Ranskassa on iso autoteollisuus, jolle tuo tarjoaa uutta markkinaa.
Ja poliittisen kikkailun selittelyiden sijaan haluaisin nähdä tieteellistä perustaa. Kai dieselille voi määrätä päästörajat ilman suurempaa draamaa?
Minusta neliveto selittää hyvin vähän autojen mahdollisia puutteita / hyviä ominaisuuksia.
Minulle tuo on taas iso tekijä. Aivan eri luokkaa kuin sisustuksen muovien pehmeys tai ulkoinen design. Jatkuva neliveto on nykyään harvinaista herk…
Voisin aivan hyvin hankkia nykyään halutessani vaikka uuden Mersun E-sarjalaisen, mutta se ei vaan kiinnosta imagonsa ja muotoilunsa takia ja siinä on hinta/laatu/ominaisuudet -suhde karannut jo aika kauas järkevästä autosta omiin tarpeisiini eli ei…
2 euron psykologiaa....tietäisit vaan kuinka monen rahamiehen/naisen mersun rekisteriotteessa lukee omistajan kohdalla ihan jotain muuta kuin ajajan nimi....mutta tämä nyt tästä tällä erää, ettei mersumiehet nyt ihan rupea itkemään.
Tuo on t…
Bertone:
Sörsselssön:Bertone,
ostimme auton verottomana, joten hinnat eivät ole ihan samat kuin verollisella listalla.
2000 euron sisään saman hintaisia olivat (Superb halvin):
520 dA (E61) Business, Dakota nahat ja 2x 17" alut
A6 2.…
Tuossa tilanteessa olisin tehnyt saman valinnan.
Ja, BTW, mielestäni uusi Superb farkkuna on vastaavaa A6sta tyylikkäämpi. Myös laadun tunne sisätiloissa oli tsekatessani todella hyvä, vaikka toiseen merkkiin päädyinkin.
No ainakin minä sain kirjoituksestasi sellaisen kuvan, että mielestäsi ensin tuli BMW, sitten Fiat ja tämän vuoksi kuplan toisesta tulemisesta ei tullut enää menestystarinaa...
Niin minäkin.
Ilmeisesti AkiK:n mielestä oikealla mainonnalla päästäisiin kaikista ongelmista? Vai onko juuttunut mielipiteeseen, jota on vaikea perustella? Tuolla logiikalla oikealla mainonnalla päästäisiin rattijuoppoudesta ja ylinopeuksista. Eiköhän kynnys ost…
AkiK:
mhj:Tulinpa taas sopan keittäneeksi.
Jos tämä nyt kääntyy liikenneturvallisuuden tarkasteluun, niin tästä ei jää niin paha maku suuhun.
Eikö automainonta sinusta liity liikenneturvallisuuteen?
Eiköhän vaikutus ole minimaa…
Tuntuu AkiK:lla pipo kiristävän. Älä ota mainontaa niin tosissasi. Ei kukaan muukaan ota. Tottakai jatkuvaan nelivetoon kaikissa malleissaan keskittynyt merkki haluaa korostaa tuota ominaisuutta, joka korostuu huonoilla keleillä.
Teknikens Världin testissä "Vinter i Paradiset" vertailtiin nelivetoisia autoja eri luokista. Mukana mm. X1, Toyota UC, Murano, 911, Freelander2 jne. Voittaja isolla piste-erolla oli Legacy.
Mä taas tykkään tuosta laajasta haarukasta. Mielestäni TM saisi useamminkin vertailla laajemmalla otoksella esim. laittamalla Skoda Superb tai Mondeo premium testiin mukaan.
Kuitenkin suurin osa ominaisuuksista on mitattavia ja fiilisjutuille j…
Katsoin tuon Herbertin linkin läpi. Oli mennyt ohi, vaikka tuore olikin.
Olen edelleen sitä mieltä, että mikäli auton ajettavuutta parantava ominaisuus ulosmitataan liian suurina tilannenopeuksina kysymys on kuljettajan virheestä.
Melkoista saivartelua Herbertiltä.
Tässä perusteltiin heikon pidon paremmuutta liikkeellelähdettäessä turvallisuudella. Mielestäni hyvä pito liikkeellelähdettäessä on myös turvallisuustekijä. Esim. tultaessa sivutieltä suuremmalle, etenkin näky…
Tuo nelivedon tunnottomuus liukkaudelle, hyvä pito liikkeelle lähdettäessä, ei mielestäni ole heikkous.
Samalla logiikalla kesärenkaat ovat nastoja turvallisemmat.
Ei näemmä olekaan, vaikka oletin olevan. Eli minun virheeni.
Ideana kuitenkin verrata mahdollisimman toisiaan vastaavia malleja vain korkeuden ja vetotavan vaihdellessa.
Skodalla olisi kenties parhaat verrokit, eli Octavia farkku etu- ja …
Olisi mielenkiintoista lukea vertailu mahdollisimman toisiaan vastaavista autoista, mutta vetotavan ja korkeuden vaihdellessa.
Esim.
- Golf etuveto - Golf neliveto - Tiguan
- 120 - 120 xdrive - X1 takaveto - X1 neliveto
- Foreste…
Lainaus:29.08.2007 klo 15:36 A-utoilija kirjoitti
...puutteelliset matkustamon pientavaratilat olisi vihdoinkin korjattu kilpailijoiden tasolle. Onhan tuo yksi hyvä uusi tulokas taas kuitenkin premium-autojen rintamalle.
Tuo on minuakin aina…
Itse kyllä ymmärrän SUVin ostajia. Hyödyllisin tuollainen olisi ollut Etu-Töölössä asuessani, koska aura-autoilla oli tapana lanata lumi kadulta penkaksi parkkeerattuja autoja vasten. Maasturilla olisi päässyt pois parkista ilman lapiohommia. Myös v…
Lainaus:15.09.2007 klo 13:51 Simppa- kirjoitti
Ei tuo vielä mitään. Miten olisi madallettu maasturi? Näin nimittäin eilen madalletun G-mersun. Siis #&%£$!* mikä tyhmyyden ylistys. Milloinkohan tuohon ja lantikan Defenderiin rupeaa saamaan madal…
Lainaus:05.10.2007 klo 16:33 Endeavour kirjoitti
-painotus enemmälti mukavuus- kuin urheilullisuuspuolella (eli mieluummin hyvä varustus kuin esim. iso moottori)
Hyvä valinta tuolla kriteerillä. Volvoon saa kaikki varusteet melkein Passatin …