Hyötysuhde. Kitkahäviöt pienenevät pienemmässä moottorissa, jossa on myös vähemmän osia, ja sylinterien kuormituksen nousu parantaa itse prosessin hyötysuhdetta. On myös halvempi valmistaa. Tehoa saadaan nykyisin enemmän samasta iskutilavuudesta ja lisäksi osataan ahtaminen. Moottori painaa vähemmän ja mahtuu pienempään tilaan. Noin aluksi.
Ennen oltiin viisaampia, moottoritekniikka oli itse helppo korjata, laakereita uusia jne. kaasarin sai itse putsattua.
Ei ollut kaksoismassavaihtipyöriä, erikoislujia teräslaatuja ja digitaalisia ohjaustekniikoita. Nykyään autovalmistajat uskaltavat rohkeammin tehdä microsoftin vanavedessä ikuisia beta versioita, ennen ei olisi tullut kuuloonkaan.
maailma on muuttunut.
Hyötysuhde. Kitkahäviöt pienenevät pienemmässä moottorissa, jossa on myös vähemmän osia, ja sylinterien kuormituksen nousu parantaa itse prosessin hyötysuhdetta. On myös halvempi valmistaa. Tehoa saadaan nykyisin enemmän samasta iskutilavuudesta ja lisäksi osataan ahtaminen. Moottori painaa vähemmän ja mahtuu pienempään tilaan. Noin aluksi.
Ennen oltiin viisaampia, moottoritekniikka oli itse helppo korjata, laakereita uusia jne. kaasarin sai itse putsattua.
Ei ollut kaksoismassavaihtipyöriä, erikoislujia teräslaatuja ja digitaalisia ohjaustekniikoita. Nykyään autovalmistajat uskaltavat rohkeammin tehdä microsoftin vanavedessä ikuisia beta versioita, ennen ei olisi tullut kuuloonkaan.
maailma on muuttunut.
Ennen pystyi huoltamaan ja korjaamaan kaiken itse, enää ei tarvitse, moottorikin käy ja vetää.