Täällä on ollut yhtä sun toista juttua Fabiasta, kannattaa tsekata ne.
Itsellä on Fabia RS, jossa kilometrejä 37000. Suurempia ongelmia ei ole vielä ilmaantunut, oikeassa ovessa joku resonoi kaiuttimen tahtiin ja takakontissa joku nitisee, mutta ei kuitenkaan niin häiritsevästi ettei se seuraavaan huoltoon voisi odottaa.
En ole 1.4 litraista päässyt kokeilemaan mutta uskoisin, että sillä pärjää. Jos olet ostamassa käytettyä, suosittelen välttämään mallin alkupään autoja, niissä oli ongelmia esim. sähköisten kaasupolkimien kanssa. Olisikohan "01 tullut muutos.
Kokonaisuudessaan auto on hyvä ajaa, laadukas ja säilyttää arvonsa kohtuullisen hyvin, ei ehkä yhtä hyvin kun Polo mutta varmasti paremmin kun Ibiza.
En ole tuolla koneella ajanut, mutta 1,9 Sdi on tuttu. Niin tuon koneen suorituskyvystä ja kulutuksesta en tiedä, enkä koneen melusta. Meitä oli kerran 5 tyyppiä Fabiassa, yllättävän hyvin mahduimme siihen. Kukaan ei valittanut, takanakin tilaa oli kohtalaisesti. Nämä tyypit painoivat 70-105 kiloon ja pituudet vaihtelivat 172 sentistä 182 senttiin. Skoda on pikkuautoksi todella tilava. Tavaratilakin on melko iso. Fabiassa kytkin poljin on pitkäliikkeinen VW-konsernille tuttuun tapaan, mutta kyllä siihen tottuu. Ajettavuuskin on OK, kiva auto parkeerata ja peruutella, kaupunkiajo sujuu mukavasti. Tässä Fabiassa ei ollut oikeastaa mitään vikoja. Voisin kuvitella että Fabia on luotettava auto. Skoda ainakin on pärjännyt aika hyvin luotettavuustilastoissa.
Ladassa on vielä sitä boheemia tyyliä mitä esim. Toyotalta tai Skodalta ei enää löydy. Pitää hattua nostaa kun uskaltavat vielä valmistaa massasta erottuvia autoja.
2 vuottaja ja 38 000 km takana Fabia Combi 55 kW 1.4 koneella, pelannnut tosi hienosti, ainoa ihme vika tuli tänä talvena, kun ei meinannu lähteä kovalla pakkasella käyntiin, huollossa vaihtoivat virtalukon pohjan (töineen 170 !), turhan uutena meni rikki. Moottori riittää ihan hyvian normaaliin arkiajoon, jopa kuormattuna, ei toki ole mikään Golf Gti tietenkään
Olettaisin, että Anders-Simo on aikaansa seuraava autoilija. Kommentit tuolla pohjalla "itäautosta" ovat lapsellisia. Kannattaa kyseisen henkilön käydä edes joskus pyörähtämässä Skoda-liikkeessä, ennen kuin alkaa puhua paskaa.
Ketä nimi häiritsee, niin häiritköön. Toisaalta vitutusta voi herättää mm. uuden Octavian menestys testeissä. Tuskin 10 testivoittoa voi olla ihan sattuma. Fabia mm. on eräs Euroopan eniten myytyjä pienen kokoluokan autoja. Suomi nyt on oma valtakuntansa. Veikkaan, että Fabia Combi Polona myytynä myisi Suomessa tuplasti enemmän (kannattaa muistaa PoloClassic vs. Seat Cordoba). Huvittaa vaan tuollaiset ilmiöt.
Fabian suhteen on vielä sellainen "hykerryttävä" tilanne, että jos ei tykkää Tsekeissä tehdystä "itäautosta", voi hankkia Slovakiassa tehdyn "länsiauton", VW Polon. Eli ei nimi autoa pahena, jos ei parannakaan.
Fabian suhteen on vielä sellainen "hykerryttävä" tilanne, että jos ei tykkää Tsekeissä tehdystä "itäautosta", voi hankkia Slovakiassa tehdyn "länsiauton", VW Polon. Eli ei nimi autoa pahena, jos ei parannakaan.
Kummatkin siis ovat yhtä paljon itä- kuin länsiautojakin. Onkohan tosissaan vielä ihmisiä jotka pitävät Skodaa itäautona?
No tietenkin Skodaa pidetään itäautona, miksikä se siitä olisi muuttunut. Pidetäänhän Toyotaa ja Nissania japsiautoina, vaikka niitä ei enää edes rakenneta eikä suunnitella Japanissa. Mersu on edelleen saksalainen, kuten VW, vaikkeivat olisi mokomat koskaan Saksaa nähneetkään. Seatti on edelleen espanjalainen, vaikka tehdään Belgiassa.
Ennakkoluulot tai oikeastaan kuvitelmat elävät pitkään vaikka faktat sinänsä muuttuvatkin. Entisenä Skoda Octavian omistajana päädyin lopulta vaihtamaan autoni Euroopassa tehtyyn Japsiautoon. Nyt on helppoa, kenellekään ei tarvitse selittää, että tämä auto on oikeasti sitä ja tätä. Nyt se auto on Japsiauto ja sillä sipuli !
[ Varmasti, mutta vielä suurempi joukko löytyy ihmisiä, joiden mielestä Suomi on "itämää".
Ääh, ei Suomea tarvitse tietää ;-) . Kun tutultani kysyttiin Saksassa missä asut, tuttuni sanoi:Suomessa ja siihen saksalainen: Missäpäin Saksaa Suomi sijaitsee? Englanissa työkaverilta kysyttiin että millaiset olot Suomessa on, englantilaiset luulivat Suomen olevan joku huippuköyhämaa.
Hyvä yleissivistys heillä . Suomalaisista melkein kaikki osaavat, kaikki Euroopan maat, Amerikan maat jne.
Täällä on ollut yhtä sun toista juttua Fabiasta, kannattaa tsekata ne.
Itsellä on Fabia RS, jossa kilometrejä 37000. Suurempia ongelmia ei ole vielä ilmaantunut, oikeassa ovessa joku resonoi kaiuttimen tahtiin ja takakontissa joku nitisee, mutta ei kuitenkaan niin häiritsevästi ettei se seuraavaan huoltoon voisi odottaa.
En ole 1.4 litraista päässyt kokeilemaan mutta uskoisin, että sillä pärjää.
Jos olet ostamassa käytettyä, suosittelen välttämään mallin alkupään autoja, niissä oli ongelmia esim. sähköisten kaasupolkimien kanssa. Olisikohan "01 tullut muutos.
Kokonaisuudessaan auto on hyvä ajaa, laadukas ja säilyttää arvonsa kohtuullisen hyvin, ei ehkä yhtä hyvin kun Polo mutta varmasti paremmin kun Ibiza.
En ole tuolla koneella ajanut, mutta 1,9 Sdi on tuttu. Niin tuon koneen suorituskyvystä ja kulutuksesta en tiedä, enkä koneen melusta.
Meitä oli kerran 5 tyyppiä Fabiassa, yllättävän hyvin mahduimme siihen. Kukaan ei valittanut, takanakin tilaa oli kohtalaisesti. Nämä tyypit painoivat 70-105 kiloon ja pituudet vaihtelivat 172 sentistä 182 senttiin. Skoda on pikkuautoksi todella tilava. Tavaratilakin on melko iso.
Fabiassa kytkin poljin on pitkäliikkeinen VW-konsernille tuttuun tapaan, mutta kyllä siihen tottuu. Ajettavuuskin on OK, kiva auto parkeerata ja peruutella, kaupunkiajo sujuu mukavasti.
Tässä Fabiassa ei ollut oikeastaa mitään vikoja. Voisin kuvitella että Fabia on luotettava auto. Skoda ainakin on pärjännyt aika hyvin luotettavuustilastoissa.
Skodassa häiritsee tuo itäauton imago.
Enää tuo häiritsee harvoja, ehkä hieman tyhmiä ihmisiä. Skoda Fabian on muuten suunnitellut Benteleyn suunnittelija.
Mieluummin itä kun kaukoitä.
Siinäpä hyvät perustelut - Ladan ostajille.
Ladassa on vielä sitä boheemia tyyliä mitä esim. Toyotalta tai Skodalta ei enää löydy. Pitää hattua nostaa kun uskaltavat vielä valmistaa massasta erottuvia autoja.
2 vuottaja ja 38 000 km takana Fabia Combi 55 kW 1.4 koneella, pelannnut tosi hienosti, ainoa ihme vika tuli tänä talvena, kun ei meinannu lähteä kovalla pakkasella käyntiin, huollossa vaihtoivat virtalukon pohjan (töineen 170 !), turhan uutena meni rikki. Moottori riittää ihan hyvian normaaliin arkiajoon, jopa kuormattuna, ei toki ole mikään Golf Gti tietenkään
Olettaisin, että Anders-Simo on aikaansa seuraava autoilija. Kommentit tuolla pohjalla "itäautosta" ovat lapsellisia. Kannattaa kyseisen henkilön käydä edes joskus pyörähtämässä Skoda-liikkeessä, ennen kuin alkaa puhua paskaa.
Ketä nimi häiritsee, niin häiritköön. Toisaalta vitutusta voi herättää mm. uuden Octavian menestys testeissä. Tuskin 10 testivoittoa voi olla ihan sattuma. Fabia mm. on eräs Euroopan eniten myytyjä pienen kokoluokan autoja. Suomi nyt on oma valtakuntansa. Veikkaan, että Fabia Combi Polona myytynä myisi Suomessa tuplasti enemmän (kannattaa muistaa PoloClassic vs. Seat Cordoba). Huvittaa vaan tuollaiset ilmiöt.
Fabian suhteen on vielä sellainen "hykerryttävä" tilanne, että jos ei tykkää Tsekeissä tehdystä "itäautosta", voi hankkia Slovakiassa tehdyn "länsiauton", VW Polon. Eli ei nimi autoa pahena, jos ei parannakaan.
Kummatkin siis ovat yhtä paljon itä- kuin länsiautojakin. Onkohan tosissaan vielä ihmisiä jotka pitävät Skodaa itäautona?
Kummatkin siis ovat yhtä paljon itä- kuin länsiautojakin. Onkohan tosissaan vielä ihmisiä jotka pitävät Skodaa itäautona?
Varmasti, mutta vielä suurempi joukko löytyy ihmisiä, joiden mielestä Suomi on "itämää".
No tietenkin Skodaa pidetään itäautona, miksikä se siitä olisi muuttunut. Pidetäänhän Toyotaa ja Nissania japsiautoina, vaikka niitä ei enää edes rakenneta eikä suunnitella Japanissa. Mersu on edelleen saksalainen, kuten VW, vaikkeivat olisi mokomat koskaan Saksaa nähneetkään. Seatti on edelleen espanjalainen, vaikka tehdään Belgiassa.
Ennakkoluulot tai oikeastaan kuvitelmat elävät pitkään vaikka faktat sinänsä muuttuvatkin. Entisenä Skoda Octavian omistajana päädyin lopulta vaihtamaan autoni Euroopassa tehtyyn Japsiautoon. Nyt on helppoa, kenellekään ei tarvitse selittää, että tämä auto on oikeasti sitä ja tätä. Nyt se auto on Japsiauto ja sillä sipuli !
Varmasti, mutta vielä suurempi joukko löytyy ihmisiä, joiden mielestä Suomi on "itämää".
Ääh, ei Suomea tarvitse tietää ;-) . Kun tutultani kysyttiin Saksassa missä asut, tuttuni sanoi:Suomessa ja siihen saksalainen: Missäpäin Saksaa Suomi sijaitsee?
Englanissa työkaverilta kysyttiin että millaiset olot Suomessa on, englantilaiset luulivat Suomen olevan joku huippuköyhämaa.
Hyvä yleissivistys heillä . Suomalaisista melkein kaikki osaavat, kaikki Euroopan maat, Amerikan maat jne.