Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Hiljattain TM minien muiden mukana spekuloi Cybertruckin ja lava-Forfin vetokisan puolueellisuudella. Oli kuulemma väärä malli ja vaikka mitä. Hieman lisäinformaatiota voi saada tästä Raptorin ja MX:n välisestä kisasta.
  • Täyslatausten määrä ei kerro kovin paljoa akun kunnosta. Täyslatauksia kannattaa muutenkin vältää silloin, kun täyttä kapasiteettia ei tarvita. Akun vanhenemiseen vaikuttaa myös mm. lataustehot ja lämpötila. Omaa hybridini akun lataan täyteen hyvin …
  • @Eki. kirjoitti: @NHB kirjoitti: Tuo ei ole perusteltua. Kokeile taas uudestaan 10 vuoden kuluttua. Miksi tuo ei ole perusteltua? Eikö liikenneturvallisuuden parantaminen kuten Ruotsissa ole perusteltua? Eikö polttoai…
  • Tuo ei ole perusteltua. Kokeile taas uudestaan 10 vuoden kuluttua.
  • @juono kirjoitti: Aika vähän tuntuu olevan liikkeellä varsinaista tietoa nykynastojen toimintaperiaatteesta. Teroittuvatko ne silloin kun talvirenkaat pyörivät "vapaasti" eli nastojen pitoa ei varsinaisesti tarvita ja "tylsyvätkö" ne silloin kun …
  • Toisinaan näkee molempia eli normaali- ja XL-kantavuutta tarjottavan samassa koossa. Pyrin välttämään aktiviisiesti noita XL:ä.
  • @Vital kirjoitti: Kuka ei luottaisi kaikissa talvikeleissä parhaiten Land Cruiseriin? Vai puuttuuko siitä mukiteline, en tiedä. Täällä ilmottautuu yksi. Erityisesti liukkailla keleillä haluan, että ohjaus on tunnokas. En missään nimessä h…
  • @Venepoika kirjoitti: Nykyisen autoni hankin uutena 2016 ja sen ensiasennusrenkaissa pintaa oli 7,2 mm. Viime kesänä uusin kesärenkaat ns. laatumerkin renkaisiin, joissa oli pintaa uutena vain 6,4 mm. Tällä asialla on suuri ympäristövaikutus. …
  • @Panu10 kirjoitti: @NHB kirjoitti: @Panu10 kirjoitti: @[ZeiMZei] kirjoitti: Minkä maan sähköntuotannon keskiarvoon tuo WLTP arvo tulisi rinnastaa? Tulisiko se rinnastaa esim. saksalaisen…
  • @Panu10 kirjoitti: @▫️ kirjoitti: Uudemman virallisen tiedon mukaan keskiarvo Suomessa on tätä nykyä on 158 g/kWh, katso Motivan virallinen julkaisu. Kannattaa katsoa tarkemmmin tuota Motivan julkaisua. Tuo lukema o…
  • @_Quu kirjoitti: NHB: "Omalla hybridilläni olen viimeisimmän tankkauksen jälkeen ajanut 1700 kilometriä, joille kulutusmittari näyttää bensan kulutusta 0,7 l/100 km. Samalla sähköä on kulunut 16 kWh/100 km. Käykö tämä esimerkiksi ”oikeasta” k…
  • @Panu10 kirjoitti: @[ZeiMZei] kirjoitti: Minkä maan sähköntuotannon keskiarvoon tuo WLTP arvo tulisi rinnastaa? Tulisiko se rinnastaa esim. saksalaisen auton tapauksessa saksan sähköntuotannon co2 päästöjen keskiarvoon, ja vastaavas…
  • Tuo ”oikea” kulutus vaihtelee jokaisen kohdalla aivan kuten kulutukset ovat vaihdelleet perinteisestikin eri käyttäjillä. Ilman ulkopuolista sähköä hybridi on vastaavaa ei-hybridiä maantiellä vähän ja kaupungissa paljon taloudellisempi. Sähkön hyöd…
  • Muodoltaan aerodyynaminen kori olisi oikeastaan vastaus kaikkiin haasteisiin. Se leikkaisi latausaikoja ja takaisi riittävän rangen. Suurin kompromissi pitäisi tehdä auton pituuden kanssa, mutta muutenhan tuossa.
  • @_Quu kirjoitti: Norjan myydyin uusi auto oli lokakuussa Audin täyssähköinen e-tron, jota pantiin kilpien väliin yhteensä 873 kappaletta, millä irtosi 8,3 prosentin markkinaosuus. Toiseksi eniten rekisteröitiin Volkswagen Golfeja (748 autoa). …
  • @tracktest kirjoitti: Lataava hybridiauto on käyttökelpoisempi vaihtoehto suomalaiseen liikenteeseen kuin sähköauto. Sähköauto soveltuu parhaiten lyhyeen taajamaliikenteeseen. Mistä johtuu sähköautouskovaisten näkemys siitä että lataava hybridi e…
  • Suuripäästöisissä varianteissa ja malleissa on monesti myös isot katteet, joista luopuminen voi kirpaista pahemmin kuin nuo sakot. Eiköhän siellä osata laskea se, mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.
  • @740 GLE kirjoitti: @▫️ kirjoitti: Eli polttomoottori on selvästi heikompi kuin sähkömoottori. Tätä tosiasiaahan polttomoottorin kannattajat kiertävät kuin kissa kuumaa puuroa. Ihan tarkalleen ottaen molempien newtonme…
  • @[ZeiMZei] kirjoitti: Kiitos, tämä tarkennus selvittää asiaa. Tuolla saksan AMS puhutaan kyllä edelleen 330i (ei 330e), mutta tuo antamasi omamassa ja teholukema kyllä viittaa tuohon Bemarin PHEV malliin, joten luotan siihen. Kiihtyvyys tosiaanki…
  • @[ZeiMZei] kirjoitti: @NHB kirjoitti: BMW selvästi tehokkaampi, mutta häviää selvästi kiihtyvyydessä. Jos nuo otsikon mukaiset mallit pitävät paikkansa (en ole AMS tilaaja joten en pääse lukemaan artikkelia kokonaisuud…
  • Uudessa Auto, Motor und Sportissa BämW 330e M Sport voitti Tesla M3S:n. Tesla hävisi erityisesti mukavuudessa ja siinä erityisesti multimediassa. Tuosta vertailusta voisi poimia pari ehkä monia yllättävää huomiota. BMW selvästi tehokkaampi, mutta hä…
  • @_Quu kirjoitti: Tesla Model 3 on hallinnut markkinoita Norjassakin koko vuoden, mutta viime kuussa sen voittokululle tuli stoppi. Lokakuussa sille irtosi vain 1,2 prosentin markkinaosuus. Vieläkö joku viitsii langeta tuohon joka kerta to…
  • @Lukija31722 kirjoitti: @MLeporanta kirjoitti: Olen pitkään ihmetellyt miksi hybridit tehdään monimutkaisina polttomoottori-sähkömoottoriauton yhdistelminä. Minusta yksinkertaisin ja halvin ratkaisu niin toteutuksen, käytön kuin yll…
  • @M880 kirjoitti: @tracktest kirjoitti: Kaivattuja argumentteja. Dieselin ja bensiinin polttoainehinnat ovat melko lähellä toisiaan, mutta bensiiniautoilija hyötyy jonkun verran dieselautoa alhaisemmasta ajoneuvoverosta, koska bensii…
  • @tracktest kirjoitti: Kaivattuja argumentteja. Dieselin ja bensiinin polttoainehinnat ovat melko lähellä toisiaan, mutta bensiiniautoilija hyötyy jonkun verran dieselautoa alhaisemmasta ajoneuvoverosta, koska bensiiniautosta ei tarvitse maksaa kä…
  • Onhan noita sarjahybridejä jo ollut pitkään - esim. BMW i3 REX. Napamoottorit olisivat tilankäytön, voimansiirtohäviöiden ja vedon säädeltävyyden kannalta mainiot, mutta ilmeisesti niiden toteutttamisessa on vielä jumpaa, koska tätä ideaa on kähite…
  • @tracktest kirjoitti: ...Argumentteja löytyy sinä et vaan huomaa mitään koska toistat samoja kuluneita fraaseja tämän tästä. Sano jotain mikä saa sinut kuulostamaan fiksulta älä polje paikallaan.... Kumpikohan meistä on jämähtänyt polkema…
  • @tracktest kirjoitti: NHB tiedän hyvin että BMW 330e on täysin uusi auto, puhuin yleisellä tasolla siitä että kaikki autot pitäisi olla testeissä jokseenkin saman ikäisiä. Voitko avata vertailuun tutustuneena mikä vei pisteitä BMW:ltä oliko joku …
  • @tracktest kirjoitti: Vertailussa painotukset määräävät järjestyksen eihän se nyt ole ihme jos diesel Audi pääsee lähelle sähköautoa, toisessa vertailussa jossa oikeat asiat ratkaisevat se olisi voittanut koko testin. Testeissä pitäisi olla järke…
  • Tuoreessa Autozeitungissa vertailivat erilaisia moottoriratkaisuja. Audi S4 edusti dieseleitä, BMW 330e edusti sähköhybridia, Mercedes C 300 de edusti dieselhybridiä ja sähköautona mukana oli Tesla M3 Performance. Harvoin näissä näkee noin vahvaa yl…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
23 aloitettua keskustelua
6885 viestiä
0 ×   30 ×