Mersu E220 Automatik

26 kommenttia

Moi!
Kertokaapa kokemuksistanne millainen kulkupeli on E220 Diesel automatik vm. 1997.
-Heikkoudet
-Parasta
-Miten paljon kestää ajaa km:ä
-ym. komentit

  
  • +Tilaa, minulle sopivat penkit (172/69), hallintalaitteet ainakin minulle sopivissa paikoissa, suuntavakautta löytyy ja auto on aika hiljainen.

    -Talvella ok, muttei paras mahdollinen, ohjauksen palautus hitaassa ajossa.

    Viat:jouset katkeavat, pallonivelissä väljää (eturipustuksissa), ohjausnivelissä väljää, polttimoiden lyhytikäisyys, käynnistinmoottorivikoja, pakoputkistossa ruostevikoja ja laturivika.

    Toivottavasti näistä oli jotain apua...
    :smile:

      
  • melko uraherkkä talvella ja suuntavakavuus testien mukaan ei paras mahdollinen. Hyvät taka ja etutilat, samoin lämmityslaitteet. seisontajarrussa usein vikoja. jumittaa ei lähde pois päältä.

      
  • Olin ilmeisesti väärässä suuntavakavuuden suhteen. Tuulilasi antoi ymmärtää että siinä olisi toivomisen varaa.

      
    • kohtuulliset tilat
      -Sairaan laiska
      -Sivutuuliherkkä+uraherkkä talvella (liekkö renkaista ollut kiinni)
      -Ruostevikoja
      -Kehno ohjaustunto keskialueella ja palauttaa huonosti
      -voi olla kaikenlaisia pikkuvikoja niinkuin itselläni oli kuten lämppärin hajoaminen, kojelaudan halkeilu, nivelvikoja, runsasta ruostumista tms. vajaa 3- vuotiaassa autossa :frowning:

    [J Takala muokkasi tätä viestiä 29.10.2004 klo 22:37]
      
  • Lainaus:
    29.10.2004 klo 09:16 J Takala kirjoitti
    + kohtuulliset tilat
    -Sairaan laiska
    -Sivutuuliherkkä
    -Ruostevikoja
    -Kehno ohjaustunto keskialueella ja palauttaa huonosti
    -voi olla kaikenlaisia pikkuvikoja niinkuin itselläni oli

    Nuo varmaan pitävät paikkansa mutta eikö mersussa ole 30 vuoden takuu korille ja muutenkin. Ajattelin ettei sitä kautta voitaisiin välttyä ruostevaurioiltakin.
    Sivutuuliherkkä? Tuo oli uutta, pahastikin. "Voi olla pikkuvikoja", niin Audissa ja Bemusskain voi olla niitä.

      
  • siis varmaankin 30 vuoden puhkiruostumattomuustakuu!!! ´Vag konsernilla yleinen käytäntö 10 vuotta. mikään auto ei ole ruostevarma!!!! Takuulla jokainen nykyauto ruostuu jossain vaiheessa. puhkiruostumattomuustakuu on eriasia kuin ruostumattomuustakuu!!! tarkoittaa sitä että auton ei pitäsi ruostua pelleiltään puhki tuossa määräajassa ja jos näin käy niin valmistaja kait korvaa jotain??? vai korvaako? mutta jos autoon tulee jotain pieniä pintarusotevaurioita niin tuskin niitä valmistaja korvaa. Olen nähnyt paljon galvanoidusta pellistä tehtyjä autoja joitten pelleille on annettu jonkin ajan kattava puhkirustumattomuustakuu niin ruostetta on monissa sellaisissa yksilöissä ja esim vag konsernin yli 3 vuottta vanhemmissa pakuissa on järestään kaikissa ruoste ja maalipintavaurioita helmassa, lokasuojien kaarissa ym mestoissa. tehtaan massaus on todella olematon. yleensä ohut kerros vaan ja kun se on koneellisesti vedetty niin se ei edes kata joka korin sopukkaa.

      
  • juu onhan niitä ruosteisia uusiakin autoja, ei pelkästään mersulla :grin:. Hyvin pitkältihän se riippuu miten autoa pitää, jotkut ei vaan välitä tehdä autolle mitään muuta kuin ajaa niin tuleepa niitä ruostevikoja tms.
    Tuohon takuuasiaan haluan sanoa sen että saahan se mersu luvata pitkiä takuita mutta pienellä on "kirjoitettu ehtoihin" että autoa pitäs käytännössä säilyttää lämpimässä tallissa ja sillä ei saisi ajaa jos aikoo takuun pitää :grin: Yleensä nuo ruosteviat kuitataan omistajan aiheuttamaksi. Itselläni oli hirmuista tappelua saada ruostevikoja takuuseen ja osa ei mennytkään. Muutenkin rakkineessa oli kaikenmaailman lastentauteja ja ihmeellisyyksiä että merkkki vaihtui.

