Citroen C5

53 kommenttia
2»
  • Kumppani:

    Minun mielestäni ei supistu yhtään. :weary: :snotty:

    Mutta tuo nyt oli taas tyypillinen metsähakaesitys...

    Tässä olisi sulle valikoima 10 vuotta vanhoja henkilöautoja, että pääset viisastelemaan taas lisää

    http://www.nettiauto.com/haku?id_vehicle_type=1&yfrom=1999&yto=1999

    Jotta homma helpottuisi, tässä olis kaikki 2-10 vuotiaat samassa läjässä:
    http://www.nettiauto.com/haku?id_vehicle_type=1&yfrom=1999&yto=2007


    10 vuotta ei pitäisi olla autolle ikä eikä mikään. Laita hakuehdoiksi 20 vuotta niin katsotaan kuinka monta Toyotaa/Volkkaria taikka Sitikkaa/Pösöä/Lanciaa... löytyy. Vuoden autot ovat valittu keski-eurooppalaisten autotoimittajien keski-eurooppalaisille autoille mukavuuden perusteella antamien äänien perusteella. Järkevät käyttöautot hyvine jälleenmyyntiarvoineen ja luotettavine ominaisuuksineen harvemmin tulee autotoimittajien mieleen kun pitäisi joku Ranskalainen taikka italialainen valita taas kerran vuoden autoksi. Luulisi edes jollakin toimttajalla nousseen palan kurkkuun äänestäessään vuoden autoksi jotakin aivan kaameaa sitikkaa taikka jo uutena ruosteessa olevaa Lanciaa. Tekniikan maailman pakettiautotesteissä muuten viimeisen sijan on tainnut joka ikinen kerta ottaa Toyota Hiace. Jostakin kumman syystä sitä kuitenkin myydään yllättävän paljon ollakseen honoin pakettiauto ja käytetyt, parikymmentä vuotta vanhat Hiacet viedään käsistä kun niitä pitää saada Afrikkaan. TM testaa ja arvioi mutta tekee sen Leasing-autoilijan näkökulmasta, eli mukavat penkit ja kiva auinkolippa ovat TM:n testeissä tärkeimmät valintaperusteet.




      
  • kuten olen sanonut, joku voi autossa arvostaa muutakin kuin kestävyyttä. Aja sinä sillä Hiacella, minä haluan suorittaa matkani mukavammin vaikka sitten tulisikin muutama huoltokerta enemmän. Jokainen tavallaan.

      
  • simppa:

    kuten olen sanonut, joku voi autossa arvostaa muutakin kuin kestävyyttä. Aja sinä sillä Hiacella, minä haluan suorittaa matkani mukavammin vaikka sitten tulisikin muutama huoltokerta enemmän. Jokainen tavallaan.




    Mekaaninen kestävyys sinänsä on tietty oma juttunsa, mutta eniten minua on Toyotassa miellyttänyt pienten vikojen puute omistuksen alkutaipaleella (viimeistely ja loppuun asti mietitty suunnittelu), vaihdan autoa noin kahden vuoden/60tkm välein. Minusta se on juuri sitä oikeata "laatuvaikutelmaa", eikä se että onko muovi saatu näyttämään miltäkin kojetaulussa. Myönnän ettei Toyo ole äsken mainitussa parhaimmillaan. Valitettavsti W124:n ja entisaikojen Bemujen asiallisuutta ei löydy enää mistään nykyautosta.

    :sunglasses:

      
  • simppa:

    kuten olen sanonut, joku voi autossa arvostaa muutakin kuin kestävyyttä. Aja sinä sillä Hiacella, minä haluan suorittaa matkani mukavammin vaikka sitten tulisikin muutama huoltokerta enemmän. Jokainen tavallaan.




    Ja kiva jäädä välille mielyttävässä pirssissä kun muut pääsevät "kotteroissa" perille? :flower:

      
  • ddr5:

    Automediat. Niiden mielestä vuoden autoja ovat olleet mm. Simca Horizon, Renault 9, Lancia Delta, Fiat Uno, Ford Scorpio, Opel Omega, Peugeot 405, Fiat Tipo, Citroen XM, Renault Clio, Fiat Punto, Fiat Bravo, Renault Megane, Alfa Romeo 156, Ford Focus, Alfa Romeo 147, Peugeot 307, Renault Megane II, Fiat Panda, Renault Clio jne... Hups, taisi tulla samalla mainittua automaailman 20 epäluotettavinta kulkinetta. C5 tuosta tietysti puuttuu ja 306 Pösö mutta muuten aika surkea joukko on median valitsemaksi "parhaimmistoksi" päässyt. Kyllä se media taitaa parhaimmistoon valita autot kymmenen kilometrin lenkin perusteella ja valintakriteereinä on mukavuus ja hanskalokerossa olevan konjakkipullon koko. Eivät taida nuo median mielestä parhaat ajokit olla kuitenkaan myyntitilastojen perusteella niitä ohan suosituimpia autoja. Eikä luotettavimpia.




    Mihin jäi listasta mm.Audi 80, Mercedes-Benz 450S, Porsche 928S, Audi 100, VW Golf? Vuoden autoja, hyvällä tuurilla jopa kahden, hehheh, aina niin takuuhauska juttu. Miksi et maininnut niitä? Onko essonbaarimiehillä joku sisäinen mekanismi, joka estää olemasta reilu ja totuudenmukainen? Katsot kuitenkin olevasi kykenevä arvostelemaan vuodenautoraadin rehellisyyttä, onpa kaunista.



      
  • individualilla varmaan on kokemusta noista autoista, jotta osaa sanoa niitä epäluotettavimmiksi? Kertokoon sitten myös ne luotettavat, joita ei valittu? Mielipiteitä on yhtä paljon kuin p...reikiä; on aika hyvin osuva sanonta!

      
  • slowgear:


    Mutta kuinka todennäköistä sitten on, että Xantialla ajaa 18 vuotiaaksi ilman isompia remppoja? Eikös noissa ole kuitenkin kaasunestejousitus, joka on käsittääkseni huonolla tuurilla melkoninen kustannustekijä.




    Pitäisi tuolla pystyä ajamaan, jos malttaa huoltaa säännöllisesti ja vaihtaa ohjeiden mukaan myös hydrauliikkanesteeet. Pallot on syytä vaihtaa vähintään kymmenen vuoden välein. Helppo homma tehdä itsekin.



    Xantiassa käytettyjen putkienkaan ei pitäisi ruostua puhki, niinkuin kävi tietyn ikäisille (80-luvun mallien) ensimmäisille BX:lle.

      
  • Millä tahansa autolla pääsee vuosikausia säännöllisesti huoltamalla, mikäli yllättävät ja vähemmän yllättävät pikkuharmit eivät hetkauta. :hug:

      
  • kalakalanen:



    Mihin jäi listasta mm.Audi 80, Mercedes-Benz 450S, Porsche 928S, Audi 100, VW Golf? Vuoden autoja, hyvällä tuurilla jopa kahden, hehheh, aina niin takuuhauska juttu. Miksi et maininnut niitä? Onko essonbaarimiehillä joku sisäinen mekanismi, joka estää olemasta reilu ja totuudenmukainen? Katsot kuitenkin olevasi kykenevä arvostelemaan vuodenautoraadin rehellisyyttä, onpa kaunista.






    http://www.autowiki.fi/index.php/Vuoden_auto



    Tuoltahan ne näkee kaikki. Suurin osa vuoden autoista ovat kansan keskuudessa paska-autojen maineessa olevia romuja. 450s ja 928 tuskin nykyisin enää listalle pääsisivätkään. Nuohan eivät ole mitään tavallisen kansan ostettavissa olevia autoja. Pointtini oli, niin kuin varmaan kaikki muut huomasivat, että SUURIN OSA vuoden autoista ovat tuota sekundakamaa.

      
  • Kannattaa muuten näiden sekendakamamainostajien katsoa myös liikennettä! Yllättävää kyllä, näitä listan kärryjä näkee edelleen liikenteessä! Citroenin jousitus on asiaa tuntemattomalle jokin helvettiäkin pahempi asia! Tosiasiassa normaaliauton iskareiden hinnalla pitää Sitikan jousituksen priimakunnossa! Tosin nämä aijät tykkää ajaa yleensä loppuunkuluneilla iskareilla! Se siitä, mitä he tietävät ajo-ominaisuuksista!

      
  • Juu kyllähän tuolla liikenteessä on ihan tukoksi asti Fiat Tipoja ja Citroen XM:ä. Tuolla listalla ainoita kansanautoja, joilla jotakin tekee ovat Toyota, Volkkari ja Audi. Muuten se lista on tuota Fiat-Lancia-Renu-Simca-osastoa. Niissä varmasti on mukavat penkit ja mukiteline hyvällä paikalla. Jos harrastaisin autossa istumista kahvia juoden ilman että on ihan pakko päästä luotettavasti jonnekin paikkaan niin mikä ettei varmaan siihen joku Simca tai Sitikka olisi ihan omiaan.

      
  • Ja tässä näitä kaikkien tietämiä Avensiksen vikoja. Takaisinkutsuissa moinen rimpula pitää kärkipaikkaa.



    Toyotan heikot vaihdelaatikot ovat jo entuudestaan kaikkien tiedossa, niitä en maininnut. Nimimerkki Individual taitaa myös tietää tästä heikosta laadusta...



    - Liian löysä takajousitus, heikko kuormattavuus ja pohjaa helposti

    - Öljynsyönti, vikaa männänrenkaissa

    - Ajotietokoneongelmia, näyttää ainakin kulutuksen väärin

    - Ajovalojen palamisia (taitaa kyyläkin olla lähes kaikkien uusien autojen ongelma)

    - Ajovaloumpioissa ongelmia

    - Takajarruissa ongelmia, levyt vetävät kieroon

    - Kytkinvikoja diesel-malleissa, korjaus erittäin kallis

    - Heikko maalipinta

    - Keskuslukitus reistailee

    - Suuntavakavuusongelmia

    - Moottorinohjausyksikössä vikaa

    - Tehottomuutta

    - Korin osia asennettu huolimattomasti

    - Ohjausakselin alanivelen uraliitos voi virheellisesti asennettu

    - Virtalukko reistaa

    - Nitinöitä sekä kojelaudassa, että farmarimallin takaosassa

    - Takatukivarren sisemmän puslan kiinnitys tukivarteen pettää

    - Ajonvakautusjärjestelmä ei tykkää vaunun tai kärryn vedosta, jarruttaa



    Tottahan entisen itäsaksan aikaan tehty aivopesu vaikuttaa mielikuviin. Isäpappa ajanut Datsunia ja Corollaa, nehän on silloin automaattisesti maailman parhaat autot.



    Eikun lippistä syvemmälle ja keskustelu jatkukoon!

      
  • Avensis onkin kasattu Euroopassa eurooppalaisten alihankkijoiden osista, ihan Warre(tai Audi)-laatua :lol:

    Eurooppalaiset työntekijät ovat laiskoja ja tyhmiä, siivoojasta johtajaan. :hug:

    Nimim. terveisiä suomalaiselta (euroopassa) työpaikalta :innocent:

      
  • "Luulo ei ole tiedonväärti".

    Tiukassa se todellakin on käsitys Citroenista kuten täällä saa lukea. Kuin olisi täi tervassa.

    Kuinka moni näistä "asiantuntijoista" on ajanut esim. Citroen XM:llä yli 15 vuotta.

    Kaasunestejousitus on oivallinen eikä sen kunnossapito ole ongelma. Ongelma sen kanssa kyllä voi tulla, jos sen huoltaja ei toimenpidettä osaa.

    Kaasunestejousitusauton jälkeen rautajousiauto on pomppuauto.

    Jokainen ajaa tietenkin sillä millä haluaa.

    Hyvät Citroenin arvostelijat, saisitteko aikaiseksi koeajon kaasunestejousitusautolla.

    Kerrottehan rehellisen mielipideen sitten kokemuksesta täällä.



    Lisäyksenä vielä, että näitä autoja ei ole tarkoitettu kaahaamiseen vaan miellyttävään matkan tekoon.





      
  • Ja jos joku uskaltautuu hydesitikalla koeajolle niin huomatkaa että jousituksen aiheuttamia huojahduksia ei pidä korjata ohjauspyörän liikeillä. Kiva huomata että ddr5:llä on samanlainen ajatusmaailma kuin metsähakalla ja ihan yhtä hyvillä perusteilla.

      
  • Kiva huomata että ddr5:llä on samanlainen ajatusmaailma kuin metsähakalla ja ihan yhtä hyvillä perusteilla.



    Hyviä perusteita kuten luulo,uskomus ja piintynyt käsitys asioista yleensäkkin! Hyvin käy se vertaus "Esson baarin" jutuista kuvaamaan herrojen ajatusmaailmaa!

      
  • Nasse:

    Kiva huomata että ddr5:llä on samanlainen ajatusmaailma kuin metsähakalla ja ihan yhtä hyvillä perusteilla.

    Hyviä perusteita kuten luulo,uskomus ja piintynyt käsitys asioista yleensäkkin! Hyvin käy se vertaus "Esson baarin" jutuista kuvaamaan herrojen ajatusmaailmaa!




    Lue sinä vaan testejä ja ole onnellinen, tosimiehet ajaa autoja ja kertoo omasta kokemuksestaan! :warning:

      
  • Tosimies siis käyttää kirjoituksissaan lainausmerkkejä lähes joka vastauksessa niinko,metsähäkä

      
  • 1065:

    Tosimies siis käyttää kirjoituksissaan lainausmerkkejä lähes joka vastauksessa niinko,metsähäkä




    Näin on tosiaan näppylät! :wave:

    Lainausmerkit tarkoittavat "omaa mielipidettä tai yleistä uskomusta", ei siis välttämättä absoluuttista totuutta jota minä en harrastelijana pysty kertomaan! :ashamed:

      
  • Eihän omassa kirjoituksessa olevat lainausmerkit tarkoita omaa mielipidettä vaan ovat juurikin lainaus joltakulta muulta joten tällä perusteella olen pitänyt kirjoituksia yhdentekevinä kun ne ovat olleet jonkun muun mielipiteitä.Tällä perusteella en ole kirjoituksiasi mitenkään tosimiehen kirjoituksina pitänyt.

      
  • Hyvä koska joskus karkaa "huumorin puolelle", siis tietenkin muilla, ei minula tietenkään koskaan......... :hug:

      
  • Luulevat tietysti, että pienemmissä moottoreissa olisi pienempiä vikoja.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit