Laatuautotesti

11 kommenttia

Olen löytänyt helpon laatuautotestin.

Käsijarruhan se on.

Voitko käyttää autosi käsijarrua huoletta talvellakin ?

Jos voit, tiedät että autosi on suunniteltu hyvin !

Mikä on kokemuksenne ?

  
  • Enpä nyt tiedä täyttyykö laatuauton kriteerit pelkästään kässärin toimivuudella...

    Niin tai näin, omassa kärryssä tuntuu kässäri toimivan ok kelillä kuin kelillä. Viime talvena auto oli päivät tallissa ja yöt ulkona ja hyvin toimi, tänä talvena kärry on koko ajan ulkona eikä myöskään ongelmia.

    Niin autona on 2.5 vuotias Stilo...

      
  • Toimin niinkuin useimmat entiset "saabistit" - vältän käsijarrun käyttöä pysäköitäessä, vaihde päälle vain. Sen se Saab "opetti", siinähän ei saa virta-avainta pois jos vaihde ei ole päällä (vaihdelukko).
    Olen siinä uskossa, että määrätyissä olosuhteissa käsijarru jäätyy vääjäämättä, oli automerkki mikä tahansa. Mutta kuten sanoin, eipä ole tullut viime aikoina kokeiltua.

    [MatLog muokkasi tätä viestiä 22.03.2005 klo 16:28]
      
  • Tuo testi pudottaa aika monta ranskalaista pois :wink:

      
  • Tätä käsijarrutestia muuten omissa tutkimuksissani ei ole kaikki merkit läpäisseet.

    Ajatelkaa montako miljardia on käytetty automaatti-ilmastointien, lukkiutumattomien jarrujen, kattoluukkujen, ym mielenkiintoisten tarpeellisten varusteiden rakentamiseen.

    Ja kaikesta huolimatta Suomessa myydään autoja, joissa käsijarrua ei voi käyttää talvella. Eikä tämä ole vitsi !

      
  • Lainaus:
    22.03.2005 klo 17:05 Seutulainen kirjoitti
    Tätä käsijarrutestia muuten omissa tutkimuksissani ei ole kaikki merkit läpäisseet.

    Ajatelkaa montako miljardia on käytetty automaatti-ilmastointien, lukkiutumattomien jarrujen, kattoluukkujen, ym mielenkiintoisten tarpeellisten varusteiden rakentamiseen.

    Ja kaikesta huolimatta Suomessa myydään autoja, joissa käsijarrua ei voi käyttää talvella. Eikä tämä ole vitsi !


    Annahan esimerkki, minun autossani ei ole käsijarru koskaan jäätynyt. Ei saksalaisessa, ei ranskalaisessa eikä japanilaisessa. En tosin koskaan käytä sitä jarrua tasamaalle pysäköidessä jos jäätymisvaara on ilmeinen.

      
  • Käsijarru aina päällä kun auo on parkissa.. ei koskaan mitään vikaa!!
    On ollu nissani, mazda ja 2 opelia!

      
  • Samoin täällä. Käytän kässäriä jatkuvasti eikä ole jäätynyt, oli auto sitten vw, audi, bemari tai sitikka. Eihän ilman käsijarrua edes pärjää kun on tottunut sen käyttöön.

      
  • Lainaus:
    22.03.2005 klo 21:28 Astraali kirjoitti
    Käsijarru aina päällä kun auo on parkissa.. ei koskaan mitään vikaa!!
    On ollu nissani, mazda ja 2 opelia!

    Sama juttu, Opelin ja Audin kanssa.

      
  • Eipä ole käsijarru jämähtänyt Toytassa missään kokemassani mallissa eikä tässä nykysessä Hondassakaan (kop kop )

    Tosin itselläni se johtuisi luultavasti liian vähäisestä käytöstä. Käytän käsijarrua aika laiskasti ja oikeastaan ilmankin tulisi toimeen. Tallissa ja yleensä pitempään pysäköidessäni jätän auton yleensä aina vaihteelle.

      
  • Moi!

    Eipä ole käsijarrut autoissa temppuilleet, johtuen kai siitä että jätän vaihteen aina vapaalle ja käsijarrun nykäisen pitämään biilin paikallaan. Miksi jätän vaihteen vapaalle, no tietysti siksi että sen mekanismit eivät rasitu turhaan ja käsijarrulle on hyväksi että sitä käyttää, kestää kunnossa ja ei ala jumittaa. Autoina tässä kokeessa ovat olleet VW -86,
    VW -94, ja VW -02.

      
  • No jopas olet kriteerin laatuautolle keksinyt. Reilut kaksi vuotta olen Unollani huristellut ja aina pysäköityäni kahvasta riuskasti vetäissyt. Ikinä ei ole jäätynyt. Laatuauto siis...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit