No jos nastarenkaat pitäs verolle panna, niin sitten pitäs laittaa suolavero kitkarenkaille !
Herran tähden! Eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kuin vahdata minkälaisia renkaita toiset käyttää, eikö se olisi viisainta vahtia vain omia renkaitaan ja…
Nyt alkaa kuulostaa jo tämä keskustelukin nastoista johtuvalta sairaudelta.
Miten tämä nyt oli perusteltavissa ? ""Ainakin sydän- ja verisuonisairaudet ovat yleisiä Suomessa. Jotain yhteyttä on havaittavissa"".
""" Minusta ABS pyörässä on silti edistystä ja hyvä turvallisuusvaruste. Toinen asia on sitten jos se etu ulosmitataan ajotavalla kuten autoilijoilla on pitkään ollut jo tapana.."""
Mielenkiintoinen väite. Siis tuo ulosmittaus. Voitko todistaa …
Uudessa Suomessa näkyy olevan Juha Kankkusen ohjeista juttu uusavuttomille talviautoilijoille.
Mielenkiintoista jutussa on ainakin lause """Hyvät renkaat ovat halvin henkivakuutus. Ajan itse nastarenkailla. Kitkarengas on hyvä, mutta varsinkaa…
Lainaus:29.09.2006 klo 13:02 Hytky kirjoitti
Kaikenlaista !!
Hytkylle ja Hakkahalle tiedoksi (Taitaa olla sama heppu !)
Kannattaisi pitää mielessä hyvän kirjoittajan ohje, joka edelleenkin on voimassa.
Jos asian voi tiivistää pariin lause…
Miksi muuten slowgear haluaisit laskea keskinopeutta 20 %, meille muillehan varmaan riittäisi muutamalla tiellä keskinopeuden pysyminen edes nopeusrajoituksen paikkeilla ? Automaattisella valvonnallahan pyritään tähän suuntaan.
Esimerkkisi, jossa v…
Lainaus:31.08.2006 klo 14:18 slowgear kirjoitti
Tälläisten esimerkkien jälkeen on aivan turha ainakin mulle tulla esittämään mitään liikenneturvallisuuden parantumisia tekosyynä pidentää mun matkustusaikojani.
Tarvitseeko tuohon enää mi…
Tämä on nyt taas niitä STT:n uutisia, jotka saattavat korkeimmassa oikeudessa muuttua.
Oletko tutkinut Rovaniemen lehtiä, mitä siellä asiasta kirjoitetaan ?
Tänä aamuna olin todistamassa kaupungin keskustassa tapahtumaa, jossa jalankulkija ihan ta…
Lainaus:31.08.2006 klo 11:41 slowgear kirjoitti
Mä en ymmärrä miten kenenkään etujen mukaista voi olla se että ihmiset pakotetaan istumaan autoissa tai tavarat kuorma-autojen lavoilla aina vaan pidempään. Kuten olen jo osoittanut niin pienikin kesk…
Kieltämättä on kiusallista huomata, että olipa keskustelun aihe mikä tahansa, eräät nimimerkit ovat ainoastaan sitä mieltä, että ainut liikenteen ongelma onkin se, että liikenteeltä kerätyt verorahat eivät tule käytetyksi liikenteeseen.
Ja että toi…
Kuinkahan tuossa käy, varmasti eivät kerkeä maalaamaankaan ainakaan täälläpäin kaikkia risteyksissä kulkevia pyörätien jatkeita asetuksen mukaiseen kuntoon ennen vuotta 2017. Saati sitten rakentamaan erillisiä korokkeiden jakamia väyliä risteyksiin,…
"Suojateihin on rakennettu korokkeeton pyörätienjatke tai sitten ei. Mikäli ei ole, niin silloin aikuisen (?) on sääntöjen mukaan aina pakko taluttaa pyörä kadun yli."
Eikös tämä asia vieläkään selvinnyt kaikille. Jos yhdistetty kevyen liikent…
Jostain kummasta syystä alkoi tuntua siltä, että ArtoKN on noussut haudastaan tai sitten alias AriL on tullut taas linjoille uudestisyntyneenä !
[Seutulainen muokkasi tätä viestiä 04.09.2006 klo 15:55]
Lainaus:04.09.2006 klo 12:23 slowgear kirjoitti
[Mutta minä olenkin kiinnostunut liikenteen nykytilasta enkä historiatiedoista. Nuo moottorilehden kuolemansyyjutut on vuoden takaista tietoa ja sisältää KAIKKI Suomessa ajetut kuolonkolarit.
…
Minä veikkaan, että suuri osa tällekin palstalle kirjoittajista pääsee kokeilemaan millaista on ajaa vanhana ja "tientukkona". Se saattaa antaa uuden näkökulman asioihin.
Kannattaakohan tuota nastarengasasiaa taas vatvoa pelkän Helsingin Sanomissa olleen jutun takia. Eiköhän kaikkien asiasta pillastuneiden kannattaisi ensin ITSE hankkia tuo tutkimus käsiinsä. Ja tutustua siihen ITSE, vai luotatteko te ITSE noin paljo…
Normaali käytäntö järkevässä väittelyssä on se, että väitteen esittäjä kertoo lähdeainestonsa eli mihinkä väitteensä perustaa.
Olet Zoso esittänyt, että nastarenkaat aiheuttavat ympäristöhaittoja. Nyt sitten seuraavaksi kerrot mihin väitteesi p…
Kun lukee ylläolevia viestejä ja niissä olevia perusteluja, tuntuu siltä kuin keskustelukulttuurissa olisi menty vaan alaspäin ja vielä alemmas.
Vielä pari vuotta sitten kun seurasin aktiivisesti TM:n keskusteluja, oli mukana vielä asiallista a…
Lainaus:17.08.2006 klo 13:51 Rätkätin kirjoitti
Näitä keskusteluja lukiessani en välty siltä ajatukselta, että tämähän on liikennesääntöjen kertaamista koko ajan. Joillakin vain on hieman ihmeellisiä tulkintoja ja niiden oikomiseen nähdään ihan oik…
Lainaus:17.08.2006 klo 14:45 ferdinand kirjoitti
Olisko niin että tieliikennelaki velvoittaa pyöräilijää taluttamaan pyörää suojatiellä, jollei risteykseen tule erikseen pyöräliikenteelle jalkakäytävästä merkitsemällä erotetun kaistan jatketta?
…
Lainaus:17.08.2006 klo 09:23 Zilo kirjoitti
On siinä fillarissakin jarrut ja tanko. Vaikka autoilijalla on velvollisuus väistää pyörätietä käyttävää fillaristia käännöstilanteissa, täytyy pyöräilijän myös tinkiä 40 km/h tilannenopeudestaan risteyk…
Lainaus:30.10.2007 klo 16:26 Opelixi kirjoitti
Kumpi on siis turvallisempaa, ajaa talvikeleillä kitkarenkailla ennakoivasti ja turvavälejä noudattaen vai ajaa samalla tavalla paremman pidon omaavilla nastarenkailla?
Sinä kysyt sen kysymyksen…
Kitkakallelle avoin kysymys. Etkö mistään enää vanhempaa linkkiä löytänyt. Tuo TS:n juttu oli siis vuodelta 2003 ja aineistossa puhuttiin vuodesta 2001.
Eikö nämä ole aika vanhoja tilastoja otettavaksi tänään esille ? Ja oletkos muuten käynyt itse…
Itse asiassa ei siihen mitään kallista elektroniikkaa tarvitse.
Iso naula vaan perusnopeusliikennemerkin ylälaitaan ja viimeinen joka lähtee töistä tai koulusta nykäisee irtonaisen "työ"nopeusrajoitusmerkin pois. Aamulla taas eka töihintulija pistä…
Lainaus:29.05.2006 klo 09:37 AkiK kirjoitti
Jälleen kerran, ongelma olisi helposti ratkaistavissa nykytekniikalla - missä viipyvät ne olosuhteiden mukaan vaihtuvat rajoitukset ja kelivaroitustaulut?
Varmaan tekniikka on olemassa, mutta to…
Lainaus:02.06.2006 klo 10:34 AkiK kirjoitti
"""Kaikenlaista !""""
En viitsi leikkiä tätä lainauksen lainauksen lainaus leikkiä.
Vuoden 2024 jälkeen eläkkeisiin on todellakin käytettävä valtion rahoja. Eläkerahastot on tällöin tyhjiä ! As…
Lainaus:02.06.2006 klo 09:40 Nunchaku kirjoitti
Nykymoottoreille on ominaista että ne todellakaan eivät toimi 80 km/h tuntinopeudessa. Tällöin jouduttaisiin ajamaan pikkuvaihteella ja päästöt ja kulutus kasvavat. Maailman autotehtaat eivät vielä v…
"Talvisota ja niin pois päin"
Jos me kerran ollaan nyt sitten huolissaan siitä, että ennen Talvisotaa ei Suomen hallitus ja eduskunta antanut rahaa maanpuolustukselle niin NYT ON SAMA TILANNE !
Armeijan varustelu- ja henkilöstömäärärahat on tipute…
Lainaus:30.05.2006 klo 15:49 TeeCee kirjoitti
Oleellista ehkä muttei keskustelussa rajoituksen noudattamisesta ja sen valvonnasta. Ensin pitää saada liikenne noudattamaan rajoituksia ja vasta sen jälkeen kannattaa puhua mitä ne rajoitukset ovat. M…
Lainaus:21.06.2005 klo 13:56 misar kirjoitti
Minua muuten hiveli Zilon esilletuoma tutkimus, joka olisi todennut nopeusrajoituksista tiukasti kiinnipitävien olevan vaarallisempia kuskeja kuin pieniin ylityksiin syyllistyvät koska he pitävät omis…