Mitenkä on, kannattaako Toyota Titaani -autosta maksaa se hyvä hinta, esimerkkinä noin 120 000 ajettu '04 Corolla, hintapyyntö 10,5 kiloeuroa. Tässä ollaan etsimässä suurin piirtein tuon hintaluokan kulkuneuvoa, ja mietitään, mahtaako tuo Titaani olla hintansa väärti, vai onko sama vaiva ostaa samanlainen auto ilman Titaani-tarkastusta halvemmalla? Kuulostaahan kahden vuoden takuu käytettyyn autoon ihan mukavalta jutulta.
https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5879
Kannattaa varmaan tarkistaa ainakin bensatankin tiiviys ja kuuluuko se takuun piiriin...
Antaahan se takuu sitä mielenrauhaa ja toisaalta auto on tarkastettu. Sanoisin, että kyllä siitä takuusta kannattaa hiukan olla valmis maksamaan - sen takiahan monet ostavat autonsa uutenakin. Tuttava hankki juuri tuollaisen Corollan -03 aj.110tkm ja maksoi siitä melkein tuon saman, joten ei tuo titaani-auto kuullosta erityisen kalliilta.
Kyllä Toyota Corolla on aina hintansa väärtti, maksoi mitä maksoi kunhan sellaisen vaan saa...
En kyllä maksaisi. Kyllä Toyota kestää ilman takuutakin. Jos olisin Ranskalaista hankkimassa niin vahingosta viisastuneena ottaisin sellaisen lisämaksullisen vakuutuksen. Siinä tapauksessa se vakuutus maksaisi itsensä takaisin alle kahdessa kuukaudessa.
kuulostaa kalliilta ,kun vertaa siihen että kaverini osti uuden hyundai i30 stw hinta karvan alta 15 joulun ajan välipäivä markkinoilta ja autot tulee maahan vasta ensikuussa...
No, tuli toimittua suosituksen mukaan ja ostettua Titaani-Corolla. Toivottavasti tuli tehtyä fiksu valinta.
Seitsemän vuotta vanhasta Corollasta, jolla ajettu 120 000km, ja hintapyyntö siis 10500, huh huh, jo on aikoihin eletty.
Tolla rahallahan saa jo melkein uuden auton. Että oikein vielä titaani.
Hullu ei ole se joka myy tuolla hinnalla, vaan joka sen maksaa. Täytyy olla todella "uskovainen", jos tuon maksaa seitsemän vuotta vanhasta. Saksassa olisi mennyt jo paalaamoon.
Tältä on turha kysyä neuvoja auton ostoon koska on "fanaatikkoja" aina puolesta ja vastaan?
Jos ostaa auton omalla rahalla niin *ittuako se muille kuuluu tai haittaa heidän elämäänsä?
Fanaatikko pitää olla jos tuosta Toyotasta maksaa käteisenä tuon hinnan! Sitten on eri asia, jos vaihdossa olevasta 95-mallin 300 tuhatta ajetusta Corollasta maksetaan hyvitystä 6 tonnia ja väliraha on 4 ja puoli tuhatta! Hyvä kauppa silloin.
pjg:
Auton hinta on puolet verrattuna uuteen, siinä on kahden vuoden takuu, mittarissa ja vuosissa 66% ajosta jäljellä, eikä ihmeempiä vikoja luvassa. Voi sitä hullumminkin rahansa sijoittaa. 800/käyttövuosi on ihan kohtuullinen pääomatappio. Vastaavalla uudella autolla summa olisi vähintäänkin 1500.
Taitaa drivellä olla myytävänä vanha Corolla? Muuten ei kukaan voi puolustaa tuollaista käteishintaa!
Että näin muualla:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=140751248&__lp=68&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&maxMileage=125000&customerIdsAsString=&lang=en&pageNumber=1
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=140681388&__lp=68&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&maxMileage=125000&customerIdsAsString=&lang=en&pageNumber=1
Nasse:
Nettiautoa selaamalla hintataso kymppitonni. Tohon sitten päälle se takuu ni lukema täsmää. Paljonko noista pitäis tinkaamalla saada pois?
Muita merkkejä katsoessa Golfin hintataso aika sama, Astran kaks tonnia vähemmän ja Fiatin viis tonnia vähemmän mut erot oli ehkä samat jo uutena. Näyttää Toyota pitävän arvonsa suomessa, että saksantuonti ei varmaan pöllömpi idea olis?
Paljonko sitten tuohon "nahkahousulta" haettuun maksaa talvirenkaat,penkinlämmittimet,vakkari ja takalasinlämmitin + se takuu =2000+verot. Ei mitään järkeä lähteä hakemaan tulee n.2000 kallimmaksi.
Ryne:
Vastaus talvirengas kysymykseesi on: ihan yhtä paljon kuin suomesta ostettuun Corollaan, ja mitä muihin varusteisiin tulee, niin tunnettu tosiasiahan on että juuri ns. suomi-autothan ovat jo tehtaalta lähtiessään parhailla mahdollisilla herkuilla ja varusteilla, mitä tehtaalta löytyy, ja mm. saksaan viedään ne ns. karvahattumallit.
Pyynnöt ovat pyyntöjä ja myyntihinnat sitten erikseen, jos ei nyt ihan pöljä ostaja ole kyseessä!
Ryne:
Hehheh... tuossa linkissähän lukee selkeällä saksankielellä että wintterreifen auf alufelgen. Ja ne tuskin on sellaiset kuin seitsenvuotiaissa suomiautoissa että puolet nastoista irti, vaan kelpaavat hyvin myös kesä-ajoon viileän suomen huonokuntoisille teille.
drive varmaan hyppää kaivoonkin jos jossain lukee niin.
Katso nyt noita "talvirenkaita" jotka ovat alla, suvikumithan näyttävät olevan kontissa.
PJG:lle sen verran ettei tuossa saksa corollassa todellakaan ole takalasinlämmitintä ja jakkaralämmitimiä. Ei ainakaan niiden katksasjijoita ole missään.Normaalisti vaihdekepin etupuolella jakkaranlämmitin nappulat ja keskikonsolin vasemmasta reunasta kolmas nappula on takalasinlämmitin (corollassa jossa autom.ilmastointi). Titaanissa oltava aina min.80% molemmat renkaat. Nuo saksa corollan ns. talvirenkaat olivat n.2mm pinnalla ja keskieuroopan kitkat vieläpä.
Onko pjg järkeä vastailla asioihin joista et näköjään tiedä hevonpersettä? Osta sinä vaan niitä karvalakkeja sieltä saksasta.
pjg
Miten alv noissa VAT not reclaimable autoissa?
En väittänytkään että juuri noissa yksilöissä olisi ollut istuinlämmittiä, siitä nyt ei tainnut olla kyse ylipäätään, ja kun ymmärtää laittaa esim. Mobile.de:ssä täpän hakukriteereihin "electric heated seats", niin kas kummaa, niitähän löytyy. Mutta kun kyse olikin autojen hinnoista Suomessa. Ja väitän edelleen että Saksassa myytävät mallit ovat yleensä paremmin varusteltuja kuin Suomessa myytävät, tosin tämä pätee ehkä vain muihin merkkeihin, juuri niihin joita jengi tuo.En todellakaan tiedä Toyotasta, itsellä kun vähän muun maanosan kulkinetta persien alla, mutta ilmeisesti Toyotan kannattaa myydä Saksan pienille ja vähäpätöisille automarkkinoille vähän huonommin varustellut tekeleensä.
Täytyy vaan ihmetellä miten tyytyväistä kansaa löytyy jopa puolustamaan Suomen korkeita "corolla"-hintoja, vaikka autojemme hinnat taitaa olla sitä maailmanennätys tasoa. Joten ei muuta kuin onnea vaan valitsemallenne tielle. Ei muuta kuin rahat aasiaan, työpaikkanne ovat jo siellä.
Tässä puhutaan käytetyn Tojon ostamisesta. Miten se liittyy Aasiaan valuviin rahoihin?
Uusien Ansiksen ja Passatin farkkujen hinnat alkaen
Ave W 1,6 24,9 k (FI) ja 23,7 k (DE)
Siis Suomi-lisä 1,2 k
PAS W 1,4 TSI 30 ,1 k (FI) ja 25,8 k (DE)
Siis Suomi-lisä 4,3 k?????
Ave muuten tulee Euroopasta.
Böpi:
Japanissa nuo paalataan 5 vuotiaina. Saksassa ei ihan ja Suomessa ei pitkään aikaan.
Mitenkähän käytettyjen hinnat suomi vs saksa 5 vuotiailla?
Jorma L
Japanissakin auton keski-ikä alkaa olla 7 vuoden paikkeilla. Taloustilanne näkyy.
Afrikka, Oseania ja eteläinen Aasia ovat käytettyjen japsiautojen dumppauspaikkoja. Siellä niiden käyttö jatkuu vuosikymmeniä.
Titaani tai yleensä vaihtoauto, jolle myönnetään normaalia pidempi takuu, saattaa olla kannattava hankinta, auton ja siitä maksettavan hinnan mukaan.
Periaatteessahan autoliikkeestä hankitulla käytetyllä autolla on 6 kk:n takuu, mutta takuu ei tietenkään välttämättä kata kuluvia osia ja on muutenkin tapauskohtainen vian laadun mukaan. Näistä tapauksistahan sitten saa vääntää kättä myyjän ja kuluttajaviranomaisten kanssa.
Omalle kohdalle osui hyväkuntoiselta vaikuttava vaihtoauto, jolle myönnettiin 12 kk:n takuu (tai 20 tkm). Vaikka lähtöhinta oli jonkin verran yläkantissa, kovan tinkaamisen jälkeen auton hankintahinta oli aika hyvin linjassa vastaavista autoista (ilman erillistakuuta) pyydettyjen hintojen kanssa. Takuuehdoissa oli luonnollisesti rajoituksensa, mutta kun hinta osui suht hyvin kohdalleen hankin auton.
Takuun loppupuolella ennen kuin vuosi/20.000 ajokilometriä tuli täyteen autossa kuitenkin ilmeni kaksi isompaa vikaa (n. 1000 euroa /vika), jotka takuunantaja (Fragus) mukisematta korvasi.
Koska autoa oli käytetty lähes vuosi, en usko, että myyjäliike olisi tullut korjauksissa juurikaan vastaan myyjän virhevastuusta huolimatta. En myöskään usko, että kuluttajariitalautakuntakaan olisi asettunut minun puolelleni riitatilanteessa. Joten ainakin tässä tapauksessa erillistakuu mielestäni puolusti hyvin paikkaansa.