Japsi parhaimmillaan kun on sisäänajettu, siis yli 300tkm, tuosta vois eurotkin ottaa oppia?
No mikäs siinä, jos tykkää ajella juuri sisäänajetulla 10-15 vuotiaalla ja maksaa siitä saman minkä 5-10 vuotiaasta eurooppalaisesta. Mut eiks se oo kiva, että joka makuun löytyy ajopelejä?
Ajoin pääsiäisenä autollani, Citroen C5 2.0i-16 Exclusive Berline 5d A, pohjoisen lumille hiihtämään (Pyhä. Matka sujui hienosti, mutta perille päästyäni kun yritin pienen pysähdysajan jälkeen käynnistää autoa, ei se onnistunutkaan. Käynnistysmoottori pyöritti, mutta ei käynnistynyt ja muutaman yrityksen jälkeen syttyi moottorin varoitusvalo. Yhteys Rovaniemen huoltoon ja ohje lopulta oli että auto lavetille ja Rovaniemelle korjattavaksi.
Vika oli korjaamolla vaikeasti todettavissa. Tietokone antoi ihmeellisiä virheilmoituksia. Lopulta korjaamossa todettiin että moottorin ohjainyksikössä vika. Tilasivat uuden Helsingistä. Kun uusi ohjainyksikkö parin päivän päästä tuli, alkoi vanha yksikkö toimimaan ennen kuin ehtivät asentaa uutta. Edelleen tietokone antoi erikoisia virheilmoituksia. Lisäksi tietokone kertoi että happianturi on viallinen. Tilasivat uuden anturin Helsingistä. Uuden happianturin vaihdon jälkeen auto saatiin kuntoon.
Auto oli 12 vuorokautta huollossa, tosin välissä oli pääsiäispyhät.
Tulipahan hiihdeltyä suunniteltua pitempään ja sääkin oli mainio.
Japsi parhaimmillaan kun on sisäänajettu, siis yli 300tkm, tuosta vois eurotkin ottaa oppia?
No mikäs siinä, jos tykkää ajella juuri sisäänajetulla 10-15 vuotiaalla ja maksaa siitä saman minkä 5-10 vuotiaasta eurooppalaisesta. Mut eiks se oo kiva, että joka makuun löytyy ajopelejä?
Kiva juttu tosiaan!
Tosin joillain ajetaan n. 100tkm vuodessa ja 10-15v jää haaveeksi ilman remppaa?
Kymmenen vuotta sitten ajoin taksia Tukholmassa pari vuotta.Isännällä oli sitroja n 35 ja muutama Volvo ja Mersu.Enimmäkseen ajoin sitikalla joka mielestäni hakkas volvot ja mersut mennentullen tilavuudessa mukavuudessa jne.
Eikä eniten ajamassani sitikassa vikoja ollut läheskään niin paljon kuin Volvoissa,joissa joku noin kuskin penkin paikkeilla auton alla ollut pensapumppu lakkoili yhtä mittaa eikä aina työkaluna mukana olleella kepillä taputtelukaan auttanut.
Omaan käyttööni en kuitenkaan ole sitraa hankkinut kun on ollut muita halvempia tarjolla,läheltä on kyllä liipannut muutaman kerran.
En usko nykysitikoissa olevan vikoja enempää kuin muissakaan autoissa,mutta käytettyjen halpuus johtunee aikoinaan hankitusta huonosta maineesta jota ei helpolla korjata.
No, tuo Sitikan arvo putoaa vielä huomattavasti nopeammin. Kolmen vuoden ikäisestä 58tkm ajatusta virheettömästä C5:stani (-05 32t) tarjottiin sitikkaliikkeessä viime keväänä 12t vaihdossa uuteen C5:en. Ostin kuukausi sitten ½vuoden ikäisen 10t lähtöhintaa halvemmalla. Kyseinen uusikorinen executive malli on valitettavasti neljästä sitikastani heikkolaatuisimman tuntuinen. Lattiamatotkin olivat neuvostokumia ja älytön moninaisten toimintojen hallinta sekavaa, mutta se jousitus... No, saahan sellaisen S-mersuun.
No, tuo NN arvo putoaa vielä huomattavasti nopeammin. Kolmen vuoden ikäisestä 58tkm ajatusta virheettömästä NN:stani (-05 32t) tarjottiin NNliikkeessä viime keväänä 12t vaihdossa uuteen NN:en.
(Tekstiä muokattu)
Kun tuollaisen saa käytettynä vaikka 15 t:llä niin miksi harkita vaihtoa uuteen? Puhkiruostumattomuustakuu on nykyisin 12 vuotta eikä merkittäviä uusia ominaisuuksia viime aikoina ole autoihin tullut. Omastani puuttuu ESP ja xenon mutta kyllä se -50 % hinta uuteen nähden kompensoi tuon puutteen.
Kun möin uutena ostetun auton 7 -vuotiaana niin 65 % arvonalennus tuntui todella pahalta mutta ne neljä jatkovuotta maksoivat vain muutaman prosentin lisää arvonalennusta verrattuna siihen että olisin myynyt sen kolmevuotiaana.
Jos auton hankkii investointina on hyvä laskea monenko vuoden päästä sen arvo voi olla nolla. Tuolla arvonalenemavauhdilla sen voisi romuttaa 5-6 vuotiaana eli pitoaika 3 vuotta on liian lyhyt.
Kuinkas paljon tollasen C5:n arvo putoaa vuositasolla siinä vaiheessa kun hinta on 5000 - 7000 euron nurkilla ts. minkä verran sillä olis arvoa jäljellä viiden vuoden päästä? Tolla hintahaarukalla näyttäis saavan jonkun 2002 -2003 vuoden alle 2000000 ajetun. Tarkoitus olis löytää joku isompi kakkosauto smartin rinnalle ja siihen nyt ei montaa tuhatta kilometriä vuodessa tulis joten sellainen auto olis kiikarissa, jonka arvo ei laske tuhansia euroja vuodessa ja jolla selviäisi seuraavat viisi vuotta mahdollisimman vähillä remonteilla kun sinä aikana mittariin kertyisi ehkä 20-30tkm.
sellainen auto olis kiikarissa, jonka arvo ei laske tuhansia euroja vuodessa
Vuoden -96 Xantiasta pyydetään 1900 euroa eli arvo ei putoa nollaan.
Huomioi kuitenkin että liikennevakuutus+ vero + katsastus tekee helposti noin 800 euron laskun vuodessa.
Joo tottakai noi täytyy huomioida, mutta ne nyt on joka autossa. Vaikka auton sais ilmaiseksi niin tonnin verran vuodessa saa laskea kustannuksiksi silti ja sen päälle ei enää viittis toista tonnia ottaa takkiin arvonalennuksena.
Mutta kuinka todennäköistä sitten on, että Xantialla ajaa 18 vuotiaaksi ilman isompia remppoja? Eikös noissa ole kuitenkin kaasunestejousitus, joka on käsittääkseni huonolla tuurilla melkoninen kustannustekijä.
... mutta se jousitus... No, saahan sellaisen S-mersuun.
Ei taida olla Mersun ilmajousitus juuri sukua Citikan hydropneumaattiselle? Ilmajousitushan saa jo E-sarjaankin, samoin 7-sarjan BMW ja varmaan moni muukin.
Nyt olisi hauskaa kuulla tuolle väitteelle perustelut. Onko esittää jonkunlaista faktaa? Se ei riitä, että Start-ohjelman juontaja on kehunut koeajolla uuden C5 sitikan kojelautaa laadukkaan oloiseksi.
Minkälaisia kokemuksia C5 HDI:stä? Mitä huoltoa kaasunestejousitus vaatii? Voiko käyttää tavallista hydrauliikkaöljyä vai onko kallis erikoisöljy. Miten sähköherkut toimii nyt noissa 01 - 05 malleissa? Hinnaltaan ja varusteiltaan auto on varsin houkutteleva.
Nyt olisi hauskaa kuulla tuolle väitteelle perustelut. Onko esittää jonkunlaista faktaa? Se ei riitä, että Start-ohjelman juontaja on kehunut koeajolla uuden C5 sitikan kojelautaa laadukkaan oloiseksi.
Kirjoitin tuon hieman huolimattomasti. Kun kerroin että aiemmissa malleissa on ollut vikoja, tarkoitin että nykyinen C5 on laadukkaampi ja vähävikaisempi (ainakin minulla on ollut).
Osaisiko joku kertoa mitkä on ne erikoisehdot joilla C5:sia nyt saa?
... mutta se jousitus... No, saahan sellaisen S-mersuun.
Ei taida olla Mersun ilmajousitus juuri sukua Citikan hydropneumaattiselle? Ilmajousitushan saa jo E-sarjaankin, samoin 7-sarjan BMW ja varmaan moni muukin.
Niin, onneksi Citroenin jousitusta ei saa S-sarjan Mersuun.
Sitikan jousitus on kaasunestejousitus. S-sarjan Mersun vakiojousitus on ilmajousitus (saa aika moneen muuhunkin kalliimpaan Mersuun vakiona/lisävarusteena). Lisävarusteena S-sarjaan taas saa hydrauliikalla toteutetun ABC aktiivijousituksen, joka eliminoi myös kallistelun kokonaan.
C viitosen bensa-automaatin vaihtoehdoksi pitäisi saada citikan ja BMW:n yhteistyönä kehittämä uusi mainio THP 150 moottori ja siihen BMP vaihteisto.
Moottorin vääntö 240 Nm kierrosalueella 1400-4000 r/min on mainio.
Lisäksi uusin kehitysversio BMP vaihteenvalitsimesta on jo käyttökelpoinen.
Moottorihan on jo istutettu Grand C4 Picassoon ja koeajossa moottorin voimavarat tuntuvat riittäviltä normaali ajoon. Picasson omapaino on 1605 kg kun C5:n omapaino on 1585 kg, joten se ei ole este. Onkohan sitten muita mekaanisia esteitä moottorin istuttamisessa C5:seen, kun sitä ei vielä siihen ole laitettu?
Tuskin mekaanisesta esteestä on kysymys. Eiköhän kysymys liene siitä, että BMW ei halua pilata hyvän moottorin mainetta laittamalla sitä automaailman suurimman katastrofin, C5:n keulalle. Luulisitko, että esim. Volkkari haluaisi ikinä nähdä 1,9TDI konetta C5 Citroenin konepellin alla lokaamassa Volkkarin mainetta, vaikkei se huonous itse Volkkarista johtuisikaan?
Tuskin mekaanisesta esteestä on kysymys. Eiköhän kysymys liene siitä, että BMW ei halua pilata hyvän moottorin mainetta laittamalla sitä automaailman suurimman katastrofin, C5:n keulalle. Luulisitko, että esim. Volkkari haluaisi ikinä nähdä 1,9TDI konetta C5 Citroenin konepellin alla lokaamassa Volkkarin mainetta, vaikkei se huonous itse Volkkarista johtuisikaan?
omasta mielestä tuo moottori on tehty yhteistyössä psa ja bmw kesken , joten syy on jokin muu kuin tuo....
mikä tekee c5 automaailman suurimman katastrofin????
Tuskin mekaanisesta esteestä on kysymys. Eiköhän kysymys liene siitä, että BMW ei halua pilata hyvän moottorin mainetta laittamalla sitä automaailman suurimman katastrofin, C5:n keulalle. Luulisitko, että esim. Volkkari haluaisi ikinä nähdä 1,9TDI konetta C5 Citroenin konepellin alla lokaamassa Volkkarin mainetta, vaikkei se huonous itse Volkkarista johtuisikaan?
Uusi C5 on mitä mainioin auto, myös automedioiden mielestä. Mukavampaa matka-autoa et tuosta luokasta löydä. Vanha malli ei sen sijaan ollut mitenkään kovin kummoinen. Paljon mielummin minä tuollaisella uutukaisella C5:llä ajelisin kuin Passatilla. Ei todellakaan olisi vaikeutta valita noiden välillä.
Sitäpaitsi sitikka ei todellakaan tarvitse mitään 1.9 TDI:n kaltaista museokonetta. Sitikan HDi:t ovat paljon parempia koneita. Onneksi volsullakin ollaan noista pumppusuutinkoneista pääsemässä eroon.
Automediat. Niiden mielestä vuoden autoja ovat olleet mm. Simca Horizon, Renault 9, Lancia Delta, Fiat Uno, Ford Scorpio, Opel Omega, Peugeot 405, Fiat Tipo, Citroen XM, Renault Clio, Fiat Punto, Fiat Bravo, Renault Megane, Alfa Romeo 156, Ford Focus, Alfa Romeo 147, Peugeot 307, Renault Megane II, Fiat Panda, Renault Clio jne... Hups, taisi tulla samalla mainittua automaailman 20 epäluotettavinta kulkinetta. C5 tuosta tietysti puuttuu ja 306 Pösö mutta muuten aika surkea joukko on median valitsemaksi "parhaimmistoksi" päässyt. Kyllä se media taitaa parhaimmistoon valita autot kymmenen kilometrin lenkin perusteella ja valintakriteereinä on mukavuus ja hanskalokerossa olevan konjakkipullon koko. Eivät taida nuo median mielestä parhaat ajokit olla kuitenkaan myyntitilastojen perusteella niitä ohan suosituimpia autoja. Eikä luotettavimpia.
Simca Horizon, Renault 9, Lancia Delta, Fiat Uno, Ford Scorpio, Opel Omega, Peugeot 405, Fiat Tipo, Citroen XM, Renault Clio, Fiat Punto, Fiat Bravo, Renault Megane, Alfa Romeo 156, Ford Focus, Alfa Romeo 147, Peugeot 307, Renault Megane II, Fiat Panda, Renault Clio
Ompas itse asiassa jännä havainto, tuon listan voisi kyllä aika suoraan vetää epäluotettavimmat autot otsikon alle.
Automediat. Niiden mielestä vuoden autoja ovat olleet mm.
Kohta olis tullut Metsähaka, mutta ehdinpäs ensin:
Automediat. Niiden mielestä vuoden autoja, joskus jopa kahden, ovat olleet..
Aikamoista viisastelua, sillä voiko joku etukäteen arvattavissa/pääteltävissä oleva luotettavuus olla mikään valintakriteeri? Kuka teistä osaa sanoa, mikä on tämän Vuoden Auton luotettavuus ennenkuin vuosien päästä?
Miksi täysi arvailu olisi raadin kriteeri jättää muuten paras valinta tekemättä siis? Eikös voisi silloin jättää ennakkoluulojen perusteella jostakin maasta tulleet autot pois koko kisasta??
Joku voi autoltaan haluta jotain muutakin kuin kestävyyttä. Uusi C5 on ominaisuuksiltaan mainio värkki, ja kuten sanoin, ei tarvetta millekään 1.9 TDI:n kaltaiselle museokoneele ole tuossa autossa. PSA:n HDi:t ovat huomattavasti parempia koneita.
Paljon mielummin minä tuollaisella 3.0 HDi:llä ajaisin kuin Passatilla. Anjovista nyt ei kannata edes verrata.
Automediat. Niiden mielestä vuoden autoja ovat olleet mm.
