Älkäähän vielä kaikki rientäkö uutta Golf GTi :tä ostamaan.
Toyota tuo tänä keväänä euroopan markkinoille Corolla T-Sport:n ahdetulla 1.8 VVTL-i koneella. Tehoa 235 äkäistä hepoa ja huiput rajoitettu 235 km/h. Vielä kun autoon iskee TTE-teem sport lisävarusteet...niin a vot. Luulisi näille kotoisille kärrypoluille riittävän eikä tarvi heti "tuunata"
Itse taidan kuitenkin ajella tällä härvelillä kaikessa rauhassa ...mihin tässä kiire valmiissa maailmassa.
Muuten kiinnostavalta vaikuttaa, mutta Corolloiden ulkonäöstä en ole ikinä tykännyt. Onko autosta mitään kuvia voitko laittaa jotain linkkiä tuosta Corollasta?
Juttua oli uudessa Auto Bild-Suomessa. Noilla TTE-varusteilla autosta saa kyllä melko räväkän näköisen. Niistä auton voi rakentaa esim Toyotan nettisivuilla. Saattaa kuvia olla jossain valmiinakin. Perusvarustelulla T-Sport antaa ehkä vähän pliisun kuvan jos vertaa esim vakio Honda Civic type-R.
Samoin uusi Yaris tulee markkinoille 150 heppaisella 1.8-koneella ja kuusivaihteisena.
Minä menen heti kuin pääsen täältä opiskelujen parista pois, lukemaan tuota autobildiä... ja katsomaan kuvia. Olisi kiva tietää ne kiihtyvyydetkin...
Siis lehdessä oli vasta ennakkotiedot ja kuvat uudesta Yariksesta. Parhaan kuvan T-Sportista ja TTE-lisävarusteista saa Toyotan nettisivuilta. Lehdessä ei ollut kuvaa T-sport corollasta. Tosin kävin vain suomen sivuilla.
Odotellaan kevättä ja lisää tietoa
Odotellaan kevättä ja lisää tietoa
Kiitos tiedosta. Taidan käydä katsomassa...
Ja saksan markkinoille tulossa piensarja Avensis wagon V6 tuplaturboja joista otettu 304hv... Oli samaisessa autobildissä...
Eikö ole vastuutonta laittaa Avensikseen 304 heppaa; olen kuullut ettei kyseinen auto kulje suoraan muutenkaan.
miten niin ? Voihan sitä 200 ajaa kaarteessakin kunhan se on tarpeeksi loiva
Kyllähän ne avetkin ihan tarpeeksi suoraan kulkee ainakin näille Suomen teille. Tosin joku Japanilainen on joskus sanonut että japanilainen auto on tehty kääntymään...eurooppalainen liikkumaan suoraan. Pitää monen auton kohdalla positiivisessa mielessä kutinsa. Monta japanilaista on ilo ajella mutkaisella pikkutiellä ja kaupungeissa.
No miellumin avensikseen kuin esimerkiksi C5 shitroeeniin
No toki näinkin: eiköhän se C5 hajoa osiksi, jos siinä on yli 150 hevosvoimaa.
Onkohan se ihan tervettä jos etuvedossa 304heppaa? No, kuulostaa silti aika makealta peliltä. Uusi Suprakin on tulossa siinä on vaihtoehtona muistaakseni V10 jossa on yli 500 heppaa. Sitten on se kutoskonekin.
Nimenomaan ei ole kuitenkaan mukavaa ajaa autolla, joka on tehty kääntymään suorallakin - silloin kun auton vähiten haluaisi kääntyvän. Ja veilä, kun mutkaisella tiellä tuntuma tiehen ja ohjaukseen on onnettoman olematon, niin yhdistelmästä tulee ajokelvoton. Tässä syitä, miksi en ainakaan VIELÄ ole japanilaista ostanut. Tosin japanilaisten ajo-ominaisuudet ovat parantuneet lähivuosina. Ja toivotaan, että muutos parempaan jatkuu!
Ei ole onneksi etuveto vaan neliveto.
SSCT
Liki jokaisella automerkillä valmistusmaasta riippumatta on malleja tai sanotaanko vuosimalleja, joiden ajettavuudessa on jonkun mielestä snottavaa, liian ohut ohjaustunto, kelluva ohjaus, liian itse keskittävä, ei palauta tarpeeksi jne.
Myös Japanilaisista löytyy ohjaustuntumaltaan erinomaisia. Taannoin Klaus Bremeriä haastateltiin Moottori-lehdessä ja hän kehui autonsa ajo-ominaisuudet (Honda Civic type-R) pilviin. Ei kai voida väittää entisen kilpa-ajajan ihan omiaan puhuvan, kun tuollaista väittää.
Itse ajoin taannoin vanhan korimallin Vectran kuutoskoneella ja olin japanilaisen ohjauksen jäljiltä vähän aikaa ihmeissäni täysin tahmean ja tunnottoman ohjauksen kanssa. Rattia piti koko ajan käännellä suoralla tiellä ja aina korjausliikkeet tuntui liian suurilta...en tykännyt.
Ei ole onneksi etuveto vaan neliveto.
Hieno homma, minä jo ajattelinkin että mitä ne on mennyt oikein tekemään. Neliveto sopii varmasti tuollaiseen peliin.
Toivottavasti myös hinnoittelisivat tuon Corollan T-Sport Turbon järkevästi. Muuten aika mukavan kuuloinen paketti, ainakin omasta mielestäni.
Ja jos ei muuta niin ainakin pääsee pätemään Golf GTI- miehille(niille kaikille kahdelle joilla siihen on varaa), että pienemmästä koneesta otetaan enemmän paukkuja irti.
Jepp...ja Toyotien koneet vanhastaan tiedän että ne tulevat olemaan iloisia ja virkeitä hepoja. Kävinhän tässä taannoin koeajamassa nykyisen T-Sport-Corollan ja täytyy sanoa että oli aika hauska kokemus. Erityisesti mieleen jäi ne moottorin äänet kun kakkosella kierrokset lähti kipuamaan yli 6500
Minusta pikkutykit ovat kamalia
http://www.automotorundsport.de/d/60179
Vai on T-Sport nopea..? Kumma juttu, kun esimerkiksi autoni, jossa on monta kymmentä hevosvoimaa vähemmän ja painaa enemmän, kiihtyy silti räväkämmin, kuin Corolla... Enkä ole omaa autoani kovin nopeana pitänyt. T-Sportissa on liian laiha ja lyhyt vääntöalue, joka syö kiihtyvyyden esim. Type R:ään verrattuna.
Vai on T-Sport nopea..? Kumma juttu, kun esimerkiksi autoni, jossa on monta kymmentä hevosvoimaa vähemmän ja painaa enemmän, kiihtyy silti räväkämmin, kuin Corolla... Enkä ole omaa autoani kovin nopeana pitänyt. T-Sportissa on liian laiha ja lyhyt vääntöalue, joka syö kiihtyvyyden esim. Type R:ään verrattuna.
Mikäs auto sinulla olikaan?
Mikäs auto sinulla olikaan?
Saab 9-3 ..ei ihan vakio...
Mikäs auto sinulla olikaan?
Vau! Tuttuni joita vaivaa Saabismi haluaisivat varmasti tutustua sinuun. Aero?
Vau! Tuttuni joita vaivaa Saabismi haluaisivat varmasti tutustua sinuun. Aero?
Ei ihan Aero. Ihan tavallinen(vielä edellistä mallia) vähän piristetty.
Kiva auto kumminkin. Miten olet piristänyt sitä? (tuttuni ovat uskaltaneet vain säädellä noita vanhempia Saabeja 900:sta ja 9000:sta)
SSCT:lle
Niinhän se on, aina löytyy isompi ja nopeampi tykki. Tosin tuo tuleva turbo-kone tuo kyllä uutta potkua ja lisävääntöä T-Sporttiin
http://www.automotorundsport.de/d/60179
Minusta tuo on kamala.
