@tracktest kirjoitti:
Aina täytyy olla varautunut siihen, että eteen voi tulla mitä vain
Ja olet vuorenvarma, ettei Timo ollut varautunut mitenkään? Mistä sen päätelmän voit tehdä?
Kyseessä on maalaismaisema jossa pitää varautua …
@tracktest kirjoitti:
Susi juoksee ajovaloihin, susi on siis täysin nähtävissä. Vaikea ymmärtää miten selvää asiaa kiistetään ja toiseksi väännetään.
Ei kukaan tainnut kiistää sitä mitä videolla näkyi, jopa hidastettuna. Minäkin näen s…
@Late1969 kirjoitti:
Vain hyvät kuljettajat ajattelevat, että reagoivat sitä nopeammin mitä kovempaa ajavat ja siksi pitääkin ajaa niin, että juuri ja juuri pysyy tiellä.
Tuota noin.... niinkö? Missäs niin sanotaan, vai tulkitaanko tuo…
@tracktest kirjoitti:
Pienen väistöliikkeen tekeminen ei aiheuta ulosajoa
Ei niin. Mutta et pääse kuskin pään sisään kertomaan, miten hän tulkitsi tarpeen väistää. Tai sitä oliko hänellä sen sekunnin sisällä mahdollisuuksia sille.
…
@Late1969 kirjoitti:
Spekulointisi on melko turhaa
Olen samaa mieltä sinun spekuloinnistasi.
Sitähän kirjoitin, että kuski ajoi niin lujaa, että pysyi tiellä, mutta ei pystynyt edes reagoimaan ennen törmäystä.
Sitähän kir…
Tottakai, ainakin Late1969:llä on.
@Late1969 kirjoitti:
Näyttikö tuo siis sinun mielestäsi turvalliselta ajolta?
Ei nyt järin turvattomaltakaan. Ei tuossa rallivauhtia pidetty. Mutta totta kai maalla on viisaampia neuvomaan merellä …
Mikä oli rajoitus, mikä oli käytetty nopeus? Miten todellisena (uskottavana) pidätte arvoitanne tuon videon perusteella "näkemästä" ja suhteessa "nyppylään"?
@tracktest kirjoitti:
Ylinopeus on suurin syy törmäykseen, ei väistöä eikä jarrutusta
Mikä oli rajoitus ja mikä oli nopeus? Montako sekuntia jää reagointiaikaa kun susi tuli näkyviin, mielestäsi?
@tracktest:
Auton valmistajan näkökulmasta oma tuote voi näyttää erinomaisen laadukkaalta. Tämän vuoksi laatua tulisi tarkastella aina asiakkaan näkökulmasta. Vain asiakas voi kertoa, onko laatu hyvä vai huono eli vastaako laatu sitä, mitä asi…
@EsaSairio kirjoitti:
"KUUMA-KUNNAT eivät hyväksy tiemaksuja, ympäristövyöhykkeitä, pysäköintipolitiikan tiukentamista eivätkä ajonopeuksien alentamista Kehä III:n sisäpuolella. Samoilla linjoilla ovat kokoomuslaiset."
Vaikka tuo laina…
@HybridRules kirjoitti:
Sähkärit tulee, oletko valmis?
Aika moni on taatusti valmis! Minä myös. Mutta esim. minulle Y ei taloudellisesti onnistu. Tai en katso sitä sen väärtiksi. Mieluummin tingin autosta kuin monesta muusta ja mielekk…
@HybridRules kirjoitti:
Ettei vaan se ollut Tesla Model Y, joka teki hurjaa jälkeä.
Onhan tuo hyvä sijoitus. Mahtoiko purkautua joku saatavuussolmu viime vuonna? Pitkään odottaneet saivat viimein autonsa.
Täyssähkölle toinen sija…
Onhan noilla jutuilla oma viihdytysarvonsa. Kiinnostaa ne kyllä osaltaan, koska itse kukin ollaan menossa kohti sähkökäyttöistä autoa.
Tämä osui silmään nopeasti:
Siispä suuntasimme muutaman sadan metrin päähän McDonald’sin ”hyperchargerill…
@Ruuhkamies kirjoitti:
Toyotan ensimmäiset hapuilevat askeleet sähköautomaailmaan ovat olleet sanalla sanoen luokattomia, joten mielenkiintoista nähdä, miten pärjäävät jatkossa. Toivottavasti saavat homman toimimaan ja laadukkaita autoja …
@Katukivi kirjoitti:
Lukekaahan tuo aloitus taas uudelleen ja miettikää asiaa tässä valossa.
No kokeillaan:
Ladattavien autojen osuus jo yli 40 prosenttia
Tilasto on niin kuin se luetaan ja/tai esitetään. Tyhmempi luulisi…
@Late1969 kirjoitti:
Tutun putkimiehen mukaan kestoikä on tunnettu tosiasia
No eivät kait ole ikuisia, ei.
"Osaako joku kertoa miksi Oraksen bideekahva toimii toisin kuin muut bideet? Muut avaavat selkeästi toisen reitin vedelle …
Kuulostaa lähes siltä, että kiinanmeininki kelpaisi sinullekin, vai?
@HybridRules kirjoitti:
Mitä tarkoitat Kiinan meiningillä?
Kiinan kansantasavaltaa sellaisena kuin se nyt on ja toimii, kokonaisuudessaan
Diktatuuriako? Sitä e…
@HybridRules kirjoitti:
Pitää muistaa, että demokratia ei ole läheskään niin tehokas toimija kuin diktatuuri, joten ei ole ihme, että Kiina saa koko ajan kasvatettua valtaansa. Länsimainen vaalikarja ei mieti asioita omaa lompakkoaan pidemmäll…
Kiinasta tulee enemmän tavaraa kuin laajasti ottaen ymmärretäänkään, valmiina tuotteina tai kompentteina. Vähän sama kuin yrittäisi välttää qatarilaista, tai saudiöljyä koska ihmisoikeudet jne.
Ei kaikkea kannata miettiä ikäänkuin Suomi pelkästään huomioituna varmaankaan.
BMW varmaan markkinoi tuollaista keskisemmän Euroopan markkinoilla. Eikös siellä ole toinenkin vedyntankkausasema, kun Suomessa ei taida olla yhtään.