Lukija31722

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Minä olen joutunut vielä Amerikkalaisten autojen kehnosta laatutasosta ja -kestävyydestä kertovan propagandankin uhriksi.
  • "Katumaasturi ei ole muodikas" Höpön höpö - sehän on juuri muodin huipulla!,
  • Vaikka hybridiajoneuvo on määritelty direktiivissä, niin silti sana hybridi on määrittelyjen ulkopuolella.
  • Vanhin autoni (Golf GTI) on mahdollista polttomoottorin vikaantuessa siirtää starttimoottorilla pois pahasta paikasta, joten eräänlainen hybridi sekin sitten on. Kun termeillä kikkaillaan, sitä voisi sanoa vaikka nanohybridiksi. Siinä on 2 erilaista…
  • Hybridi on lajiristeymä tai sekasikiö. Esim. aasi+heppa=muuli joka on hybridi. Kun termi siirretään autoihin, termiä on kyllä mahdollista käyttää aika laveasti. Esim: Kaupunkiauto+maasturi=citymaasturi joka on siis hybridi eli risteytys. Samoin polt…
  • @_Quu kirjoitti: @Lukija31722 kirjoitti: Ei muuta yllätystä, kuin että aika raju on tuo Lexus ES 300h:n kulutuslukema. Paljonko se paljon on litroina? 3,3 L Iskutilavuus (cm3) 2 487 Raju≠paljon
  • Taitaa ledivalojen heikko kohta olla huonot kondensaattorit, joita käytetään 240 V:n vaihtovirran muuttamiseen tasavirraksi - mutta eipä tuollaista käytetä autoissa.
  • (Yritin poistaa tästä viestin, koska liitin sen edelliseen - en onnistunut)
  • "Helpoin tapa vähentää henkilöautoliikenteen päästöjä on uudistaa autokantaa" sanoo TM uusimmassa numerossa. Enpä ole aivan samaa mieltä. Otetaan esimerkiksi vaimon työmatka, 8 km suuntaansa 60 ja 80 km:n nopeusrajoituksilla, jolla on voinut mitt…
  • Eiköhän verotus määrää, mitä moottorivaihtoehtoja kannattaa tuoda Ei ole Camryssa mitään 177+120 heppaa sillä suurin osa tuosta 120 hepasta tuotetaan generaattorin tuottamalla virralla ja tuota generaattoria taasen pyörittää tuo 177 heppainen pol…
  • Pitää vielä lisätä, että tarkoitan tuolla momentinmuuntimella samaa asiaa, mistä esim. 740 GLE käyttää nimitystä "turbiini".
  • Tuo em. nelivaihteinen "System Porsche" ei lukinnut momentinmuunninta ollenkaan ennen kuin moottori/vaihteisto oli riittävän lämmin. Niinpä kun lähti 20 asteen pakkasessa ajamaan lämmittämättömällä moottorilla, ensimmäiset vajaa 5 kilometriä momenti…
  • Käytännössä esim. ohitukseen lähdettäessä DSG "miettii" häviävän pienen hetken ennen pienemmälle vaihtoa mutta veto säilyy. Samanlaiseksi ajaksi M-MT katkaisee vedon kokonaan, Hybridi vasta pikkuhiljaa nostaa kierroksia kuskin pyytämälle tasolle ja …
  • Jep... DSG on kaksoiskytkinauromaatti jossa "robotti" toteuttaa vaihteen vaihdot. M-MT on tavallinen manuaalivaihteisto jossa myös *robotti" toteuttaa vaihteenvaihdot. Ensimmäinen on alusta lähtien suunniteltu automaattivaihteistoksi. Kyllä tuo M…
  • Itsellä on ollut käytössä vielä tänäkin vuonna 4 autoa, joiden automaattiset voimansiirtoratkaisut poikkeavat toisistaan täysin ja ajokokemustakin niistä on aika paljon. Ensiksi auto, jossa on perinteinen momentinmuuntimella varustettu automaatti…
  • Kyllähän kitkarenkaat ovat sellaisten kohteliaiden autoilijoiden valinta, jotka eivät halua aiheuttaa kanssaihmisille turhaa meteliä eivätkä hakata tienpintaa pölyksi, joka kuraa kaikkien autot talvella ja tulee kaikkien hengitettäväksi keväällä. Sa…
  • Tuosta äskeisestä jäi tietenkin pois kitkarenkaiden "itsestäänselvät" hyvät ominaisuudet: Eli ne ovat hiljaisempia kuin nastarenkaat eivätkä hakkaa asfalttia jauhoksi, joka kuraa talvella kaikki paikat. (Hakatessaan asfalttia nastat kuluttavat tiet …
  • "mutta olen aina ottanut nastat itsestään selvänä valintana." Samoin minä, kunnes käyttööni tuli 10-vuotiailla, mutta ei loppuunkuluneilla Nokian kitkoilla varustettu auto. Ensimmäinen ajatus tietenkin oli että nuo kyllä lähtevät vaihtoon välittö…
  • "Lukija: Muualla kuin jäällä nastoista ei ole mitään hyötyä. Muualla kuin jäällä pärjää millä tahansa renkailla." Tarkoitan lähinnä sitä, että kitkarenkaat pitävät kivikovaksi tamppaantuneellakin lumella aivan yhtä hyvin kuin nastatkin, vasta jä…
  • "Tavallisella ajomoodilla voi nostaa jalan kaasupolkimelta -tilanteesta riippuen- puoli kilometriä ennen risteystä. " Ei mitään hyötyä. Jarrupoljin on se laite, millä lisätään energian talteenottoa hybrideissä. Hybridin idea on juuri siinä, että…
  • Renkaisiinkin otan kantaa, kun minulla on reilusti kokemusta kummistakin: Nastarenkaat ovat uutena pääosin pidoltaan jäällä selkeästi parempia kuin kitkarenkaat, mutta parin ensimmäisen talven aikana niiden pito huononee selvästi enemmän kuin kit…
  • https://www.autotie.fi/tien-sivusta/poloinen/koeajossa-toyota-auris-hybrid---ekotietoisen-taviksen-valinta
  • (Tuossa yllä oletan, että ajat Toyotan hybridillä)
  • "Kyllä ajan yleisesti ottaen juuri simuloitua moottorijarrutusta hyödyntäen (vaihde B-asennossa)" Miksi haluat lisätä polttoaineen kulutusta, tuhlaten liike-energiaa hidastuksissa polttomoottorin turhaan pyörittämiseen kun voisit ladata sen akkuu…
  • Kaikki autojen automaattivaihteistot kylläkin ovat nykyään "elektronisesti ohjattuja". Tuo Toyotan ja Fordin e-etuliite tarkoittaa oikeasti että autoa kuljettava voima/teho kulkee osittain sähköisesti ja osittain mekaanisesti. (ja sen lisäksi tieten…
  • Sanoisin, että Tekniikan maailma on palannut enemmän juurilleen - enkä minä ainakaan sitä pistä pahakseni.
  • Vilkaiskaapa tm 15/12 Kymmenen auton CO2 päästöt. VAG groupin ainut edustaja Skoda Octavia 1.6 TDI koneella oli ainut jonka NOx päästöt olivat testipenkissä kunnossa… ...kun konepelti oli auki.
  • Tässä jotain epäilyä huijauksen syystä: "Yhdysvaltain ympäristöviranomainen – Environment Protection Agency, EPA – syyttää Volkswagenin käyttäneen järjestelmää, joka tuottaa päästömittauksiin eri tulokset kuin normaalissa ajossa. – Luultavasti…
  • Quu: Olisikohan kysymys tästä. “HS Tavallisessa ajossa tietyt päästöt saattoivat olla jopa 40-kertaiset sallittuun rajaan verrattuna.” Ai että VW tavoitteli 40 kertaisia (typenoksidi)päästöjä päästörajoihin nähden? Tuskinpa vain. VW on tiet…
  • Niin, ja mistä saa vaihdettua tuon nimimerkin? Lukija kun on vähän turhan laaja-alainen.
Default Avatar
Jäsen 16.08.2015 alkaen
5 aloitettua keskustelua
30 viestiä
0 ×   0 ×