Hänen mielestään Suomen tulisi ottaa käyttöön niin sanottu Ruotsin malli.
Siinä nopeusrajoitusta alennetaan sadasta kahdeksaankymmeneen kilometriin tunnissa, jos vastakkaisten ajosuuntien välissä ei ole keskikaiteita.
👍 👍 👍
@Lukija72611 kirjoitti:
Onhan se hienoa että sähköistyy liikenne, tätä menoa
tosin menee ikuisuus ..
Kun Tesla Y Veron määrä vuodessa yhteensä 260,61 € niin ei sen myynti sakkaa muutaman kymmenen eron korotukseen.
Vanhassa Audi A…
Ei näitä kustanneta rollaattorimummun apuvälinevarastolta lainatulla rollaattorilla.
https://www.tieyhdistys.fi/site/assets/files/3061/tieverkon_kunnossapidon_visio_-_loppuraportti_03_2024.pdf
@Lukija48689 kirjoitti:
@_Quu kirjoitti:
Meillä ei ole varaa vapaamatkustajiin, yksityisautoista on valtavat kulut yhteiskunnalle.
Varaa on, minkä tiedämme siitä että suuri osa pääomatuloista on vapautettu verosta koko…
@tracktest kirjoitti:
Mittarivirhe aiheuttaa nopeuseroja liikenteeseen ja nopeuserot lisäävät tilanteita liikenteeseen.
Mikä siinä nyt on niin vaikeata, nopeuseroja on aina ollut ja tulee olemaan, jos ei autoja kytketä kiinteään ketjuun.
@Jokeri kirjoitti:
Tässä poliisilta todella vaarallinen teko. Piittaamaton ja vaarallinen kuljettaja on toki saatava pois liikenteestä, mutta tässä on mielestäni virhearvio pysäytystavan suhteen.
Kerrothan paremman tavan.
@Lukija10412 kirjoitti:
Rekisterikilvestä ei käy ilmi, kuka on auton ohjaimissa. Toki Teslassa on sekin mahdollista, ettei kukaan.
Poliisi tietää rekisterinumeron.
@HybridRules kirjoitti:
@_Quu kirjoitti:
Alinopeutta ei terminä löydy laista. Vuonna 2004 tieliikennelakiin tuotiin silloisen kansanedustaja Pertti Salovaaran (kesk.) esityksestä lisäys ”liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla…
Alinopeutta ei terminä löydy laista. Vuonna 2004 tieliikennelakiin tuotiin silloisen kansanedustaja Pertti Salovaaran (kesk.) esityksestä lisäys ”liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti.
Tällaista ei ole vuosienvarrella sattunut Lahdesta Järvenpäähän saakka klo <22:00> ei nähty yhtään autoa menosuunnassa edessä eikä takana, nopeutemme tasan 120
@Lukija209751 kirjoitti:
Ylinopeutesi on moninkertaisesti vaarallisempaa ja hankalampaa kuin kovasti moittimasi alinopeus.
Tuossa onkin hyvämuistutus juhannusliikenteeseen.
@HybridRules kirjoitti:
@_Quu kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Motarilla liikennevirta on usein mittarinopeudella hiukan yli 120, esim. 130km/h. Siinä kun pysyy mukana, niin matk…
@HybridRules kirjoitti:
Motarilla liikennevirta on usein mittarinopeudella hiukan yli 120, esim. 130km/h. Siinä kun pysyy mukana, niin matka sujuu juohevasti.
Sataa ajettaessa moottoritiellä saa ajella juohevasti, ja ohitustarve on mi…
@Lukija209751 kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
105 on motarilla rajoituksen mukainen ajonopeus.
Toisaalta motarilla alinopeus ei ole kovin moitittavaa, mutta jos ei o…
@HybridRules kirjoitti:
@_Quu kirjoitti:
On tainnut unohtua, taajamankin ulkopuolella kulkee lakisääteisesti hitaampia ajoneuvoja.
Suurempien taajamienvälissäkin on paikallista elämää, siitä syystä ohikaahaavan on vaikea hyväks…
On tainnut unohtua, taajamankin ulkopuolella kulkee lakisääteisesti hitaampia ajoneuvoja.
Suurempien taajamienvälissäkin on paikallista elämää, siitä syystä ohikaahaavan on vaikea hyväksyä turhalta tuntuvat 60-80 nopeusrajoitukset.