Itselläni oli eka auto legendaarinen Datsun 100A... Se oli helppo, halpa ja hieno! Japsit tuntuu toimivan ihan ok jos ei halua mitään ylimääräisiä herkkuja vaan pelkän kulkuneuvon A:sta B:hen. Sitten jos on pätäkkää niin esim. Mercedes-Benz antaa jo laadukasta kyytiä ja hyvin pidettynä myös edullisesti. Nyttemmin käytössäni oleva VW Golf III 1.9TD on ollut ihan ok-birssi... Joskin haluan siitä eroon kunhan rahaa karttuu (joskus sadan vuoden päästä ehkä!)
kun en tiedä onko kyseessä mies vai nainen, ehdotan tämmöstä joka sopii sekä että.
Entisenä Toyotamiehenä kyseiset pelit suht hyvin tuntien Toyota Starlet 1.4 EcoTronic. Näitä löytyy autotalli.com:sta tommosta 96-99 mallia hintahaarukka 6000 - 9000 ecua.
Yksinkertaiselta perustekniikaltaan luotettavuuden perikuva (noteerattu esim ADAC:n tilastoissa korkealle), pieniruokainen ja mukava pyöritellä taajama-ajossa. Istuu käteen kuin hanska.
Hinnan ja luotettavuuden ollessa kriteerinä voisi Suzuki Swift olla vaihtoehto. Mitään hienoahan siinä ei ole, mutta kestävä se lienee, ainakin jos ruosteenestot on joskus hoidettu.
Kun hinta on suuri kriteeri, helposti käy niin, että ostaa mielestään sen hienomman, vaikka vähän vanhemmankin ja sitten tärvää korjauksiin pienen omaisuuden.
DATSUN 140y kortti 13päivän päästä.... siinä on kova eka auto: tyylikäs, takaveto, halpa , hyvä, legenda!, pieniruokainen, kestävä.... jos halpa ja hyvä pitää olla niin entäs: Nissan Cherry 1.5? niitä on vielä hyväpeltisiäkin-ja halvalla! sopivasti tehoa ja laatua...kun ei pellit katoa... tai halpoja Mazda 323 sia? ainakin näitä 84-89 malleja saa hyviä kohtuu hintaan, kun uudempikoppainen 323 89-95 ruosteinen maksaa paljon enemmän. itse kääntyisin varmaan mazda 323 1.5 hb gti:n 86-89 puoleen...jos en haluaisi laittaa, vain ajaa ja halvalla! jos tykkäät laittaa niin...corolla ke20/25/30/35 tai datsun 120y b210! ...näillä saa päät kääntymään ja perän lentämään...
Ensimmäiseksi autoksi ei saisi antaa kenelekkään takavetoa. Opettelisivat ensin ajamaan ja sitten kikkailemaan, muttakun ensin pitää opetella kylki edellä ajaminen. Tässäkin hommassa pitää varmaan säätää "holhoava" laki, kun järjenkäyttö ei tunnu toisilta onnistuvan.
tuntuu olevan se takaveto tärkein niille, jotka ovat aloittaneet"harjoittelun" melko ajoissa.... itselleni oli takaveto lähes välttämätön! ensimmäisen ostin 15v (lancer 1600 -7 johon oitis ihastuin...nyt silläkin on tullut ajettua noin 2000km."suljetulla alueella..." ja mielestäni etuvetoinen ei vedä vertoja! puskee vain tai perä vippaa yhtäkkiä(jäällä) takapotkua oppii nopesti ohjaamaan kaasulla, jos mennään siis kahva edellä niin se on yleensä kuskista kiinni... oikeastaan toi mitsu tuntui peilijäällä vakaammalta kuin 323 -93 , tosin mazdassa ohjaus tehostettu= ei mun makuun. tunnoton jäällä.
Eipä taida isi olla makselemassa Se valkoinen Mazda näytti aikas söpöltä, mutta naisen auton kriteerithän ovatkin, että auto on pieni, turvallinen ja punainen!
Itselläni oli eka auto legendaarinen Datsun 100A... Se oli helppo, halpa ja hieno!
Japsit tuntuu toimivan ihan ok jos ei halua mitään ylimääräisiä herkkuja vaan pelkän kulkuneuvon A:sta B:hen.
Sitten jos on pätäkkää niin esim. Mercedes-Benz antaa jo laadukasta kyytiä ja hyvin pidettynä myös edullisesti.
Nyttemmin käytössäni oleva VW Golf III 1.9TD on ollut ihan ok-birssi... Joskin haluan siitä eroon kunhan rahaa karttuu (joskus sadan vuoden päästä ehkä!)
Moro
Ei olisi pahitteeksi jos kertoisit minkälainen potti sinulla on siihen autoon laittaa, olisi helpompi palstalaisten antaa vinkkejä.
kun en tiedä onko kyseessä mies vai nainen, ehdotan tämmöstä joka sopii sekä että.
Entisenä Toyotamiehenä kyseiset pelit suht hyvin tuntien
Toyota Starlet 1.4 EcoTronic. Näitä löytyy autotalli.com:sta tommosta 96-99 mallia hintahaarukka 6000 - 9000 ecua.
Yksinkertaiselta perustekniikaltaan luotettavuuden perikuva (noteerattu esim ADAC:n tilastoissa korkealle), pieniruokainen ja mukava pyöritellä taajama-ajossa. Istuu käteen kuin hanska.
Mahdollisimman vähän rahaa siihen laittaisin... Kun nyt pääsis jollain tota työmatkaa kulkemaan...
Hinnan ja luotettavuuden ollessa kriteerinä voisi Suzuki Swift olla vaihtoehto. Mitään hienoahan siinä ei ole, mutta kestävä se lienee, ainakin jos ruosteenestot on joskus hoidettu.
Kun hinta on suuri kriteeri, helposti käy niin, että ostaa mielestään sen hienomman, vaikka vähän vanhemmankin ja sitten tärvää korjauksiin pienen omaisuuden.
DATSUN 140y kortti 13päivän päästä.... siinä on kova eka auto: tyylikäs, takaveto, halpa , hyvä, legenda!, pieniruokainen, kestävä....
jos halpa ja hyvä pitää olla niin entäs: Nissan Cherry 1.5? niitä on vielä hyväpeltisiäkin-ja halvalla! sopivasti tehoa ja laatua...kun ei pellit katoa... tai halpoja Mazda 323 sia? ainakin näitä 84-89 malleja saa hyviä kohtuu hintaan, kun uudempikoppainen 323 89-95 ruosteinen maksaa paljon enemmän. itse kääntyisin varmaan mazda 323 1.5 hb gti:n 86-89 puoleen...jos en haluaisi laittaa, vain ajaa ja halvalla! jos tykkäät laittaa niin...corolla ke20/25/30/35 tai datsun 120y b210! ...näillä saa päät kääntymään ja perän lentämään...
Ensimmäiseksi autoksi ei saisi antaa kenelekkään takavetoa. Opettelisivat ensin ajamaan ja sitten kikkailemaan, muttakun ensin pitää opetella kylki edellä ajaminen. Tässäkin hommassa pitää varmaan säätää "holhoava" laki, kun järjenkäyttö ei tunnu toisilta onnistuvan.
tuntuu olevan se takaveto tärkein niille, jotka ovat aloittaneet"harjoittelun" melko ajoissa.... itselleni oli takaveto lähes välttämätön! ensimmäisen ostin 15v (lancer 1600 -7 johon oitis ihastuin...nyt silläkin on tullut ajettua noin 2000km."suljetulla alueella..." ja mielestäni etuvetoinen ei vedä vertoja! puskee vain tai perä vippaa yhtäkkiä(jäällä) takapotkua oppii nopesti ohjaamaan kaasulla, jos mennään siis kahva edellä niin se on yleensä kuskista kiinni... oikeastaan toi mitsu tuntui peilijäällä vakaammalta kuin 323 -93 , tosin mazdassa ohjaus tehostettu= ei mun makuun. tunnoton jäällä.
Aika peruspeliä tarjoisin, jolla mentäis varmasti vielä pitkään ja arvo säilyy:
http://autotalli.fi/crometapp/product/cars/search/public/item.jsp?list=7705521E60863AAFDDD40F48714EDA132541B37&cmd=move1&id=31.772093&portal=at&.pkg=84153500&.pkg=84153499
taitaa avensis olla vähä turhan kallis ensi autoksi?
eikö ekan auton hintaluokka pyöri siinä 100-1700euroa...jos ei "isi maksa"? noista mazda 323:sista on hyviä kokemuksia!
esim: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=270837&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=2@sortCol=@ord=@id_vehicle_type=@id_make=44@id_model=479@id_car_type=@id_fuel_type=@pfrom=@pto=2000@yfrom=@yto=
tai.... http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=258008&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=2@sortCol=@ord=@id_vehicle_type=@id_make=44@id_model=479@id_car_type=@id_fuel_type=@pfrom=@pto=2000@yfrom=@yto=
Eipä taida isi olla makselemassa Se valkoinen Mazda näytti aikas söpöltä, mutta naisen auton kriteerithän ovatkin, että auto on pieni, turvallinen ja punainen!
voin sanoa ettei sellaista olekkaan...
mites punainen uudempikoppainen sunny?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=257415&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=5@sortCol=@ord=@id_vehicle_type=@id_make=55@id_model=@id_car_type=@id_fuel_type=@pfrom=@pto=1500@yfrom=@yto=
Miisku, mites tällainen punainen pieni herhiläinen. Suzukit yleensä myös vähävikaisia ja vähäruokaisia.
http://autotalli.fi/crometapp/product/cars/search/public/item.jsp?list=77318619EC5B6B52BC437BD07EC3D3CAE94D9BD&cmd=move2&id=31.741728&portal=at&.pkg=84194976&.pkg=84194975
Toi Suzuki vaikuttaisi ihan hyvältä hinta-laatu-suhteeltaan.