Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @Vital kirjoitti: Tässä tulee mieleen, että sähköautoja tehdään edelleen polttomoottoriautoja muokkaillen ja tarpeettoman monimutkaisesti. Eikö tehokas jarrutus pelkästään sähkömoottorin avulla ole mahdollista toteuttaa? Lisäksi jarrut pys…
  • Taloudellinen auto, taloudellinen kuljettaja ja matalan kulutuksen ajoympäristö voi tuoda esim. tällaisen tuloksen: ” Seat Mii: llä 8593 km kokemus. Keskimäärin 77.4 km vrk. Sähköön keskimäärin 0.94 euro vrk. Vakuutusmaksuihin 1.31 euroa vrk. …
  • @PiiJei kirjoitti: Mitenkäs tämä nyt menee: eihän Tesloilla kuuleman mukaan ole huolto- eikä varsinkaan korjaustarvetta lainkaan: "Teslan huoltoaikoja joutuu odottamaan pitkään Teslan huollot ovat ruuhkautuneet Suomessa niin pahasti, et…
  • @740 GLE kirjoitti: @Tekniikan Maailma kirjoitti: Sitten toiseen asiaan: Olen arvioinut tilanteen ja todennut, että nimimerkki NHB:llä selvästi on rengasalaan liittyviä taloudellisia tai muita sidonnaisuuksia, joiden johdosta häntä …
  • @Tekniikan Maailma kirjoitti: @Lukija67542 kirjoitti: Vannetukun vastaus kysymykseen kuinka monta kertaa TM on pyytänyt heiltä korvauksetta renkaat testiinsä, vaikkakin ko. renkaat olisivat olleet ostettavissa anonyymisti kaupasta? …
  • @Tekniikan Maailma kirjoitti: Nokialaiset renkaat hankitaan aivan samalla tavalla kuin muutkin merkit: kaupasta. Miksi ihmeessä ei hankittaisi – etenkin sen jälkeen, kun vuonna 2015 selvisi, että vuoden 2012 testirenkaat olivat viritetyt (ja …
  • @Tekniikan Maailma kirjoitti: @Lukija67542 kirjoitti: Mistä kaikista kanavista tuota saman asian toitottamista on todennettavissa? Kysymykseen on yhtä helppo vastata kuin osoittaa, missä kantarellit metsässä kasvavat. …
  • @Lukija67542 kirjoitti: @Tekniikan Maailma kirjoitti: Hienoa nähdä, että rengasvertailu herättää vilkasta keskustelua! ...Myöskään saman asian toitottaminen useasti eri kanavissa ei lisää sen totuuspohjaa. ... Y…
  • @Jokeri kirjoitti: @NHB kirjoitti: @Jokeri kirjoitti: https://wp.tekniikanmaailma.fi/nakoislehti/lue/17-2011-nakoislehti/17-107 Katselin tuota 10 v. vanhaa juttua, ja jarrutuskokeissa jäällä ääripä…
  • @tracktest kirjoitti: @_Quu kirjoitti: En ole lukenut kaikkia jaarituksia, onko NHB esittänyt joitakin vertailulukuja kuinka tm testaamien renkaiden ikäerot vaikuttaa testin tuloksiin. Eiköhän tuo ollut suora vihjaus v…
  • @tracktest kirjoitti: En pysty arvioimaan renkaita pelkän hajun perusteella, joten joudun mittaamaan kulumista mittatikulla joka on siihen varta vasten tehty. Ja taas vain jatkat samaa olkiukkojen kyhäilyä. Kukaan ei ole esittänyt, että …
  • @Jokeri kirjoitti: https://wp.tekniikanmaailma.fi/nakoislehti/lue/17-2011-nakoislehti/17-107 Katselin tuota 10 v. vanhaa juttua, ja jarrutuskokeissa jäällä ääripäiden ero on kutistunut n. 2,5 metriä. Uudessa testissä täytyy jättää CST tulo…
  • @Lukija67542 kirjoitti: @Tekniikan Maailma kirjoitti: Hienoa nähdä, että rengasvertailu herättää vilkasta keskustelua! ...Myöskään saman asian toitottaminen useasti eri kanavissa ei lisää sen totuuspohjaa. ... Y…
  • @Tekniikan Maailma kirjoitti: Hienoa nähdä, että rengasvertailu herättää vilkasta keskustelua! Aikaisempaa keskustelua seuraamaton lukija saattaa kuitenkin jäädä käsitykseen, että kaikki sanottu on totta, joten toimituksen on hyvä muistutt…
  • @tracktest kirjoitti: Kaikki jotka ajavat paljon tietävät sen, että renkaan pinnan vähetessä alkaa renkaan pito heiketä. Renkaan ikä ei vaikuta niin paljoa kuin annat ymmärtää. Renkaan pinnassa on selvästi parempaa kumiainesta, kuin siellä lopuss…
  • @tracktest kirjoitti: @NHB kirjoitti: Jakeluketjussa ei ole yhtään ilmastoitua varastoa. Viime kesänä renkaat saivat nauttia vanhenemista nopeuttavasta 25 astetta ylittävästä lämmöstä aika pitkään. Copy&pasten sijaan …
  • Joo toi on kyllä hyvä havainto. Tehtaan ja valmistusmaan muuttuminen päätoimittajan mukaan tuhoaa vertailutuloksen luotettavuuden, mutta se on ihan ok, että eräät valmistajan renkaat tulevat aina uunituoreina Nokialta, vaikka kauppojen hyllyillä on …
  • Jakeluketjussa ei ole yhtään ilmastoitua varastoa. Viime kesänä renkaat saivat nauttia vanhenemista nopeuttavasta 25 astetta ylittävästä lämmöstä aika pitkään. Copy&pasten sijaan voisit yrittää kertoa ihan omin sanoin, että miten ensimmäinen …
  • @Lukija67542 kirjoitti: Äkkiäpä tuolta siivottiin kommentteja vähemmäksi. https://tekniikanmaailma.fi/lehti/17b-2021/tm-vertailu-talvirenkaat-talven-mestaruussarja/ Tämä näyttää olevan kipeä aihe TM:lle. Sen sijaan, että toimitus h…
  • @tracktest kirjoitti: @NHB kirjoitti: @Lukija67542 kirjoitti: @Jokeri kirjoitti: Syksyn herkkupala on siis julkaistu. Jättiyllättäjä Nokian HKPL10 voittajana. Valmistusmaa Suomi. …
  • Vai että Suomessa jo jäätyy ihmisiä kuoliaaksi koteihinsa… Aika kaukaa haettu visio. Jos nyt sattuisi jotenkin tulemaan niin pitkä sähkökatko, että talot alkaisivat jäätymään, niin eipä joku improvisoitu lämmitys nyt mikään temppu olisi järjestää.
  • @Lukija67542 kirjoitti: @Jokeri kirjoitti: Syksyn herkkupala on siis julkaistu. Jättiyllättäjä Nokian HKPL10 voittajana. Valmistusmaa Suomi. Paistoleima 08/2021. Kiinalainen Westlake oli viikon tuoreemman setin saanut järjestet…
  • @Lukija67542 kirjoitti: @Kumppani kirjoitti: TM-päätoimittaja on valjastettu oikein radiomainontaa tekemään tämän testin eteen. "Voihan sitä aina arvailla ja valita renkaita, tai sitten lukea tutkittua tietoa...." ja sillai. …
  • @740 GLE kirjoitti: Valmistajien on vaikea hyväksyä, että teknologian muutoksista huolimatta ihmiset ja heidän kuljettajamansa matkustajat ja tavarat ovat yhtä isoja kuin ennenkin. Tai sitten euronkuvat silmissä kiiluen yritetään trokata t…
  • Sähköisessä matkailuautossa on sellainen perusongelma, että ajotunteja autolle tulee vain vähän. Akut vanhenevat käyttämättömänä, eikä energiansäästö ehdi tulla kovin suureksi. Ehkä sitten noissa olisi ajatusta, jos akkua käytettäisiin väliajat kodi…
  • @Jorma L2 kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: @_Quu kirjoitti: Polttokennoautolla ajavaa ei hyötysuhteet kiinnosta kun hän haluaa sähköverkosta riippumattoman auton, jossain olosuhteissa ainoa järkevä vaihtoehto. …
  • @M880 kirjoitti: @Peterstar kirjoitti: @tracktest kirjoitti: @Peterstar kirjoitti: Sekä EQE että EQS näyttävät ulkoisesti pari sukupolvea vanhalta Civiciltä. Sa…
  • @FARwd kirjoitti: Polttomoottorin ajoääni hukkuu rengasmelun alle yleensä n. 30-50 km/h nopeudesta alkaen. (Tanskalainen tutkimus sähkö- ja polttomoottoriautojen melusta, Tuulilasi 9/2020) Sitä, mitä Tanskalaiset tutkivat rengasmelusta…
  • @_Quu kirjoitti: Kyllä hinnat on ennakkotilaajille ilmoitettu https://autot.veho.fi/uudetautot/mercedes-benz/eqs/mcATDB1000287734 Linkitit EQS:n hinnat. Keskustelua käydään toisesta mallista.
  • Kyllähän raskaassa autossa pitää olla kantavuuden vuoksi kookas rengas. Sähköautoissa on vähän tarjolla myös vastusten suhteen optimoitua suhteellisen kapeaa mutta halkaisijaltaan isoa pyörää.
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
31 aloitettua keskustelua
8377 viestiä
0 ×   493 ×