Volvo S80 V8?

5 kommenttia

Tollanen käytty S80 V8 ois kai markkinoiden halvin 2005 vuoden jälkeinen neliveto-V8? Onko kellään kokemusta tuosta mallista? Kulutuslukemat on tehoon nähden isohkot, mutta eipä tuota tietenkään ekoiluun kannata harkita muutenkaan. Poikittaiskonekin tietysti näin takavetofanina vähän hämmästyttää, mutta jenkeissä varmaan ihan tavalinen ratkaisu.



Hinta on kuitenkin pudonnut uuden hinnasta aika mukavasti jos tätäkin katsoo: http://www.nettiauto.com/volvo/s80/3912965

  
  • Mahtaa olla sen verran harvinainen laite, ettei ole myyty Suomessa yksittäisiä kappaleita enempää. Tuokin linkkaamasi laite on maksanut Suomessa noin 100.000 euroa ja nyt tarjolla reiluun 30 tonniin. Melko kammottava hinnan alennus, mutta eipä se enää samaan tahtiin voi romahtaa.



    Sama moottori on ollut tarjolla myös XC90:ssä ja niitä sentään näkee Suomessakin. Moottorissahan ei ole mitään Volvoa, vaan koko paketti on suoraan Yamahalta peräisin. Eipä niistä mitään pahaa ole kuullut puhuttavan, mitä nyt bensaa palaa, mutta sitähän myydään huoltoasemilla.



    Muutoinhan tuokin mahtimoottorilla varustettu malli on tavallinen V70/S80, joka on ylivoimaisesti eniten myyty iso auto Suomessa. Varsin laadukkaan vaunun maineessa se on, vaikka Fordihan sekin on ja erittäin läheistä sukua nykyiselle Mondeolle.

      
  • Ostin tuossa muutama vuosi takaperin kyseisen mallin samalla moottorilla. Enpä ole vielä tullut katumustuulelle vaikka joutuukin siellä bensiksellä useastakin välistä piipahtamaan.



    Laadustaankin tunnetun Yamahan moottori käy uskomattoman tasaisesti ja sivistyneesti. Mitään urheiluautoa on turha Volvosta odottaa. Sivistynyt suorituskyky sen sijaan on tallella. Ja moottoria tuskin kuulee sisälle, ulos se sen sijaan jättää valloittavat soundit! Niitä joskus kuuntelee itsekin kun ovea pitää auki ja antaa vapaalla vähän kaasua hoho.



    Harmi on se että auto on poikkeuksetta automaattivaihteinen. Se tuskin useaa haittaa kun vaihteisto pelittääkin tyylillä, mutta manuaalin ystävät joutuvat tyytymään Volvon ratkaisuun.



    Hinta on kyllä laskenut todella paljon, siitä ei ole kiisteleminen. Itse en sitä juurikaan murehdi, sillä autoni on minulle niin tärkeä, että tuskin tulen siitä koskaan luopumaan.

      
  • Hinta on tippunut tosi paljon, kun uutena tuo on maksanut yli 90 tonnia. Eli aika hyvät kaupat tekee nyt, kun tuon ostaa ja se joka tuon on uutena ostanut, niin toivottavasti ei ole tehnyt arvonalennuksen takia konkurssia.



    Olen omistanut jo yli 4 vuotta vastaavan mallin, mutta 2,5T moottorilla ja automaatilla. Todella hyvä ja hiljainen matka-auto ja suuntavakaimpia autoja matkantekoon mitä markkinoilta löytyy. Tuosta Summum-mallin liukkaasta nahasta en pidä ja Volvo tarjoaa toki lisävarusteena parempiakin nahkaverhoiluja. Tuo Volvohan on pröystäilemätön ja vähän arkisen oloinenkin ollakseen uutena yli 90 tonnin auto, mutta hyvää kyytiä se tarjoaa siitä huolimatta sekä hienon ja tehokkaan V8-moottorin (tosin aika janoisen ) ja nelivedon.



    Onko tuon osto oikeasti harkinnassa ketjun avaajalla vai muutenko vaan päivittelet kyseisen mallin arvonalennusta?

      
  • Kiitos kommenteista, ei se nyt ole oikeasti harkinnassa, mutta jos asuisin lähempänä niin kävisin kyllä ajamassa koska sen jälkeen tietää onko se yhtään omaan makuun vai ei. Onhan tässä V8-malleista haaveiltu jo vuosia ja nykyinen auto alkaa olla vaihtoiässä.



    Kävin aika vasta ajamassa S80 D5 AWD:n eikä siitä nyt jäänyt erityisen innostavaa kuvaa ajettavuuden suhteen. Pitkiin maantiesiivuihin varmasti oiva laite sekin, mutta haluaisin vähän viihdyttävämpää ajettavuutta myös nurkkapyörityksessä. Ainakin toivon että dieselin vaihto bensa-V8:aan voisi sitä vähän parantaa.

      
  • Ennen ostopäätöstä kannattaa miettiä mitä odotat nelivedolta?



    Vetovoimaa, suuren moottorin tehon muuttamista liikkeeksi kuminkäryn sijaan vai tasapainoista ajettavuutta kaikilla kaasun asetuksilla?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit