Kestävimmät automerkit

81 kommenttia
2
  • Henzkuh, tiedätkö autoista oikeasti yhtään mitään? Opeleista hävisi aikanaan kori paljon ennen tekniikan pettämistä(astra f,kadetit,vectrat ja omega).





    Kuitenkin maailman ylivoimaisesti kestävimmät autot ovat MB 124koppanen 200 diesel ja E carina malliin nämä:



    http://www.nettiauto.com/toyota/carina-e/3330207

    http://www.nettiauto.com/toyota/carina-e/3333074

    http://www.nettiauto.com/toyota/carina-e/3330025

    http://www.nettiauto.com/toyota/carina-e/3297249



    eikä carinan seuraajakaan huono ollut eli avensis:



    http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/3326987

    http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/3071354



    Vastaavia e-carinoita on maailma täynnä eikä noihin ole välttämättä vaihdettu öljyä,suodattimia, jarruosia ja wunderbaumeja kummempia. Sukulaisella on yli 900tkm ajettu e-carina. Ensin 3-vuotta taksina n.280tkm sitten yksityiskäytössä 10 vuotta ja taas taksina(sisätilan pesu ja Webasto korjattu) viimeiset 2vuotta.



    Oman 124-koppasen mesen myin 96 armeijaan lähtiessä, silloin mittarissa 588tkm ja nyt näin huoltiksen pihassa ja mittarissa yli 800tkm. Autoon kuulemma vaihdettu etujouset ja vetarit taakse minun jälkeen.



    vw miehet voi vain unelmoida vastaavasta. 1kpl löytyy passatia myytävänä suomesta yli 500tkm ajettuna.



    http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/3330201

      
  • Jaa kyllä minä ainakin löysin heti 10 Passattia joilla ajettu yli 500tkm http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/?id_fuel_type=2&yfrom=1992&show_search=1&mileageFrom=500000

    Volkkarin dieselit kyllä tuon 500tkm kestää jos vain huolletaan loppuun saakka eikä laiminlyödä sitä jälkimmäisen 250tkm ajan. Erityisesti vanhat 1.9TD koneet olivat todella lujia jos kuningaspultti ei vaan katkennut huonon huollon seurauksena.



    Katsoppas Ryne tarkemmin niitä ikiliikkuja tojolinkkejä. Lähes kaikissa on kone rempattu tai tekniikka vaihdettu. Enpä kovin innokkaasti lähtisi haukkumaan VW:n osaamista kun omissakaan ei ole kehumista.



    Jos näistä huippukestävistä puhutaan niin eipä juuri muita ole kuin mersun vaparidieselit. Kaverilla oli reipas 800tkm ajettu 190D ennenkuin raski luopua ja toisella kaverilla oli aikoinaan 240D, joka ollut taksina. Loppukilometreistä ei mitään varmuutta kun mittaristo ei kunnolla toiminut, pitkälti yli miljoonan päällä jokatapauksessa oli menossa.

      
  • Jos 10/1485 myynnissä olevassa Passatissa ja 1/1675 myynnissä olevassa Golfissa on mittarissa yli 500tkm ja kaikki nämä autot ovat dieseleitä, niin mitä se kertoo autoista minkä huoltohistoriaa emme tiedä?



    Vastaava tilanne oli E-Carinan kohdalla 6/213

      
  • Opelixi:

    Jos 10/1485 myynnissä olevassa Passatissa ja 1/1675 myynnissä olevassa Golfissa on mittarissa yli 500tkm ja kaikki nämä autot ovat dieseleitä, niin mitä se kertoo autoista minkä huoltohistoriaa emme tiedä?

    Vastaava tilanne oli E-Carinan kohdalla 6/213




    täytyy tietenkin tehdä vertailu samoille vuosimalleille kuin tuo e-carina...

    passat ja e-carina ovat voineet olla taksissa alunperin ja sen kautta tullut paljon kilometrejä,mutta golf ei.



    kuinka monesta on ruuvattu mittaria,sitähän ei kukaan myönnä vaikka paljon sitäkin harrastetaan

      
  • finman:


    täytyy tietenkin tehdä vertailu samoille vuosimalleille kuin tuo e-carina...




    vm. 92-97 E Carinoita 6/211 = 2,8%

    vm. 92-97 Passatteja 4/174 = 2,3%



    vm. 92-97 diesel E Carinoita 6/38 = 15,8%

    vm 92-97 diesel Passatteja 4/67 = 6,0%



    finman:


    passat ja e-carina ovat voineet olla taksissa alunperin ja sen kautta tullut paljon kilometrejä,mutta golf ei.