Tuo on mielestäni erikoista puhetta, että t-sportissa on ohut vääntö. Siinä koneessahan on ihan hyvä ja normaalia 1,8 litraista vaparia vastaava vääntö myös alakierroksilla. Se, että potkua löytyy myös yläkierroksilta ei mielestäni tee tästä väännöstä yhtään huonompaa.. Type-R:ssä on hyvinkin samanlainen vääntökäyrä, mutta se kulkee kauttaaltaan korkeammalla, suuremmasta iskutilavuudesta johtuen. T-sportilla oli lisäksi ihan hyvä ohituskiihtyvyyskin TM:n sitä testatessa. Alle 220 metriä 60-120km/h kolmosvaihteella. Muistaakseni 136kw turbo saab 93 pääsi samalla vaihteella saman välin 20 metriä lyhyemmällä matkalla, joten ei se nyt ihan huono suoritus ollut t-sportiltakaan. Toki isommilla vaihteilla eroa on enemmän, mutta todennäköisesti ei saabikuskikaan lähde 60:stä ohittamaan millään muulla kuin 3 vaihteella. Painoissa näillä autoilla on eroa alle 150 kg, mikä ei vaikuta enään niin paljoa liikkuvassa lähdössä kuin paikaltaan lähdettäessä. Seisova satanen on t-sportilta sitten mitattujen arvojen valossa hieman nopeampi, ehkä myös painosta johtuen.
Varmasti ahdettuna paljon miellyttävämpi ajella normaalissa, jokapäiväisessä käytössä.
Tarkoitin Corollan ohuella väännöllä juuri sitä, että vääntö on alusta loppuun asti pienempi, kuin kilpailijallaan, Type-R:llä. Ja Toyotan huippu vääntö kun on vasta kierroksilla 6800 ja Hondassa jo kierroksilla 5900, minkä lisäksi vielä Toyotan vääntö jää alemmaksi, ei voida puhua lähellekkään samanlaisesta vääntökäyrästä!
1300 ja 1450 kiloisissa autoissahan on painoero yli 10%. Sekö ei vaikuta kiihtyvyyteen..?
Tarkoitin Corollan ohuella väännöllä juuri sitä, että vääntö on alusta loppuun asti pienempi, kuin kilpailijallaan, Type-R:llä. Ja Toyotan huippu vääntö kun on vasta kierroksilla 6800 ja Hondassa jo kierroksilla 5900, minkä lisäksi vielä Toyotan vääntö jää alemmaksi, ei voida puhua lähellekkään samanlaisesta vääntökäyrästä!
1300 ja 1450 kiloisissa autoissahan on painoero yli 10%. Sekö ei vaikuta kiihtyvyyteen..?
Kuten sanoin honda on kaksilitrainen ja toyota 1,8 litrainen, niin vääntö on tottakai silloin ohuempi. Kyllähän sen huomaa normaaliautossakin jos ensin ajaa 1,8 litrasta ja sen jälkeen 2,0 litrasta. En kuitenkaan ehkä käyttäisi ilmaisua, että Hondan huippuvääntö on JO kierrosluvulla 5900. Molemmissa vääntöhuippu on ylhäällä, mutta käyttökelpoista voimaa molemmat tarjoavat huomattavasti alemmillakin kierrosluvuilla, vaikka kiihtyvyys ei olekkaan ylärekisterin tasoa. Molemmissa vääntöhuipun hyödyntäminen edellyttää käytännössä täyttä kiihdytystä jolloin kierrokset kelataan yleensä tappiin. Tästä syystä huippuvääntö on käytännössä molemmissa käytettävissä samoissa olosuhteissa. Toyotan vääntökäyrä on oikeastaan alakierroksilla samanlainen kuin avensiksen 1,8 litraisessa, joten jos sitä pitää hyvänä luokassaan niin varmaan sitten t-sportkin on.
Tottakai tuo painoero vaikuttaa kiihtyvyyteen, mutta tarkoitin lähinnä että sen vaikutus on vähäisempi lentävän lähdön kiihdytyksessä, kuin paikaltaan lähdettäessä.