Lukija31722

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @Jari kirjoitti: @Lukija31722 kirjoitti: @_Quu kirjoitti: @Jari kirjoitti: esim. vaihteistoa, kytkintä, mekaanista voimansiirtoa, eikä monimutkaista tekniikkaa poltto- ja sähkömoottorien…
  • @Lukija60496 kirjoitti: @JanneO kirjoitti: @Lukija60496 kirjoitti:. Ihan ohimennen: on kyllä hämmentävää miten paljon intohimoja auton käyttövoimaa voi nostattaa. Että ihan lehden tilaus pitää lopett…
  • @_Quu kirjoitti: @Jari kirjoitti: esim. vaihteistoa, kytkintä, mekaanista voimansiirtoa, eikä monimutkaista tekniikkaa poltto- ja sähkömoottorien kytkemiseksi voimalinjaan. Aivan, vastaus on Toyota Joo... Tuost…
  • Peräkärryjen saasteita ei säädellä, joten ei kun yksivaihteinen moottorillinen peräkärry jollain ajettavan ruohonleikkurin tehokkaalla moottorilla, joka työntää sähköautoa sen verran, että sähkö riittää täältä ikuisuuteen. Joku keskipakokytkin siinä…
  • @Penteles kirjoitti: Pitäisikö sähköautoissa aloittaa perinteisestä "Kaasupolkimesta" käyttämään jotakin muuta nimitystä, esimerkiksi "Tehopoljin" tai "Playpoljin". Keksikääpä muitakin hyviä nimiehdotuksia. Autojen "laitteista" käytetään …
  • Heitänpä seuraavan väitteen: KAIKKIEN autonvalmistajien autojen pakoputkista tulisi vielä nykyäänkin kaikki polttomoottorin tuottamat päästöt suodattamattomina ja vielä lyijyn kanssa ulos ellei viranomaispäätöksin oltaisi päästöjä rajoitettu. Nyt…
  • @Kumppani kirjoitti: @Vesa_Ruuskanen kirjoitti: "Suomalaistutkimuksen mukaan kymmenen sellutehtaan hiilidioksidista tehty synteettinen polttoaine riittäisi korvaamaan Suomen koko polttoaineen tarpeen ja tavaraa riittäisi vientiinkin."…
  • @_Quu kirjoitti: @Lukija31722 kirjoitti: Vuotuinen ajoneuvoverohan on kaikilla autoilla. Miksi dieselit pitäisi laittaa erityisasemaan? Toyota Corolla Hatchback 1,8 Hybrid Vuotuinen ajoneuvovero 127,00 € Volks…
  • @_Quu kirjoitti: Kun luin päivän hesarin, tuli heti ajatus dieselautojen vuotuisen ajoneuvoveron poisto ja kalliiden raskaasti luonnonvaroja kuluttavien akkuautojen valtiontuen panostaminen Nesteen kierrätyspolttoaineisiin. Vuotuinen ajon…
  • @M880 kirjoitti: @Lukija31722 kirjoitti: @M880 kirjoitti: Keskimääräiseen käyttöön sähköauton saa ladattua kauppareissujen yhteydessä ilman ylimääräistä vaivaa. Eipä näköjään näy tuo puhelimel…
  • @M880 kirjoitti: Keskimääräiseen käyttöön sähköauton saa ladattua kauppareissujen yhteydessä ilman ylimääräistä vaivaa. Eipä näköjään näy tuo puhelimella laitettu tirskuva hymiö tässä tietsikan näytössä. (Tasan olisi ylimääräistä vaivaa j…
  • @M880 kirjoitti: Keskimääräiseen käyttöön sähköauton saa ladattua kauppareissujen yhteydessä ilman ylimääräistä vaivaa. 🤭
  • @Lukija60496 kirjoitti: Jep, jep. Peruutin juuri TM:n tilauksen, koska olen täysin kyllästynyt sähköautojuttuihin. Erositko myös kirkosta?
  • @_Quu kirjoitti: Kaksoiskytkinvaihteisto vie pisteet 5-1 nopeassa taajaman ulkopuolisessa ajossa planeettavaihteelta. Millähän perusteella? Itse nimittäin ajan säännöllisesti molemmilla ja ainakaan itse en valitsisi tuota paremmaksi - ei …
  • @740 GLE kirjoitti: Lexuksen ajotuntuma vaikuttaa minusta siltä, että Atkinson-moottorin hentoa alavääntöä kompensoidaan nimenomaan ensin sähköllä ja vasta sen jälkeen alasvaihdolla, jos tarpeen? Oikeassa olet sikäli, että sähköllä sa…
  • @NHB kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: @Lukija31722 kirjoitti: Se lötköttelee menemään tasamaalla sen 1500 r/min mittarissa satasen vauhdissa ja on ilmanvastukseltaan parempi, kuin tuo Octavia farkku. …
  • @740 GLE kirjoitti: mutta matkustamoon se tykkää antaa lämpöä automaattiasennossa hyvin vasta, kun moottori on lämmin tai paremminkin niin ettei sinne tule alkuun edes sitä lehmän henkäystä sähkövastuksista huolimatta parin ekan kilsan m…
  • @Lukija31722 kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: Ollaanko siis samaa mieltä siitä, ettei lämmittimen käyttö tuolla tavoin ole järkevää? Lämpimänä 5 litraa sadalle kuluttavan auton 10 minuutin esilämmitys nostaa kulutuksen 11 k…
  • @Lukija31722 kirjoitti:
  • @740 GLE kirjoitti: Merkittävä ero talviajossamme on siinä, että sinulla Webasto käynnistyy ja minulla se sammuu moottorin käynnistyessä. Minun autoni lähtee aina ulkoa eikä tallista, enkä yllättyisi vaikka minun talveni olisi kylmempi, lumis…
  • @740 GLE kirjoitti: Ollaanko siis samaa mieltä siitä, ettei lämmittimen käyttö tuolla tavoin ole järkevää? Lämpimänä 5 litraa sadalle kuluttavan auton 10 minuutin esilämmitys nostaa kulutuksen 11 km matkalla 5.9 litraan, eli suunnilleen jo…
  • @M880 kirjoitti: @_Quu kirjoitti: Vuotuinen ajoneuvovero pitäisi olla myös jyrkästi nouseva ajoneuvon painon mukaan, nykyinen suuntaus on kohtalokas tieverkolle. Paljonko esimerkiksi 300kg lisäys ajoneuvon omapainoon v…
  • @740 GLE kirjoitti: @Lukija65879 kirjoitti: Renkaiden ilman korvaaminen typellä aiheuttaa sen, että rengaspaine ei muutu lämpötilan mukana Radalla ei tarvitse pudottaa paineita ennen kulutuspinnan renkaan sivuihin liim…
  • Lämmitys ei ole tähän saakka ollut ongelma, sillä polttomoottorit ovat tuottaneet "ilmaista" lämpöä riittämiin, jos valmistaja vain on halunnut tehdä autoon hyvän lämmityslaitteen. Nyt sähköautoissa tuota "ilmaista" lämpöä ei juuri ole ja "rangekin"…
  • Kyllä se nopeuskin vaikuttaa siihen lämmitystehon tarpeeseen - huomaatte, kun ajatte moottoripyörällä.
  • @740 GLE kirjoitti: Webaston voi vielä -15 pakkasessa sammuttaa ajaessaan kotipihasta ulos, koska eihän sitä ajon aikana tarvita. Melko lyhyt ajomatka pitää olla, ettei Webaston 10 minuutissa polttamaa yhtä desilitraa ehdi saada ajomatkalla ta…
  • @740 GLE kirjoitti: @Lukija31722 kirjoitti: mutta edelleen kokonaishyötysuhde on vain sen normaalin bensiinimoottorisen auton tasolla. Nyt minä olen utelias, millä normaalilla automaattivaihteisella bensamoottori…
  • @NHB kirjoitti: @M880 kirjoitti: @[ZeiMZei] kirjoitti: @M880 kirjoitti: Kokonaiskulutus sidottuna matkaan on toki vakiintunut ja normin mukainen tapa ilmoittaa asia. Mutta, eikö kuitenki…
  • @NHB kirjoitti: @Lukija31722 kirjoitti: Tässä näitä polttomoottoriautojen kokonaishyötysuhteita (ilman hyötysuhteeksi laskettua lämmityksen osuutta) hitaassa kaupunkiajosyklissä: https://vanha.tekniikanmaailma.fi/nakoisle…
  • @740 GLE kirjoitti: @Lukija31722 kirjoitti: Huomionarvoista on dieselien ja hybridin hyötysuhteen laskeminen tavallisen bensiinimoottorin tasolle kylmänä. (Dieselillä korkein kulutuslukema ja hybridillä neljänneksi korkein.) …
Default Avatar
Jäsen 16.08.2015 alkaen
13 aloitettua keskustelua
325 viestiä
0 ×   26 ×