Kohta olis tullut Metsähaka, mutta ehdinpäs ensin:
Automediat. Niiden mielestä vuoden autoja, joskus jopa kahden, ovat olleet..
Aikamoista viisastelua, sillä voiko joku etukäteen arvattavissa/pääteltävissä oleva luotettavuus olla mikään valintakriteeri? Kuka teistä osaa sanoa, mikä on tämän Vuoden Auton luotettavuus ennenkuin vuosien päästä?
Miksi täysi arvailu olisi raadin kriteeri jättää muuten paras valinta tekemättä siis? Eikös voisi silloin jättää ennakkoluulojen perusteella jostakin maasta tulleet autot pois koko kisasta??
Heittäkääpäs listaa!
Vuoden autoja tosiaan löytyy, mutta kun etsitään 2-10 vuoden autoja, niin valikoima supistuu?
Ennakkoluulot. Renussa laatu miksei citikassakin, ukolla kans c5, ei suuria murheita.
Laatuongelmat ensimmäisessä C5 mallissa ja Renault on kunnostautunut vikatilastoissa.
Nykyinen C5 on laadukas ja vähävikainen. Uskon käytettyjen hintojen nousevan.
Jos uusi C5 maksaa 30000,- ja hinta putoaa 3 vuodessa 50%, väliraha uuteen on 15000,-.
Jos ostaa vastaavan premium luokan auton maksaa se uutena 40000,- ja hinta putoaa 40% on väliraha uuteen 16000,-.
Japsi parhaimmillaan kun on sisäänajettu, siis yli 300tkm, tuosta vois eurotkin ottaa oppia?
Metsähaka:
No mikäs siinä, jos tykkää ajella juuri sisäänajetulla 10-15 vuotiaalla ja maksaa siitä saman minkä 5-10 vuotiaasta eurooppalaisesta. Mut eiks se oo kiva, että joka makuun löytyy ajopelejä?
Ajoin pääsiäisenä autollani, Citroen C5 2.0i-16 Exclusive Berline 5d A, pohjoisen lumille hiihtämään (Pyhä. Matka sujui hienosti, mutta perille päästyäni kun yritin pienen pysähdysajan jälkeen käynnistää autoa, ei se onnistunutkaan. Käynnistysmoottori pyöritti, mutta ei käynnistynyt ja muutaman yrityksen jälkeen syttyi moottorin varoitusvalo. Yhteys Rovaniemen huoltoon ja ohje lopulta oli että auto lavetille ja Rovaniemelle korjattavaksi.
Vika oli korjaamolla vaikeasti todettavissa. Tietokone antoi ihmeellisiä virheilmoituksia. Lopulta korjaamossa todettiin että moottorin ohjainyksikössä vika. Tilasivat uuden Helsingistä. Kun uusi ohjainyksikkö parin päivän päästä tuli, alkoi vanha yksikkö toimimaan ennen kuin ehtivät asentaa uutta. Edelleen tietokone antoi erikoisia virheilmoituksia. Lisäksi tietokone kertoi että happianturi on viallinen. Tilasivat uuden anturin Helsingistä. Uuden happianturin vaihdon jälkeen auto saatiin kuntoon.
Auto oli 12 vuorokautta huollossa, tosin välissä oli pääsiäispyhät.
Tulipahan hiihdeltyä suunniteltua pitempään ja sääkin oli mainio.
slowgear:
Kiva juttu tosiaan!
Tosin joillain ajetaan n. 100tkm vuodessa ja 10-15v jää haaveeksi ilman remppaa?
Kymmenen vuotta sitten ajoin taksia Tukholmassa pari vuotta.Isännällä oli sitroja n 35 ja muutama Volvo ja Mersu.Enimmäkseen ajoin sitikalla joka mielestäni hakkas volvot ja mersut mennentullen tilavuudessa mukavuudessa jne.
Eikä eniten ajamassani sitikassa vikoja ollut läheskään niin paljon kuin Volvoissa,joissa joku noin kuskin penkin paikkeilla auton alla ollut pensapumppu lakkoili yhtä mittaa eikä aina työkaluna mukana olleella kepillä taputtelukaan auttanut.
Omaan käyttööni en kuitenkaan ole sitraa hankkinut kun on ollut muita halvempia tarjolla,läheltä on kyllä liipannut muutaman kerran.
En usko nykysitikoissa olevan vikoja enempää kuin muissakaan autoissa,mutta käytettyjen halpuus johtunee aikoinaan hankitusta huonosta maineesta jota ei helpolla korjata.
No, tuo Sitikan arvo putoaa vielä huomattavasti nopeammin. Kolmen vuoden ikäisestä 58tkm ajatusta virheettömästä C5:stani (-05 32t) tarjottiin sitikkaliikkeessä viime keväänä 12t vaihdossa uuteen C5:en. Ostin kuukausi sitten ½vuoden ikäisen 10t lähtöhintaa halvemmalla. Kyseinen uusikorinen executive malli on valitettavasti neljästä sitikastani heikkolaatuisimman tuntuinen. Lattiamatotkin olivat neuvostokumia ja älytön moninaisten toimintojen hallinta sekavaa, mutta se jousitus... No, saahan sellaisen S-mersuun.
(Tekstiä muokattu)
Kun tuollaisen saa käytettynä vaikka 15 t:llä niin miksi harkita vaihtoa uuteen? Puhkiruostumattomuustakuu on nykyisin 12 vuotta eikä merkittäviä uusia ominaisuuksia viime aikoina ole autoihin tullut. Omastani puuttuu ESP ja xenon mutta kyllä se -50 % hinta uuteen nähden kompensoi tuon puutteen.
Kun möin uutena ostetun auton 7 -vuotiaana niin 65 % arvonalennus tuntui todella pahalta mutta ne neljä jatkovuotta maksoivat vain muutaman prosentin lisää arvonalennusta verrattuna siihen että olisin myynyt sen kolmevuotiaana.
Jos auton hankkii investointina on hyvä laskea monenko vuoden päästä sen arvo voi olla nolla. Tuolla arvonalenemavauhdilla sen voisi romuttaa 5-6 vuotiaana eli pitoaika 3 vuotta on liian lyhyt.
Kuinkas paljon tollasen C5:n arvo putoaa vuositasolla siinä vaiheessa kun hinta on 5000 - 7000 euron nurkilla ts. minkä verran sillä olis arvoa jäljellä viiden vuoden päästä? Tolla hintahaarukalla näyttäis saavan jonkun 2002 -2003 vuoden alle 2000000 ajetun. Tarkoitus olis löytää joku isompi kakkosauto smartin rinnalle ja siihen nyt ei montaa tuhatta kilometriä vuodessa tulis joten sellainen auto olis kiikarissa, jonka arvo ei laske tuhansia euroja vuodessa ja jolla selviäisi seuraavat viisi vuotta mahdollisimman vähillä remonteilla kun sinä aikana mittariin kertyisi ehkä 20-30tkm.
Vuoden -96 Xantiasta pyydetään 1900 euroa eli arvo ei putoa nollaan.
Huomioi kuitenkin että liikennevakuutus+ vero + katsastus tekee helposti noin 800 euron laskun vuodessa.
lawnmover:
Joo tottakai noi täytyy huomioida, mutta ne nyt on joka autossa. Vaikka auton sais ilmaiseksi niin tonnin verran vuodessa saa laskea kustannuksiksi silti ja sen päälle ei enää viittis toista tonnia ottaa takkiin arvonalennuksena.
Mutta kuinka todennäköistä sitten on, että Xantialla ajaa 18 vuotiaaksi ilman isompia remppoja? Eikös noissa ole kuitenkin kaasunestejousitus, joka on käsittääkseni huonolla tuurilla melkoninen kustannustekijä.
heivari:
Ei taida olla Mersun ilmajousitus juuri sukua Citikan hydropneumaattiselle? Ilmajousitushan saa jo E-sarjaankin, samoin 7-sarjan BMW ja varmaan moni muukin.
Penteles:
Nyt olisi hauskaa kuulla tuolle väitteelle perustelut. Onko esittää jonkunlaista faktaa? Se ei riitä, että Start-ohjelman juontaja on kehunut koeajolla uuden C5 sitikan kojelautaa laadukkaan oloiseksi.
Minkälaisia kokemuksia C5 HDI:stä? Mitä huoltoa kaasunestejousitus vaatii? Voiko käyttää tavallista hydrauliikkaöljyä vai onko kallis erikoisöljy. Miten sähköherkut toimii nyt noissa 01 - 05 malleissa? Hinnaltaan ja varusteiltaan auto on varsin houkutteleva.
ddr5:
Kirjoitin tuon hieman huolimattomasti. Kun kerroin että aiemmissa malleissa on ollut vikoja, tarkoitin että nykyinen C5 on laadukkaampi ja vähävikaisempi (ainakin minulla on ollut).
Osaisiko joku kertoa mitkä on ne erikoisehdot joilla C5:sia nyt saa?
http://www.citroen.fi/mallisto/henkiloautot/c5/
235+255:
Niin, onneksi Citroenin jousitusta ei saa S-sarjan Mersuun.
Sitikan jousitus on kaasunestejousitus. S-sarjan Mersun vakiojousitus on ilmajousitus (saa aika moneen muuhunkin kalliimpaan Mersuun vakiona/lisävarusteena). Lisävarusteena S-sarjaan taas saa hydrauliikalla toteutetun ABC aktiivijousituksen, joka eliminoi myös kallistelun kokonaan.
C viitosen bensa-automaatin vaihtoehdoksi pitäisi saada citikan ja BMW:n yhteistyönä kehittämä uusi mainio THP 150 moottori ja siihen BMP vaihteisto.
Moottorin vääntö 240 Nm kierrosalueella 1400-4000 r/min on mainio.
Lisäksi uusin kehitysversio BMP vaihteenvalitsimesta on jo käyttökelpoinen.
Moottorihan on jo istutettu Grand C4 Picassoon ja koeajossa moottorin voimavarat tuntuvat riittäviltä normaali ajoon. Picasson omapaino on 1605 kg kun C5:n omapaino on 1585 kg, joten se ei ole este. Onkohan sitten muita mekaanisia esteitä moottorin istuttamisessa C5:seen, kun sitä ei vielä siihen ole laitettu?
Tuskin mekaanisesta esteestä on kysymys. Eiköhän kysymys liene siitä, että BMW ei halua pilata hyvän moottorin mainetta laittamalla sitä automaailman suurimman katastrofin, C5:n keulalle. Luulisitko, että esim. Volkkari haluaisi ikinä nähdä 1,9TDI konetta C5 Citroenin konepellin alla lokaamassa Volkkarin mainetta, vaikkei se huonous itse Volkkarista johtuisikaan?
ddr5:
omasta mielestä tuo moottori on tehty yhteistyössä psa ja bmw kesken , joten syy on jokin muu kuin tuo....
mikä tekee c5 automaailman suurimman katastrofin????
finman:
Ranskalaisuus yleensä? Ennakkoluulot? Tilastot?
ainakin mitä tiedän c5 käytettynä ostaneista ovat olleet todella tyytyväisiä hinta/laatu suhteeseen...
uutena ei kannata ostaa jos ei aio pitää pitkään koska hinta tippuu nopeahkosti...
ddr5:
Uusi C5 on mitä mainioin auto, myös automedioiden mielestä. Mukavampaa matka-autoa et tuosta luokasta löydä. Vanha malli ei sen sijaan ollut mitenkään kovin kummoinen. Paljon mielummin minä tuollaisella uutukaisella C5:llä ajelisin kuin Passatilla. Ei todellakaan olisi vaikeutta valita noiden välillä.
Sitäpaitsi sitikka ei todellakaan tarvitse mitään 1.9 TDI:n kaltaista museokonetta. Sitikan HDi:t ovat paljon parempia koneita. Onneksi volsullakin ollaan noista pumppusuutinkoneista pääsemässä eroon.
Automediat. Niiden mielestä vuoden autoja ovat olleet mm. Simca Horizon, Renault 9, Lancia Delta, Fiat Uno, Ford Scorpio, Opel Omega, Peugeot 405, Fiat Tipo, Citroen XM, Renault Clio, Fiat Punto, Fiat Bravo, Renault Megane, Alfa Romeo 156, Ford Focus, Alfa Romeo 147, Peugeot 307, Renault Megane II, Fiat Panda, Renault Clio jne... Hups, taisi tulla samalla mainittua automaailman 20 epäluotettavinta kulkinetta. C5 tuosta tietysti puuttuu ja 306 Pösö mutta muuten aika surkea joukko on median valitsemaksi "parhaimmistoksi" päässyt. Kyllä se media taitaa parhaimmistoon valita autot kymmenen kilometrin lenkin perusteella ja valintakriteereinä on mukavuus ja hanskalokerossa olevan konjakkipullon koko. Eivät taida nuo median mielestä parhaat ajokit olla kuitenkaan myyntitilastojen perusteella niitä ohan suosituimpia autoja. Eikä luotettavimpia.
ddr5:
Ompas itse asiassa jännä havainto, tuon listan voisi kyllä aika suoraan vetää epäluotettavimmat autot otsikon alle.
ddr5:
Kohta olis tullut Metsähaka, mutta ehdinpäs ensin:
Automediat. Niiden mielestä vuoden autoja, joskus jopa kahden, ovat olleet..
Aikamoista viisastelua, sillä voiko joku etukäteen arvattavissa/pääteltävissä oleva luotettavuus olla mikään valintakriteeri? Kuka teistä osaa sanoa, mikä on tämän Vuoden Auton luotettavuus ennenkuin vuosien päästä?
Miksi täysi arvailu olisi raadin kriteeri jättää muuten paras valinta tekemättä siis? Eikös voisi silloin jättää ennakkoluulojen perusteella jostakin maasta tulleet autot pois koko kisasta??
Heittäkääpäs listaa!
Joku voi autoltaan haluta jotain muutakin kuin kestävyyttä. Uusi C5 on ominaisuuksiltaan mainio värkki, ja kuten sanoin, ei tarvetta millekään 1.9 TDI:n kaltaiselle museokoneele ole tuossa autossa. PSA:n HDi:t ovat huomattavasti parempia koneita.
Paljon mielummin minä tuollaisella 3.0 HDi:llä ajaisin kuin Passatilla. Anjovista nyt ei kannata edes verrata.
Kumppani:
Vuoden autoja tosiaan löytyy, mutta kun etsitään 2-10 vuoden autoja, niin valikoima supistuu?
Minun mielestäni ei supistu yhtään.
Mutta tuo nyt oli taas tyypillinen metsähakaesitys...
Tässä olisi sulle valikoima 10 vuotta vanhoja henkilöautoja, että pääset viisastelemaan taas lisää
http://www.nettiauto.com/haku?id_vehicle_type=1&yfrom=1999&yto=1999
Jotta homma helpottuisi, tässä olis kaikki 2-10 vuotiaat samassa läjässä:
http://www.nettiauto.com/haku?id_vehicle_type=1&yfrom=1999&yto=2007
Teepäs noista nyt sitten viksu analyysi: miten valikoima on supistunut?
Siis minun mielestäni pitempää käyttöä ajatellen valikoima supistuu, mutta on tosiaan minun mielipiteeni!