Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Toyota Mirain polttoainesäiliö vetää 5,6 kilogrammaa vetyä, jolla pitäisi päästä jopa lähes 650 kilometrin WLTP-mittaustavan mukaiseen toimintamatkaan.
  • @740 GLE kirjoitti: Oman autoni polttoainekustannus yli 7 vuoden ajalta on 6.98 €/100 km. Uudemman Eemelin polttoainekustannus on maksettu kokonaan tämän vuoden hinnoilla, joten vähemmän kuluttavasta autosta ja kuskista huolimatta polttoaineeseen…
  • Ei teitä suolata nastarenkaiden takia.
  • @Karrette kirjoitti: Itse odotan josko 2022 talvirengasvertailussa olisi pohdintaa siitä miksi autot ovat asfaltinvärisessä liassa talvisin, samalla kun asfalttiin muodostuu talvisin urat ja melua alkaa esiintymään enemmän. Syy siihen on …
  • Toivon ettei TM kommentoi enempää tätä Nokian tehtaan mokaa, ja kun sillä ei ole mitään merkittävää vaikutusta renkaiden turvalliseen käyttöön. NHB voi selvittää välinsä nokian ja vannetukun kanssa.
  • Hyundai Nexo Koeajolenkin aikana kulutus on noin 1,3 kg/100km mittariston mukaan. Onhan vedyn energiatiheys hyvä, jos miettii kuinka paljon 100 kilometrin ajomatkaan riittävä sähköauton akusto painaisi. Eikö se ole polttomoottoriauton kustannust…
  • Minä olen ajanut usealla tehdasuudella autolla, missä on ollut tehtaan ensiasennusrenkaat ja maahantuojan paketin mukaan laittamat talvirenkaat. Mitään merkittäviä eroja mitä ei ajotavalla vois korjata ole eteen tullut. Enemmänkin eroja on eri merkk…
  • Kaskun ette syytä suomen lehdistöä kartellista, kun julkaistut tulokset kolmesta parhaasta nastarenkaasta on liki samat.
  • Moottorilehden testivoittaja on Nokian kymppi, oletteko silläkin palstoilla naputtamassa renkaiden hankintapaikoista.
  • Käsittämätöntä napinaa renkaiden hankintaketjusta testiin, uutuustuotteet on hankittava tuoreeltaan, jos ne halutaan ottaa mukaan, ei niitä voi lepuuttaa varastossa jälleenmyyjien hyllyssä kuukausia ennen testiä.
  • Käskynhaltiantiellä olevasta kohdasta, nyt tapahtuu siten, että Isonniityntieltä tulevat..... Minä tiedän Isonpellontien ja Käskynhaltijantien ympyrän. https://www.google.fi/maps/@60.2403484,24.9806028,3a,75y,247.2h,84.24t/data=!3m7!1e1!3m5!1sAF…
  • Sori, taidan olla väärässä ympyrässä, missä on Isonniityntie ? https://www.google.fi/maps/@60.2404127,24.9806544,3a,75y,240.66h,84.63t/data=!3m7!1e1!3m5!1sAF1QipNUGKMcHKyvHgnal4FM14nnYsEp0w_suTwsNnp1!2e10!3e11!7i7680!8i3840
  • @Karrette kirjoitti: @_Quu kirjoitti: Ympyrään mentäessä on väistettävä suojatietä tai pyörätien jatketta ylittäviä kävelijöitä, pyöräilijöitä ja mopoja sekä ympyrässä jo olevaa liikennettä – liikenneympyrät ovat varustettu lähestyv…
  • Ympyrään mentäessä on väistettävä suojatietä tai pyörätien jatketta ylittäviä kävelijöitä, pyöräilijöitä ja mopoja sekä ympyrässä jo olevaa liikennettä – liikenneympyrät ovat varustettu lähestyvistä suunnista väistämisvelvollisuudesta kertovalla kär…
  • Siinä on nykyään liikenneympyrä ja ympyrässä ajavalla on etuajo oikeus, siis kaikki ympyrään tulijat väistää.
  • @Karrette kirjoitti: Näyttäisi puuttuvan kärkikolmiot, joten oikealta tulevaa pitää väistää. Ei puutu.
  • En ole lukenut kaikkia jaarituksia, onko NHB esittänyt joitakin vertailulukuja kuinka tm testaamien renkaiden ikäerot vaikuttaa testin tuloksiin.
  • @arto230 kirjoitti: Päteekö vielä ns. "vasemmalta tulevan väistämisvelvoite"? tilanne on seuraava: * liikenneympyrä ( kiertoliittymä!), jossa on 4 tuloa suunnilleen vastakkaisista kohdista ( siis + muotoinen ) ja kaikilla neljässä …
  • Siis kun renkaasta kuminhaju haihtuu, niin pito loppuu, pitääkin mennä nuuskimaan kitkarenkaita onko niissä vielä pitoa.
  • Nyt ollaan tekemässä kallis virhe, ajamalla alas uusiutuvat omavaraiset energiat turve ja hakevoimalat, olemme jo liian riippuvaisia tuontisähköstä ja kaasusta. Ja toinen typeryys: Vanhojen rintamamiestyyppisten talojen, missä hyvin yleisesti asuu…
  • @NHB kirjoitti: @Jorma L2 kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: @_Quu kirjoitti: Polttokennoautolla ajavaa ei hyötysuhteet kiinnosta kun hän haluaa sähköverkosta riippumattoman auton, jossain o…
  • @Jorma L2 kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: @_Quu kirjoitti: Polttokennoautolla ajavaa ei hyötysuhteet kiinnosta kun hän haluaa sähköverkosta riippumattoman auton, jossain olosuhteissa ainoa järkevä vaihtoehto. …
  • https://www.hyundai.fi/vety/ Onko vedyn tuottaminen ympäristöystävällistä? Aivan kuten akkusähköautojen kohdalla, myös vetyautojen ympäristöystävällisyys riippuu siitä, onko tarvittava energia tuotettu uusiutuvilla tavoilla. Vetyä voidaan tuotta…
  • @740 GLE kirjoitti: Mutta jos noudatat itse asettamaasi valintakriteeriä, turbodiesel tarjoaa sinulle vielä suuremman liikkumisen vapauden. Kyllä minä olen dieselilläkin ajanut reippaat 300 km 5pv viikossa ympärivuoden, minä laitoin e…
  • @740 GLE kirjoitti: En tarkoittanut dieselillä käyvää polttokennoa, vaan polttokennon patterivetoista voimalinjaa heikompaa hyötysuhdetta. Polttokennoautolla ajavaa ei hyötysuhteet kiinnosta kun hän haluaa sähköverkosta riippumattoman…
  • Tesla Model 3 käyttötestin kuulumisia: Kaupunkivauhdissa tai maantiellä musiikista nauttii ilomielin, mutta nopeammissa vauhdeissa ongelmana on auton todella korkea melutaso. Sisusta myös resonoi ovipahvien särinänä ja keskikonsolin nitinänä.
  • @740 GLE kirjoitti: Teho ilman käyntinopeutta ei kuulu vääntömomenttikeskusteluun. Lukija saattoi hinnasta puhuessaan tarkoittaa, että jos tavoitteena on dieselin hyötysuhde, niin mihin sitä vetytankkia tarvitaan ollenkaan? Sähköau…
  • Ostakaa itselataava hybridi, niin ei tarvitse pohtia tuollaista turhanpäiväistä desilitrojen säästämistä.
  • @Lukija65085 kirjoitti: Miten ihmeessä tuo viestisi liittyy tähän aiheeseen? Vai ajatteletko kallilla vedyllä ajavan osoittavan runsaasti vääntöä rahapussissa?? Jär­jes­tel­mä­te­ho 374 he­vos­voi­maa vääntää sähkömoottorilla varmaan …
  • Minusta autoilijana on hakalammin tulkittava tyyppi sellainen, joka tulee suojatienreunaan huiskimaan mene mene, minä pysähdyn joka tapauksessa.
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
7 aloitettua keskustelua
4096 viestiä
0 ×   274 ×