      
  • Moi!
    Kiitoksia hyvistä palautteista tämä on todella hyvää palautetta, mites se moottori paljonko kestää km:ä ja automaattivaihteisto onko niissä ollu ongelmia.
    En muuten löydä mistään lehdestä tämän mallin koeajoa.
    Eikö ole sitten uskallettu tehdä koko testiä, onko tämä mersun
    malli "susi syntyessään"????
    Kiitoksia jo etukäteen.

    Terv. Kalaranta

      
  • Käy etsimässä mersuforum.netistä tietoa, ei tule "lehdessä luki, että..." juttuja silmille.
    Senverran voin sanoa, että älä 220:stä osta, "Luukas oli hyvä saarnamies, mutta onneton sähkömies" Tuon mallin suurin ongelma on Lucasin pumppu.

    Ja tuosta ruosteporusta voi nyt senkin sanoa, että kummastipa Daimler-Chrysler niitä vaan korjaa piikkiinsä niinkuin takuussa lukee, ei ole omistajien tarvinnut ruikuttaa kuten VAG:n alustan nivelistön perään tai Fordin vetonivel/ruosteongelmasta, että josko korjattais. Valitettavaa, että w210 on tuo rusteongelma, mutta se sentään korjataan takuuseen

      
  • Kaverillani on vanhempi E-mersu malli, ja siinä automaattivaihteisto on pysynyt hyvänä n.400tkm ajan. Aika monissa autoliikkeissä on ollut mersuja joilla on ajettu 300-400tkm, itse asiassa niitä on ollut monia. Ehkä taksikäytössä olleita, uskoisi kestävän.

      
  • No taas eräällä kotikaupunkini taksikuskilla oli Mersun E-sarja diesel joitain vuosia sitten ja kun autolla oli ajettu karvan verran yli 100.000 km niin siitä laukesi kone. sen jälkeen vaihtoi Volvoon ja nyt kaksi Volvoa ollut peräjälkeen ja kuulemma ongelmatonta ajoa ollut molemmissa. Lisäksi hän sai aikanaan huonoa/surkeaa palvelua usein Mersun myyjällä&huollossa Mega-Autossa. Myös Hondan maahantuoja oli tyytymätön Mega-Autoon ja niinpä Hondan edustus siirtyi sieltä Länsi-autolle joka myy esim Nissania & Opelia.

      
  • No taas eräällä kotikaupunkini taksikuskilla oli Mersun E-sarja diesel joitain vuosia sitten ja kun autolla oli ajettu karvan verran yli 100.000 km niin siitä laukesi kone.
    Tuo on poikkeus ja poikkeus vahvista säännön, vai?

      
  • Kiitos vaan kommenteista, tätä tuomasta mä uskon eniten
    tässä mersu jutussa.
    Oon muuten jututtanu useita taxi kuskeja/ yksityisautoilijoita tään asian tiimoilta
    kukaan ei vielä oo tuonu julki eikä varmaan tuokkaan että
    kone ei kestä 100.000 pitempään, kaikki on kehunut hyväksi
    menopeliksi etenkin tätä automatic mersua.
    Ei auta muu kun kokeilla tätä E220 :stä ja komentoija sen jälkeen.
    Mersu miehet pistäkäähän lisää kommentteja mersusta.
    Kiittäen jo etukäteen, terv. kalaranta

      
  • Kalaranta, sitten kun olet ostanut, kerro millaisen ostit, laita vaikka tähän samaan aiheeseen. Niin nähdään pitääkö meidän juttumme paikkaansa. :smile:

      
  • Onhan se totta että autoliikkeestä löytyy paljon yli 200 000 jopa yli 300 000 ajettuja Mersuja että kestäviä yleensä kait ovat. Mutta yleinen ongelma Mersuissa oli tietääkseni joskus joku etupäähän liityvä oisko ollut etuakseliston joku ripustus tai joku vastaava? Vaivasi ainakin edellisessä E-sarjassa. Niin siitä taksimersusta vielä että tuskimpa tuo taksikuski valehteli siitä että kone petti. Hän on nimittäin ollut melko kauan täällä taksikuskina ja pidetään ihan luotettavana miehenä. Ja oli puhunut siitä asiasta muillekin kuin minun kuulteni. Sen myönnän että poikkeustapaus tuo on Mersun kohdalla kait sitten. Sen sijaan Volkkarin kohdalla niitä koneita on kilahdellut kuulemani mukaan enemmänkin. ainakin niitä pienempiä bensakoneita.

      
  • Ostin Mega autosta Mb E200cdi:vm99 keväällä vikoja on ollut
    tosi paljon. Jarrut , jarruletkut , suuttimet piti vaihtaa , alapallonivelet Webasto ei toimi , starttimoottorin jouduin vaihtamaaan , nyt kaiken päälle meni moottorinohjausyksikkö, ollut kuukauden mega-autossa
    laitettavana. Tosi kalliiksi tuli tämä vaihtovalio mersu kustannuksia
    yhteensä n.4000e

      
  • Lainaus:
    16.12.2004 klo 09:19 eki42 kirjoitti
    Ostin Mega autosta Mb E200cdi:vm99 keväällä vikoja on ollut
    tosi paljon. Jarrut , jarruletkut , suuttimet piti vaihtaa , alapallonivelet Webasto ei toimi , starttimoottorin jouduin vaihtamaaan , nyt kaiken päälle meni moottorinohjausyksikkö, ollut kuukauden mega-autossa
    laitettavana. Tosi kalliiksi tuli tämä vaihtovalio mersu kustannuksia
    yhteensä n.4000e

    Eikös vaihtoautoissa ole liikkeestä ostettaessa lakisääteinen 6 kk "takuu". Takuu-nimeähän siitä ei laissa käytetä, mutta käytännössä näin.
    Ehtikö umpeutua??

      
  • Tuon moottorin ohjausyksikön osalta yli 6kk on kulunut muut viat
    olleet 6kk sisällä liike vain sanoo että ei kuulu heille
    liikkeellä on oma ostoturva kuponki jossa takuu rajataan 4kk tai 10000km aika outo minusta ja kulut laitetaan puoliksi

      
  • Liike ei voi luistaa kuluttajasuojan ehdoista tarjoamalla omaa "takuukuponkiaan" huonommilla ehdoilla.

    Ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Laita vielä tuo ns. "takuu" liitteeksi.

      
  • Joo ei kai tässä muu auta kuin tehdä valitus.
    Kaiken huipuksi tulin juuri hakemasta Mersua korjaamolta siis
    MEGA-AUTOSTA jossa se on ollut kuukauden ja piti olla
    kunnossa niin sinnehän se jäi kun ei lähtenyt käyntiin.

      
  • Lainaus:
    24.11.2004 klo 08:15 jannu78 kirjoitti
    Onhan se totta että autoliikkeestä löytyy paljon yli 200 000 jopa yli 300 000 ajettuja Mersuja että kestäviä yleensä kait ovat.


    Hyvin pidettyä mersun diesel konetta ei tarvitse avata ennen kuin mittarissa on 800 000 km, jos sittenkään. Edes kansipahvia ei tarvitse vaihtaa jos vaan vaihtaa rikkinäisen termostaatin ajoissa. Bensa mersujen koneet on paljon heikompia, eli saattaa kestää vain 400 000 ennen kuin tarvitsee uusia tiivisteitä. :smile: Itse en pidä mersun ajoasennosta enkä ohjauksesta mutta kestäviä ovat varmasti.

      
  • Nyt yhden kaverini mersulla on ajettu reippaasti yli 400tkm, ja eikä oikeastaan mitään vikoja. Ei ruostetta, tuntuu uudemmalta kuin monet muut autot joilla on ajettu puolet vähemmän.

      
  • ajoin 2 vuotta, eikä ollut mitään vikaa, kunnes huomasin että
    sivuikkunoiden kehykset olivat pahasti ruostuneet.
    on kuulemma tyyppivika, ja sain vaihdettua romun pois.

      
  • Lainaus:
    13.01.2005 klo 08:52 aapeekoo kirjoitti
    ajoin 2 vuotta, eikä ollut mitään vikaa, kunnes huomasin että
    sivuikkunoiden kehykset olivat pahasti ruostuneet.
    on kuulemma tyyppivika, ja sain vaihdettua romun pois.


    Ei se sitten mistään muualta ollut ruostunut?

      
  • muuten ruosteeton

      
  • Lainaus:
    14.01.2005 klo 18:42 aapeekoo kirjoitti
    muuten ruosteeton

    Tosi typerä kysymys: Jos muuten oli ruosteeton, mikset yrittänyt korjauttaa ikkunankehyksen ruostepaikkoja? Olisi tullut kalliiksi, todella vaikeaa, vai?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit