Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @Herbert kirjoitti: @NHB kirjoitti: Sähköautossa moottori ja voimansiirto vievät paljon vähemmän tilaa ja esimerkiksi pakoputki puuttuu kokonaan. Esim Tesla M3 on tiloiltaan hyvin vertailukelpoinen BMW 3er:n kanssa ja Tesla MS on ve…
  • @Herbert kirjoitti: @Ruuhkamies kirjoitti: Et selvästikään tulkinnut keskustelun punaista lankaa oikein. Tässä ei oltu etsimässä farkkuja, vaan keskustelemassa sähköautojen ominaisuuksista suhteessa polttiksiin. Minust…
  • Mistä näitä voi ostaa? TM:n kokeissa on uudet renkaat terävine nastoineen, joten siellä kaikki nastat antavan parhaan mahdollisen pitonsa.
  • Ilman muuta renkaita pitäisi vertailla käytettyinä. Uusina kaikki vähänkään hyvät pitävät kyllä, mutta kuluminen muuttaa tilannetta. Kulumisnopeuksissa on myös isoja eroja ja tuo on kuluttajalle paljon merkittävämpi tekijä, kuin suhteellisen pieni e…
  • @Herbert kirjoitti: @NHB kirjoitti: Sinulla tietenkin voi olla erityistarpeita, mitta eiköhän ID3:n tilat riitä monelle. Toki riittää, myydäänhän Polon kokoluokan autoja aika paljon. Hyvä tuuri tai sitten vaihda…
  • @740 GLE kirjoitti: @Ruuhkamies kirjoitti: Tesla Model 3 SR+ lähtee about 48 tonnilla ja kyseessä on kuitenkin 5,6 sek 0-100 kiihtyvä auto. LR-malli maksaa sen reilu 60 tonnia, mutta se onkin jo varsin ripeä 4,6 sek kiihtyvyydellään…
  • @740 GLE kirjoitti: Viekö tosiaan ajon jälkeen muutaman tunnin kuluttua täyteen varautunut akku seuraavat 2 viikkoa pakkaseen pysäköitynä jatkuvasti virtaa niin paljon kuin sulake kestää? Kuulostaa yllättävältä? Olisin odottanut tehonkulut…
  • @Herbert kirjoitti: Minulle ID3:n tavaratila ei ole riittävä, kun nykyinen TM:n mittauksen mukaan n. 500 litrainen farkku riittää. Sähköautossa herkästi pitää valita korin ulkomitoiltaan pykälää tai kahta suurempi malli, jotta saa vastaavat tila…
  • @Herbert kirjoitti: Miksi itse ostit Passatin, jos ID3:n kokoluokan tilat riittävät? Johtuuko siitä, että Poloa vastaava tavaratila ei riitä, joten miksi mainostat sitä muille riittävänä? Kun auton ostaminen oli mulle viimeksi ajankohtain…
  • @Leafkuski kirjoitti: @NHB kirjoitti: Sähköautojen tapauksessa pysähtymiseen asti rangen hyödyntäminen on aikalailla viimeinen vaihtoehto, koska sen jälkeen vaihtoehdot ovat hinaus tai aggregaatti. Aika harva kuljettaja taitaa laske…
  • @740 GLE kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: Ongelmaa ei varmaan ole ollenkaan, jos jättää auton uinumaan piuhan perään, vaikka vain suko-töpselillä. Esim. lentokentällä tai kotona. Kuten jo sanottu, ongelmaa ei ollut k…
  • @Herbert kirjoitti: Kun 30 k€ perinteisen keskiluokan farkun kanssa kuljetuskyvyltään kilpaileva sähköauto maksaa helposti tuplasti, en kyllä saa edes 40-50 000 km vuodessa ajavalle sähköautoa kannattavaksi. Jälleenmyyntiarvokaan ei kiinnosta, ko…
  • @_Quu kirjoitti: Koeajossa Tesla Model 3 Tykkäsimme Voimalinjan toiminnasta Ohjaamon raikkaasta designista Emme tykänneet Ajoavustimien kulmikkaasta toiminnasta Alustan pintakovuudesta Korin ja alustan äänistä Jos olis…
  • @Lukija67542 kirjoitti: @NHB kirjoitti: @Lukija67542 kirjoitti: https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/456e1768-2e8b-4ee4-85b1-d0a19f97e10f Skoodan plugari testissä: Koeajo akku täynnä 50 kil…
  • @Lukija31722 kirjoitti: @NHB kirjoitti: @Lukija67542 kirjoitti: https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/456e1768-2e8b-4ee4-85b1-d0a19f97e10f Skoodan plugari testissä: Koeajo akku täynnä 50 kil…
  • @Lukija67542 kirjoitti: https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/456e1768-2e8b-4ee4-85b1-d0a19f97e10f Skoodan plugari testissä: Koeajo akku täynnä 50 kilsaa. Ensimmäiset 34 kilsaa sähköllä, 16 kilsaa hybridinä. Viimeisellä 16 kilsalla polt…
  • @HybridRules kirjoitti: @NHB kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: @NHB kirjoitti: Norjalaisten mittauksia sähköautojen talvi-rangesta. Teslat kärjessä ja Hyundait Teslojen jälkeen parhaita…
  • @HybridRules kirjoitti: @NHB kirjoitti: Norjalaisten mittauksia sähköautojen talvi-rangesta. Teslat kärjessä ja Hyundait Teslojen jälkeen parhaita. https://www.naf.no/elbil/aktuelt/elbiltest/ev-winter-range-test-2020/?fbc…
  • Sähköautojen tapauksessa pysähtymiseen asti rangen hyödyntäminen on aikalailla viimeinen vaihtoehto, koska sen jälkeen vaihtoehdot ovat hinaus tai aggregaatti. Aika harva kuljettaja taitaa laskea etappien pituudet tuon mukaan, vaan auton näyttämän r…
  • @HybridRules kirjoitti: @NHB kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: @NHB kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: @NHB kirjoitti: …
  • @HybridRules kirjoitti: @NHB kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: @NHB kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: Mielenkiintoista, miten tähän asiaan suhtaudutaan.…
  • A Nauriksen poikkeuksellisen korkean sähköajon osuuden sisältävä koeajo sisältää kaksi pidempää pysäystä, joissa sähköajon osuus nousee molemmilla kerroilla pyöreästi 50 -> 60 %. Mitähän tuosta voisi päätellä? Joo kyllä sen laskurin täytyy matkaa…
  • @HybridRules kirjoitti: @NHB kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: Mielenkiintoista, miten tähän asiaan suhtaudutaan. En ymmärrä, mikä nyppii siinä, että ihan Toyotan itsensä ilmoittamien lukujen perusteella haaruko…
  • @HybridRules kirjoitti: @NHB kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: Sarjahybridin kyvykkyys polttoaineen säästämisessä alkoi kiinnostaa, kun näin mainoksista, että Toyotaa ei tarvitse ollenkaan ladata seinäst…
  • @HybridRules kirjoitti: Mielenkiintoista, miten tähän asiaan suhtaudutaan. En ymmärrä, mikä nyppii siinä, että ihan Toyotan itsensä ilmoittamien lukujen perusteella haarukoin, paljonko bensaa kuluu silloin, kun bensakone on käynnissä. Niis…
  • Norjalaisten mittauksia sähköautojen talvi-rangesta. Teslat kärjessä ja Hyundait Teslojen jälkeen parhaita. https://www.naf.no/elbil/aktuelt/elbiltest/ev-winter-range-test-2020/?fbclid=IwAR3N-kzjAel-4p2bA6GrJDHopuSvI4eMGCAs8UDsCREq-L2RZ_VkNbZRaRo
  • @Katukivi kirjoitti: Ettei totuus unohtuisi. Ihmisten yksinkertainen mieli ei tällaisia usko, vaikka totuus on totuus: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/28c4ee86-64ed-42b4-8c48-35670b068c54 Hyvä kun olet huomannut väitteesi me…
  • Ei kai akkua lämmitetä jatkuvasti, vaan joko ennen tai jälkeen liikkeelle lähdön.
  • @HybridRules kirjoitti: Sarjahybridin kyvykkyys polttoaineen säästämisessä alkoi kiinnostaa, kun näin mainoksista, että Toyotaa ei tarvitse ollenkaan ladata seinästä ja silti mennään puolet sähköllä. Että on etopeli, kun Hesasta Ouluun mennes…
  • @HybridRules kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: @M880 kirjoitti: Toyota luo markkinoinnillaan mielikuvaa joka aiheuttaa sekaannusta? Mielikuva joka pyritään luomaan on "puolet". Mutta se ei ole puolet normaaliin polt…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
24 aloitettua keskustelua
7179 viestiä
0 ×   52 ×