Tämä keskustelu tällä palstalla on mennyt melkoiseksi pillerinpyörittämiseksi. Omasta puolestani sanon että neliveto autossa ei missään tapauksessa tee autosta kaksivetoista huonompaa tai turvattomampaa talviautona. Ehkä korkeintaan tumpuloiden käsi…
Juurikin näin nämä testit menee. Monasti painotukset ovat jotain aivan muuta kuin miten itse arvotat autot ja niiden ominaisuudet suhteessa omaan auton käyttöön.
TM jakelee pisteitä ratakierroksen perusteella vaikka normaali liikenne ja päivitt…
Tuossa yllä useampikin pohdiskellut miksi katumaasturit tai nelivedot ylipäänsä loistavat poissaolollaan talviautovertailuissa. Omana mielipiteenäni katumaasturiluokasta sanoisin että niillä parametreilla joita itse arvostan hyvältä talviautolta ver…
Aivan näin. Vertailin vain SUV:n puolelta asiaa perinteiseen matalaan henkilöautoon verrattuna. Sama siis pätee myös tila-autoihin joissa jo oviaukon korkeus helpottaa liikkumista autoon ja sieltä pois
Siis näinhän se menee
SUV- tyylin autoon on helppo nousta selkävikaisen koska autoon noustessa ollaan valmiiksi seisomassa eli selkää ei tarvi liiemmin taivutella. Autosta poispäin taas vastaavasti melkeinpä laskeudutaan suht ryhdikkäästä pystyasen…
Mites se menikään vat Vainion vanhassa laulussa..."kaikki patsi purjehdus on turhaa..."
Alkaa siis tämäkin keskustelu kallistumaan pikkuhiljaa turhan puolelle...mutta yhtäkaikki hyviä viikonloppuja kaikille älkääkä turhia hermoilko siellä liiken…
Eipä ole lumikenkäily turhaa. Todella nautittava ja kuntoa kohottava liikkumismuoto lumipeitteisessä suomalaisessa metsä- ja vuorimaisemassa.
Toki sitä voi harrastaa vaikka oman kotipaikan lähimetsässä, puistossa tahi pellolla...ei siihen silloin ta…
Niin...Herbertti kaipaili tietoa olenko vuoden aikana tarvinut SUV-ominaisuuksia.
Itse harrastan talvisin lumikenkäilyä joten omat kohteeni eivät ole laskettelukeskusten alueilla jonne yleensä on hyvät tiet vaan syrjemmässä pienten korpiteiden taka…
Voi veikkonen...tämä putputti on kanssa hauska tyyppi. Mikä sinä olet laittamaan sanoja muiden suuhun tai väittämään että kukaan ei oikeasti tarvitse korkeamman maavaran ja nelivedon omaavaa autoa. jos sellainen on sinusta turha niin okei...se on om…
Olisi vain kannattanut tässä tapauksessa unohtaa myyjän puheet ja poiketa koeajolla varsinkin jos kahta saman lajin autoa pitäisi vertailla.
Corolla Verso on uudempaa suunnittelua ja omaa muutakin eroa peruscorollaan kuin pelkän korkeuden. Akselivä…
Minäkin vähän ihmettelen AkiK:n kommenttia
Oletko siis ajanut tavallista Corollaa jonka ergonomia ei sopinut. Corolla Verso on ihan eri auto jonka istuinergonomia poikkeaa jo pystymmän asennon puolesta.
Ja ulkonäöltäänhän Verso hakkaa Touranin men…
Toki Honda kannattaa ostaa vaikka harrastaa talvista liikuntaa...vaihto suksista vaan nykyaikaisempiin lumikenkiin ja a vot...johan mahtuu useammat pienempäänkin boksiin.
Koeajoin minäkin männä viikolla uuden CR-V:n ja hienon dieselin ovat hondan p…
Eiköhän panna sitten saman tien verolle ne autoilijat jotka niitä uria todella väsää sinne tielle....eli kaikki urissa sinnikkäästi roikkuvat autoilijat. Verotulot olisi taatut sillä 8 vastaantulijaa kymmenestä näyttää niin tekevän.
Kyllä se tien p…
Aivan samoin tein minäkin
Ne pari ensilumen päivää ajelin töihin kesärenkain lumista tietä koska tiesin sääennusteiden povaavan parin päivän sisällä 10 asteen kesäkelejä. Ajelin sitten ainakin vielä kolmisen viikkoa kesäkiekoilla mutta ennen viime …
Enpä tajua tätä Artokin logiikkaa
Enemmistö suomalaisista ajaa nastarenkailla. Jos suhde on esim 80/20 ja sata (100) autoa joutuu kolariin niin kaikella todennäköisyydellä edes ilman elon laskuoppia myös niissä sadassa kolariautossa valtaosassa on …
Avasin keskustelun kertoilemalla erään autotestin testaajan näkemyksiä erään laitteen toiminnasta...hiittäkö meikäläisen asiantuntemus tähän kuluu. En mielestäni edes viitannut mitään omia kokemuksiani...artikkelini loppu olikin sitten yleistä pohdi…
No joo...K10 näköjään edustaa sitä enemmistöautoilijoiden joukkoa joita kiroan joka talvi.
Juuri näiden urakuskien takia talviset tiet ovat usein todella vaarallisia ja ikäviä ajettavia. Jos urat olisi edes oikeassa kohden ajorataa mutta kun ne ov…
Heitänpä minäkin muutaman esimerkin kautta aikain rumiluksista:
Jaa niin...nämä sitten minun mielipiteitäni.
Volvo 240
Kantti kertaa kantti peltilaatikko, perä ja keula tasapaksut ja yhtä pitkät, ajovalot voisi sijoittaa kumpaan päähän tahansa
Vo…
Eihän onnettomuuksien kokonaismäärällä ja uhriluvulla välttämättä ole tekemistä keskenään.
Kuvitellaan ihannetilanne jossa vuodessa on päästy maksimissaan yhteen onnettomuuteen (ei kai kukaan 0-linjaan aikuisen oikeasti usko)
Kuviteltu tilanne 1
…
Jaaha...mitä siis tehtäis.
Tietullit ei mitään auta. Kuka takaa että kerätyt verorahat tulee liikenteen ja tiestön hyväksi...kattia kanssa, muihin valtion rahareikiin ne menee.
Ainoana vaihtoehtona taitaa olla luonnon oma valinta sitten kun tiestö…
Ajokortti talvesta 1980-81 eli niinsanottu talvioppinut ajaja siihen aikaan...eli taitaa olla 25-vuotis juhlapäivät lähellä.
Kilometrejä takana jotain puolen miljoonan paremmalla puolella ja ilman ainuttakaan rike-tai sakkomaksua.
Noo...tunnustet…
Niinhän sitä minäkin yritän ajella. Viime sunnuntaina illansuussa tultiin Jyväskylästä kohti etelää pitkät matkat peräkanaa ilman että kenelläkään oli isompaa ohitustarvetta...oma mittarini oleili siinä 90 kohdilla todellisen nopeuden ollessa noin 8…
Älähän nyt...kyllä TeeCeen puheissa järkeä on. Luin vain aika nopeasti mutta kuitenkin sen verran ajatuksella että järkeä on.
Ihmisten pitäisi pystyä korjaamaan omaa toimintaansa myös seuraamalla toistensa virheitä tai sanotaanko vääriä arviointeja…
Noo...ehkä kommenttini pienistä autoista oli vähän hätäisesti temmattu. Tarkoitus oli todeta että valtaosa vastaan tulevista autoista ajaa liian keskellä. Isolla autolla sen vielä jotenkin ymmärtää mutta monasti myös pienet autot ajaa samalla ajolin…
Heitinpä minäkin eilen härvelin alle nastat. Kyllähän sillä liukkaammassakin kesärenkain liikkeelle pääsee mutta pysähtyminen onkin jo toinen juttu. Enkä yleensä kysy siihen lupaa keneltäkään vaan luotan vuosien kokemukseen haistelemalla ilmoja...to…
Jotenkin tuntuu että mersu-miehen asenteissa olisi hiukan korjailemisen varaa. Eipä silti...olen näitä mersu-miehiä tien päällä aina silloin tällöin nähnyt. Vanhalla dieselmesellä pitää ohi päästä aivan älyttömässä paikassa vaikkei auton resurssit s…
Kyllä meikäläiselle tällainenkin kävisi. Johan nyt vaihdoin härveliin jonka tekniset tiedot lupaa 170:n huippunopeutta...mutta kuka tällaisella pelillä viitsii sellaista edes yrittää Itselleni tiedostin jo uutta auoa hankkiessa että maksiminopeus …
Kaukasukselle hiukan seuraavaa:
Varmasti lähes jokainen autolla muuallakin kuin kotipihassa pyörivä tietää maamme tiestöstä vaaran paikkoja. Moni on niihin osaltaan puuttunutkin sen minkä yksittäinen kansalainen pystyy...ilmoittamalla asiasta eteen…