Noissa plugareissahan yleensä jätetään täyssähköautoja enemmän käyttämätöntä reserviä akun latauksen ääripäihin jo lähtökohtaisesti. Oma entinen plugarini käyttäytyi niin, että jos ajoin sähkörangen nolliin, niin polttomoottorin käynnistyttyä auto l…
@[ZeiMZei] kirjoitti:
Mikä tuossa on nyt sitten se ongelma? Eikös koko romutuspalkkion ideana ole päästä noista vanhoista romuista eroon.
Kai siinä vähän oli tarkoitus saada myös sähköautoja myytyä.
@FARwd kirjoitti:
Porsche käyttää takamottia edelleenkin kaikissa 911-malleissa, mutta ei rumpujarruja.
Rumpujarrut takapyörissä sopii normaalissa liikennekäytössä hyvin sähköautoon, joka jarruttelee enimmäkseen generaattorilla, jolloin pyöräj…
@HybridRules kirjoitti:
Aikataulun suhteen Katukivi keulii, mutta mikä siinä ottaa niin kovasti esim. NHB:n luonnolle, että pitää nimimerkkiä nälviä?
Vai onko tässä takana jotain keskustelupalsta-historiallisia syitä, joista minä en ti…
@_Quu kirjoitti:
@NHB kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Yksityisajotkin? Erikoinen työnantaja, mutta ehkä jossain tehtävässä näinkin toimitaan.
Näissä työkuvioissa ihan normihommaa. Quun maalaile…
@Herbert kirjoitti:
Yksityisajotkin? Erikoinen työnantaja, mutta ehkä jossain tehtävässä näinkin toimitaan.
Näissä työkuvioissa ihan normihommaa. Quun maalailema Suomen verohelvetti kaikkine yksityiskohtineen on vain etäinen muisto täältä…
@Ruuhkamies kirjoitti:
"Mutku kerosiini" on ihan höpöjuttuja, vaikka esim Anttonen siihen mielellään vetoaakin. Eri jaoksia on mahdollista krakata pienemmiksi, tai polymeroida raskaammiksi. Sitäpaitsi lentokonetta voi lennättä ihan dieselillä ta…
@Herbert kirjoitti:
Miten valintasi sitten meni? Lataushybridillähän sanoin jossain yhteydessä ennen ajelleesi eli millä ajoit ennen ja millä nyt.
Myin autoni, enkä ole sen jälkeen tehnyt mitään valintaa. Nyt ajan työnantajan valitsemalla…
@Herbert kirjoitti:
>
Sinä taisit palata lataushybridistä vain parin vuoden käytön jälkeen polttomoottoriin, jos oikein ymmärsin.
Et ymmärtänyt oikein.
@Herbert kirjoitti:
@NHB kirjoitti:
Toisaalta, jos sillä samalla dynamolla voidaan tuottaa 500 kilowatin teho, niin ei tuo 10 sähkökiuasta enää tunnu niin hurjalta.
Voidaanko sillä tuottaa 500 kw teho?
Kun ajate…
@M880 kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
@Lukija31722 kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Olen joskus katsonut lataustehon muutosta ja se putoaa jopa 3kW tasolle, kun akku on yli 90% vara…
@HybridRules kirjoitti:
@NHB kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Lataamiset voi sössiä ihan yhtä hyvin olipa puhelinsovellus käytössä tai ei.
No kyllä online monitorointi antaa aika tavalla…
@HybridRules kirjoitti:
@NHB kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
@Ruuhkamies kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Puhelinsovellus ei ole kovin suuressa rooli…
@Katukivi kirjoitti:
@NHB kirjoitti:
@Katukivi kirjoitti:
Otsikkoni oli:
PELKÄLLÄ polttomottorilla varustetut autot ovat tulleet tiensä päähän.
Näin on myös käynyt ja käymässä.
…
@HybridRules kirjoitti:
Lataamiset voi sössiä ihan yhtä hyvin olipa puhelinsovellus käytössä tai ei.
No kyllä online monitorointi antaa aika tavalla avaimia sössimisen välttämiseen. Tässä kyseisessä sössisimisessäkin etu olisi ollut ilmei…
@HybridRules kirjoitti:
@Ruuhkamies kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Puhelinsovellus ei ole kovin suuressa roolissa eikä sen käyttäminen olisi noihin TM kokemuksiin matkalla pohjoiseen vaikuttanut, luulen.
…
@HybridRules kirjoitti:
@NHB kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
NHB: "Teslan käyttämisessä suuressa roolissa on puhelinsovellus, jonka kautta voi hallinnoida/monitoroida esim. lataustilaa ja esilämmitystä…
@_Quu kirjoitti:
@NHB kirjoitti:
Puhuit liikkumisesta, johon toki sairaalakyyditkin kuuluvat.
Sairaalakyydeissä ei kysytä tuloja, ainakaan minulta ei kysytty, ne kuuluu yleisen terveydenhuollon piiriin?
T…
@HybridRules kirjoitti:
NHB: "Teslan käyttämisessä suuressa roolissa on puhelinsovellus, jonka kautta voi hallinnoida/monitoroida esim. lataustilaa ja esilämmitystä. Melko kummallista, että pitkää käyttötestiä ajavat toimittajat eivät viitsi …
@Katukivi kirjoitti:
Otsikkoni oli:
PELKÄLLÄ polttomottorilla varustetut autot ovat tulleet tiensä päähän.
Näin on myös käynyt ja käymässä.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/65cdd386-0fb5-4968-9909-137ed5332150
Ny…
@Herbert kirjoitti:
Tuossa ei ehkä ollut kyse kelakyydeistä, vaan arkisesta oman auton käytön hintalapusta eri alueilla.
Puhuit liikkumisesta, johon toki sairaalakyyditkin kuuluvat. Minä puhuin selkeästi tästä viimeisimmän uutisen veronki…
@Herbert kirjoitti:
@Lukija31722 kirjoitti:
Oikeasti (mielestäni) siirtyminen sähköautoiluun tapahtuisi kaikkein kivuttomimmin ja valtiolle vähäisimmin kuluin sellaisin toimenpitein joilla olemassaolevan autokaluston arvo pysyisi ma…
@Herbert kirjoitti:
NHB:n kommenttiin tulonsiirtojen saamapuolelta. Tässä asiassa ei oikeastaan ole saajia, kenenkään liikkumisen verotusta ei olla aikeissa keventää. On vain kiristyksiä, enemmän tai vähemmän.
Tulonsiirrot pitää ajatella …
@HybridRules kirjoitti:
@Ruuhkamies kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Mutta jääkö se 80% asetus päälle? TM:n testeissä tavis polttiskuski ottaa käyttöön sähköauton ja tulee "keltanokkakommelluksia". Ajattelin, e…
@Herbert kirjoitti:
En asu varsinaisesti syrjäseudulla, mutta liikun monestakin syystä sellaiseksi laskettavalla ( ei edes teoreettista mahdollisuutta joukkoliikenteeseen). Mikä on asema verotuksessa?
Jos et ole tulonsiirtojen saajapuole…
Ministeri Kiurun ajatuksia lukiessa epätoivo valtaa mieleni. Ajatuksensa ovat kuin läjä sontaa, joka on sokerikuorrutettu liittämään mukaan oikeudenmukaisuus. Polttoaineiden ennestään korkeaa hintaa pitäisi päästä korottamaan tuntuvasti ja sitten tu…