@HybridRules kirjoitti:
Minä olen sitä mieltä, että autoveroa ei pitäisi periä ollenkaan.
Miin minäkin, ruhtinaallisella vuosittaisella ajoneuvoverolla valtio saa paremman tuoton auton elinkaarenaikana.
Ja kun se perustuisi ajoneuvon…
@Lukija31722 kirjoitti:
@_Quu kirjoitti:
Toyotassa ei ole yhtään kytkintä, ja ainoastaan sähkömoottori on kiinteässä yhteydessä vetäviin pyöriin.
Enkös minä niin juuri kirjoita? (Sähkömoottorit hoitavat niiden tehtävät…
@HybridRules kirjoitti:
Suhtaudun Toyotaan melko neutraalisti ja pidän sitä lähinnä harmaiden suomalaisten harmaana autona. Niin neutraali, että siihen melkein törmää tienpäällä, kun ei sitä meinaa havaita harmaan arjen keskellä.
Aivan, s…
@HybridRules kirjoitti:
@_Quu kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Eikä hybridin akku paljon starttimoottoria pyörittävää akkua kummempi ole.
Ei vai, minä kuitenkin ajelen pitkiä vetoja ainoasta…
@HybridRules kirjoitti:
Eikä hybridin akku paljon starttimoottoria pyörittävää akkua kummempi ole.
Ei vai, minä kuitenkin ajelen pitkiä vetoja ainoastaan sähkömoottorilla.
@HybridRules kirjoitti:
@_Quu kirjoitti:
Toyota luo jo tulevaisuuta, eli vety, se on se lopullinen sähköauton energia, kun kaivokset on kaavittu, tai luonnonystävät hermostuu luonnon raiskauksesta.
Sinäkin olet siis si…
Toyota luo jo tulevaisuuta, eli vety, se on se lopullinen sähköauton energia, kun kaivokset on kaavittu, tai luonnonystävät hermostuu luonnon raiskauksesta.
@Karrette kirjoitti:
Itse en ole vielä vaihtanut kitkoja alle kun on vielä lämmintä ja märkää.
Me jotka emme itse vaihda renkaita emme voi kelejä ennustaa kun tilaamme ajan, useassa tapauksessa viikkoja enne vaihtoa, että renkaat toi…
Minua ei hintavaihtelut hetkauta, ostan aina lähimaksun tasarahalla (50€) poikkean tuossa letkulla ohimenneessä, tarvittaessa vaikka joka päivä, se on vielä pientä latausaikaan verrattuna.
@tracktest kirjoitti:
Niin kauan voi ajaa kesärenkailla kun kelit antaa myöden. Laki sallii nyt ensimmäistä kertaa sen, että jos Etelä-Suomessa tiet ovat sulat ja lämpömittari plussan puolella, kesärenkailla voi ajaa läpi talven.
Minä käv…
@Lukija31722 kirjoitti:
Meilläpäin noita karhemtuneita tienpintoja on aivan liikaa - välillä olisi mukava päästä ajamaan sileällä tiellä.
Minä olen ajanut muutaman kerran kovassa sateessa sileällä tiellä itävallassa, ei ollut mukavaa.
Käyttäkää sähköautoissakin nastarenkaita, karhentuneella tienpinnalla on nastattomilla polttiksilla paremmat mahdollisuudet selvitä liikenteen rytmissä, ja sähköautossa on isot massat mitkä ei vähällä kikalla ole hallittavissa ääritilanteissa.
@Topi27 kirjoitti:
Montako grammaa mielestäni täysin turha mies Lintilä sinulle tarjosi vetyä autoosi ja millä vuosikymmenellä.
Minä en henkilökohtaisesti tarvitse vetyä mihinkään, minä ajan jopa puolet matkasta saastuttamalla ilmastoa po…
@Topi27 kirjoitti:
No mitä mieltä olit a-studion vetykeskustelusta. Montako grammaa mielestäni täysin turha mies Lintilä sinulle tarjosi vetyä autoosi ja millä vuosikymmenellä.
Ehkä Kiinan, ja yleensäkään maailman päättäjät ei tee pää…
Euroopassa Saksa ja Hollanti sijoittavat vetyyn. Myös Suomella voisi olla hyvät mahdollisuudet lähteä kehittämään uutta tekniikkaa, sillä koko energiajärjestelmä on murroksessa, sanoo VTT:n tutkija.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/kiinassa-a…
@Josef kirjoitti:
Milloin suomessa ja euroopassa on niin paljon ylijäämäsähköä, että sitä riittää niin suuren vetymäärän valmistukseen, että suomessa voi tankata vetyauton viidessä minuutissa...
Silloin kun sitä tarvitaan, sähköntuota…
@HybridRules kirjoitti:
Sitä ihmettelen, keksiikö kukaan tällä palstalla yhtään syytä, miksi ei ostaisi Teslaa, jos hintaa ei oteta huomioon?
Rasittava ohjaus, rengasmelu, kova täristävä jousitus, nitinät ja natinat korissa....
HS:
Vihreäksi vedyksi kutsutaan vetyä, jota valmistetaan elektrolyysillä vedestä käyttämällä sähköä, joka on tuotettu päästöttömällä sähköllä, esimerkiksi ydin- tai tuulivoimalla. Menetelmä ei aiheuta hiilidioksidipäästöjä.
@740 GLE kirjoitti:
Joo, jos se vety on ympäristöystävällistä. Viimeisin näkemäni suhdeluku oli 2% vihreätä vetyä ja loput muun väristä. Ellei tämä suhdeluku muutu dramaattisesti ja vedyn kuluttajahinta samalla puolitu, on parempi ajaa diese…
Jos sää tai keli sitä edellyttää, 1.11.-31.3. aikana on käytettävä talvirenkaita. Nastarenkaita saa käyttää 1.11.-31.3. ja muulloinkin sään tai kelin niin vaatiessa.
Minä valitsen renkaat sen perustella, miten ne on pisteytetty, niissä ääriolosuhteissa mihin ne on suunniteltu. Talvirenkaaseen pitää löytyä luotto liukkaaksi kiillottuneessa kaarteessa ja risteyksissä, kesärenkaaseen pitää löytyä luotto sadekelillä.
Ruotsi ja Norja on varakkaita maita, mutta Suomi elää raskaalla velalla ja täällä on tehty ja tehdään raskaita kansan elintasoa alas vieviä leikkauksia, autojen hankinnan tukeminen on käsittämätöntä, muutamalla tuhannella ylikalliilla sähköautolla o…
Nyt tuli ostettua hybridi Toyotalle (ja itsellekin) uusi koti, siellä on osakkeena ostettu autopaikka sähköllä, meillä ei ole autossa edes sähkölämmitystä, eikä tule, autossa on tehtaalla asennettu vesikiertoinen lämmitys ajon aikana.
Minulle tuli tänään viimeinen painettu ja lehti, digiversiota ( mitä pääasiassa luen arkisto ) jatkuu pari viikkoa, uudesta digi tilauksesta en satasta paljon enempää maksa, kiinnostavat vertailutulokset voi vilkaista kaupan lehtihyllystä.