Eipä ole käynyt mielessäkään henk.koht. tuollainen ja naapurikin ajelee huoletta aidolla Kiinalaisella V90:lla. Tämäkin viestikin on näpylöity Kiinalaisella 1+ 8T:llä.
Kannattaa muistaa, että Volvon oston rahoitti Kiinan valtio ei Geelyllä ollut sellaisia rahoja. Käsitykseni mukaan Kiinan valtiolla oli seitsemän ehdokasta Volvon ostoon, jostain syystä mitä emme tiedä valtion valinta osui Geelyyn. Sama koskee Kiina autojen tuloa Euroopan alueille. Ilman valtion massiivista tukea ei autoja täällä olisi. Kiinalaisen autotehtaan tulo EU-maahan ei ainakaan nyt ole mahdollista, johtuen että Kiinan valtion talous sakkaa pahasti. Joten, tuskin on varaa syytää miljardeja autotehtaaseen. Kannattaa muistaa, että Kiina on 100% samanlainen kommunistinen diktatuuri kuin Venäjä eikä autojen tulo tänne ole sattumaa vaan kyllä siinä tarkoitus. Eikö Venäjä ollut riittävä opetus?
@wago kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että Kiina on 100% samanlainen kommunistinen diktatuuri kuin Venäjä eikä autojen tulo tänne ole sattumaa vaan kyllä siinä tarkoitus. Eikö Venäjä ollut riittävä opetus?
Euroopan suurimpia puolipresidentiaalisia valtioita ovat Ranska ja Venäjä. Muita esimerkkejä semipresidentiaalisesta järjestelmästä Euroopassa ovat olleet ainakin Suomi ja Kroatia,
Kauppalehti kirojitti, että:
"Kiinan markkinassa tapahtui kuluvan vuoden alkupuolella merkittävä käänne. Vuoden ensimmäisellä kvartaalilla BYD nousi Volkswagnin ohi autokaupan markkinajohtajaksi.
Saksalainen autojätti on hallinnut Kiinan automarkkinaa ainakin vuodesta 2008, jolloin virallisia tilastoja alettiin pitää yllä, Bloomberg kertoo."
Millä tavalla pitäisi siis suhtautua Kiina-asiasssa VW:n tuotteisiin ainakin 15 vuotta kestäneen markkinajohtajuuden perusteella?
@wago kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että Volvon oston rahoitti Kiinan valtio ei Geelyllä ollut sellaisia rahoja. Käsitykseni mukaan Kiinan valtiolla oli seitsemän ehdokasta Volvon ostoon, jostain syystä mitä emme tiedä valtion valinta osui Geelyyn. Sama koskee Kiina autojen tuloa Euroopan alueille. Ilman valtion massiivista tukea ei autoja täällä olisi. Kiinalaisen autotehtaan tulo EU-maahan ei ainakaan nyt ole mahdollista, johtuen että Kiinan valtion talous sakkaa pahasti. Joten, tuskin on varaa syytää miljardeja autotehtaaseen. Kannattaa muistaa, että Kiina on 100% samanlainen kommunistinen diktatuuri kuin Venäjä eikä autojen tulo tänne ole sattumaa vaan kyllä siinä tarkoitus. Eikö Venäjä ollut riittävä opetus?
Mitä Venäjä voisi opettaa Kiinasta? Miten ne ovat samanlaisia?
Rahaa ei ole sidottu mihinkään todelliseen. Autotehtaan rakentamiseen tarvitaan todellisuudessa paljon resursseja, epätodellisuudessa tarvitaan paljon rahaa resurssien maksamiseen. Mutta rahan pystyy temppuilemaan paikalle, mitään oikeaa ei. Pankit tekevät rahaa käden käänteessä, sementin valmistaminen on vaikeampaa.
@wago kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että Kiina on 100% samanlainen kommunistinen diktatuuri kuin Venäjä eikä autojen tulo tänne ole sattumaa vaan kyllä siinä tarkoitus.
Ei varmasti ole sattumaa, että valtiot vievät jokseenkin kaikkea minkä suinkin saavat kaupaksi. Eikä sekään ole, että Venäjä ei ole tässä 30 vuoden aikana vienyt juuri mitään muita teollisuustuotteita kuin aseita. Eikä myöskään se, että Kiina vie valtavasti oman teollisuutensa tuottamaa tavaraa.
Kannattaa muistaa, että Volvon oston rahoitti Kiinan valtio ei Geelyllä ollut sellaisia rahoja. Käsitykseni mukaan Kiinan valtiolla oli seitsemän ehdokasta Volvon ostoon, jostain syystä mitä emme tiedä valtion valinta osui Geelyyn. Sama koskee Kiina autojen tuloa Euroopan alueille. Ilman valtion massiivista tukea ei autoja täällä olisi. Kiinalaisen autotehtaan tulo EU-maahan ei ainakaan nyt ole mahdollista, johtuen että Kiinan valtion talous sakkaa pahasti. Joten, tuskin on varaa syytää miljardeja autotehtaaseen. Kannattaa muistaa, että Kiina on 100% samanlainen kommunistinen diktatuuri kuin Venäjä eikä autojen tulo tänne ole sattumaa vaan kyllä siinä tarkoitus. Eikö Venäjä ollut riittävä opetus?
Euroopan suurimpia puolipresidentiaalisia valtioita ovat Ranska ja Venäjä. Muita esimerkkejä semipresidentiaalisesta järjestelmästä Euroopassa ovat olleet ainakin Suomi ja Kroatia,
Kauppalehti kirojitti, että:
"Kiinan markkinassa tapahtui kuluvan vuoden alkupuolella merkittävä käänne. Vuoden ensimmäisellä kvartaalilla BYD nousi Volkswagnin ohi autokaupan markkinajohtajaksi.
Saksalainen autojätti on hallinnut Kiinan automarkkinaa ainakin vuodesta 2008, jolloin virallisia tilastoja alettiin pitää yllä, Bloomberg kertoo."
Millä tavalla pitäisi siis suhtautua Kiina-asiasssa VW:n tuotteisiin ainakin 15 vuotta kestäneen markkinajohtajuuden perusteella?
Varmistamalla ettei omistus ja kokoonpanolinja ole Kiinassa, jos ostaa aikoo, minkä merkin tahansa.
Mitä Venäjä voisi opettaa Kiinasta? Miten ne ovat samanlaisia?
Rahaa ei ole sidottu mihinkään todelliseen. Autotehtaan rakentamiseen tarvitaan todellisuudessa paljon resursseja, epätodellisuudessa tarvitaan paljon rahaa resurssien maksamiseen. Mutta rahan pystyy temppuilemaan paikalle, mitään oikeaa ei. Pankit tekevät rahaa käden käänteessä, sementin valmistaminen on vaikeampaa.
Ei varmasti ole sattumaa, että valtiot vievät jokseenkin kaikkea minkä suinkin saavat kaupaksi. Eikä sekään ole, että Venäjä ei ole tässä 30 vuoden aikana vienyt juuri mitään muita teollisuustuotteita kuin aseita. Eikä myöskään se, että Kiina vie valtavasti oman teollisuutensa tuottamaa tavaraa.
Eipä näytä tämä keskustelu hurreja häiritsevän: "Kiinalainen katumaasturi on noussut Ruotsin myydyimmäksi sähköautoksi"
https://www.is.fi/autot/art-2000009772483.html
Tai sen kummemmin "maailmakaan": "Kiina on noussut maailman johtavaksi automahdiksi, ja kasvuluvut ovat edelleen käsittämättömiä."
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/1c511ee8-3104-4d2e-89cb-ef17431f4254