@740 GLE kirjoitti:
Joidenkin merkkien katsastustilastoja kaunistaa se, että katsastustilastossa näkyvät vain katsastuspäivänä käyntiin lähtevät autot:
Ja Mersun tilastoa ei edes sekään:
"Näillä autoilla päädyt varmimmin hinattavaksi
…
@740 GLE kirjoitti:
Missä ne raamit ovat kysymäni kääntymisen lakkaamisen ja ajoneuvon paikan alkamisen osalta?
Raamit ovat siinä, että bussipysäkki ei ole osa ajokaistaa.
Ajotapani nähneet ja sitä kommentoineet ovat olleet täysin p…
@740 GLE kirjoitti:
Vaimoni osaa jo, ja hänellä taitaa olla enemmän ajokokemusta ja raskaammat kirjaimet ajokortissaan kuin sinulla?
No jätetään tämmöinen kuvitelma kuitenkin elämään.
Voidaanko nyt keskustella puheena olevasta asias…
@740 GLE kirjoitti:
On ajanut riittävän monessa koulutustilanteessa ja riittävän monta tuhatta ratakilometriä ymmärtääkseen omat rajoituksensa.
Missä koulutetaan ajamaan tieliikennelain vastaisesti?
Jos takanani on toinen auto, näen…
En kyllä ymmärrä noita bussipysäkin kautta koukkijoita, tulee sieltä vasemmalta joku vai ei.
Se, että itselleen ja muille perustelee käyttäytymisensä jollain mahdollisella havaintovirheellä on vain merkki siitä, että:
* vauhtia on edelleen l…
@740 GLE kirjoitti:
Esimerkin autoja voidaan verrata vaikkapa seuraavasti:
vm2008 Auris hylky%:t kasvoivat vuosien 2011-2022 välillä 1,9%:sta 18,5%:in (184.000 km)
Vm2008 E-mersulla vastaavat prosentit toteutuivat väliin 22-38,6% (350> …
@740 GLE kirjoitti:
@Lukija67542 kirjoitti:
Esimerkin vm2008 Auris hylky%:t kasvoivat vuosien 2011-2022 välillä 1,9%:sta 18,5%:in. Vm2008 E-mersulla vastaavat prosentit toteutuivat väliin 22-38,6%.
Antaisitko nyt viime…
@JEV2 kirjoitti:
@Lukija67542 kirjoitti:
Kolmevuotiaat, paljon parjatut Aurikset klaaraa noi vuodet 0,6-1,1 hylky%:lla mediaanikilsojen sattuessa 45-47 tkm väliin.
Off-topic, mutta onhan tuo Toyotan huollolta vähemmän …
@740 GLE kirjoitti:
Esimerkiksi Toyota Yariksen ja Auriksen hylkäysprosentit nousevat kilometrien kertyessä selvästi nopeammin kuin vikapesinä pidetyissä jo ensimmäisessä katsastuksessaan niitä selvästi enemmän ajetuissa automalleissa.
Vi…
@740 GLE kirjoitti:
@Lukija67542 kirjoitti:
@740 GLE kirjoitti:
Aika näyttää pysyykö herra A alle 20% hylkyprosentin sitten joskus muutaman vuoden kuluttua kun hän on ajanut saman verran kuin muutkin?
…
@740 GLE kirjoitti:
Aika näyttää pysyykö herra A alle 20% hylkyprosentin sitten joskus muutaman vuoden kuluttua kun hän on ajanut saman verran kuin muutkin?
Elämme jännittäviä aikoja. Silloinhan tuo +14-vuotias Auris saattaa romahtaa taso…
Kolmevuotiaat, paljon parjatut Aurikset klaaraa noi vuodet 0,6-1,1 hylky%:lla mediaanikilsojen sattuessa 45-47 tkm väliin.
Ja alkuperäisen esimerkinkin vm2008 Auris taittoi noi kolmevuotiaiden E-mersujen kilsat hyvin todennäköisesti 5-6 vuotiaana…
@740 GLE kirjoitti:
Esimerkiksi Toyota Yariksen ja Auriksen hylkäysprosentit nousevat kilometrien kertyessä selvästi nopeammin kuin vikapesinä pidetyissä jo ensimmäisessä katsastuksessaan niitä selvästi enemmän ajetuissa automalleissa.
En…
@740 GLE kirjoitti:
Esimerkiksi Toyota Yariksen ja Auriksen hylkäysprosentit nousevat kilometrien kertyessä selvästi nopeammin kuin vikapesinä pidetyissä jo ensimmäisessä katsastuksessaan niitä selvästi enemmän ajetuissa automalleissa.
La…
@740 GLE kirjoitti:
Halpojen vikasaldo kasvaa rajusti jo alle 200.000 km ja data loppuu niiden osalta jo ennen 300.000 km.
Laitatko linkin tilastoon mistä on data loppunut?
@740 GLE kirjoitti:
2016:"Toyotan kestävyys ei ole makuasia."
Ei olekaan. Suomalaisen katsastustilaston mukaan Toyotat romutetaan keskimäärin sangen alhaisilla ajomäärillä. Kyse ei ole edes hintaluokan aiheuttama eloonjäämisharhasta, vrt. …
@740 GLE kirjoitti:
Minusta tämäkin keskustelu osoittaa jälleen kerran, kuinka tyhjänpäiväisiä merkkikohtaiset katsastustilastot ovat.
Katsastustilasto kootaan rajatulla otannalla vain niiden autojen kesken, jotka lähtevät käyntiin katsast…
@740 GLE kirjoitti:
Minä vain kerroin tilastosta näkyvän Toyotan hintaluokassaan hyvin tavanomaisen poistuman ajosuoritteen funktiona. Toyotista ei näiden halpojen autojen kannan puolittumisen ohittaneelle 200.000 km merkkipaalulle selviä yhtään …
@Lukija31722 kirjoitti:
@740 GLE kirjoitti:
Tilaston piirissä olevaan katsastukseen saapuvista Toyotista 76.5 % on saavuttanut vähintään 100.000 km, mutta vain 38.8 % on ylittänyt 200.000 km. Interpoloimalla saadaan hyvä varmuus sii…
@740 GLE kirjoitti:
@Lukija67542 kirjoitti:
Et tunne asiaa, vaikka aikoinaan olet kirjoittanut siitä?
Olen kirjoittanut vuosien kuluessa monia asioita, mutta tuossa yllä sinä yritit laittaa sanoja minun suuhuni väärin …
@740 GLE kirjoitti:
Jahas, pitää näköjään aloittaa ihan perusteista:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Interpolaatio
Tilaston piirissä olevaan katsastukseen saapuvista Toyotista 76.5 % on saavuttanut vähintään 100.000 km, mutta vain 38.8 %…
@740 GLE kirjoitti:
Ei olekaan. Suomalaisen katsastustilaston mukaan Toyotat romutetaan keskimäärin sangen alhaisilla ajomäärillä. Kyse ei ole edes hintaluokan aiheuttama eloonjäämisharhasta, vrt. Volkswagen, Opel, Mitsubishi, Mazda.
h…
@740 GLE kirjoitti:
Ei olekaan. Suomalaisen katsastustilaston mukaan Toyotat romutetaan keskimäärin sangen alhaisilla ajomäärillä. Kyse ei ole edes hintaluokan aiheuttama eloonjäämisharhasta, vrt. Volkswagen, Opel, Mitsubishi, Mazda.
…
@740 GLE kirjoitti:
@Peterstar kirjoitti:
Sinulla näyttää olevan jokin agenda todistella, että Toyota on jotenkin huonompi kuin tilastot antavat ymmärtää.
Minulla ei ole muuta agendaa kuin yllä mainittu katsastustilast…
TM:n Talviauto-vertailuissa noille lisälämmittimien päästöille (pl. CO2) ei ole koskaan korvaa lotkautettu.
Laiskuutta, osaamattomuutta...
Toki TM:n Talviauto-vertailuun osallistuneiden autojenkin säänneltyjen päästöjen arvostelu on ollut aina…
@Tekniikan Maailma kirjoitti:
1) Käytät pääasiallisena opinkappaleena iltapäivälehden nopeasti raapaistua nettitekstiä ja oletat, että se on johdonmukainen, paikkansapitävä kokonaisuus, jossa jokainen siteeraus on tehty tarkasti ja oikein. Itseki…
@Tekniikan Maailma kirjoitti:
Kiitos kysymyksistä, Lukija67542! Ennen kuin vastaan, joudun kyllä ihmettelemään, miten vuoden 2012 renkaat liittyvät tämän vuoden rengasvertailuun tai millaista lisäarvoa tämän puuron hämmentäminen tuo uusia talvire…
@Tekniikan Maailma kirjoitti:
Ihan samaa mieltä kuin yllä. Sen sijaan olen henkilökohtaisesti harmissani, ettei vuoden 2015 paljastuksen yhteydessä selvinnyt, mihin kaikkiin rengastesteihin ”testioptimoituja” renkaita oli toimitettu.
Muis…