Moottoriradalla kukin voi ajaa omaa luonnollista nopeuttaan ja siellä saa sitten jarrutellakin ihan tosissaan ja aiheesta, eikä kameratolppien takia. Liikenteessä on sitten toiset säännöt.
No mulla olisi tuossa kohtaa vasemmalla kaistalla vilkku vasemmalle, jos olisin menossa Oikotien suuntaan. Ja jos jatkaisin Tampereentietä, en vilkuttelisi kenellekään, vaan jatkaisin jommalla kummalla valitsemallani kaistalla.
@Herbert kirjoitti:
Tuo on varmaan sama tilanne kuin tultaessa kiertoliittymään. En tiedä, miksei ympyrään tultaessa kuulu vilkuttaa.
Mites tässä kuuluu vilkuttaa:
A. Vasemmalla kaistalla
B. Oikealla ajettaessa vasempaan
C. Oikeal…
Joku (Hybris?) valitteli vaikeutta poistua moottoritieltä, kun siellä on välillä muutakin liikennettä. Tieliikennelaista löytyy kyllä velvoittavat ohjeet siihenkin.
Ote TLL 59§:stä
"Moottoritieltä tai moottoriliikennetieltä poistuvalla ajoneuvoll…
Muut taisivat kirjoitella edes suunnilleen nopeusrajoitusten mukaisilla nopeuksilla liikkumisesta. Tiko taas liikkuu ihan omilla kriteereillään, jolloin keskinopeus kyllä nousee mukavasti niin kauan, kun virkavalta ei puutu peliin kesken ajon.
Mehän emme voi tietää auton ensimmäisen omistajan syitä autonsa myyntiin tai vaihtoon uuteen (tai käytettyyn). Minulle kyllä kelpaa valmiiksi sisäänajettu ehjä auto haluamillani ominaisuuksilla ja varusteilla puoleen hintaan vastaavan uuden hinnasta…
Niin, no. Suomessahan valmistettiin BMW-tuotteita jo paljon aiemmin, kuin Baijerissa.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/201705022200107861
https://fi.wikipedia.org/wiki/Porin_Konepaja
Teho kertoo kuinka nopeasti auton liike-energiaa voidaan lisätä eli kiihdyttää autoa.
Ilman vääntömomenttia ei ole tehoa: teho = vääntömomentti x kierrosnopeus.
@Lukija209751 kirjoitti:
Jos poliisiauto ei olisi pysähtynyt, ei vasemman kaistan auto olisi voinut ohittaa sitä suojatien eteen pysähtyneenä.
Pysähtyneenä ohittaminen on vaikeaa missä tahansa.
@Yosemite J kirjoitti:
Tällainen kommentti oli:
Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Täytyy käydä tutustumassa, kun saavat esittelyyn.
Jospa se sieltä ...
Ehdin lukeakin kommenttisi eilen illalla. Epäilen, että joku bugi poisti kaikki…
Etuvetoisista pikkumersuista tai bemareistakaan ei ole ajokokemuksia, mutta oikein päin asennetuilla moottoreilla varustetuilla BMW:n 1- ja 2-sarjalaisilla olen päässyt ajamaan sekä autobahnoilla, moottoriradoilla että kotimaisilla maanteilläkin ja …
@Tiko kirjoitti:
Yleensä autoissa etäisyys vakionopeussäätimelle mitataan radar-anturilla. Radar on ollut adaptiivissa vakkareissa jo vuosikymmeniä. Kummallista että Tesla luottaa vain kameraan, ei radar ole kallis anturi (vrt lidar) Kovassa lu…
@Jorma L2 kirjoitti:
Täällä on niitä, jotka ei aja koskaan ylinopeutta joten kun mittarissa on 100, keskitytään siihen koko ohituksen ajan ettei lipsu yli.
Mun laskujen mukaan taidat olla ensimmäinen ilmoittautunut. Onnittelut!