Volkswagen vaihtui Subaruun

10 kommenttia

Volkswagen Passat Highline 200 FSI Tiptronic vaihtuu Subaru Foresteriin, dieseliin.



Syyt vaihtoon Subaruun.



- Volkkarin moottori syö öljyä



- huono vaihteisto, vaihtaa ikäänkuin suoraan ykköseltä kolmoselle; todennäköisesti aika paljon kiihdytelty aikanaan voimallisesti



- Esimerkiksi Volvo S60:n automaattivaihteisto toimii paljon paremmin



Muuten on ihan ok. auto Volkswagen Passat. Hyvin tukevat penkit.



Mutten suosittele. Hyvitysarvoon moon kyllä tosi tyytyväineen. Hyvittivät vain 1.500 euroa vähemmän kuin mitä itse maksoin.



Kokonaisuutena arvioiden Subbe Forrestr vaikuttaa aika laadukkaasti viimeistellyltä.

  
  • Kiinnostusta myös täällä Subaruun.



    Oliko Subarulta paras hyvitystarjous, josko vaihdattelit myös johonkin toiseen merkkiin.



    Lykkyä matkaan Subarulla. :flower:

      
  • onko auto 200hv tfsi ja vuosimalli?

    paljonko söi öljyä???

    jotkin vw-koneet ovat tunnettuja viemään öljyä eli ei vika vaan ominaisuus...(vaikka ikävä sellainen)



    oliko vaihteistossa vika jo ostovaiheessa?

    kuinka vanha silloin ja paljonko ajenntuna ostit?

    onko sen autoa käytetty korjaamolla vikakoodien tarkastuksessa?

    aika pienestä tyrmäät tuon passatin... (et suosittele)



    vaihdoitko aivan uuteen?

    saattaa sen hinnassa olla sen verran tinki varaa että hyvitys näytää hyvältä olematta sitä...

      
  • Subaru?



    Entäpä vaihtohyvitys seuraavaan autoon?

    Kyllä Volkswagen sentään pitää arvonsa.

      
  • Taitaa Passatin tiptronic olla ihan samaa Aisinin kamaa kuin Volvojenkin vaihteistot.

      
  • Mulla ei ole valtavan pitkää kokemusta volkkareista, mut peruskuva on se, et ovat laadukkaan tuntuisia ajaa. Muuten eivät olisi laadultaan sen kummempia ku muutkaan.



    Kattelin sitte noita a-katsastuksen tilastoja ja siellä keskivaiheilla se näytti olevan, tietty ajettu enemmän ku pienemmillä peleillä.



    Mut ku katteli C-mersun lukuja, ni vois kuvitella, et kiukkusia merskuskeja ois aika paljon. Hintaa ja arvovaltaa merkillä selvästi enemmä ja silti vikoja selvästi Passatia enemmän ja kilsoja jopa vähemmän.



    Ehkä sil Passatilla voi kuitenki ajaa?

      
  • finman:

    onko auto 200hv tfsi ja vuosimalli?
    paljonko söi öljyä???
    jotkin vw-koneet ovat tunnettuja viemään öljyä eli ei vika vaan ominaisuus...(vaikka ikävä sellainen)




    Ikävä ominaisuus kieltämättä. Tulee ajettua viikossa n. tuhat kilometriä, joten Volkkarin sallima litra/1000 kilometriä Longlife öljyä kävisi minulle liian kalliiksi. Se litran purkki jollakin huoltsikalla öljyn loppuessa maksaa kuitenkin n. 30 euroa. Se olisi aikamoinen lisä autoilukuluihin. Vaikka Volkkarin koneet kuinka ovat pihejä polttoaineen suhteen niin tuolla öljynkulutuksella se säästö tuhotaan.



      
  • Jos nykyaikana moottori vie öljyä litran/1000km, on kyseessä vika eikä ominaisuus. Kyllä auton tulee kulkea 25-30tkm öljynvaihtoväli ilman, että siihen lisätään mitään muuta kuin polttoainetta ja lasinpesunestettä.

    Tuohan tekee 30 litraa öljyä vaihtovälille (oletan, että 30tkm), ei ole mitään järkeä erikseen enää öljyjä vaihtaa. Uuusi suodatin vaan ja matka jatkuu....Kutsutaanko noita volkkarin koneita oikeasti laadukkaiksi? :lol:

      
  • Mistä tämä litra öljyä per 1000 kilometriä on keksitty? Onko kirjoittajilla omakohtaisia kokemuksia?



    Itsellä myös Passat menossa lähiviikkoina vaihtoon, kaksi kertaa olen 85 000 km aikana joutunut lisäämään öljyä. Tämä on tietysti joillekin ylivoimainen vaiva kun siitä jaksetaan aina valittaa. Itse pidän kuitenkin pahempana ongelmana Passatissa sen tuulilasinpesunestesäiliön pienuutta. Olen joutunut täyttämään sen paljon useammin kuin lisäämään öljyä.

      
  • Ihan olisi paikallaan, jos kerran jutun aloittaa, niin siihen jollain lailla myös osallistuisi.

    Syytä nyt ei voi tietää, toivottavasti kaikki on ok.

      
  • Olin jo lähes varma että nimimerkki anderz ja palstan taannoinen volvo-provoilu-vastaava ovat laskeneet ilmat pihalle toisistaan, kun meinasivat tavata ikean parkkipaikalla ja puida vänkäyksiään :lol:



    :innocent:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit