VW ID.3

50 kommenttia
«1

Aivan kuten alusta asti epäilinkin, TM levitteli tuossa hiljattain misinformaatiota "uutisoidessaan" ID.3:n toimitusten myöhästyvän jopa vuodella. VW on vahvistanut tänään alkuperäisen aikataulun.

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/id3-just-as-inexpensive-as-a-car-with-an-internal-combustion-engine-5871

  
  • Klikkausten toivossa uutisoidaan kaikenlaista huuhaata vailla minkäänlaista totuuspohjaa. Tuo on siitä oiva esimerkki. Toinen ikävä ilmiö on huomiohuoraus, tämäkin on tullut netin välityksellä kaikkien nokan eteen. Pakonomainen tarve tuoda itseä esille mitä typerimmin aihein. Ajankuvaa pahimmillaan.

      
  • Tarkoittaako Saksassa tuon ID 3 n. 30 000 euron hinta saksan täyden sähköautotuen 6570 euroa, että ID 3 maksaa kuluttajalle vain reilut 23 000 euroa.

    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/volkkarin-uusi-sahkoauto-on-saksassa-halvempi-kuin-vastaava-golf-vw-kumosi-huhut-viivastymisesta/7760762#gs.zwmlmh

      
  • @NHB kirjoitti:
    Aivan kuten alusta asti epäilinkin, TM levitteli tuossa hiljattain misinformaatiota "uutisoidessaan" ID.3:n toimitusten myöhästyvän jopa vuodella. VW on vahvistanut tänään alkuperäisen aikataulun.

    https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/id3-just-as-inexpensive-as-a-car-with-an-internal-combustion-engine-5871

    Ehkä tästä nyt ei kannata erityisemmin TMää syyttää, sama viesti oli monessa muussakin julkaisussa. Jos lehdet tekisivät journalismiaan pelkkien lehdistötiedotteiden varassa voisi olla aikaa kuivaa. Lähdekritiikki toki on aina paikallaan, ja maininta siitä että "yritys ei ole vahvistanut tietoa". Silloin (media)lukutaitoinen ymmärtää että tieto joko pitää tai ei pidä paikkaansa, ja voi itsekseen pohtia miten varmana tietoaan pitää.

    Juuri tällä hetkellä suhtaudun aika skeptisesti toimitusaikoihin. Akkupula oli tiedossa jo aiemmin, ja korona ja sen oheisvaikutukset kuten vaikka Tšekin rajojen sulkeminen ei sitä ainakaan auta. Toki ID3n huhuttu ongelma oli ohjelmistoissa, mutta silti.

      
  • @M880 kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:
    Aivan kuten alusta asti epäilinkin, TM levitteli tuossa hiljattain misinformaatiota "uutisoidessaan" ID.3:n toimitusten myöhästyvän jopa vuodella. VW on vahvistanut tänään alkuperäisen aikataulun.

    https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/id3-just-as-inexpensive-as-a-car-with-an-internal-combustion-engine-5871

    Ehkä tästä nyt ei kannata erityisemmin TMää syyttää, sama viesti oli monessa muussakin julkaisussa. Jos lehdet tekisivät journalismiaan pelkkien lehdistötiedotteiden varassa voisi olla aikaa kuivaa. Lähdekritiikki toki on aina paikallaan, ja maininta siitä että "yritys ei ole vahvistanut tietoa". Silloin (media)lukutaitoinen ymmärtää että tieto joko pitää tai ei pidä paikkaansa, ja voi itsekseen pohtia miten varmana tietoaan pitää.

    Juuri tällä hetkellä suhtaudun aika skeptisesti toimitusaikoihin. Akkupula oli tiedossa jo aiemmin, ja korona ja sen oheisvaikutukset kuten vaikka Tšekin rajojen sulkeminen ei sitä ainakaan auta. Toki ID3n huhuttu ongelma oli ohjelmistoissa, mutta silti.

    Kyllähän TM toimittajien joukossa on selvästi toimittajia, jotka kirjoittavat sähköautoista ja ilmastonmuutoksesta erittäin provosoivasti ja aivan naurettavien väärien tietojen lisäämisellä artikkeleihin haetaan tarkoituksella mahdollisimman suurta sekopäistä kommentointia. Varmaan eniten kommentteja saanut voittaa " perjaintainpullon"

      
  • Koronaviruksesta maininta, jatkoa tosin hieman sivusta. Osa asiantuntijoista uutisoi maltillisen viisaasti osa taas tuntuu vain lisäävän epäluuloja ja jonkinlaista paniikkimielialaa. En tiedä mitä muut ovat mieltä mutta tämänkaltainen kuva väkisinkin tulee. Uudet naamat pääsevät ääneen niin mopo keulii aika helposti.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Koronaviruksesta maininta, jatkoa tosin hieman sivusta. Osa asiantuntijoista uutisoi maltillisen viisaasti osa taas tuntuu vain lisäävän epäluuloja ja jonkinlaista paniikkimielialaa. En tiedä mitä muut ovat mieltä mutta tämänkaltainen kuva väkisinkin tulee. Uudet naamat pääsevät ääneen niin mopo keulii aika helposti.

    Minulta meni pointtisi hieman ohi. Puhutko koronasta vai volkkareista?

      
  • muokattu 13.03.2020 18:15

    Eiku BMW:stä, siellä on epäluuloja ja jonkinlaista paniikkimielialaa.

      
  • Tuo VW:n sähköauto kiihtyy paremmin kuin 209.069 euroa maksava Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kiihtyy 0 - 120 km/h 24 sekunnissa. Siis pelkällä sähköllä. Polttomoottoriahan ei tällaisessa autossa pidä kai koskaan käynnistääkään.

      
  • M880 koronasta tällä kertaa. Menihän tuo ohi aiheen aika lailla mutta mitä tuosta.

      
  • https://yle.fi/uutiset/3-11256734

    Korona vaikuttaa autoteollisuuteen siinä kuin muuhunkin talouteen.
    Monien mallien toimitukset ihan polttiksissakin saattavat venyä.

      
  • @▫️ kirjoitti:
    Tuo VW:n sähköauto kiihtyy paremmin kuin 209.069 euroa maksava Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kiihtyy 0 - 120 km/h 24 sekunnissa. Siis pelkällä sähköllä. Polttomoottoriahan ei tällaisessa autossa pidä kai koskaan käynnistääkään.

    Mutta Porschen kuski kiihtyy vielä nopeammin kuin ID, jollei saa polttomoottoria käynnistää.

      
  • Ei ole helppoja nämä koodit. CoV-2 ja ID.3 saattaa mennä helposti sekaisin.

      
  • @Topi27 kirjoitti:
    Tarkoittaako Saksassa tuon ID 3 n. 30 000 euron hinta saksan täyden sähköautotuen 6570 euroa, että ID 3 maksaa kuluttajalle vain reilut 23 000 euroa.

    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/volkkarin-uusi-sahkoauto-on-saksassa-halvempi-kuin-vastaava-golf-vw-kumosi-huhut-viivastymisesta/7760762#gs.zwmlmh

    Selkis ID 3 on aika edullinen Saksassa. ID.3 maksaa Saksassa vain 23 430 euroa.

    https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/0a661679-21e0-4823-b186-a728764f8ac3

      
  • Kun polttomoottorin valta taittuu, Volkswagen ID.3 -sähköauto tulee perimään golfin listapaikan myyntitilastoissa.

      
  • @M880 kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:
    Aivan kuten alusta asti epäilinkin, TM levitteli tuossa hiljattain misinformaatiota "uutisoidessaan" ID.3:n toimitusten myöhästyvän jopa vuodella. VW on vahvistanut tänään alkuperäisen aikataulun.

    https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/id3-just-as-inexpensive-as-a-car-with-an-internal-combustion-engine-5871

    Ehkä tästä nyt ei kannata erityisemmin TMää syyttää, sama viesti oli monessa muussakin julkaisussa. Jos lehdet tekisivät journalismiaan pelkkien lehdistötiedotteiden varassa voisi olla aikaa kuivaa. Lähdekritiikki toki on aina paikallaan, ja maininta siitä että "yritys ei ole vahvistanut tietoa". Silloin (media)lukutaitoinen ymmärtää että tieto joko pitää tai ei pidä paikkaansa, ja voi itsekseen pohtia miten varmana tietoaan pitää.

    Juuri tällä hetkellä suhtaudun aika skeptisesti toimitusaikoihin. Akkupula oli tiedossa jo aiemmin, ja korona ja sen oheisvaikutukset kuten vaikka Tšekin rajojen sulkeminen ei sitä ainakaan auta. Toki ID3n huhuttu ongelma oli ohjelmistoissa, mutta silti.

    Volkkari ei näytä jakavan skeptisyyttäsi. Ennakkovaraajat saavat tilata autonsa kesäkuun puolivälissä ja toimitukse seuraavat muutaman viikon viiveellä - Volkkarin myyntijohtaja mukaan. Ehkä kuitenkin TM:llä on parempaa tietoa kuten esimerkiksi lisää roskalehtien lööppejä. Ei juttuja tarvitse pekkien tiedotteiden mukaan tehdä, mutta tunnettujen huuhaalehtien lööppien perusteella ei kannata kirjoittaa yhtään mitään. Tekniikan lehdeltä odottaisin myös jonkilaista tuntumaa alaan, ettei kaiken hölmöimmät huhaalaivat saisi lisää tuulta purjeisiinsa. Paljon mieluimmin näkisin, että noita upotettaisiin loogisella pohdinnalla.

      
  • Onpa muuten harvinaisen leikkikalumainen katista tämä Id!

      
  • @Peterstar kirjoitti:
    Onpa muuten harvinaisen leikkikalumainen katista tämä Id!

    Missä kokeilit?

      2
  • itse odotan enemmän ID.4, ja varsinkin ID.4 GTX näyttäisi aika hyvältä speksien mukaan

      
  • @FARwd kirjoitti:

    @Peterstar kirjoitti:
    Onpa muuten harvinaisen leikkikalumainen katista tämä Id!

    Missä kokeilit?

    Ihan ulkoista olemusta kommentoin.

      1
  • @Peterstar kirjoitti:
    Onpa muuten harvinaisen leikkikalumainen katista tämä Id!

    Sehän on hienoo, että kaltaisellesi lapselle löytyy hauska lelu.

      
  • kukahan tätä autoa uskaltaa ostaa? näyttää olevan todella paljon vikoja koeajojen perusteella, itse en ainakaan uskaltaisi ostaa autoa, jos lupauksena on että viat korjautuvat softapäivityksillä.

      
  • @GTamv kirjoitti:
    kukahan tätä autoa uskaltaa ostaa? näyttää olevan todella paljon vikoja koeajojen perusteella, itse en ainakaan uskaltaisi ostaa autoa, jos lupauksena on että viat korjautuvat softapäivityksillä.

    En nyt ihan uskoisi aina että viat korjaantuvat hetkessä ,taitaa kaivata jos jonkinlaisia päivityksiä,vaikka tm koeajon perusteella he ainakin uskoivat.
    Näitä on vaan vuosien aikana vag konsernilta kuultu niin paljon ...
    Kuulemma korin saumat sinnepäin...
    Mutta hyvää volkkarissa se että on uskallettu käyttää rohkeaa muotoilua,toki ämpörimuovin käyttö olisi voinut olla sisällä vähäisempää

      
  • @GTamv kirjoitti:
    kukahan tätä autoa uskaltaa ostaa? näyttää olevan todella paljon vikoja koeajojen perusteella, itse en ainakaan uskaltaisi ostaa autoa, jos lupauksena on että viat korjautuvat softapäivityksillä.

    Aika monikin näyttää uskaltavan ostaa tuota. Esim. Norjassa se oli viime kuun myydyin auto.

    https://www.google.com/amp/s/thedriven.io/2020/11/10/norway-ev-sales-push-80-per-cent-as-volkswagen-id-3-sales-take-off/amp/

      
  • Vihdoinkin valmis: Volkswagen ilmoittaa korjanneensa ID.3-sähköauton ohjelmiston
    Volkswagen ID.3:n ohjelmisto on saatu valmiiksi, raportoi Automotive News Europe.

    https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vihdoinkin-valmis-volkswagen-ilmoittaa-korjanneensa-id-3-sahkoauton-ohjelmiston/

      
  • @Topi27 kirjoitti:
    Vihdoinkin valmis: Volkswagen ilmoittaa korjanneensa ID.3-sähköauton ohjelmiston
    Volkswagen ID.3:n ohjelmisto on saatu valmiiksi, raportoi Automotive News Europe.

    https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vihdoinkin-valmis-volkswagen-ilmoittaa-korjanneensa-id-3-sahkoauton-ohjelmiston/

    Näinköhän?

    https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/volkswagen-id-3-vikavaloja-taulussa-tiuhaan-tahtiin/

      
  • Perinteet velvoittavat. Mullakin tuo 2015 TDI-DSG väittää mittaristossa usein, että joku valo on palanut, vaikka kaikki toimivatkin ja väliin vauhdissa tulee (englanniksi) teksti, jossa lukee että siirrä vaihdevipu P-asentoon. (Ei kannata totella)

      
  • tätä vähän epäilin kun kysyin kuka tota uskaltaa ostaa ja luottaa siihen että viat saadaan pois...

      
  • Tesla Model 3 MY21 lämmittää akkua +12 asteiseksi ennen latausta (lähde Youtube tesla björnin video kaksi viikkoa sitten). 8A sukolataajana kiinnostaisi nämä lämpöasiat muidenkin mallien osalta. Onko kokemuksia tai tietoa esim Id3 osalta? Valmistaja ja myyjät eivät liioin mainosta, että hei - ennen akun latausta 1,8 kW teho menee ensin kaksi tuntia kennojen lämmitykseen. Minulla ja monella muulla on autohallipaikka 0-8 astetta joka pitäisi kelvata akuille ilman lisälämmitystä.

      
  • muokattu 14.02.2021 11:06

    @Aa4 kirjoitti:
    Tesla Model 3 MY21 lämmittää akkua +12 asteiseksi ennen latausta (lähde Youtube tesla björnin video kaksi viikkoa sitten). 8A sukolataajana kiinnostaisi nämä lämpöasiat muidenkin mallien osalta. Onko kokemuksia tai tietoa esim Id3 osalta? Valmistaja ja myyjät eivät liioin mainosta, että hei - ennen akun latausta 1,8 kW teho menee ensin kaksi tuntia kennojen lämmitykseen. Minulla ja monella muulla on autohallipaikka 0-8 astetta joka pitäisi kelvata akuille ilman lisälämmitystä.

    Meillä on 2 e-Up autoa. Molempien lataus on tänä talvena onnistunut joka kerta yön aikana pihalla tavallisesta suko pistokkeesta.

      
  • muokattu 17.02.2021 20:33

    Norjalaiset tutkineet rangen pienentymistä Pohjolan oloissa. Keskimääräinen rangen pudotus on 46 prossaa noilla sähköautoilla.

    Esimerkiksi Polestar kakkosen range laskee 470 kilsasta 300 kilometriin.

    VW ID3:n range laskee 265 kilometriin 420 kilsasta. En tiedä mikä malli oli kyseessä.

    https://samnytt.se/elbilar-passar-inte-i-norden-tappar-upp-till-46-rackvidd-vintertid/

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit