Dodge Ram 5.9l Cummins

8 kommenttia

Katse jo tulevaisuuteen.. Olen ollut nelikko hiluxiin enemmän kuin tyytyväinen, ei ensimmäistäkään huolta tai murhetta ole ollut ja kun auto ruostesuojattiin jo ennen luovutusta, ei ruostekaan pelota.. Tosin eipä pari vuotta vanhan vielä ruosteessa pitäisi ollakaan..?



Nyt kuitenkin hieman laiskuttaa ja automaattia kaipaisi.. Joo, älkää ehdottako uutta Hiluxia pitkällä ohjaamolla ja automaatilla höystettynä.. Muuten kyllä mutta se hinta :ashamed:



Olen jo aikoja sitten iskenyt silmäni Dodge Ramiin. Kuulemani mukaan 5.9 cummins pitäisi olla kestävä paketti. Onko tällä palstalla kokemuksia autosta?



Muitakin mielipiteitä saa antaa mutta mielellään asiallisia.. Tiedän että jenkkiautot jakavat mielipiteitä mutta yritetään pysyä asialinjalla :innocent:

  
  • Ei ole kokemusta, mutta kun tuosta ei mene veroa, niin suosittelen ostoa.



    Kulutus ei varmaan ole kovin iso.



      
  • Joo, tuo kuorma-auton vuosittainen verotus kyllä hieman hymyilyttää. Dodge 5.9 litraisella Cumminsilla on kiitos "päästöperusteisen" verotuksen edullisempi kuin vaikkapa Hilux tai vastaavat euro lava-autot.. Päästöt kuitenkin taitavat olla jossain ihan muissa sfääreissä :lol:



    Mutta jos päättäjät haluaa näin ohjailla autonostajien.. eletään sen mukaan :kiss:

      
  • Automaattivaihteisia 4X4 Pick-Up -malleja ( ilman HA-veroa ) on ollut japanialaisista ainakin Nissanilla ja Isuzulla. Ja saa kai sitä Hi-Luxiakin tomaatilla muista EU-maista...

      
  • Siis uutta Dodgeako olet ajatellut, vaiko käytettyä?



    Tuollainen uudempi 5,9 6-syl. Cummins on kyllä jännä kone, kun tässä nettiä lueskelen. Eipä tule mieleen toista moniventtiilityöntötankokonetta.



    Tuon kone on ainakin käsittääkseni kestävä. Onhan noita Cumminseja raskaassa liikenteessä vaikka millä mitalla, Sisukin on noita käyttänyt.

      
  • simppa:

    Siis uutta Dodgeako olet ajatellut, vaiko käytettyä?

    Tuollainen uudempi 5,9 6-syl. Cummins on kyllä jännä kone, kun tässä nettiä lueskelen. Eipä tule mieleen toista moniventtiilityöntötankokonetta.

    Tuon kone on ainakin käsittääkseni kestävä. Onhan noita Cumminseja raskaassa liikenteessä vaikka millä mitalla, Sisukin on noita käyttänyt.




    Käytettyä, mielellään erittäin vähän ajettua.. ja juuri tuolla 5.9 cumminssilla. Joo, monelta suunnalta olen kuullut että kestävä on, tiedä sitten sähköjen ym osalta..?







      
  • simppa:

    Siis uutta Dodgeako olet ajatellut, vaiko käytettyä?

    Tuollainen uudempi 5,9 6-syl. Cummins on kyllä jännä kone, kun tässä nettiä lueskelen. Eipä tule mieleen toista moniventtiilityöntötankokonetta.

    Tuon kone on ainakin käsittääkseni kestävä. Onhan noita Cumminseja raskaassa liikenteessä vaikka millä mitalla, Sisukin on noita käyttänyt.


    Raskaan kaluston kone se on. Ei niissä paljoakaan käytetä henkilöautopuolen kotkotuksia. Suunnitteluperuustena ovat enemmänkin kestävyys, käyttövarmuus, väännön jakaantuminen mahdollisimman suurelle alueelle ja etenkin alakierroksille. Ja tietenkin alhainen polttoaineen kulutus/Kw. Maksimaalinen huipputeho on hieman toissijainen asia.

      
  • simppa:

    Siis uutta Dodgeako olet ajatellut, vaiko käytettyä?

    Tuollainen uudempi 5,9 6-syl. Cummins on kyllä jännä kone, kun tässä nettiä lueskelen. Eipä tule mieleen toista moniventtiilityöntötankokonetta.




    Mennään työkonemoottori puolelle ja Valtroista löytyy neliventtiili SisuDiesel/Agcosisupower moottoreita työntötangoilla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit