NHB:
Mitä mielenkiintoista on lämpimän auton kulutus. Se kun ei suuremmin vaihtele.
Ai ei vai? Kuitenkin ko. testissäkin oli parhaimmillaan melkein kolmen litran eroja kylmässä lämpimällä moottorilla ajetussa kulutustestissä normikulutukse…
Böpi:
Kyllä pikkukaupungeissa ja maalla asuvat joutuvat paljonkin tällaista ajoa harrastamaan. Käydään töissä, viedään lapset harrastuksiin. Auto seisoo tunteja ulkona pakkasessa.
Itsellä vaihtui hybridiin syksyllä ja kovalla pakkasella pätk…
BoxerDiesel:
Testin alussa mainitaan, että loppujärjestys on juuri kyseisellä painotuksella saatu eikä sitä pidä minään absoluuttisena totuutena lukea. Mutta testi tarjoaa arvokasta tietoa, jota asiasta kiinnostuneet eivät kovinkaan helposti it…
Täsyin turha testi omalta näkökannaltani. Koko lähtökohta testillehän on aivan käsittämätön, otetaan joukko autoja joilla ei ole mitään yhteistä keskenään, ts. eivät kilpaile samoista ostajista ja verrataan niitä toisiaan vastaan. Lopputuloksena jul…
Ammattilainen:
Nykyistä mallia taidetaan myydä siinä alle 50 tonnin 520dA-busineksena. Eli kolmisen tonnia siihen nähden uusi kalliimpi. Miten lie sitten varustelun laita. Mutta eihän bemu toki mikään jokapojan lelu olekaan.
Nyt taitaa ol…
Heinzman:
....520d tuotanto alkaa alkukesästä ja Suomessakin sen pitäisi olla saatavilla heinäkuussa. Myynnissä se kuitenkin on heti alusta alkaen. Veikkaan Suomen hinnaksi 49.900 eur....
Kysyin tuon 520dA:n hintaa Laakkosen järjestäm…
AkiK:
Ja paljon muitakin hyviä ajettavia löytyy etupainoisista autoista, ei tarvitse Fordia kauempaa hakea. Mondeoille ja Focuksille mitatut kaarrenopeudetkin ovat aika kovia.
Varmasti löytyy hyviä tai no ainakin ihan ookoo ajettavia autoj…
Kiinnostaa miksi bemari ei vaihda V moottoreihin, nythän pitää olla pitkä keula, eli tilankäyttö saattaa olla huonompi, mitä kilpailijoilla.
Rivikuutosen etuja on tietenkin tasaisempi käynti ja yksinkertaisempi rakenne. Moottorin pituushan ei…
Aika pihalla täytyy olla, jos alkaa vertailemaan bemarin perus perheenkuljettimia johonkin Ferrareihin....Bemarihan on viime aikoina keskittynyt enemmässä määrin ydinbisnekseensä, eli perheautojen tekemiseen. Kunnollisia urheiluautojahan ei ole teht…
Niin, tästäkin testistä olisi voinut juttua vääntää silloin v. 2009 kesäkuussa, milloin se on julkaistu....
Löytyykö vielä vanhempiakin testejä hehkutettavaksi?
Uusi pikku-Lexus uhkaa perinteisiä merkkejä Lopputuloshan on etäisesti Subaru Imprezaa muistuttava tekele Priuksen tekniikalla. Hinta tulee olemaan varmaan aika kova, tulee ainakin euroopassa myynnillisesti jatkamaan Lexuksen perinteitä eli eipä noi…
Audi on näemmä onnistunut tekemään teknisesti edistyksellisen menopelin, joka kilpailee tasaväkisesti bemarin 5-sarjan ja mersun eemelin kanssa. Noista jos jonkun valitsee, niin tuskin huonon auton ratista itseänsä löytää.
Muotoilupuolella Audin …
On se ihmeellistä, kuinka paljon negatiivisia tuntemuksia yksi automerkki voi ihmisissä aiheuttaa. Ilmeisesti joillakin ihmisillä aiheuttaa järkyttävää v***tusta se, että BMW tekee autoja jotka myyvät hyvin, ovat hyviä ja ostajatkin ovat vielä tyyty…
Mun mielestä ihan onnistunut ulkomuoto vaihteeksi bemarilta, on se ainakin parempi kuin Z3... Jos vaikka vaihteeksi ajettavuuskin olisi saatu kuntoon, niin Z4M on varmaan kohtalaisen nopeakin.
Edestä ihan ookoo, sivuprofiili ehkä vähän laimea ja takaa oikeastaan aika mitäänsanomaton. Sisätilat ihan messevät, mutta onko tuo sininen valoefekti vähän liikaakin käytetty? Tulee vähän halvan "nintendomainen" fiilis, ei ehkä sovi tuon hintaluoka…
simppa:
Audin kone ei käsittääkseni kovin vanha konstruktio ole, enkä ole kuullut että se korvattaisiin. Voin toki olla väärässäkin. Mersun 5.5l V8 jatkaa uuden eemelinkin keulalla.
Onhan niissä ameriikan ihmeissä kehitystä tapahtunut,…
Ookoo, niinpä näköjään onkin. Ainakin bemarin konehan on jo aika vanha (v. 2001), joten taitaa olla aikakin että amerikkalaiset pääsevät kehityksessä mukaan ja ohikin ....
Tosin bemari ja Audihan ovat molemmat luopumassa noista 4.8 ja 4.2 konei…
simppa:
Mielestäni tuo 5.7 Hemi on kaikin puolin varsin onnistunut voimalaite. Tuo vertailu bemariin kertoo aika paljon, kun 300C menee vanhahtavalla automaatilla selvästi isompana autona pienemmällä bensamäärällä kuin manuaalivaihteinen 550…
Jos nykyaikana moottori vie öljyä litran/1000km, on kyseessä vika eikä ominaisuus. Kyllä auton tulee kulkea 25-30tkm öljynvaihtoväli ilman, että siihen lisätään mitään muuta kuin polttoainetta ja lasinpesunestettä.
Tuohan tekee 30 litraa öljyä vai…