@Lukija33539 kirjoitti:
@Lukija336949 kirjoitti:
Kuka niin on saanut ettei nopeudella ole väliä.
Kyllä se on raskas liikenne mikä nopeuden rajaa.
Sinä 21:58
Suomenkaan yhteiskunnan pyöriminen ei ole henkil…
Minä ajon vuosia 150 km sivu työmatkaa, muutettiin muutaman kilometrin päähän, työaika ja palkka pysyy samana, nopeuden nosto pitkällä matkalla ei ainakaa olisi vähentänyt polttoaineenkulutusta.
Me kierretään tietty 6 km lenkki melkein päivittäin, siellä on seisonut auto parivuotta samassa paikassa 24 h alueella vain yksi sakkolappu, ei taida tuntea sakottajakaan liikennemerkkien tarkoitusta.
Korkeajännitteellä toimiva lämmitys ja jäähdytys mahdollistavat myös auton sisälämpötilan ylläpidon pidemmän aikaa auton seisoessa paikallaan, jos vain akussa on riittävästi varausta. Polttomoottoriautossa tämän lämpötilan ylläpidon pidempiaikaisest…
@tracktest kirjoitti:
@Lukija336949 kirjoitti:
@tracktest kirjoitti:
@Lukija336949 kirjoitti:
Nämä keskustelut tuntuvat niin turhilta, että haluaisin päästä eroon kaikesta tästä sekasorr…
@tracktest kirjoitti:
@Lukija336949 kirjoitti:
Nämä keskustelut tuntuvat niin turhilta, että haluaisin päästä eroon kaikesta tästä sekasorrosta. Jää nähtäväksi, onnistuuko se vai ei.
t.Quu
Nimimerkki Quu onk…
Minähän vastailen nyt Lukija336949 kirjoitti: Jostain lehden mokasta johtuen nimimerkkini Quu pomppasi vuosia taaksepäin olleeseen sähköpostiin, mitä en käytä enää.
@Kumppani kirjoitti:
@_Quu kirjoitti:
Kirjautuessani vanhalla sähköpostilla, saan nimimerkin "_Quu", jos se on merkityksellistä. En halua kirjautua useita kertoja
Tulkkaanko oikein, että Lukija209751 on nimimerkki Quu? V…
@Lukija209751 kirjoitti:
Kun rajoitus tiputetaan kasikymppiin, on vaikeaa ohittaa rekka. On, kun se menee 85:ttä karkuun.
No eihän sitä saa ohittaakaan
Lähtiessäsi tästä, kohtaat 23 kilometrin matkalla ensin 30 km/h nopeusrajoituksen, sitten alueellisen rajoituksen 40 km/h, työmaan vuoksi 30 km/h, jälleen 40 km/h, sitten 60 km/h, 50 km/h ja lopulta 20 km/h. Jos haluat ajaa manuaalisesti ilman ylino…
@tracktest kirjoitti:
@Lukija336949 kirjoitti:
@tracktest kirjoitti:
Useimmiten kameratolpat laitetaan paikkoihin missä niiden näkeminen ei ole ihan helpoimmasta päästä, ne ovat näkökentässä pienen hetken hieman …
@tracktest kirjoitti:
Useimmiten kameratolpat laitetaan paikkoihin missä niiden näkeminen ei ole ihan helpoimmasta päästä, ne ovat näkökentässä pienen hetken hieman katseelta piilossa. Tutulla tiellä paikat ovat hyvässä muistissa.
Ei niit…
@HybridRules kirjoitti:
Ylinopeusten määrä on suurempi, jos rajoitus on alle keskimääräisen tien luontaisen nopeuden.
Tien luontaista nopeutta ei ole olemassakaan, jokaiselle tielle asetetaan nopeus.
@Lukija209751 kirjoitti:
Suomessa taidetaan ajaa kroonisesti plussanopeuksia, jos rajoitus on alle 100. Jos rajoitus lasketaan siitä alas, ylinopeudet lisääntyvät. Mutta mitä tilastot sanovat muiden rajoitusten laskemisesta?
Keskinopeus j…
@HybridRules kirjoitti:
Rajoitusten lasku toisaalta lisää ylinopeuksia ja ylinopeuksiahan pitäisi päinvastoin saada vähennettyä eli rajoituksia pitäisi nostaa.
Onhan se näkökulma tuokin, samahan pätee rattijuoppo tilaston siivoamiseen…
@tracktest kirjoitti:
Miten oma kumppanisi jaksaa tuota jokapäiväistä marinaa?
Jos tuollaisen kysymyksen esittää autoja ja liikennettä käsittelevässä keskustelussa, niin se on kyllä vastaajalle vastakysymys syöttö lapaan.
@HybridRules kirjoitti:
Malli-ikä -vertailu ei kerro Teslan tapauksessa uudistumisesta siten kuin perinneautoissa. Tesla uudistuu koko ajan ja perinneautot mallivuosittain.
Se on aikansa kuplavolkkari.
Ymmärrän, että mediassa voi syntyä tiettyjä mielikuvia automerkeistä ja liikenneonnettomuuksista. Vaikka BMW:tä ei voida yleistää nuorten liikenneonnettomuuksiin.
Minuakin vietiin kuin pässiä narussa.
@HybridRules kirjoitti:
@Lukija336949 kirjoitti:
On täysin mahdollista, että Tesla-kuskit ovat enimmäkseen työsuhdeautoilijoita, sillä sellaisten autojen ostaminen ei välttämättä ole kannattavaa yksityishenkilöille.
Ke…