kyllä noista ehdottomasti Nissan 200sx, joko s13 tai s14. On todella hyvä auto ajaa, ei voi verratakkaan mihinkään synnyyn tai tavan japsiin, ulkonäkäkin on kohdallaan, monet kerrat olen nähnyt nuorien neitojen ihastelevan: onpa nätti auto! Mikäs sen hienompaa! Suht ripeä jo vakiona ja ihan pikku vireillä saa 100hv lisää ja sit jo mennään ihan kiitettävästi. Urheilillisen auton ptää olla takaveto tai sit nelikko, noilla etuveto kummajaisilla ei kyllä oikein mitään tee. Säksään saa paljon osia alustaan ja moottoriin, eikä hinnat oo pahoja. Mä rakensin noin 300hv nismon, rahaa neni noin 1500e uusilla osilla kasattuna, eipä saa moneenkaan vempeleeseen 130hv lisää niin pienellä rahalla Sit jos joskus haluaa autosta eroon sen saa varmasti järkihintaan myytyä, on suosittu auto tietyissä piireissä. ja Tapio Taulapäälle tiedoksi et varmaan oo ees ajanu ko. Nissanilla ja siltipiti päästä avautumaan sieltä volvio taivaasta: tollanen Nissan pyörii kasia sun vulvan ympärillä ja tarvittaessa pakenee horisonttiin saa koittaa silla p.s.kalaatikolla roikkua mutkatiellä perassä kieli kaulan ympärille kietoutuneena ja ihmetellä et ninne se amppi hävis.
Voi amis sentään! Eikai kukaan viitsi olla ikivanhasta nissaninrohjosta kateellinen. Tai no, voihan tuo tietyissä "amisviiksi"porukoissa nostaa jonkinmoista kateutta. Viimeksi kun nämä amikset (kera ruosteisine rotiskoineen) kokoontuivat Kalajoelle, oli jälki aika rumaa. Tosin silloin merkkinä oli BMW... Eiköhän ole niin, että se Volvo on tehty hieman erilaiseen (mukavampaan) liikkumiseen kuin tuo Nissan.
Ja itse ainakin voin sanoa, että olen ollut jokaiseen hankkimaani Volvoon erittäin tyytyväinen. Uusin niistä, uusimman mallin S80 oli mielestäni aivan erinomaisen hieno auto, mutta ulkomaille muuton johdosta se jäi suomeen. Tilalle tuli hieman sporttisempi peli.
Voi amis sentään! Eikai kukaan viitsi olla ikivanhasta nissaninrohjosta kateellinen.
Jep, jep! Kyllä hallituksen olisi aika herätä ja varmistaa vaikka rikkaiden riistoverolla Rollsin tai Bentleyn hankkiminen jokaiselle ko. sosiaaliryhmän nuorelle. Näissähän on tehoa ilman virityksiä "riittävästi" ja ainakin Suomessa aina selvä kuski. Ilman tätä kohdennusta hukka meidät varmasti perii!
Siltikin luulenpa että edelleenkin Vulvalla on turha lähteä härnäämään Amppia tuntien sen tehopainosuhteen ja ajettavuuden. Säälittävää touhua jollain ruotsinlautalla lähteä hätistelemään SX:ää, jota kuulemma näkee useinkin. Meidän kylällä sattuu olemaan yksi 200 laitettuna ja sen kyvyn selvityä mutkista hämmästyttävällä nopeudella (siis radalla..öhöm) tuntien en ainakaan Vulvalla viitsisi nolata itseäni..
Siltikin luulenpa että edelleenkin Vulvalla on turha lähteä härnäämään Amppia tuntien sen tehopainosuhteen ja ajettavuuden. Säälittävää touhua jollain ruotsinlautalla lähteä hätistelemään SX:ää, jota kuulemma näkee useinkin. Meidän kylällä sattuu olemaan yksi 200 laitettuna ja sen kyvyn selvityä mutkista hämmästyttävällä nopeudella (siis radalla..öhöm) tuntien en ainakaan Vulvalla viitsisi nolata itseäni..
No kukapa tässä on vulvalla nolaamisesta puhunut. Minähän kirjoitin, että se Volvo on tarkoitettu "hieman" erilaiseen liikkumiseen.
Ja 0-60mph rykäisy vie nissanilta 7,5s, joten eipä tuo nyt niin kummallinen laite ole. 0-100km/h aikaan voi lisätä muutaman kymmenyksen. Huiputkin aika samaa luokkaa kuin perus S80:llä. Muuten, SX on automaattina laiskempi kuin S80 automaattina...
Minkä näistä- 70 luvun perheautoista ostaisit anopille peltoautoksi:
Lada 1200, Ford Taunus, Kupla vai Simca 1000?
Kuplan tietysti, koska sitä ei tarvitse moottorin käydessä työntää! Ja jos se simahtaakin, niin ostajakandi soittaa jo ennen kuin anoppi kerkeää vastaamaan.
PS. Cougariin en koskisi pitkällä tikullakaan. Vanhemmat Preludet on ok näöltään, mutta uudet aika syvältä. Calibrakaan ei puhuttele ainakaan ulkoisesti. Yleisimpään malliin tarratessa ei näissä ikälopuissa erikoisuuksissa korjausosat käy liiaksi kukkarolle.
Voi amis sentään! Eikai kukaan viitsi olla ikivanhasta nissaninrohjosta kateellinen. Tai no, voihan tuo tietyissä "amisviiksi"porukoissa nostaa jonkinmoista kateutta. Viimeksi kun nämä amikset (kera ruosteisine rotiskoineen) kokoontuivat Kalajoelle, oli jälki aika rumaa. Tosin silloin merkkinä oli BMW... Eiköhän ole niin, että se Volvo on tehty hieman erilaiseen (mukavampaan) liikkumiseen kuin tuo Nissan.
Ja itse ainakin voin sanoa, että olen ollut jokaiseen hankkimaani Volvoon erittäin tyytyväinen. Uusin niistä, uusimman mallin S80 oli mielestäni aivan erinomaisen hieno auto, mutta ulkomaille muuton johdosta se jäi suomeen. Tilalle tuli hieman sporttisempi peli.
jessus että saa taas olla sanaton tämän junttiuden edessä..!
mitä jännää on jonkun volvo-patun tulla avautumaan tähän muuten asialliseen keskusteluun? jos ei ole mielenkiintoa eikä varsinkaan ymmärrystä näistä autoista, voisi olla huutelematta lapsellisia. taitaa olla vaan vitsit vähissä..
toiseksi, volvo on turvallisen tylsä perheauto, nissan 200 on drifteri/sportti. mitä järkeä on näitä käydä vertailemaan?!
jos olisitte joskus olleet missään tekemisissä nissanin urheiluautojen kanssa, tietäisitte että se on aika kova sana. niitä on myös hienoksi laitettuja ja näyttelykuntoisia, joista on kuvaamasi ''amis ruostekasat'' kaukana!
muuten, tuota amiskorttia olet vetänyt useimminkin hihasta, joten kysyisinkin simpalta voisitko hieman kuvailla, ihan vaikka esimerkein minkälaiset autot miellät näiksi ''amisviiksien'' autoiksi, kun niin hanakasti aina lajittelet autot lokeroihin? ja mitkä ovat sitten ''kunnon autoja'' jolla nuori tai nuorekas ja sporttisuudesta tykkäävä voi ajella leimautumatta juntiksi?
Ja 0-60mph rykäisy vie nissanilta 7,5s, joten eipä tuo nyt niin kummallinen laite ole. 0-100km/h aikaan voi lisätä muutaman kymmenyksen. Huiputkin aika samaa luokkaa kuin perus S80:llä. Muuten, SX on automaattina laiskempi kuin S80 automaattina... Niin, vakiollakin ((SX)pärjää Vulvalle hyvin mutta kannattaa sen viiksivallun siellä Vulvan hytissä muistaa että harvassa 200:ssa on vakiopalikat tallella enää tänäpäivänä, useimmissa on 300hp ja päälle. Kyllä sillä ajelee Volvon ympärillä kahdeksikkoja(renkaat savuten!) ja jos se mutka tulee eteen niin Volvo on jo syvällä näreessä kun se "Amppi" meni jo jossain horisontin takana. Ei ratakiskonpätkällä voi ajaa (rata)mutkaan ilman että kuskista tulee matkustaja. Vaikka olisi mitkä Konit alla.. Liian Painava traktori kun on Huvittaa muuten että Volvokeijot viittii ottaa kantaa yleensä tähänkin, yllättävän monella sportilla vaan jättää Volvon. Urheilulliset autot on takavetoisia tai nelisellaisia, niin se vaan on.
Joskus välillä 1998-2000 Seinäjoella joku daami kysyi huollossa Nissaniin poispotkittujen ulkopeilien hintaa. Olivat kuulemma 5k silloista markkaa/kpl. Tosin kyllä hänenkin ylläpitämisensä olisi ollut aika arvokasta.
Minä olen sitten aika erikoinen Volvo patu, kun en omista Volvoa...
Ja montako kertaa pitää sanoa, että se Volvo on tehty erilaiseen liikkumiseen kuin tuollainen Nissan. Missään vaiheessa en ole puhunut mitään Volvolla nolaamisesta. Sen jauhamisen aloitti "lauravee", joka ilmeisesti ajattelee, että kaikki kuskit valoissa kisailevat hänen kanssaan.
Petos:
Vanhat bemarit tarjoavat eväitä ripeään liikkumiseen halvalla, kunhan niitä ei raiskaa erilaisilla "thyyning"-härpäkkeillä. Noissa vanhemmissa japsisporteissa (varsinkin Nissaneissa!) vaan tahtoo olla enemmän sääntö kuin poikkeus, että ne on raiskattu erilaisilla alustasarjoilla ja lintulaudoilla.
Esimerkiksi Alfoista 156, 155 ja vähän enemmän osaavalle vaikkapa seiskafemma ovat oivia valintoja. Tässä vähän aikaa sitten, kun eräs automedia arvosteli hieman vanhempia autoja, sai seiskafemma aivan uskomattoman paljon kehuja. Samanikäinen bemari (3-sarjalainen, aikansa huippua sekin!) on kuulemma todella reippaasti huonompi ja vaarallisempi ajaa. Alfabbs-foorumilta löytyy lisää tuosta. Myös GTV tarjonnee eväitä ripeään liikkumiseen, ja 164 varauksin.
Porsche 924 on myös erinomainen ajettava, ja niitä saa yllättävän halvalla (alle 5000 ok kuntoinen). Myös 944 on erinomainen valinta.
Samoin Peugeot 405 Mi16 lienee ihan kelpo peli halpaa hakevalle.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ainakin 200SX s14 on tolkuttoman ruma. S13 nyt on niin mielikuvituksettoman näköinen, kun urheiluauto voi vaan olla:
Tuo Lancia muuten voitti tuon ratatestin. Todella hieno klassikko sekin, joskin BMW:kin lienee mainio valinta! Tuosta testistä muuten näkee, kuinka paljon nopeampia uudet autot ovat samoillakin tehoilla kuin vanhat vehkeet. Aika se vaan ajaa ohi noista peleistä.
[Simppa- muokkasi tätä viestiä 08.08.2007 klo 15:34]
Vanhat bemarit tarjoavat eväitä ripeään liikkumiseen halvalla, kunhan niitä ei raiskaa erilaisilla "thyyning"-härpäkkeillä. Noissa vanhemmissa japsisporteissa (varsinkin Nissaneissa!) vaan tahtoo olla enemmän sääntö kuin poikkeus, että ne on raiskattu erilaisilla alustasarjoilla ja lintulaudoilla.
pahoittelut simppa, haukkuni menivat/menevät kyllä tuolle ekan kiven heittäneelle volvoilijalle.
mutta asiaan..mitä ihmettä? kaikilla alustasarjoilla, jousilla ym. härpäkkeillähän on nimenomaan käsittääkseni tarkoitus tehdä auto sporttisemmaksi ja paremmaksi ajaa. niillä tulee autosta kivireki, mutta se on tarkoituskin. jos haluaa mukavuutta, voi valita vaikka volvon ja ajaa autuaan onnellisena kun se menee niin suoraan.
lintulaudat ym. ''bilteman poljinpinnat'', karvanopat, ja muut tyyylittömät urpoilut miellän kyllä ehdottoman noloiksi, mutta huom!nyt näitä teinijuttuja ei pidä sekoittaa tyylikkäisiin ja oikeasti ''koviin'' ajokkeihin!
itse pidän ennemminkin noloina teinirävellyksinä halvalla ''muka tuunattuja'' joitain vanhoja escortteja, sierroja, toyotia, opeleita, bemareita (varauksin) joita näkee joka paikassa. näin muutamia mainitakseni.
noita ei pidä sekoittaa laadukkaisiin autoihin kuten civic R,mitsu eclipse, mitsu 3000, galant vr4/dynamic, nissan sx:t, mazdan rx sarja/fortet, suprat, jne. puhumattakaan joistain evoista ja skylineistä. vaikka ne vanhoja ovatkin, ja saattavat näyttää jonkun viiskymppisen paskamahaisen-V70 kuskin mielestä teinirävellyksiltä.
[petos muokkasi tätä viestiä 08.08.2007 klo 21:42]
mutta asiaan..mitä ihmettä? kaikilla alustasarjoilla, jousilla ym. härpäkkeillähän on nimenomaan käsittääkseni tarkoitus tehdä auto sporttisemmaksi ja paremmaksi ajaa. niillä tulee autosta kivireki, mutta se on tarkoituskin. jos haluaa mukavuutta, voi valita vaikka volvon ja ajaa autuaan onnellisena kun se menee niin suoraan.
Oukkei! Siis jos pääasiassa normaalissa tieliikenteessä käytettävällä autolla on sen lisävarusteluilla ja modauksilla osaavissa käsissä saavutettavissa parempia kierrosaikoja (ainakin ei liian pomppuisella radalla) kuin ilman niitä, niin modaus kannattaa. Ja muualla niiden kanssa ajaminen on yhtä helvettiä.
Ymmärrän, ei tarvitse valistaa lisää. Kiitos petos, PutPut & co.
Oukkei! Siis jos pääasiassa normaalissa tieliikenteessä käytettävällä autolla on sen lisävarusteluilla ja modauksilla osaavissa käsissä saavutettavissa parempia kierrosaikoja (ainakin ei liian pomppuisella radalla) kuin ilman niitä, niin modaus kannattaa. Ja muualla niiden kanssa ajaminen on yhtä helvettiä.
Ymmärrän, ei tarvitse valistaa lisää. Kiitos petos, PutPut & co.
siis minähän en ole tuputtanut kellekkään mitään jäykkää alustaa tai alustasarjoja ym. juttuja jonain ehdottomina asioina. jokainen saa itse valita.
asia vaan on niin että sinä tulet avautumaan näistä kuinka turhia ne on ja että kenelläkään ei saisi olla niitä, minä sensijaan annan sinun elää elämääsi!
en muuten tykkää itsekkään liian kovasta alustasta normiajoissa, mutta esim. harrastesporttia kepittäessä taas on mahtavaa kun auto toimii sporttisesti ja vakaasti niiailematta kurveissa mihinkään.
siis minähän en ole tuputtanut kellekkään mitään jäykkää alustaa tai alustasarjoja ym. juttuja jonain ehdottomina asioina. jokainen saa itse valita.
asia vaan on niin että sinä tulet avautumaan näistä kuinka turhia ne on ja että kenelläkään ei saisi olla niitä, minä sensijaan annan sinun elää elämääsi!
en muuten tykkää itsekkään liian kovasta alustasta normiajoissa, mutta esim. harrastesporttia kepittäessä taas on mahtavaa kun auto toimii sporttisesti ja vakaasti niiailematta kurveissa mihinkään.
