Herbert:
Rata-ajon ominaisuuksiakaan tuskin moni siviilikuski arvostaa.
No minä ainakin arvostan, mutta enemmän kuin mikään absoluuttinen kierrosaika kiinnostaa ajettavuus ja tuntuma, jota voisi ehkä radalla paremmin vertailla.
ddr5:
Ilmeisesti olen ainoa tämän ketjun perheellinen ihminen. Väitän, että ...
Se, että on perheellinen, kuten minä, ei aina tarkoita, että tarttis saada kolme turvaistuinta selkä menosuuntaan mahtumaan. Yksi 130cm kouluikäinen istuis ihan O…
Ehdottomasti hyvä idea vertailuun. Kiinnostavia vertailuja näkee nykyisin TM:ssä todella harvoin. Muissa lehdissä onneksi vähän useamminkin.
Automaattina löytynee jo lueteltujen lisäksi ainakin BMW 123dA (siis Coupé-korilla) ja Mini Cooper S.
LMJ:
Herääkin kysymys, että miksi uusi auto on tehtaalta tullessa varustettu renkailla, jotka eivät siihen sovi ollenkaan? Tai sopivat vain urattomalle, tasaiselle tielle.
Suomi ja Suomen uraiset tiet on melko mitätön markkina-alue tehtaan pe…
Maastovälitys:
E-sarjan mersukin ja BMW 5-sarja on kaikista uskottavin mustana ja tummilla laseilla.
Onhan se puhdas musta auto usein ihan siisti, mutta onneksi ei tartte ostaa omaa autoa tuollaisin "uskottavuuskriteerein". Lähinnä harmittaa …
Bugracer:
Btw, nuo Geelyt on kyllä rumia...
Siinä se, miksi ei tarvitsisi tuollaista edes harkita jos olisi nyt kaupoissa. Tekniikka saadaan varmaan kuntoon, ennemmin tai myöhemmin. Mutta jos muotoilu on tuolla tasolla niin ei kiinnosta. Kiin…
Eihän tuo ollenkaan pahalta näytä, jossain lehdessäkin oli kuvia. Selvästi on eurooppalaisia VAG-vaikutteita saatu muotoiluun, isot pakoputket ja M3 CSL -kontti on vähän ehkä koomiset noin pienessä perusautossa.
Itekin ihmettelin, että aika roh…
Miksi pitäisi ostaa 15 vuotta vanha Bemari kun 17500 eurolla saanee helposti 6 vuotiaan?
Ja itse ainakin ostan auton jolla on kiva lähteä ajamaan. Voihan Daciakin olla jollekin sellainen, eikä siinä varmasti edes halpa hinta haittaa.
Nunchaku:
Kuka vastaa muuten "kyllä" kysymykseen, onko auto Sinun jatke?
Mitä tuohon nyt bemaristi voisi muutakaan vastata kuin "kyllä".
Nunchaku:
Autot on kuitenkin kuin lenkkitossut eli näyttää samalta mutta ajossa pitkällä matka…
petos:
Kokoomuslaisia kiinnostaa urheilullisuus ...
Bugracer:
Miksi parempituloinen (kokoomuslainen stereotypia) haluaisi suorituskykyä enemmän kuin esim. SDP'läinen tai miksi joku muu olisi enemmän/vähemmän kiinnostunut auton jälleenmy…
Jaakkoe:
Paitsi, että se on teknisesti kauniimpaa, se merkitsee myös sitä että vaihtoajat ovat lähes samoja mille tahansa vaihteelle, eikä vaihtoprosessissa tarvita mitään sekventaalisuutta.
Tuossapa oiskin mielenkiintoinen testin paikka, ver…
Ammattilainen:
Eikä se munuaisautokaan kovin kummoisesti hintaansa nykyään enää pidä....
Onko se koskaan pitänyt? Eikös ne ollut Yarikset sun muut mitkä pitää arvonsa parhaiten, ei premiumit?
Sörsselssön:
520 dA (E61) Business, Dakota nahat ja 2x 17" alut
A6 2.0 TFSI (125kW) Multitronic S-line business, sport-paketti ja sekalaisia pikkulisukkeita
Superb Combi 3.6 FSI 4x4 DSG, Elegance ja muutama pikku härpäke.
Ei varmasti hu…
Sörsselssön:
Ja elämää helpottaa myös se, että vanhempaa muksua ei tarvitse enää kieltää potkimasta kuskin jakkaraa.
Onneksi jotkut lapset uskovat yleensä aika hyvin puhettakin, mutta ei ole eka kerta kun kuulen ko. ongelman vaikuttaneen auto…
opi304:
Pitää ilmeisesti tehdä katsaus TM-arkistooni tämän aiheen ympärillä.
Automaateista pisin TM:n kertoma suurimman vaihteen välitys lienee BMW 530d GT, jossa 8-vaihteella 1000 rpm = 75,3 km/h. Bensakoneista ei tietenkään näin pitkiä löyd…
Metsähaka:
Kukaan viisas ei vastanut kysymykseeni: Mikä ero on ohituskiihtyvyydellä ja auton normaalilla kiihtyvyydellä?
Terminologia on tässä kohdin aika vaihtelevaa. Yleisesti ohituskiihtyvyydellä tarkoitetaan kiihtyvyyttä jostain alkunopeu…
juuso01:
Ei silti poistane sitä tosiasiaa, että Superbin moottorin vääntö on mitattu väärin?
Jos ei mitattu niin ainakin piirretty väärin. Jotenkin voisi arvella, että vääntökäytä on mitattu vasta aika korkeilta kierroksilta alkaen, joku graa…
Hiilipäästö:
Asia jää vähän ratkaisematta, mutta taulukkoon olisi erittäin mukava saada vaikkapa Polo Bluemotion, koska se lienee eniten A2:n manttelinperijä ja samoja ideoita ammentava.
Entäs sitten vuosituhannen vaihteen Lupo 1.2TDI 3L? Onk…
Hiilipäästö:
- ja vielä kunniamaininta VW Golf 1.4 TSI (118 kW) DSG:lle, joka sijaitsee automaattien ryppään vasemmassa alanurkassa. Erittäin vikkelä ja automaattien vähäpäästöisimpiä.
Tuo olisi varmaankin mun valinta jos näillä kriteereillä …
Hyvä Hiilipäästö, olen lähes kaikesta mitä kirjoitit täysin samaa mieltä kanssasi. Näitä paria juttua on kuitenkin vielä pakko kommentoida, sori.
Hiilipäästö:
Turbolla voidaan tehdä eri asioita. Pienemmillä tehoilla yleensä yritetään turboll…
Hiilipäästö:
BMW 530d GT: 173 g/km / 6,9 s
BMW 730d: 192 g/km / 6,4 s
Mikäs nämä erot selittää, siis eikös 7-sarjalainen paina hiukan enemmän (vaikka 5-sarjan GT sille sukua onkin) ja moottorit on aika samat?
Hiilipäästö:
Se jäi sanomatta, että nyrkkisääntövertailuni koski tavallisten virtasten tavallisia keskikokoisia autoja.
OK, näissä se voi hyvinkin toimia. Silti näissäkään nyrkkisääntösi ei kerro mitään varsinaisesta käytännön ohituskiihtyvyy…
NHB:
Tähän vaikuttaa paljon vertailtavien moottorien valinta.
Totta, tarkoitukseni olikin vain esimerkein varustettuna huomauttaa siitä, että Hiilipäästön kertoma "nyrkkisääntö" samantehoisten turbon ja vaparin väännön suhteesta ei aina toimi…
Herbert:
Kannattaa myös muistaa, että tavanomainen uusi henkilöauto on niin suorituskykyinen, että sellaisella ominaisuuksia käytettäessä hyvin herkästi lähtee kortti kuivumaan (lähtisi, jos poliisi olisi paikalla) ohitustilanteessa.
Harvinai…
Hiilipäästö:
Myös turbodieseleillä on hyvä alavääntö, mutta vääntöalue loppuu ylhäällä aikaisemmin.
Hyvissä turbodieseleissä on hyvä alavääntö, mutta huonoissa (ja monissa vanhemmissa) ei ole sitäkään ja moottori toimii kunnolla vain 2000-400…
Jorma L:
S60 D5 lastutettu. Penkin mukaan n. 500 Nm, tehoa jonkun verran päälle 210hp. Oli sitten kesä- tai talvirenkaat, pyörät saa sutimaan kuivalla asfaltilla 1,2,3 vaihteilla kiihdytyksessä kun kierrokset on yli 1500 rpm.
Miten lyhyt kolm…
NHB:
Tuohan on sekventiaalisesti ahdettu kone, joten siinä riittää kyllä puhtia alhaallakin. itse voisin väittää, että voimaa on tarjolla jopa riittävästi alakierroksilla.
Jep, vasta testailin C250 BE CDI 4matic A:ta manuaalipuolella 4/5-va…