
Tyylikkäitä autoja mielestäni ovat myös esim. nyky-alfat, Aston Martinit sekä Maserati Quatroporte, Bentleyt on myös tyylikkäitä ja Hyundai Coupessa on ihmeen paljon tyylikästä designiä pienellä rahalla...
Toyota Yaris siis Varis on järkyttävä, varsinkin Verso. Markkinoiden rumin auto. Hiace on pahasti vanhentunut. Avensis on tylsä. Uusi Corolla Verso on hieno ja Celica.
Pitkälti samoilla linjoilla...
...mielestani pieni Citroen C2 on hyvin onnistunut....Picasso taas aika jarkyttava..
Olen samaa mieltä C2 hieno mutta Picasso ruma. Jotkut ovat taas sanoneet että Picassa on sulavalinjainen.
Laita Anders kuvas nettiin, niin me muut sitten kerromme saisko siitä sitten edes kasvojenkohotuksella ihmisen näköistä
Picasson muotoilussa ei ole muuten vikaa, mutta siitä kun ei tiedä pysäköitynä mihin suuntaan se on lähdössä.
Yleisesti joka merkillä on kyllä ainakin yksi muotoilullisesti onnistunut auto. Tässä minun mielipiteitäni ns. normaalimerkeistä (Ferrarit ja Aston Martinit ovat kaikki kauniita, joten ne unohdetaan nyt tästä):
Peugeot: 406 Coupe (kaunein perusauto koskaan?), 206
Toyota: MR2
Opel: Speedster, Uusi Tigra TwinTop
Audi: TT
Renault: Clio
Saab: uusi 9-3
Volvo: S40, S60, S80 (sinänsä mielikuvituksen puutetta muotoilla kaikki saman näköiseksi. Ajatelkaa, jos Toyotalla olisi vain yksi malli: Corollaa eri kokoisena)
BMW: 300 sarjan coupet
Alfa: 156
Skoda: Octavia
VW: Phaeton
Mazda: MX-5
Jne....
Ei kyllä uutta Corollan versomaa voi kauniiksi kehua no Kyllä se alkuperäne Lotus Elise aina Opelin egoa varten muovaaman Speedsterin. Audi A8n faceliftin jälkeinen "Audilook"-maski on aikakarsee.
Herra -Z- vaati nettiin kuvaa naamastani. Lohdullisena tietona esitettäköön, että sellainen saattaa hyvinkin olla tulossa, sillä samaa on vaadittu myös Jippii.fi:n uutisfoorumilla, missä olen esiintynyt mm. Jesus Hitler-nimimerkillä. Aiottu kuva on otettu vuonna 1995 Stockan fotoautomaatissa. Se on mustavalkoinen ja minulla on siinä Hitler-viikset ja kampaus. Olen komea poika luonnollisesti. Viikset olivat omat mutta naisten meikeillä tummennetut, koska olen vaalea.
Yaffaon kanssa olen samaa mieltä mitkä ovat hienoja autoja. Peugeot 406 ei ole mielestään erityisen hieno auto, vain normaalia kauniimpi.
Lainaus Anders Simon viestistä:
Herra -Z- vaati nettiin kuvaa naamastani. Lohdullisena tietona esitettäköön, että sellainen saattaa hyvinkin olla tulossa, sillä samaa on vaadittu myös Jippii.fi:n uutisfoorumilla, missä olen esiintynyt mm. Jesus Hitler-nimimerkillä. Aiottu kuva on otettu vuonna 1995 Stockan fotoautomaatissa. Se on mustavalkoinen ja minulla on siinä Hitler-viikset ja kampaus. Olen komea poika luonnollisesti. Viikset olivat omat mutta naisten meikeillä tummennetut, koska olen vaalea.
Hienoa!!!! Mies joka AINA kehuu japsiautoja on joskus omistanut Hitler-viikset!!!!
Myönnä pois, salaa mielessäsi haaveilet kuitenkin saksalaisesta autosta!
Ad: http://www.lexus.fi/media/fifi/pdf/LS430_specs.pdf
Ad2: http://www.mercedes-benz.fi/?path=1637;2287;2733;3078
Joko nyt selkiää edes yksi niistä syistä miksi Lexus ei kuulunut valintaryhmään? Sonderklassesta saa mieleisensä, Japaninmersusta ei. Ei tällä mallilla.
Tuohon ei voi olla kommentoimatta..
Eli jos tuossa tarkoitetaan varuste listan pituutta niin, eihän Lexuksen listaan ole kaikkea "turhaa" mainittu, jos se eiole mainitsemisen "arvoista" eli se on joko itsesään selvyys, ja sisältyy mainitsematta, tai ei ole niin oleellinen asia esim. näitä oli mersun varuste listassa enemmän...
-istuinläämmitys
-ulkolämpömittari
-säilytyslokeroita
-häikäisusuojan peili
-sumuvalot
-turvatyynyt
-valonpesimet
-abs jarrut
-ajonopuden mukaan säätyvä tehostus
-mukiteline
-yms yms...
eli et voi verrata kahta varuste luetteloa, koska toinen niisä ei ole kattava, merulla on ilmoitettu luettelo jokaista pientä rasiaa myöden, kyllä siitä pituutta tulee olemaan...
Tarkemmin en ota kantaa, mikä on kenenkin mieleinen auto tai varuste, se on jokaisen oma ja lompakon välinen asia
Missä vaiheessa mm. sumuvalot tai valonpesimet ovat olleet itsestäänselvyyksiä? Eikö nämä varusteet ole oleellisia?
hups.. tuplapostaus...
Makuasia sanoi koira kun pallejaan nuoli.
Minusta tuo Anders-Simon lista hyvän näköisistä autoista on paremminkin lista huonoimman näköisistä autoista, tosin pois lukien Accord ja A8.
Niitä ei aina ensimmäisenä mainita jos auto maksaa 120 000e ja muitakin varusteita on... muuten molemmat oli ainakin Lexuksen esitteen kuvassa, ovatko lisäv. vai ei, en tiedä...