Minä eikä varsinkaan yksikään kallonkutistaja tällä planeetalla tule ikinä kieltämään ainoaltakaan masokistilta mitään temppuja sen omatekoisen kivireen kanssa.
Alustan 'hyvä' toiminta kurveissa ei ole itsetarkoitus. Radalla kello tykkää siitä, tieliikenteessä sillä ei ole merkitystä (elleivät mahdolliset matkustajat halua vaihtaa kulkupeliä).
Alustan hyvästä toimivuudesta rohkenen olla eri mieltä, tämän päivän tietotekniikka korjaa toki "alustan" puutteet ESP:n avustuksella.
Kotivirittäjät ovat osanneet myös pilata täysin toimivia uusia autoja, edellisessä autossa asiantuntematon madallus aiheutti ilman pyöräkulmien säätöjä rengaskerran menetyksen vuodessa (camber/caster, kumit sisälaidasta sakoilla) ja kauheat ajo-ominaisuudet normaalissa ajossa. Auto oli Vuoden vanha.
Tiedoksi vaan et aika harvoin olen kyllä kenenkään kanssa kisoja ajanut, niin ku tuolla väitettiin. Mut monta kertaa kyllä kun olen ajellu ihan rajoitusten mukaan joko SX:llä tai sit kahdella 2000 luvun käyttiksellä, niin monesti siihen taakse tulee kärkkymään, valitettavan usein uudehko Volvon laatikkomalli kuskilla otsa punaisena et eikö muka tuo Nissanin urheilumalli kulje kovempaa. sit ollaan menossa ohi viitoskone "komeasti" kurnuttaen. Joskus kyllä meinaa hymyilyttää et ei tariis ku pikkuisen nilkkaa oikaista ja sinnehan se laatikko jäis,mut ei viiti ei. Vielä tähän alkuperäiseen aiheeseen liittyen SX tarjoaa paljon ajonautintoa suhteessa hintaan, noita saa jo 5-6000e:llä, ajettavuus on samaa luokkaa, ellei parempi kun monella uudella autolla, turbon potkuun ja puhinaan, dumpin suhahduksiin ja tarkkaan ohjautuvuuteen ei kyllästy koskaan, vaan jos haluan nauttia ajamisesta, en aja kummallakaan 2000 luvun perheautollani vaan hyppään ikivanhaan teiniamis nissaniini. Mikä parasta sx on vielä sen verran yksinkertainen auto, et sitä voi tälläinen yksinkertainen auton laittaja korjata ja huoltaa esim. jakohihnan vaihtaa vaikka parkkipaikalla alle puolen tunnin, ei noneen nykyautoon onnistu. Ainut ongelma harrastukselle on, ku SX:t on merkitty rek. otteeseen vähäpäästöiseksi, niin ei saa periaatteessa laillisesti muuttaa moottorissa mitään, mut se ei taas oo auton vika.
Minä eikä varsinkaan yksikään kallonkutistaja tällä planeetalla tule ikinä kieltämään ainoaltakaan masokistilta mitään temppuja sen omatekoisen kivireen kanssa.
Alustan 'hyvä' toiminta kurveissa ei ole itsetarkoitus. Radalla kello tykkää siitä, tieliikenteessä sillä ei ole merkitystä (elleivät mahdolliset matkustajat halua vaihtaa kulkupeliä).
Mistä lähtien urheilualusta on välttämättä kovin epämukava? Ainakin useimmat Bemut urheilualustalla ovat edelleen mukavampia kuin moni 'perusauto'.
Liikenteessäkin sillä ON merkitystä. Vai miksi auto ei mene läpi katsastuksesta jos iskarit tai jouset eivät ole kunnossa?
Alustan hyvästä toimivuudesta rohkenen olla eri mieltä, tämän päivän tietotekniikka korjaa toki "alustan" puutteet ESP:n avustuksella.
Kotivirittäjät ovat osanneet myös pilata täysin toimivia uusia autoja, edellisessä autossa asiantuntematon madallus aiheutti ilman pyöräkulmien säätöjä rengaskerran menetyksen vuodessa (camber/caster, kumit sisälaidasta sakoilla) ja kauheat ajo-ominaisuudet normaalissa ajossa. Auto oli Vuoden vanha.
Mutkissa se oli toki erittäin hyvä.
Ei ESP tai mikään muukaan pysty luomaan mekaanista pitoa, eli ensimmäinen väittämäsi on väärä.
Se että joku idiootti on itse väsännyt väärin alustan ei vaikuta keskusteltavaan asiaan mitenkään.(Ja jos pyöränkulmat ovat väärin säädetty niin tuskin se on mutkissa kovin hyvä)
Voi amis sentään! Eikai kukaan viitsi olla ikivanhasta nissaninrohjosta kateellinen.
Ja itse ainakin voin sanoa, että olen ollut jokaiseen hankkimaani Volvoon erittäin tyytyväinen. Uusin niistä, uusimman mallin S80 oli mielestäni aivan erinomaisen hieno auto, mutta ulkomaille muuton johdosta se jäi suomeen. Tilalle tuli hieman sporttisempi peli.
Jos on ajamisesta kiinnostunut niin kyllä minkä tahansa Volvon ratissa on syytä olla tuolle Nissanille kateellinen!!
Jos olet ollut Volvoihin tyytyväinen niin se vain tarkoittaa sitä ettet vaadi mitään auton ajettavuudelta etkä ole ollenkaan kiinnostunut urheilullisuudesta. Joten miksi kommentoit tätä keskustelua? Uusi S80 ei ole MITÄÄN verrattuna tuohon vanhaan Nissaniin kun puhutaan ajonautinnosta!
Ei ESP tai mikään muukaan pysty luomaan mekaanista pitoa, eli ensimmäinen väittämäsi on väärä.
Eihän siinä niin sanottukaan, luit sen nyt ihan itse niin.
Esp:llä saadaan kuitenkin korjailtua jossain määrin huonoa alustasuunnittelua. Kippaava A-mersu oli hyvä esimerkki, nyt mokomasta ei taida saada edes elektroniikkaa pois päältä sattuneesta syystä.
Jälkimmäinen vain omakohtainen kokemus alustan merkityksellisyydestä ihan joka paikassa.
Jos on tarpeeksi negatiivista camberia takana, niin mutkissa kovaa ajettaessa takarenkaat keskimäärin koskettavat kohtisuoraa tietä, muutoin mennään sitten enemmän ja vähemmän sisälaitavoittoisesti.
Se oli varmaan parempi radalla pedaali metallissa, suoralla tiellä normaaliajossa aivan mahdoton pideltävä ja söi renkaita.
Celican ottaisin. Ei ehkä kaunein ja nopein mutta varmasti luotettavin ja parhaitenarvonsa pitävä. Lisäksi celicat ovat vanhemmiten klassikoita, toisin kuin esim. joku madallettu astra, eli calibra.
Hahaa, tosiaan kun tarkisti tuon jutun, niin niinhän se oli. TM kirjoitti jo vuonna -86 Nissan 200 SX:n testissä, että 70-luvun Opel Mantassa oli paremmat kaarreominaisuudet. Todellinen raketti tuo Nissan...
Lauravee tai Petos kommetoitteko? Nissan 200SX:hän oli teidän mielestänne ajettavuuden ylistys jne...
[Simppa- muokkasi tätä viestiä 22.08.2007 klo 13:12]
Hahaa, tosiaan kun tarkisti tuon jutun, niin niinhän se oli. TM kirjoitti jo vuonna -86 Nissan 200 SX:n testissä, että 70-luvun Opel Mantassa oli paremmat kaarreominaisuudet. Todellinen raketti tuo Nissan...
Lauravee tai Petos kommetoitteko? Nissan 200SX:hän oli teidän mielestänne ajettavuuden ylistys jne...
todellakin on. en tiedä noin vanhoista, mutta mm. lähiaikoina jonkin verran olen kyydinnyt kaveria sen -99 mallisella, ja mahtava on. jutuistasi ja varsinkin tuosta ''kuka nyt jollekkin vanhalle nissanille olisi kateellinen''-heitosta paistaa läpi että tuskin olet koskaan ajanut tuollaista nissania.
juttujesi perusteella olet myös hyvin japsifobinen, ja muutenkin volvo hehkutuksesi (volvo on taatusti yksi vähiten sporttisista yleisistä autoista) saa minut(kin) ihmettelemään miksi jaksat haukkua jotain vanhaa nissanin sporttia? eiköhän nissanin sportti ja volvo loista ihan eri ominaisuuksilla.
toiseksi, viimeisetkin arvostuksen rippeet tm:n testeihin menivät tuossa viime perheautovertailussa joka oli uskomatonta erilaisuudesta rankaisua ilman järjen hiventäkään. tai ehkä järkeä nimenomaan olikin liikaa, ja kuljettajalle ei sallittu pienintäkään ajamisen riemua..
ainiin, miten voi muuten kirjoittaa vuonna -86 jostain 70-luvun autosta, eihän sellaista pitäisi olla olemassakaan vielä
No niin siinä TM:ssä vain seisoi. Lauravee täällä kovasti muutaman muun kanssa kehui tuota rohjoa ajettavuudeltaa niin pirun upeaksi. Eipä se ole kovin upea, jos jäykällä taka-akselilla varustettu Opel Manta on parempi.
Ja tottakai TM on mielestäsi nyt ihan #&%£$!*, kun se, ah, niin jumalallinen Subaru ei pärjännyt. Ihan samanlainen testitulos syntyi Ruotsissakin, kun Subaru oli mukana suuressa vertailussa.
Miten niin japsifobinen? Siksikö olen japsifobinen, ettei Subaru tai ikivanha Nissan ole mielestäni jumalasta seuraava? Lexusta voisin hyvinkin harkita autoksi, jos vaihtaisin nyt. GS ainakin vaikuttaa mielenkiintoiselta tuotteelta.
200sx s14 voi olla vaikka kuinka hyvä auto, mutta tuonnäköisenä se on mielestäni yksi rumimpia urheiluautoja mitä markkinoilla ylipäänsä on ollut. Ihan sama pätee Skylineen. 350Z näyttää jo etäisesti autolta, ja harkitsinkin sitä edullisena vaihtoehtona, kun tämän nykyisen pelin hankin.
Ja 200SX ja Volvo todellakin loistavat täysin eri ominaisuuksilla. Urheiluautolta ja ylemmän luokan perheautolta vaaditaan vähän eri ominaisuuksia.
[Simppa- muokkasi tätä viestiä 22.08.2007 klo 16:33]
[quote title="22.08.2007 klo 15:57 Simppa- kirjoitti"]
Ja tottakai TM on mielestäsi nyt ihan #&%£$!*, kun se, ah, niin jumalallinen Subaru ei pärjännyt. Ihan samanlainen testitulos syntyi Ruotsissakin, kun Subaru oli mukana suuressa vertailussa
-noissa testeissä on painoarvoa kaikenmaailman asioilla joista sitten tulee kokonaispisteet. omat painotukseni ovat kovin eri kuin näiden testien. siksi en voi sietää noita tuloksiakaan...ja olen ok näiden asioiden kanssa. pakko silti joskus purnata kun joku harrastaa tätä vihaamaani ''kaikki autot ovat yhtä hyviä ajaa'' ajatusta.
nuorempana olen autourheilua harrastellut ja tykkään vieläkin sporttisesta käytöksestä ja ajettavuudesta. testeissä tuo on yleensä kirosana.
ja jos joku tosissaan väittää että normaali halpis-etuveto-perhelahna-auto on yhtä hyvä ajaa vaativassa ajossa, kuin jatkuva neliveto-bokseri kehittyneillä ajo-ominaisuuksilla, tulkitsen sen että tällainen henkilö ei salli itselleen pientäkään urheillulista ripausta ajossaan ja ei näin ollen osaa arvostaa noita tippaakaan, eikä ole varmaankaan ollut ikinä subarun, bemarin tai vaikka alfan ratissa nauttimassas ajamisen ilosta.
Miten niin japsifobinen? Siksikö olen japsifobinen, ettei Subaru tai ikivanha Nissan ole mielestäni jumalasta seuraava? Lexusta voisin hyvinkin harkita autoksi, jos vaihtaisin nyt. GS ainakin vaikuttaa mielenkiintoiselta tuotteelta.
-no olenpa huomannut että vähättelet yleensä kaikki japsiautot järjestään. kyllä luulen että jos japseihin suhtautuu edes neutraalisti, ei nissan 200sx tuota tuommoisia reaktioita. autohan on ''oman kulttuurinsa'' jos ei nyt legenda niin jotain sen suuntaista.
200sx s14 voi olla vaikka kuinka hyvä auto, mutta tuonnäköisenä se on mielestäni yksi rumimpia urheiluautoja mitä markkinoilla ylipäänsä on ollut. Ihan sama pätee Skylineen. 350Z näyttää jo etäisesti autolta, ja harkitsinkin sitä edullisena vaihtoehtona, kun tämän nykyisen pelin hankin.
-no ulkonäköjutut onkin asia erikseen, enkä laskisi niitä siihen onko jokin auto ''kova sana''.
olet muuten tainnut paljastua tuon salatun autosi suhteen
Hahaa, tosiaan kun tarkisti tuon jutun, niin niinhän se oli. TM kirjoitti jo vuonna -86 Nissan 200 SX:n testissä, että 70-luvun Opel Mantassa oli paremmat kaarreominaisuudet. Todellinen raketti tuo Nissan...
Lauravee tai Petos kommetoitteko? Nissan 200SX:hän oli teidän mielestänne ajettavuuden ylistys jne...
Se oli kylläkin v 89 se testi kun TM noin kirjoitti. Siinä verrattiin sitä Nissania vuoden 86 Mantaan, jota oli viritetty ja laitettu alustaa, eli se Manta ei olu ihan tehtaan säädöissään ja se oli vaan mielikuva, ei suora vertaus. Se koeajaja muisteli et se manta pyöris kasia sen Nissani ympäri... Siinä TM testissä moitittiin Nissanin takapyörien huonoa pitoa, jota suuresti ihmettelen, ainakin mun 300hv Nissan istuu tiessä kun tatti maassa, jos se on ooppeli vielä sit parempi niin kai se on vaan pakko uskoa. Tulee vaan mieleen et olisko ollu siinä koeajo Nissanissa liukkaat renkaat, esim kiihdytys 0-100km/h kesti 8.3s, ku tuulilasissa vertailussa meni samanlainen tasan 8.0s. Eikä siinä Tuulilasin vertailussa moitittu Nissanin ajettavuutta. Ja kyllä mulla itsellänikin on sellainen tuntuma et jos kokeiltas mahd. nopea eteneminen mutkapätkällä pisteestä A pisteeseen B ni mun Nissani jättäis kyllä mun molemmat 2000-luvun käyttikset taakseen ja vielä melko selvästi, et ei oo paljoo sit autotekniikka menny eteenpäin, jos kerta se 86 ooppeli on vielä sitä Nissanii nopeampi. Eli pointtini tässä on et 80-luvun puoliurheiluauto pärjää ajettavuudessa tämän päivän käyttöautoille ihan hyvin, nykyiset urheiluautot ovatkin sit asia erikseen, esim Mitsun EVO 9 vois pyörii kasia jo sen ooppelin ympäri...
esim Mitsun EVO 9 vois pyörii kasia jo sen ooppelin ympäri...
no se onkin mitsu yks hullu peli on myös galant vr4 jolla voi pyöriä myös kasia aika monenkin ympärillä
mutta siinä voi valoissa vieressä seisova volvokuski ajatella että ''siinäkin tollanen vanha japsikupponen''....jonka pellin alla on 400hv
Totta puhut! Taitaapi ne Mitsun evot olla melkeimpä nopeimpia laitteita mitä järkihinnalla kaupasta saa, top gearissa ne härkki sillä 400hv evolla sitä Lamboa radalla ja ihmettelivät miten voi neliovinen sedan ola nopeampi ku superurheiluauto, sillä nolostihan sille lamdolle siinä kävi.. ei ihan saattaisi tellukka-5 volvolla sama onnistua.. Haaveiissa olis joku evo mitsu kunhan asuntolaina on maksettu..
kyllä noista ehdottomasti Nissan 200sx, joko s13 tai s14. On todella hyvä auto ajaa, ei voi verratakkaan mihinkään synnyyn tai tavan japsiin, ulkonäkäkin on kohdallaan, monet kerrat olen nähnyt nuorien neitojen ihastelevan: onpa nätti auto! Mikäs sen hienompaa! Suht ripeä jo vakiona ja ihan pikku vireillä saa 100hv lisää ja sit jo mennään ihan kiitettävästi. Urheilillisen auton ptää olla takaveto tai sit nelikko, noilla etuveto kummajaisilla ei kyllä oikein mitään tee. Säksään saa paljon osia alustaan ja moottoriin, eikä hinnat oo pahoja. Mä rakensin noin 300hv nismon, rahaa neni noin 1500e uusilla osilla kasattuna, eipä saa moneenkaan vempeleeseen 130hv lisää niin pienellä rahalla Sit jos joskus haluaa autosta eroon sen saa varmasti järkihintaan myytyä, on suosittu auto tietyissä piireissä. ja Tapio Taulapäälle tiedoksi et varmaan oo ees ajanu ko. Nissanilla ja siltipiti päästä avautumaan sieltä volvio taivaasta: tollanen Nissan pyörii kasia sun vulvan ympärillä ja tarvittaessa pakenee horisonttiin saa koittaa silla p.s.kalaatikolla roikkua mutkatiellä perassä kieli kaulan ympärille kietoutuneena ja ihmetellä et ninne se amppi hävis.
Voi amis sentään! Eikai kukaan viitsi olla ikivanhasta nissaninrohjosta kateellinen. Tai no, voihan tuo tietyissä "amisviiksi"porukoissa nostaa jonkinmoista kateutta. Viimeksi kun nämä amikset (kera ruosteisine rotiskoineen) kokoontuivat Kalajoelle, oli jälki aika rumaa. Tosin silloin merkkinä oli BMW... Eiköhän ole niin, että se Volvo on tehty hieman erilaiseen (mukavampaan) liikkumiseen kuin tuo Nissan.
Ja itse ainakin voin sanoa, että olen ollut jokaiseen hankkimaani Volvoon erittäin tyytyväinen. Uusin niistä, uusimman mallin S80 oli mielestäni aivan erinomaisen hieno auto, mutta ulkomaille muuton johdosta se jäi suomeen. Tilalle tuli hieman sporttisempi peli.
Jep, jep! Kyllä hallituksen olisi aika herätä ja varmistaa vaikka rikkaiden riistoverolla Rollsin tai Bentleyn hankkiminen jokaiselle ko. sosiaaliryhmän nuorelle. Näissähän on tehoa ilman virityksiä "riittävästi" ja ainakin Suomessa aina selvä kuski. Ilman tätä kohdennusta hukka meidät varmasti perii!
Siltikin luulenpa että edelleenkin Vulvalla on turha lähteä härnäämään Amppia tuntien sen tehopainosuhteen ja ajettavuuden. Säälittävää touhua jollain ruotsinlautalla lähteä hätistelemään SX:ää, jota kuulemma näkee useinkin. Meidän kylällä sattuu olemaan yksi 200 laitettuna ja sen kyvyn selvityä mutkista hämmästyttävällä nopeudella (siis radalla..öhöm) tuntien en ainakaan Vulvalla viitsisi nolata itseäni..
No kukapa tässä on vulvalla nolaamisesta puhunut. Minähän kirjoitin, että se Volvo on tarkoitettu "hieman" erilaiseen liikkumiseen.
Ja 0-60mph rykäisy vie nissanilta 7,5s, joten eipä tuo nyt niin kummallinen laite ole. 0-100km/h aikaan voi lisätä muutaman kymmenyksen. Huiputkin aika samaa luokkaa kuin perus S80:llä. Muuten, SX on automaattina laiskempi kuin S80 automaattina...
Lada 1200, Ford Taunus, Kupla vai Simca 1000?
Kuplan tietysti, koska sitä ei tarvitse moottorin käydessä työntää! Ja jos se simahtaakin, niin ostajakandi soittaa jo ennen kuin anoppi kerkeää vastaamaan.
PS. Cougariin en koskisi pitkällä tikullakaan. Vanhemmat Preludet on ok näöltään, mutta uudet aika syvältä. Calibrakaan ei puhuttele ainakaan ulkoisesti. Yleisimpään malliin tarratessa ei näissä ikälopuissa erikoisuuksissa korjausosat käy liiaksi kukkarolle.
Ja itse ainakin voin sanoa, että olen ollut jokaiseen hankkimaani Volvoon erittäin tyytyväinen. Uusin niistä, uusimman mallin S80 oli mielestäni aivan erinomaisen hieno auto, mutta ulkomaille muuton johdosta se jäi suomeen. Tilalle tuli hieman sporttisempi peli.
jessus että saa taas olla sanaton tämän junttiuden edessä..!
mitä jännää on jonkun volvo-patun tulla avautumaan tähän muuten asialliseen keskusteluun? jos ei ole mielenkiintoa eikä varsinkaan ymmärrystä näistä autoista, voisi olla huutelematta lapsellisia. taitaa olla vaan vitsit vähissä..
toiseksi, volvo on turvallisen tylsä perheauto, nissan 200 on drifteri/sportti.
mitä järkeä on näitä käydä vertailemaan?!
jos olisitte joskus olleet missään tekemisissä nissanin urheiluautojen kanssa, tietäisitte että se on aika kova sana. niitä on myös hienoksi laitettuja ja näyttelykuntoisia, joista on kuvaamasi ''amis ruostekasat'' kaukana!
muuten, tuota amiskorttia olet vetänyt useimminkin hihasta, joten kysyisinkin
simpalta voisitko hieman kuvailla, ihan vaikka esimerkein minkälaiset autot miellät näiksi ''amisviiksien'' autoiksi, kun niin hanakasti aina lajittelet autot lokeroihin? ja mitkä ovat sitten ''kunnon autoja'' jolla nuori tai nuorekas ja sporttisuudesta tykkäävä voi ajella leimautumatta juntiksi?
Ja 0-60mph rykäisy vie nissanilta 7,5s, joten eipä tuo nyt niin kummallinen laite ole. 0-100km/h aikaan voi lisätä muutaman kymmenyksen. Huiputkin aika samaa luokkaa kuin perus S80:llä. Muuten, SX on automaattina laiskempi kuin S80 automaattina...
Niin, vakiollakin ((SX)pärjää Vulvalle hyvin mutta kannattaa sen viiksivallun siellä Vulvan hytissä muistaa että harvassa 200:ssa on vakiopalikat tallella enää tänäpäivänä, useimmissa on 300hp ja päälle. Kyllä sillä ajelee Volvon ympärillä kahdeksikkoja(renkaat savuten!) ja jos se mutka tulee eteen niin Volvo on jo syvällä näreessä kun se "Amppi" meni jo jossain horisontin takana. Ei ratakiskonpätkällä voi ajaa (rata)mutkaan ilman että kuskista tulee matkustaja. Vaikka olisi mitkä Konit alla.. Liian Painava traktori kun on
Huvittaa muuten että Volvokeijot viittii ottaa kantaa yleensä tähänkin, yllättävän monella sportilla vaan jättää Volvon. Urheilulliset autot on takavetoisia tai nelisellaisia, niin se vaan on.
Alkuperäisestä kysymyksestä taidettu ajautua kauas,tuli Volvo vs. Nissan kisa....
Joskus välillä 1998-2000 Seinäjoella joku daami kysyi huollossa Nissaniin poispotkittujen ulkopeilien hintaa. Olivat kuulemma 5k silloista markkaa/kpl. Tosin kyllä hänenkin ylläpitämisensä olisi ollut aika arvokasta.
Toyota, Mitsubishi tai Honda... Luotettavia japseja, ihan ok-näköisiäkin.
Vaikka itsehän en mitään teinix-pirssejä huolisi.
Minä olen sitten aika erikoinen Volvo patu, kun en omista Volvoa...
Ja montako kertaa pitää sanoa, että se Volvo on tehty erilaiseen liikkumiseen kuin tuollainen Nissan. Missään vaiheessa en ole puhunut mitään Volvolla nolaamisesta. Sen jauhamisen aloitti "lauravee", joka ilmeisesti ajattelee, että kaikki kuskit valoissa kisailevat hänen kanssaan.
Petos:
Vanhat bemarit tarjoavat eväitä ripeään liikkumiseen halvalla, kunhan niitä ei raiskaa erilaisilla "thyyning"-härpäkkeillä. Noissa vanhemmissa japsisporteissa (varsinkin Nissaneissa!) vaan tahtoo olla enemmän sääntö kuin poikkeus, että ne on raiskattu erilaisilla alustasarjoilla ja lintulaudoilla.
Esimerkiksi Alfoista 156, 155 ja vähän enemmän osaavalle vaikkapa seiskafemma ovat oivia valintoja. Tässä vähän aikaa sitten, kun eräs automedia arvosteli hieman vanhempia autoja, sai seiskafemma aivan uskomattoman paljon kehuja. Samanikäinen bemari (3-sarjalainen, aikansa huippua sekin!) on kuulemma todella reippaasti huonompi ja vaarallisempi ajaa. Alfabbs-foorumilta löytyy lisää tuosta. Myös GTV tarjonnee eväitä ripeään liikkumiseen, ja 164 varauksin.
Porsche 924 on myös erinomainen ajettava, ja niitä saa yllättävän halvalla (alle 5000 ok kuntoinen). Myös 944 on erinomainen valinta.
Samoin Peugeot 405 Mi16 lienee ihan kelpo peli halpaa hakevalle.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ainakin 200SX s14 on tolkuttoman ruma. S13 nyt on niin mielikuvituksettoman näköinen, kun urheiluauto voi vaan olla:
http://www.200sx.netfirms.com/baby.jpg
Tosin eivätpä nuo Porschet kauheasti sen räväkämmän näköisiä ole.
https://www.youtube.com/watch?v=DaK7KhQADSs
Tuo Lancia muuten voitti tuon ratatestin. Todella hieno klassikko sekin, joskin BMW:kin lienee mainio valinta! Tuosta testistä muuten näkee, kuinka paljon nopeampia uudet autot ovat samoillakin tehoilla kuin vanhat vehkeet. Aika se vaan ajaa ohi noista peleistä.
Petos:
Vanhat bemarit tarjoavat eväitä ripeään liikkumiseen halvalla, kunhan niitä ei raiskaa erilaisilla "thyyning"-härpäkkeillä. Noissa vanhemmissa japsisporteissa (varsinkin Nissaneissa!) vaan tahtoo olla enemmän sääntö kuin poikkeus, että ne on raiskattu erilaisilla alustasarjoilla ja lintulaudoilla.
pahoittelut simppa, haukkuni menivat/menevät kyllä tuolle ekan kiven heittäneelle volvoilijalle.
mutta asiaan..mitä ihmettä? kaikilla alustasarjoilla, jousilla ym. härpäkkeillähän on nimenomaan käsittääkseni tarkoitus tehdä auto sporttisemmaksi ja paremmaksi ajaa.
niillä tulee autosta kivireki, mutta se on tarkoituskin. jos haluaa mukavuutta, voi valita vaikka volvon ja ajaa autuaan onnellisena kun se menee niin suoraan.
lintulaudat ym. ''bilteman poljinpinnat'', karvanopat, ja muut tyyylittömät urpoilut miellän kyllä ehdottoman noloiksi, mutta huom!nyt näitä teinijuttuja ei pidä sekoittaa tyylikkäisiin ja oikeasti ''koviin'' ajokkeihin!
itse pidän ennemminkin noloina teinirävellyksinä halvalla ''muka tuunattuja'' joitain vanhoja escortteja, sierroja, toyotia, opeleita, bemareita (varauksin) joita näkee joka paikassa. näin muutamia mainitakseni.
noita ei pidä sekoittaa laadukkaisiin autoihin kuten civic R,mitsu eclipse, mitsu 3000, galant vr4/dynamic, nissan sx:t, mazdan rx sarja/fortet, suprat, jne. puhumattakaan joistain evoista ja skylineistä. vaikka ne vanhoja ovatkin, ja saattavat näyttää jonkun viiskymppisen paskamahaisen-V70 kuskin mielestä teinirävellyksiltä.
niillä tulee autosta kivireki, mutta se on tarkoituskin. jos haluaa mukavuutta, voi valita vaikka volvon ja ajaa autuaan onnellisena kun se menee niin suoraan.
Oukkei! Siis jos pääasiassa normaalissa tieliikenteessä käytettävällä autolla on sen lisävarusteluilla ja modauksilla osaavissa käsissä saavutettavissa parempia kierrosaikoja (ainakin ei liian pomppuisella radalla) kuin ilman niitä, niin modaus kannattaa. Ja muualla niiden kanssa ajaminen on yhtä helvettiä.
Ymmärrän, ei tarvitse valistaa lisää. Kiitos petos, PutPut & co.
Ymmärrän, ei tarvitse valistaa lisää. Kiitos petos, PutPut & co.
siis minähän en ole tuputtanut kellekkään mitään jäykkää alustaa tai alustasarjoja ym. juttuja jonain ehdottomina asioina.
jokainen saa itse valita.
asia vaan on niin että sinä tulet avautumaan näistä kuinka turhia ne on ja että kenelläkään ei saisi olla niitä, minä sensijaan annan sinun elää elämääsi!
en muuten tykkää itsekkään liian kovasta alustasta normiajoissa, mutta esim. harrastesporttia kepittäessä taas on mahtavaa kun auto toimii sporttisesti ja vakaasti niiailematta kurveissa mihinkään.
jokainen saa itse valita.
asia vaan on niin että sinä tulet avautumaan näistä kuinka turhia ne on ja että kenelläkään ei saisi olla niitä, minä sensijaan annan sinun elää elämääsi!
en muuten tykkää itsekkään liian kovasta alustasta normiajoissa, mutta esim. harrastesporttia kepittäessä taas on mahtavaa kun auto toimii sporttisesti ja vakaasti niiailematta kurveissa mihinkään.
Minä eikä varsinkaan yksikään kallonkutistaja tällä planeetalla tule ikinä kieltämään ainoaltakaan masokistilta mitään temppuja sen omatekoisen kivireen kanssa.
Alustan 'hyvä' toiminta kurveissa ei ole itsetarkoitus. Radalla kello tykkää siitä, tieliikenteessä sillä ei ole merkitystä (elleivät mahdolliset matkustajat halua vaihtaa kulkupeliä).
Alustan hyvästä toimivuudesta rohkenen olla eri mieltä, tämän päivän tietotekniikka korjaa toki "alustan" puutteet ESP:n avustuksella.
Kotivirittäjät ovat osanneet myös pilata täysin toimivia uusia autoja, edellisessä autossa asiantuntematon madallus aiheutti ilman pyöräkulmien säätöjä rengaskerran menetyksen vuodessa (camber/caster, kumit sisälaidasta sakoilla) ja kauheat ajo-ominaisuudet normaalissa ajossa. Auto oli Vuoden vanha.
Mutkissa se oli toki erittäin hyvä.
Tiedoksi vaan et aika harvoin olen kyllä kenenkään kanssa kisoja ajanut, niin ku tuolla väitettiin. Mut monta kertaa kyllä kun olen ajellu ihan rajoitusten mukaan joko SX:llä tai sit kahdella 2000 luvun käyttiksellä, niin monesti siihen taakse tulee kärkkymään, valitettavan usein uudehko Volvon laatikkomalli kuskilla otsa punaisena et eikö muka tuo Nissanin urheilumalli kulje kovempaa. sit ollaan menossa ohi viitoskone "komeasti" kurnuttaen. Joskus kyllä meinaa hymyilyttää et ei tariis ku pikkuisen nilkkaa oikaista ja sinnehan se laatikko jäis,mut ei viiti ei. Vielä tähän alkuperäiseen aiheeseen liittyen SX tarjoaa paljon ajonautintoa suhteessa hintaan, noita saa jo 5-6000e:llä, ajettavuus on samaa luokkaa, ellei parempi kun monella uudella autolla, turbon potkuun ja puhinaan, dumpin suhahduksiin ja tarkkaan ohjautuvuuteen ei kyllästy koskaan, vaan jos haluan nauttia ajamisesta, en aja kummallakaan 2000 luvun perheautollani vaan hyppään ikivanhaan teiniamis nissaniini. Mikä parasta sx on vielä sen verran yksinkertainen auto, et sitä voi tälläinen yksinkertainen auton laittaja korjata ja huoltaa esim. jakohihnan vaihtaa vaikka parkkipaikalla alle puolen tunnin, ei noneen nykyautoon onnistu. Ainut ongelma harrastukselle on, ku SX:t on merkitty rek. otteeseen vähäpäästöiseksi, niin ei saa periaatteessa laillisesti muuttaa moottorissa mitään, mut se ei taas oo auton vika.
Alustan 'hyvä' toiminta kurveissa ei ole itsetarkoitus. Radalla kello tykkää siitä, tieliikenteessä sillä ei ole merkitystä (elleivät mahdolliset matkustajat halua vaihtaa kulkupeliä).
Mistä lähtien urheilualusta on välttämättä kovin epämukava? Ainakin useimmat Bemut urheilualustalla ovat edelleen mukavampia kuin moni 'perusauto'.
Liikenteessäkin sillä ON merkitystä. Vai miksi auto ei mene läpi katsastuksesta jos iskarit tai jouset eivät ole kunnossa?
Kotivirittäjät ovat osanneet myös pilata täysin toimivia uusia autoja, edellisessä autossa asiantuntematon madallus aiheutti ilman pyöräkulmien säätöjä rengaskerran menetyksen vuodessa (camber/caster, kumit sisälaidasta sakoilla) ja kauheat ajo-ominaisuudet normaalissa ajossa. Auto oli Vuoden vanha.
Mutkissa se oli toki erittäin hyvä.
Ei ESP tai mikään muukaan pysty luomaan mekaanista pitoa, eli ensimmäinen väittämäsi on väärä.
Se että joku idiootti on itse väsännyt väärin alustan ei vaikuta keskusteltavaan asiaan mitenkään.(Ja jos pyöränkulmat ovat väärin säädetty niin tuskin se on mutkissa kovin hyvä)
Ja itse ainakin voin sanoa, että olen ollut jokaiseen hankkimaani Volvoon erittäin tyytyväinen. Uusin niistä, uusimman mallin S80 oli mielestäni aivan erinomaisen hieno auto, mutta ulkomaille muuton johdosta se jäi suomeen. Tilalle tuli hieman sporttisempi peli.
Jos on ajamisesta kiinnostunut niin kyllä minkä tahansa Volvon ratissa on syytä olla tuolle Nissanille kateellinen!!
Jos olet ollut Volvoihin tyytyväinen niin se vain tarkoittaa sitä ettet vaadi mitään auton ajettavuudelta etkä ole ollenkaan kiinnostunut urheilullisuudesta. Joten miksi kommentoit tätä keskustelua? Uusi S80 ei ole MITÄÄN verrattuna tuohon vanhaan Nissaniin kun puhutaan ajonautinnosta!
Ei ESP tai mikään muukaan pysty luomaan mekaanista pitoa, eli ensimmäinen väittämäsi on väärä.
Eihän siinä niin sanottukaan, luit sen nyt ihan itse niin.
Esp:llä saadaan kuitenkin korjailtua jossain määrin huonoa alustasuunnittelua. Kippaava A-mersu oli hyvä esimerkki, nyt mokomasta ei taida saada edes elektroniikkaa pois päältä sattuneesta syystä.
Jälkimmäinen vain omakohtainen kokemus alustan merkityksellisyydestä ihan joka paikassa.
Jos on tarpeeksi negatiivista camberia takana, niin mutkissa kovaa ajettaessa takarenkaat keskimäärin koskettavat kohtisuoraa tietä, muutoin mennään sitten enemmän ja vähemmän sisälaitavoittoisesti.
Se oli varmaan parempi radalla pedaali metallissa, suoralla tiellä normaaliajossa aivan mahdoton pideltävä ja söi renkaita.
Celican ottaisin. Ei ehkä kaunein ja nopein mutta varmasti luotettavin ja parhaitenarvonsa pitävä. Lisäksi celicat ovat vanhemmiten klassikoita, toisin kuin esim. joku madallettu astra, eli calibra.
Hahaa, tosiaan kun tarkisti tuon jutun, niin niinhän se oli. TM kirjoitti jo vuonna -86 Nissan 200 SX:n testissä, että 70-luvun Opel Mantassa oli paremmat kaarreominaisuudet. Todellinen raketti tuo Nissan...
Lauravee tai Petos kommetoitteko? Nissan 200SX:hän oli teidän mielestänne ajettavuuden ylistys jne...
Lauravee tai Petos kommetoitteko? Nissan 200SX:hän oli teidän mielestänne ajettavuuden ylistys jne...
todellakin on. en tiedä noin vanhoista, mutta mm. lähiaikoina jonkin verran olen kyydinnyt kaveria sen -99 mallisella, ja mahtava on.
jutuistasi ja varsinkin tuosta ''kuka nyt jollekkin vanhalle nissanille olisi kateellinen''-heitosta paistaa läpi että tuskin olet koskaan ajanut tuollaista nissania.
juttujesi perusteella olet myös hyvin japsifobinen,
ja muutenkin volvo hehkutuksesi (volvo on taatusti yksi vähiten sporttisista yleisistä autoista) saa minut(kin) ihmettelemään miksi jaksat haukkua jotain vanhaa nissanin sporttia?
eiköhän nissanin sportti ja volvo loista ihan eri ominaisuuksilla.
toiseksi, viimeisetkin arvostuksen rippeet tm:n testeihin menivät tuossa viime perheautovertailussa joka oli uskomatonta erilaisuudesta rankaisua ilman järjen hiventäkään.
tai ehkä järkeä nimenomaan olikin liikaa, ja kuljettajalle ei sallittu pienintäkään ajamisen riemua..
ainiin, miten voi muuten kirjoittaa vuonna -86 jostain 70-luvun autosta, eihän sellaista pitäisi olla olemassakaan vielä
No niin siinä TM:ssä vain seisoi. Lauravee täällä kovasti muutaman muun kanssa kehui tuota rohjoa ajettavuudeltaa niin pirun upeaksi. Eipä se ole kovin upea, jos jäykällä taka-akselilla varustettu Opel Manta on parempi.
Ja tottakai TM on mielestäsi nyt ihan #&%£$!*, kun se, ah, niin jumalallinen Subaru ei pärjännyt. Ihan samanlainen testitulos syntyi Ruotsissakin, kun Subaru oli mukana suuressa vertailussa.
Miten niin japsifobinen? Siksikö olen japsifobinen, ettei Subaru tai ikivanha Nissan ole mielestäni jumalasta seuraava? Lexusta voisin hyvinkin harkita autoksi, jos vaihtaisin nyt. GS ainakin vaikuttaa mielenkiintoiselta tuotteelta.
200sx s14 voi olla vaikka kuinka hyvä auto, mutta tuonnäköisenä se on mielestäni yksi rumimpia urheiluautoja mitä markkinoilla ylipäänsä on ollut. Ihan sama pätee Skylineen. 350Z näyttää jo etäisesti autolta, ja harkitsinkin sitä edullisena vaihtoehtona, kun tämän nykyisen pelin hankin.
Ja 200SX ja Volvo todellakin loistavat täysin eri ominaisuuksilla. Urheiluautolta ja ylemmän luokan perheautolta vaaditaan vähän eri ominaisuuksia.
[quote title="22.08.2007 klo 15:57 Simppa- kirjoitti"]
Ja tottakai TM on mielestäsi nyt ihan #&%£$!*, kun se, ah, niin jumalallinen Subaru ei pärjännyt. Ihan samanlainen testitulos syntyi Ruotsissakin, kun Subaru oli mukana suuressa vertailussa
-noissa testeissä on painoarvoa kaikenmaailman asioilla joista sitten tulee kokonaispisteet. omat painotukseni ovat kovin eri kuin näiden testien. siksi en voi sietää noita tuloksiakaan...ja olen ok näiden asioiden kanssa.
pakko silti joskus purnata kun joku harrastaa tätä vihaamaani ''kaikki autot ovat yhtä hyviä ajaa'' ajatusta.
nuorempana olen autourheilua harrastellut ja tykkään vieläkin sporttisesta käytöksestä ja ajettavuudesta. testeissä tuo on yleensä kirosana.
ja jos joku tosissaan väittää että normaali halpis-etuveto-perhelahna-auto on yhtä hyvä ajaa vaativassa ajossa, kuin jatkuva neliveto-bokseri kehittyneillä ajo-ominaisuuksilla, tulkitsen sen että tällainen henkilö ei salli itselleen pientäkään urheillulista ripausta ajossaan ja ei näin ollen osaa arvostaa noita tippaakaan, eikä ole varmaankaan ollut ikinä subarun, bemarin tai vaikka alfan ratissa nauttimassas ajamisen ilosta.
Miten niin japsifobinen? Siksikö olen japsifobinen, ettei Subaru tai ikivanha Nissan ole mielestäni jumalasta seuraava? Lexusta voisin hyvinkin harkita autoksi, jos vaihtaisin nyt. GS ainakin vaikuttaa mielenkiintoiselta tuotteelta.
-no olenpa huomannut että vähättelet yleensä kaikki japsiautot järjestään. kyllä luulen että jos japseihin suhtautuu edes neutraalisti, ei nissan 200sx tuota tuommoisia reaktioita. autohan on ''oman kulttuurinsa'' jos ei nyt legenda niin jotain sen suuntaista.
200sx s14 voi olla vaikka kuinka hyvä auto, mutta tuonnäköisenä se on mielestäni yksi rumimpia urheiluautoja mitä markkinoilla ylipäänsä on ollut. Ihan sama pätee Skylineen. 350Z näyttää jo etäisesti autolta, ja harkitsinkin sitä edullisena vaihtoehtona, kun tämän nykyisen pelin hankin.
-no ulkonäköjutut onkin asia erikseen, enkä laskisi niitä siihen onko jokin auto ''kova sana''.
olet muuten tainnut paljastua tuon salatun autosi suhteen
Lauravee tai Petos kommetoitteko? Nissan 200SX:hän oli teidän mielestänne ajettavuuden ylistys jne...
Se oli kylläkin v 89 se testi kun TM noin kirjoitti. Siinä verrattiin sitä Nissania vuoden 86 Mantaan, jota oli viritetty ja laitettu alustaa, eli se Manta ei olu ihan tehtaan säädöissään ja se oli vaan mielikuva, ei suora vertaus. Se koeajaja muisteli et se manta pyöris kasia sen Nissani ympäri... Siinä TM testissä moitittiin Nissanin takapyörien huonoa pitoa, jota suuresti ihmettelen, ainakin mun 300hv Nissan istuu tiessä kun tatti maassa, jos se on ooppeli vielä sit parempi niin kai se on vaan pakko uskoa. Tulee vaan mieleen et olisko ollu siinä koeajo Nissanissa liukkaat renkaat, esim kiihdytys 0-100km/h kesti 8.3s, ku tuulilasissa vertailussa meni samanlainen tasan 8.0s. Eikä siinä Tuulilasin vertailussa moitittu Nissanin ajettavuutta. Ja kyllä mulla itsellänikin on sellainen tuntuma et jos kokeiltas mahd. nopea eteneminen mutkapätkällä pisteestä A pisteeseen B ni mun Nissani jättäis kyllä mun molemmat 2000-luvun käyttikset taakseen ja vielä melko selvästi, et ei oo paljoo sit autotekniikka menny eteenpäin, jos kerta se 86 ooppeli on vielä sitä Nissanii nopeampi. Eli pointtini tässä on et 80-luvun puoliurheiluauto pärjää ajettavuudessa tämän päivän käyttöautoille ihan hyvin, nykyiset urheiluautot ovatkin sit asia erikseen, esim Mitsun EVO 9 vois pyörii kasia jo sen ooppelin ympäri...
no se onkin mitsu yks hullu peli on myös galant vr4 jolla voi pyöriä myös kasia aika monenkin ympärillä
mutta siinä voi valoissa vieressä seisova volvokuski ajatella että ''siinäkin tollanen vanha japsikupponen''....jonka pellin alla on 400hv
no se onkin mitsu yks hullu peli on myös galant vr4 jolla voi pyöriä myös kasia aika monenkin ympärillä
mutta siinä voi valoissa vieressä seisova volvokuski ajatella että ''siinäkin tollanen vanha japsikupponen''....jonka pellin alla on 400hv
Totta puhut! Taitaapi ne Mitsun evot olla melkeimpä nopeimpia laitteita mitä järkihinnalla kaupasta saa, top gearissa ne härkki sillä 400hv evolla sitä Lamboa radalla ja ihmettelivät miten voi neliovinen sedan ola nopeampi ku superurheiluauto, sillä nolostihan sille
lamdolle siinä kävi.. ei ihan saattaisi tellukka-5 volvolla sama onnistua.. Haaveiissa olis joku evo mitsu kunhan asuntolaina on maksettu..