    Ovat voineet olla ja tai yhtä todennäköisesti työmatka-ajossa. Yleisesti ottaen isommilla autoilla ja isokoneisilla on ajettu paljon ja tietenkin dieseleillä kiitos verotuksen. Mittarilukemat eivät siis kerro auton kestävyydestä juurikaan mitään.





      
  • Opelixin kannattaa huomioida sekin, että varsin tiuhaan tahtiin nuo Passatit tulee ja menee nettiautossa. Nyt on 9 yli 500tkm ajettua kun eilen oli 10. Ryne löysi reilu viikko sitten vain yhden.

    Narinoiden kappalemäärät tuntuvat pysyvän tasaisesti samana. Eikö paljon ajettu tojo enää kenellekään kelpaa :lol:



    Ja edelleen suuressa osassa carinoista ilmoitetaan tekniikan vaihdosta tai koneremontista. Yhdestäkään puoli miljoonaa ajetusta Passatista ei kerrota moisista operaatioista. Kyllähän jokainen auto kulkee vaikka miljoonan jos moottori uusitaan välillä :xmas:

      
  • Kalle Kehveli :

    Opelixin kannattaa huomioida sekin, että varsin tiuhaan tahtiin nuo Passatit tulee ja menee nettiautossa. Nyt on 9 yli 500tkm ajettua kun eilen oli 10. Ryne löysi reilu viikko sitten vain yhden.
    Narinoiden kappalemäärät tuntuvat pysyvän tasaisesti samana. Eikö paljon ajettu tojo enää kenellekään kelpaa :lol:




    Ihan samat 4 kpl Paskatteja siellä näyttää edelleen olevan. Jos sieltä yksi on häipynyt, niin se on ollut uudempi kuin vm. 97. Carinan menekkiin vaikuttaa luonnollisesti se, että se on vanha auto aivan samalla tavalla kuin loppuun ajettu 90-luvun mallin passattikin.



    Kalle Kehveli :


    Ja edelleen suuressa osassa carinoista ilmoitetaan tekniikan vaihdosta tai koneremontista.




    Tässä niiden 6 Carinan lisätiedot:



    "1. Jakoremmi kiristin ja vesipumppu vaihdettu 530tkm



    2. hyväkuntoinen riisseli carina.tekniikka huippu kunnossa ja koriltaankin hyvä.



    3. Huoltokirja, Lohkolämmitin, Sisäpistoke, Vetokoukku, Ilmastointi, 2 x renkaat, ABS-jarrut, CD-soitin



    4. Nyt myynnissä 2-hengen pakettiauto! (pieni vero)

    jakopäänhihna , rullat ja vesipumppu vasta vaihdettu tuulilasissa railo , ei haitannut katsastuksessa autolla ajettu pääasiassa matkaa ...



    5. Vasta katsastettu hyväkuntoinen käyttöauto. Uusi akku vaihdettu juuri, kesärenkaat aluvanteilla. Öljyt vaihdettu 5.4.2010.



    (mukaan myös talvirenkaat)



    6. myydään kuvan toyota carina e vm:1994 2.0 diesel siisti kuntoinen.. ja mukaan tulee 15 tuumaset vanteet ja talvirenkaat pelti vanteilla..tästä suhkot siisti toyota viä pitkäksi aikaa...tarjouksia tuleen ja vaihtoja voi ehdotella.farmarit p-autot h-autot...tai tee tarjous....(huom:kilometrit auton korissa..( tekniikalla ajettu reipas 380tuhatta)"





    Yhdessä siis jotain vaihdettu. Pitäisiköhän sinun ottaa ne VW lasit pois päästä?
    :lol:



    Kalle Kehveli :


    Yhdestäkään puoli miljoonaa ajetusta Passatista ei kerrota moisista operaatioista. Kyllähän jokainen auto kulkee vaikka miljoonan jos moottori uusitaan välillä




    Niin, kaikista neljästä... Tarkoittaako tuo sitä, että olet 100% varma, että edes kantta ei ole aukaistu? Varmaa on ainakin se, että niihin on vaihdettu rekkakuormallinen niveliä, sekä ovenkahvoja ja niillä on ajettu vain kesäisin, kun talvella ei ole päästy sisälle :lol:



    "Kuskinpuoleisen oven ikkunahissi sekä kahva ovat vioittuneet. Jakohihnaremontti sekä jarruhuolto on tehty 2010 helmikuussa, ja etuakselin ja raidetangon nivelet uusittu myöhemmin keväällä."



    "Juuri leimattu passat kaksin renkain!Tukivarsia ja niveliä juuri uusittu,Täysi huoltokirja. Lasinnostimissa joku häikkä,muuten kunnossa"



    "Laatikko rempattu n.460tkm kohdalla ja turbolla ajettu noin 5tkm. weiteckin alusta sarja kesävanteina 19" talvivanteet 17" kohtuu hyvillä renkailla. Kuskinpuolen sisempi vetari rikki."



      
  • Rynen linkeissä kahdessa viimeisessä on koneelle tehty remonttia. 50% esimerkeistä on melko hyvä suoritus kun vertaa vw lasien takaa katsottuna 0% passatteihin :wink: Ja vaikka otetaan kaikki muutkin vertailuun niin ne koneremontit ovat edelleen heikoille VW autoille 0%.

    Niin ja jos anjovikset vielä otetaan mukaan niin tojon yli 500tkm ajettujen saalis nousee peräti 7 autoon. Toisesta avensiksesta olikin jo moottori ehditty vaihtamaan. Ei kovin murskaavaa ylivoimaa.

    Siinä me olemme samaa mieltä, että noin paljon ajetut autot alkavat olla monesta kohti loppuun ajettuja. En edes mersua ostaisi tuollaisilla lukemilla vaikka se olisi viimeinen auto maailmassa.



    ps. Ei kannata alkaa satuilemaan automaattilootan remonteista kun tojon romuihin moista ei dieselin kaveriksi ole edes saanut :lol:

      
  • Kalle Kehveli :

    Rynen linkeissä kahdessa viimeisessä on koneelle tehty remonttia. 50% esimerkeistä on melko hyvä suoritus kun vertaa vw lasien takaa katsottuna 0% passatteihin :wink:




    Niin näytti olevan, toiseen oli kone vaihdettu 500tkm kohdalla ja ei ole enään myynnissä ja toinen onkin tuo minkä vielä löysin.



    Kalle Kehveli :


    Ja vaikka otetaan kaikki muutkin vertailuun niin ne koneremontit ovat edelleen heikoille VW autoille 0%.




    Mistä sinä sen tiedät? Osaa autoista myy vielä jobbarit.



    Kalle Kehveli :


    Niin ja jos anjovikset vielä otetaan mukaan niin tojon yli 500tkm ajettujen saalis nousee peräti 7 autoon. Toisesta avensiksesta olikin jo moottori ehditty vaihtamaan. Ei kovin murskaavaa ylivoimaa.




    Suhteuta ne myynnissä oleviin autoihin.



    vm. 92-97 diesel E Carinoita 6/38 = 15,8%

    vm 92-97 diesel Passatteja 4/67 = 6,0%



    vm. 92- diesel Carina + Ave 6+2/41+311 = 8/352 = 2,3%

    vm. 92- diesel Passat 9/806 = 1,1%



    Kalle Kehveli :


    ps. Ei kannata alkaa satuilemaan automaattilootan remonteista




    Lainaus oli suoraan ilmoituksesta. Koko keskustelu on aivan turhaa, koska kaikki tiedämme, että mikään noista autoista ei ole ilman remonttia noita kilometrejä saavuttanut ja niistä remonteista on hyvin vähän tietoa, autot ovat ehtineet olla monella omistajalla ja tuskin myyjäkään niistä tietää.



    Kilometrit muutenkaan ei kerro yhtään mitään. Johan se selviää Passat vs Golf tilanteesta, kun Golfilla ei ole samalla koneella ajettu niin paljon.

      
  • Sellaista Passattia ei ole johon ei 300tkm ole turboa korjattu ja ainakin kolmasti laitettu alustaa uusiksi. Carina ja Ave voi löytyäkin. Ei sillä on se VW:n diesel vahva. Bensakoneissa remppaamattomia Toyotia voi löytyä myös yli 500tkm ajettuina - Volkkareita tai Mersuja ei.

      
  • A Tapio:

    Sellaista Passattia ei ole johon ei 300tkm ole turboa korjattu ja ainakin kolmasti laitettu alustaa uusiksi. Carina ja Ave voi löytyäkin. Ei sillä on se VW:n diesel vahva. Bensakoneissa remppaamattomia Toyotia voi löytyä myös yli 500tkm ajettuina - Volkkareita tai Mersuja ei.


    Foorumin tunnettu tojotero taas trollaamassa.

    Vai että ei mersuja löydy bensana. Tässä pari "voi löytyä" esimerkkiä, josta saat ankarasti nyt miettiä voiko ilmoitus mitenkään pitää paikkaansa http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/3203786 ja http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/3329417

      
  • Tuo "kestävyys" on niin kovin vaikea käsite määritellä, ja käytetyistä autoista todella hankala tietää.

    Minua ainakin kiinnostaa lähinnä pikkuvikojen puute, joita tulee, kuluvien osien vaihdon lisäksi, lähes autoon kuin autoon viimeistään 250 tkm jälkeen. Siksi ajelen mieluummin tuoreehkolla pelillä aina. :sunglasses:



    P.S. eikös ne volkkarin 1,6l(bensakoneen alakerta) ja ekodieselit yms juuri olleet niitä kertakäyttödieseleitä, jotka saattoivat kilahtaa suht vähän ajettuinakin?

      
  • Jaa kyllä minä ainakin löysin heti 10 Passattia joilla ajettu yli 500tkm http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/?id_fuel_type=2&yfrom=1992&a mp;show_search=1&mileageFrom=500000
    Volkkarin dieselit kyllä tuon 500tkm kestää jos vain huolletaan loppuun saakka eikä laiminlyödä sitä jälkimmäisen 250tkm ajan. Erityisesti vanhat 1.9TD koneet olivat todella lujia jos kuningaspultti ei vaan katkennut huonon huollon seurauksena.


    Just tuon sarjan kanssa kaverilta paloi hihat ja vaihtoi siitä eteenpäin vaginat Mersuun ja Volvoon(työsuhdeautoissa, ei tartte itse ruuvata.. Mersut hoituu tuttujen ja omin voimin..)

    Noita linkin Passatteja EI SAA VIEDÄ talvella pesuun, voit olla varma ettei autoon pääse sisään pakkasella pesunjälkeen eikä muutenkaan. 96 Carina E oli satakertaa huolettomampi; sai pestä -2 asteessa painepesurilla pihalla illalla ja aamulla kaukosäätimellä ovet toimi moitteetta. Toinen mikä puuttuu Carinoista on se saakelinmoinen öljynvuoto, mitä noissa Passateissa oli. Sen takia joku niistä diisseleistä onkin kestänyt ilman remonttia 500tkm kun niissä on jatkuva öljynvaihto päällä.. :smile:

      
  • Eikö näitä Tojo vs. Volkkari sonnanheittokisoja ole ollut jo tarpeeksi? Jotenkin tuntuu siltä, että tämä palsta kerää keskimääräistä tyhmempiä kirjoittajia. Suuri osa kirjoittajista kykenee ainoastaan kehumaan omaa suosikkimerkkiään ja haukkumaan kilpailevaa merkkiä.

      
  • Eikö näitä Tojo vs. Volkkari sonnanheittokisoja ole ollut jo tarpeeksi? Jotenkin tuntuu siltä, että tämä palsta kerää keskimääräistä tyhmempiä kirjoittajia. Suuri osa kirjoittajista kykenee ainoastaan kehumaan omaa suosikkimerkkiään ja haukkumaan kilpailevaa merkkiä.


    Nii´i mutta noi tuon ikäset Passatit oli vaan mitä vihonviimeisimpiä paskoja mitä pitää elämässä kokeilla, ennen sitä kokeilee vaikka paljon huolettomampaa sukurutsaa ja kansantanhuja..? Tai Toyotaa.. :kiss:

      
  • Vaikka Passateissa joskus ovien lukkojen kanssa ongelmia olisikin niin kyllä sen kestää kun tietää miten loistava ajettavuus ja mukavuus odottaa kun maantielle pääsee. Niitä ominaisuuksia kun ei Carinaan ja Avensikseen ole saanut edes rahalla.

    Öljyvuodoista en ole joutunut minkään merkin kanssa olemaan tekemisissä. Jopa lähes 400tkm ajetut TD/TDi VW:t ovat olleet vuodottomia ja turbokin alkuperäisessä kuosissa.

      
  • Eräs vanha mersumies kertoi että mersu(w123) on sisäänajettu 650tkm kohdalla ja vasta sen jälkeen näkee että tuleeko autosta hyvä :smile:

      
  • Tällä hetkellä ajossa MB W210 220D -98 ja kilometreja takana 650 000 asiallisesti on toiminut ja viimeisen 50 000 aikana vaihtoa on vaatinut vain öljyt, suodattimet ja jarrupalat.



    Nämä W210/211/124/123 (210 ruosteesta huolimatta) -koriset ovat lähes ainoita autoja jotka voi harkita ostavansa suhteellisen kevein mielin 500-600tkm ajettuina.



    Avainsanat lienevät: vapaastihengittävä esikammiodiesel



    Toivottavasti sama linja jatkuu.

      
  • Orbi:


    Avainsanat lienevät: vapaastihengittävä esikammiodiesel

    Toivottavasti sama linja jatkuu.




    Itse olen kyllä jo täysin valmis unohtamaan nuo ahtamattomat dieselit. Eipä noita enää kukaan taitaisi ostaakaan kun on opittu paljon parempaan.

      
  • Ei vanhoissa esikammiodieseleissä mitään vikaa ole, ainakaan mersun koneissa. Ei ne mitään tehoihmeitä ole, vääntöä ne tarjoaa laajemmalla alueella. Kuolleita vetoalueita ei löydy Eli ovat leppoisia ajella normaaliajossa.



    Hiacen koneella on ajettu todistettavasti 800 tkm taksikäytössä, ilman koneen aukaisua.

      
  • Ei noissa ahtamattomissa dieseleissä ole vääntöä millään alueella.

      
  • Opel antaa Saksassa autoilleen "ikuisen takuun". Tosin kilometrit lopettavat takuun 160 000 km:n kohdalla.

    Takuu kattaa työkustannukset, mutta osien ja materiaalien korvaus pienenee kilometrien kasvaessa.



    Pitkällä takuuajalla Opel haluaa viestittää laadun parantumisesta.



    Takuu suosii vähän ajavia.

    Saa nähdä tuleeko muut autonvalmistajat mukaan.

    Kia on antanut autoilleen 7 vuoden takuun, mutta tämän jälkeen se ei enää ole pisin autoille annettu takuu.

      
  • Orbi:

    Tällä hetkellä ajossa MB W210 220D -98 ja kilometreja takana 650 000 asiallisesti on toiminut ja viimeisen 50 000 aikana vaihtoa on vaatinut vain öljyt, suodattimet ja jarrupalat.

    Nämä W210/211/124/123 (210 ruosteesta huolimatta) -koriset ovat lähes ainoita autoja jotka voi harkita ostavansa suhteellisen kevein mielin 500-600tkm ajettuina.

    Avainsanat lienevät: vapaastihengittävä esikammiodiesel

    Toivottavasti sama linja jatkuu.




    No ei todellakaan ole W211- tai W210-mallit mitenkään erityisen kestäviä. W211 parani alkupaan autoista kestävyyden osalta huomattavasti, mutta W210 oli käsittääkseni koko elinkaarensa todella epäkestävä malli. Itselläni oli tuollainen W210 esikammiodiesel ja se on kyllä vikaisin auto, minkä olen omistanut. Ainoa mikä siinä kesti, oli moottori. Korikin mätäni ympäriltä. Puhumattakaan että se oli talviominaisuuksiltaan aivan kelvoton auto. Ei ole ikinä harmittanut autonvaihto niin paljoa kuin silloin kun Alfa 164:n tuohon jäteläjään vaihdoin.



    Vanhemmat mersut ovatkin sitten ikiliikkujia, mutta W210 ei sitä missään nimessä ole.

      
  • simppa:


    No ei todellakaan ole W211- tai W210-mallit mitenkään erityisen kestäviä. W211 parani alkupaan autoista kestävyyden osalta huomattavasti, mutta W210 oli käsittääkseni koko elinkaarensa todella epäkestävä malli. Itselläni oli tuollainen W210 esikammiodiesel ja se on kyllä vikaisin auto, minkä olen omistanut. Ainoa mikä siinä kesti, oli moottori. Korikin mätäni ympäriltä. Puhumattakaan että se oli talviominaisuuksiltaan aivan kelvoton auto. Ei ole ikinä harmittanut autonvaihto niin paljoa kuin silloin kun Alfa 164:n tuohon jäteläjään vaihdoin.

    Vanhemmat mersut ovatkin sitten ikiliikkujia, mutta W210 ei sitä missään nimessä ole.




    Kyllä nämä mallit ovat kestäviä, jos verrataan pahimpiin aikansa kilpailijoihin, kuten esimerkiksi BMW:n E39 -mallisarjaan.



    Toki, W210 ruostuu, kuten totesin. Mutta kilometrilukevat silti pyörivät taulussa sadoista tuhansista toisiin. 500, 600, 700, 800tkm... Nämä tekevät myös edelleen kauppansa suurista kilometrimääristä huolimatta, mutta kukapa ostaisi esimerkiksi 600-700tkm ajetun diesel E39:n? Autoja itse myyvänä, todella harva. Ei kannata kuitenkaan ymmärtää väärin, E39 on aivan loistava auto.



    210 on luonnollisesti roima pudotus laadusta verrattuna 124:aan, näitäkin useita omistaneena voin sen allekirjoittaa, se ei ole mikään salaisuus.



    210:ää käytetään edelleen kohtuullisen paljon ammattikäytössä ympäri Suomen, aina pääkaupungista lappiin. Vaikka laatu ei entisaikoja vastaakaan, kilometrilukemat silti vain kasvavat.



    Itse vältän juurikin näitä 200-350tkm ajettuja, joihin isoimmat remontit ja pienet ärsyttävät asiat ovat edessäpäin. +400 ajettuihin onkin jo yleensä vaihdettu esimerkiksi suuttimet, prakaavat lasinnostimet, ajovaloumpiot, esikammioihin pumput, korkeapainepumput, jakoketjut, alustanosat jne. Joten ne ovat näppäriä käyttöautoja vielä suurillakin kilometreillä ja edullisia.



    Ei näistä tarvitse/kannata paljoa enää maksaa, eikä kukaan järjissään oleva maksakaan. Käypä hinta enemmän ajetulle W210-mallille on 2000-5000 euroa.





      
  • Penteles:

    Opel antaa Saksassa autoilleen "ikuisen takuun". Tosin kilometrit lopettavat takuun 160 000 km:n kohdalla.
    Takuu kattaa työkustannukset, mutta osien ja materiaalien korvaus pienenee kilometrien kasvaessa.

    Pitkällä takuuajalla Opel haluaa viestittää laadun parantumisesta.

    Takuu suosii vähän ajavia.
    Saa nähdä tuleeko muut autonvalmistajat mukaan.
    Kia on antanut autoilleen 7 vuoden takuun, mutta tämän jälkeen se ei enää ole pisin autoille annettu takuu.




    Yhden uupelin erehdyin ostaan muutama vuosi sitten, toista en osta vaikka "ammuttas!! :cry:

    Ympyrä ja salama, lopputulos kamala? :tongue:

    "Oikea auto" ei ole edes "sisäänajettu" nuilla kilometreillä (160tkm) jonka Uuppeli voi jopa kestää? :lol:

      
  • Jatketaanko legendaarisia sanontoja. Toy ota jos et muuta saa :lol:

    Mitkäs niitä oikeita autoja on ? Ei taida ainakaan japanilaiset olla, kun niissä loppuu takuu jo 100 000km kohdalla :lol:

    Opelin takuu eroaa siinä, että ajokilometrimäärää ei ole sidottu lainkaan aikaan vaan kestää 160 000km :warning:

    Aikamoinen parannus verrattuna ihan mihin automerkkiin tahansa. :sunglasses:

      
  • Kaikki kestää aikansa jos seisoo tallissa tai korjaamolla? :lol:

      
  • Minulla lukee puhelimessa: No kia. :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit