No millä selitätte ton että Astrassa kului lamppuja säkkikaupalla ja mikään ei poistanut ongelmaa. joka kuukaus sai ostaa valoja jonnekin ja latauksen säätimen uusiminen ei auttanut mitää ja koketushäikköjä oli vähänväliä esim takavalot hävis kokonaan joskus jopa monta kertaa päivässä sai umpioita koputella.
Meidän Astrassa myöskin kului yhdessä vaiheessa muutamia lamppuja ihan turhaan. Nyt ei enää.
Kavereiten kokemusten ja talvella tehtyjen, välille jättäneiden autoijen, laskelman perusteella VÄLTÄ OPELIA. Parilla kaverilla ton ikänen astra ja toinen luovutti ja möi pois toinen kiroilee vikojen määrää.
Hämeenlinna - Hyvinkää välillä motarilla on maannut tänä talvena ainakin 3 Toyotaa tien varressa ja sillä perusteella neuvoisin VÄLTTÄMÄÄN TOYOTAA. Näyttäisi olevan Suomen epäluotettavin auto.
Kavereiten kokemusten ja talvella tehtyjen, välille jättäneiden autoijen, laskelman perusteella VÄLTÄ OPELIA. Parilla kaverilla ton ikänen astra ja toinen luovutti ja möi pois toinen kiroilee vikojen määrää.
Minun kaverini on kovasti kehuneet Opelia ja jos on tullut vika sen korjaa todella halvalla. Opel Astralla olen mennyt tuhansia kilometrejä eikä Opel on jäänyt kertaakaan tielle. Ainakin -95 mallinen Opel Astra on hyvä ajettava, hyvä ääritilanteissa, ihan mukavat tilatkin on, kaiken tavoin kiva auto. Parempi voisi olla vaihteiston toiminta, mutta enpä ole muitten kuullut siiitäkään valittavan.
(Kaverillani on vähän vanhempi Toyota melko viaton auto, mutta ohjaus ja ajettavuus aika kamalia. Itse olen kerran oikein kunnolla menettänyt auton hallinnan ja se oli Toyota Corolla, en ole mikään hyvä kuski enkä ajanut mitenkään erityisen kovaa mutta eipä ole muilla autoilla ihan noin käynyt. Toyotat ovat kumminkin hyviä autoja, vähän vikoja ja helppoja korjata. Jos joskus sattuu vikoja tulemaan. Uudet Corollatkin ovat ainakin testien mukaan ihan hyviä ajettavia.)
Itselläni on ollut -95 mallin astra caravan, ja se oli hyvä perusauto, mutta söi öljyä aivan älyttömästi. Etuovien tapit rupesivat naksumaan todella rasittavasti ajon aikana, moottorin sähkävaroitusvalo syttyi ilamn syytä vähän väliä ja sammui, kun otti virran pois ja starttasi uudestaan. nyt jo niin vanha, etten suosittele
Astrasta tuntuu olevan mielipiteet laidasta laitaan. Huomattua ainakin on että vikoja on ollut ja hieman ruostettakin. En ole kuullut että Astra olisi kertaakaan tielle jätättänyt. Tai että siinä olisi kallis vika.
Mikä on sitten kallis? Nykyään ajan -00 mallin astra i.8 16v, ja vikoja ollut mielestäni liikaakin. Ostin auton vuoden vanhana 26 tkm ajettuna. 4 kk päästä abs valo jäi aina käynnistettäessä päälle. Valo sammui, kun otin virran pois ja laitoin uudestaan päälle. asia jäi kuitenkin häiritsemään ja eikun huoltoon. Testerillä todettiin vika etupyörän navassa, ja vika oli hapettunut johto, jossa väärä jännite. Ainoa korjaus oli koko pyörän navan (abs-tunnistimet ym.) vaihtaminen. Hintaa n. 600 euroa. Vuonna 2003 alkoi hireveä tärinä keskikonsolin sisältä, ja vika osoittautui ilmastoinnin vesiventtiilin hammaspyörän tai useamman katkeamiseksi, minkä takia se rätisi paikoillaan. Hinta olisi ollut n. 400 euroa, mutta työ jäi tekemättä, koska ilmastointilaite toimii ilman kyseistä venttiiliäkin. (korjaus:jalkatilasta virtajohto irti) 2004 hajosi kuskin penkinlämmitin tai sen katkaisin. Vika : penkki lämpenee niin että #&%£$!* oikeasti palaa ja ei mene millään pois pältä, vaikka katkaisija nollassa. hintaa en tiedä, sillä otin sulakkeen pois. Minulle vikoja tarpeeksi, nyt menee opel vaihtoon, vaikka ajettavuudeltaan ja suorituskyvyltään se on mielestäni varsin hyvä perheauto.
Noiden aiempien vastausten perusteella VÄLTÄ kumpaankin sekä VW:a että Opelia! Minua ainakin kauhistuttaa Opelin pyörännavan hinta tai VW:n "valomoduulin" hinta. Omaan Mazdaani en ole normaalien kuluvien osien lisäksi (jarrut jne.) tarvinnut sijoittaa kuin noin 100e ylimääräistä viimeisen reilun kuuden vuoden aikana - ja siinäkin on sata euroa liikaa ...vilkkurele piti autoon vaihtaa - siinä ainut vika tähän asti. Harmi, että Mazdalla ei ole farmaria tuohon kokoluokkaan - ovat nimittäin erittäin vahvoja autoja... milloinhan sitä raaskisi noin hyvästä edes luopua?
Ostappa variantin tai caravanin sijaan vaikka se suursuosikki ja luotettavuuden perkuva eli Toyota Corolla.
Vm.97-02 farmari ei todellakaan ole niin huono ajaa kuin muutamat keskustelijat täällä väittävät (uusin 02- mallihan on luokkansa kärkipäätä ja nuo vanhemmat sellaista keskikastia tuon asian suhteen) Itseasiassa autolehtien testaajatkin ovat pitäneet sitä ihan kohtuullisen hyvänä esim. Tuulilasin perheautovertailu (olikohan nro. 11/97) Toyota oli vertailun toinen ja varmaankin vanhemmiten vähävikaisuutensa ansioista sijoitus sen kun paranee
Lisäksi tuossa 97- mallissa on jo abs-jarrut ja airbagit vakiovarusteena. Törmäystestissä Corolla sai vuonna 98 samat kolme tähteä kuin Golfkin. Golf IV tosin testattiin uudelleen kun siihen lisättiin sivubagit ja sen jälkeen auto sai neljännen tähden. Corollaa ei sivutyynyillä ole testattu. Kaiken kaikkiaan ikäluokassaan turvallinen valinta tuo Corolla kaikin puolin. Tosin tuonikäinen Corolla on kokoluokassaan hiukan ahtaanpuoleinen takatiloiltaan esim. Astraan verrattuna. Vm.00 pellin alle tuli edistykselliset vvt-i koneet.
Ei se huono auto ole se vanhempikaan Corolla-malli vm.92-97. Tosin sen mallin ohjaus on melko tunnoton ja se on selvästi tuota seuraavaa mallia karummin varusteltu (ei ABS:ä jne) ja äänieristetty. Joku väitti tuolla aiemmin ilmeisesti juuri tuon ko. 92-97 korimallin vääntömomentiksi 120nm - se onkin totta mutta koskee 1,3-mallia (88hv) - 1,6 on sitten riuskempi kulkemaan (114hv, 145nm).
Corollan osalta osaan kertoa (tarvittaessa) tarkastettavista kohteista ja teknisistä ominaisuuksista enemmänkin. Toki jotain osaan kertoilla myös VW:sta ja Opelistakin mutta eiköhän tuossa yllä ole noita vikakohteita tullut sulateltavaksi jo ihan riittämiin...
Kerroppa sitten millaisen auton löydät. Aja mahdollisimman monia ja tingi autolle takuu. Kaikkia noita (Corolla, Astra, Golf) on paljon tarjolla, joten huonokuntoiseen ei kannata tyytyä...
Jos nyt sitten lopuksi olisi pakko valita Golf vai Astra... niin edullisemman hinnan vuoksi ottaisin ehkä Astran vm. 98-. Dieslinä valinta osuisi Golfiin. Noista sanoisin vielä, että laadussa nuo eivät juhli mutta Astrat ovat melko huokeita hankkia...
[A Tapio muokkasi tätä viestiä 28.03.2005 klo 18:16]
Opel kauppiaiden kannattaa olla kuulolla, koska nimim. 'Ahonen' on tulossa kohta kaupoille ostamaan uutta Astraa. Vain suomalainen autonostaja voi olla niin pässi, että pysyy samassa merkissä vaikka vikoja olisi kuinka. "Ehkä se seuraava Astra on viaton..."
Molemmat vaihtoehdot ovat suorastaan loistavia. Muistathan käyttää ajaessa tuulipukua ja ajohansikkaina rukkasia. Eläköön Nerdland!
P.S. älä missään tapauksessa käy kokeilemassa niitä etelän hetelmiä kuten Renaultia tai Fiatia. Niissä on sähkövikoja ja ruostuvat herkästi. Autotekniikka muuttuu yhtä hitaasti kuin suomalaisen ennakkoluulot.
Opel kauppiaiden kannattaa olla kuulolla, koska nimim. 'Ahonen' on tulossa kohta kaupoille ostamaan uutta Astraa. Vain suomalainen autonostaja voi olla niin pässi, että pysyy samassa merkissä vaikka vikoja olisi kuinka. "Ehkä se seuraava Astra on viaton..."
Molemmat vaihtoehdot ovat suorastaan loistavia. Muistathan käyttää ajaessa tuulipukua ja ajohansikkaina rukkasia. Eläköön Nerdland!
P.S. älä missään tapauksessa käy kokeilemassa niitä etelän hetelmiä kuten Renaultia tai Fiatia. Silloin sinä vasta kuseen joudut.
"Tyhmä, tyhmempi, suomalainen autonostaja"
Tojotaako sitten pitäisi olla ostamassa? Mitä tekee toimivalla tekniikalla, jos ei ole koria ympärillä?
Ja etkös itse ajele Stilolla?
[jalkkis muokkasi tätä viestiä 30.03.2005 klo 11:17]
P.S. älä missään tapauksessa käy kokeilemassa niitä etelän hetelmiä kuten Renaultia tai Fiatia. Niissä on sähkövikoja ja ruostuvat herkästi. Autotekniikka muuttuu yhtä hitaasti kuin suomalaisen ennakkoluulot.
EI OLE PELKOA!!
KYLLÄ SE VAAN ON NIIN et Saksasta ne autot on kotoisin, leikki kalut tulee muualta!
-01 Corollalla olen ajanut melko paljon, jousituksesta, ohjauksesta ja takatilat ovat huonoja puolia. Moottori oli hyvä ja äänetön, kaupungissa ohjaus tuntui liian kevyeltä mutta loppujen lopuksi kaupungissa se ohjaus parhaiten toimikin.
Ite ajelin 3 vuotta Astra caravanilla (tosin vähän uudempi malli kuin sun kysymyksessä eli vm 2000). Kun vaihdoin sen niin sillä oli ajettu 150 000. Mitään vikoja siinä ei ollut. Kuluvia osia tietenkin piti vaihtaa/huoltaa, mut se oli siinä Joten mun kokemuksen perusteella Astra on ihan hyvä valinta. Mut jokainen autohan on yksilö, joten sitä ei koskaan tiedä mitä saa...ostaa sitten uuden tai käytetyyn.
Meidän Astrassa myöskin kului yhdessä vaiheessa muutamia lamppuja ihan turhaan. Nyt ei enää.
Kavereiten kokemusten ja talvella tehtyjen, välille jättäneiden autoijen, laskelman perusteella VÄLTÄ OPELIA. Parilla kaverilla ton ikänen astra ja toinen luovutti ja möi pois toinen kiroilee vikojen määrää.
Hämeenlinna - Hyvinkää välillä motarilla on maannut tänä talvena ainakin 3 Toyotaa tien varressa ja sillä perusteella neuvoisin VÄLTTÄMÄÄN TOYOTAA. Näyttäisi olevan Suomen epäluotettavin auto.
Minun kaverini on kovasti kehuneet Opelia ja jos on tullut vika sen korjaa todella halvalla. Opel Astralla olen mennyt tuhansia kilometrejä eikä Opel on jäänyt kertaakaan tielle.
Ainakin -95 mallinen Opel Astra on hyvä ajettava, hyvä ääritilanteissa, ihan mukavat tilatkin on, kaiken tavoin kiva auto. Parempi voisi olla vaihteiston toiminta, mutta enpä ole muitten kuullut siiitäkään valittavan.
(Kaverillani on vähän vanhempi Toyota melko viaton auto, mutta ohjaus ja ajettavuus aika kamalia. Itse olen kerran oikein kunnolla menettänyt auton hallinnan ja se oli Toyota Corolla, en ole mikään hyvä kuski enkä ajanut mitenkään erityisen kovaa mutta eipä ole muilla autoilla ihan noin käynyt.
Toyotat ovat kumminkin hyviä autoja, vähän vikoja ja helppoja korjata. Jos joskus sattuu vikoja tulemaan. Uudet Corollatkin ovat ainakin testien mukaan ihan hyviä ajettavia.)
Itselläni on ollut -95 mallin astra caravan, ja se oli hyvä perusauto, mutta söi öljyä aivan älyttömästi. Etuovien tapit rupesivat naksumaan todella rasittavasti ajon aikana, moottorin sähkävaroitusvalo syttyi ilamn syytä vähän väliä ja sammui, kun otti virran pois ja starttasi uudestaan. nyt jo niin vanha, etten suosittele
Astrasta tuntuu olevan mielipiteet laidasta laitaan. Huomattua ainakin on että vikoja on ollut ja hieman ruostettakin. En ole kuullut että Astra olisi kertaakaan tielle jätättänyt. Tai että siinä olisi kallis vika.
Mikä on sitten kallis? Nykyään ajan -00 mallin astra i.8 16v, ja vikoja ollut mielestäni liikaakin. Ostin auton vuoden vanhana 26 tkm ajettuna. 4 kk päästä abs valo jäi aina käynnistettäessä päälle. Valo sammui, kun otin virran pois ja laitoin uudestaan päälle. asia jäi kuitenkin häiritsemään ja eikun huoltoon. Testerillä todettiin vika etupyörän navassa, ja vika oli hapettunut johto, jossa väärä jännite. Ainoa korjaus oli koko pyörän navan (abs-tunnistimet ym.) vaihtaminen. Hintaa n. 600 euroa. Vuonna 2003 alkoi hireveä tärinä keskikonsolin sisältä, ja vika osoittautui ilmastoinnin vesiventtiilin hammaspyörän tai useamman katkeamiseksi, minkä takia se rätisi paikoillaan. Hinta olisi ollut n. 400 euroa, mutta työ jäi tekemättä, koska ilmastointilaite toimii ilman kyseistä venttiiliäkin. (korjaus:jalkatilasta virtajohto irti) 2004 hajosi kuskin penkinlämmitin tai sen katkaisin. Vika : penkki lämpenee niin että #&%£$!* oikeasti palaa ja ei mene millään pois pältä, vaikka katkaisija nollassa. hintaa en tiedä, sillä otin sulakkeen pois. Minulle vikoja tarpeeksi, nyt menee opel vaihtoon, vaikka ajettavuudeltaan ja suorituskyvyltään se on mielestäni varsin hyvä perheauto.
Noiden aiempien vastausten perusteella VÄLTÄ kumpaankin sekä VW:a että Opelia! Minua ainakin kauhistuttaa Opelin pyörännavan hinta tai VW:n "valomoduulin" hinta. Omaan Mazdaani en ole normaalien kuluvien osien lisäksi (jarrut jne.) tarvinnut sijoittaa kuin noin 100e ylimääräistä viimeisen reilun kuuden vuoden aikana - ja siinäkin on sata euroa liikaa ...vilkkurele piti autoon vaihtaa - siinä ainut vika tähän asti. Harmi, että Mazdalla ei ole farmaria tuohon kokoluokkaan - ovat nimittäin erittäin vahvoja autoja... milloinhan sitä raaskisi noin hyvästä edes luopua?
Ostappa variantin tai caravanin sijaan vaikka se suursuosikki ja luotettavuuden perkuva eli Toyota Corolla.
Vm.97-02 farmari ei todellakaan ole niin huono ajaa kuin muutamat keskustelijat täällä väittävät (uusin 02- mallihan on luokkansa kärkipäätä ja nuo vanhemmat sellaista keskikastia tuon asian suhteen) Itseasiassa autolehtien testaajatkin ovat pitäneet sitä ihan kohtuullisen hyvänä esim. Tuulilasin perheautovertailu (olikohan nro. 11/97) Toyota oli vertailun toinen ja varmaankin vanhemmiten vähävikaisuutensa ansioista sijoitus sen kun paranee
Lisäksi tuossa 97- mallissa on jo abs-jarrut ja airbagit vakiovarusteena. Törmäystestissä Corolla sai vuonna 98 samat kolme tähteä kuin Golfkin. Golf IV tosin testattiin uudelleen kun siihen lisättiin sivubagit ja sen jälkeen auto sai neljännen tähden. Corollaa ei sivutyynyillä ole testattu. Kaiken kaikkiaan ikäluokassaan turvallinen valinta tuo Corolla kaikin puolin. Tosin tuonikäinen Corolla on kokoluokassaan hiukan ahtaanpuoleinen takatiloiltaan esim. Astraan verrattuna. Vm.00 pellin alle tuli edistykselliset vvt-i koneet.
Ei se huono auto ole se vanhempikaan Corolla-malli vm.92-97. Tosin sen mallin ohjaus on melko tunnoton ja se on selvästi tuota seuraavaa mallia karummin varusteltu (ei ABS:ä jne) ja äänieristetty. Joku väitti tuolla aiemmin ilmeisesti juuri tuon ko. 92-97 korimallin vääntömomentiksi 120nm - se onkin totta mutta koskee 1,3-mallia (88hv) - 1,6 on sitten riuskempi kulkemaan (114hv, 145nm).
Corollan osalta osaan kertoa (tarvittaessa) tarkastettavista kohteista ja teknisistä ominaisuuksista enemmänkin. Toki jotain osaan kertoilla myös VW:sta ja Opelistakin mutta eiköhän tuossa yllä ole noita vikakohteita tullut sulateltavaksi jo ihan riittämiin...
Kerroppa sitten millaisen auton löydät. Aja mahdollisimman monia ja tingi autolle takuu. Kaikkia noita (Corolla, Astra, Golf) on paljon tarjolla, joten huonokuntoiseen ei kannata tyytyä...
Jos nyt sitten lopuksi olisi pakko valita Golf vai Astra... niin edullisemman hinnan vuoksi ottaisin ehkä Astran vm. 98-. Dieslinä valinta osuisi Golfiin. Noista sanoisin vielä, että laadussa nuo eivät juhli mutta Astrat ovat melko huokeita hankkia...
Opel kauppiaiden kannattaa olla kuulolla, koska nimim. 'Ahonen' on tulossa kohta kaupoille ostamaan uutta Astraa. Vain suomalainen autonostaja voi olla niin pässi, että pysyy samassa merkissä vaikka vikoja olisi kuinka. "Ehkä se seuraava Astra on viaton..."
Molemmat vaihtoehdot ovat suorastaan loistavia. Muistathan käyttää ajaessa tuulipukua ja ajohansikkaina rukkasia. Eläköön Nerdland!
P.S. älä missään tapauksessa käy kokeilemassa niitä etelän hetelmiä kuten Renaultia tai Fiatia. Niissä on sähkövikoja ja ruostuvat herkästi. Autotekniikka muuttuu yhtä hitaasti kuin suomalaisen ennakkoluulot.
Molemmat vaihtoehdot ovat suorastaan loistavia. Muistathan käyttää ajaessa tuulipukua ja ajohansikkaina rukkasia. Eläköön Nerdland!
P.S. älä missään tapauksessa käy kokeilemassa niitä etelän hetelmiä kuten Renaultia tai Fiatia. Silloin sinä vasta kuseen joudut.
"Tyhmä, tyhmempi, suomalainen autonostaja"
Tojotaako sitten pitäisi olla ostamassa? Mitä tekee toimivalla tekniikalla, jos ei ole koria ympärillä?
Ja etkös itse ajele Stilolla?
EI OLE PELKOA!!
KYLLÄ SE VAAN ON NIIN et Saksasta ne autot on kotoisin, leikki kalut tulee muualta!
-01 Corollalla olen ajanut melko paljon, jousituksesta, ohjauksesta ja takatilat ovat huonoja puolia. Moottori oli hyvä ja äänetön, kaupungissa ohjaus tuntui liian kevyeltä mutta loppujen lopuksi kaupungissa se ohjaus parhaiten toimikin.
Kysymys kuului:
"VW Variant vai Astra Caravan??"
Vastaus kuuluu:
VW Variant.
Onse kumma jos ei ala mennä jakeluun!
Ite ajelin 3 vuotta Astra caravanilla (tosin vähän uudempi malli kuin sun kysymyksessä eli vm 2000). Kun vaihdoin sen niin sillä oli ajettu
150 000. Mitään vikoja siinä ei ollut. Kuluvia osia tietenkin piti vaihtaa/huoltaa, mut se oli siinä Joten mun kokemuksen perusteella Astra on ihan hyvä valinta. Mut jokainen autohan on yksilö, joten sitä ei koskaan tiedä mitä saa...ostaa sitten uuden tai käytetyyn.