Toyota Avensis 2005 umpiotakuu?

2 kommenttia

Meillä on mieheni kanssa vm 2005 1.8 VVT-i Sol Elegant. Hiljattain paloi lyhytvalopolttimo (H7?) oikealta puolelta ja vein auton Toyota Pikahuoltoon Raision Autocenteriin. Kun menin autoa hakemaan, pojat siellä pyörittelivät päätään ja sanoivat, että umpio on paskana ja polttimo sen takia pudonnut pois paikoiltaan. Kysyin että mitenkäs tämä on mahdollista? Kuulemma johtuu tärinästä jne. Sanoivat ottavansa yhteyttä maahantuojaan, josko menisi vielä takuuna "kun ajettu on tuo 80 000km". Kolmen vuoden takuu on mennyt umpeen viime vuoden (2008) syyskuussa. Meihin otetaan yhteyttä piakkoin. Jos vastaus on kielteinen, joudumme maksamaan korjauksesta kuulemma n. 400e työ mukaanlukien.



Mitäs sanotte? Tulisiko maahantuojan tulla asiassa vastaan? Autossa, jonki ostimme 2008 kesällä, on siis ilmeisesti koko ajan umpiot olleet paskana. On siis ollut vain ajan kysymys, rikkoontuvatko ne tärinästä tms. takuun aikana vai sen jälkeen. Meidän onnellamme tämä tapahtui tietysti takuun päättymisen jälkeen. Olen lukenut nettikeskusteluista, että Avensiksen umpiot ovat olleet tehtaalta tullessa huonoja ts. huonosti suunniteltuja ainakin edellisessä mallissa (2003 lanseerattu?). Mutta miten tämän uudemman mallin (2005>?) kohdalla on asian laita?



Nyt kun muistelen, jommassa kummassa ajovalon "sisätilassa" oli tämän vuoden aikana myös kosteutta, mikä silloin jo kertoi ilmeisesti umpion olevan paskana?



Haluaisin nyt mustaa valkoisella tästä asiasta, kertokaa omia kokemuksia omista umpio-ongelmistanne! Onko maahantuojan kanssa ollut eriäviä mielipiteitä / ongelmia? Ovatko kieltäytyneet tulemasta vastaan? Pitäisikö umpio(t) tässä tapauksessa vaihtaa takuuna, vaikka auton takuu (3v) onkin jo mennyt umpeen?



Vika ei johdu meistä eikä ole ns. kulutusosassa. Mielestäni maahantuojan olisi tultava asiassa vastaan!

  
  • Minulla oli aikoinaan -05 Avensis ja muistelisin, että jossain määräaikaishuollossa olisi tarkastettu maahantuojan toimeksiannosta joku ajovaloihin liittyvä vika...



    Liittyi muistaakseni siihen, että ajovalo kuumetessaan sulatti jotain/joitain osia umpiosta tai sen kehyksestä. Tai jotain... Omasta autostani ei umpioita vaihdettu.



    Kannattaa kuitenkin kysyä, onko Teidän autonne vialla jotain tekemistä em. vian kanssa ja onko ko. vika otettu huomioon jo aiemmin ma-huolloissa.



    Itse olen asioinut sekä Raision A-C:ssä, että Autokiilassa, joista A-C:n palvelu huollossa oli mielestäni parempaa.



    Tsemppiä taistelulle, talvisodan henkeä tarvitaan... :smile:

      
  • minulla on 2004 ja xenon-umpiot. Ne on nyt vaihdettu 2 kertaa. 1 virallisen takuun ja 1 takuuajan jälkeen takuuseen.

    Ne meni jotenkin himmeäksi ja ainoa lääke oli umpioiden vaihto.

    Itse tulkitsin sen selkeästi valmistusvirheeksi ja onneksi toisella kerralla maahantuoja myös tulkitsi asian vastaavasti.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit