Wartburgin tyhjäkäynti

6 kommenttia

Löytyiskö täältä vielä todellisia Wartburg -asiantuntijoita? :smile:
Ongelmana on, kuten otsakkeesta voi päätellä, tyhjäkäynti. Osaako joku sanoa, missä mahtaa olla vika kun tyhjäkäyntikierrokset joskus lähtee itsekseen karkailemaan tarpeettoman korkealle? Kierrokset saattavat siis ihan paikallaan seistessä aivan yllättäen lisääntyä, vaikka kuljettajalla ei jalka kaasupolkimella olisikaan.

  
  • Asiasta mitään tietämättä: voisiko vika olla kaasuttimen säädöissä, seos on liian laiha? Olikos tuossa Warressa kaksitahtikone?

    Raivaussahassa kierrokset ryntäävät polttoaineen loppuessa. Moottorikelkassa en ole kokeillut, kun ei ole tullut ajetuksi tankkia kuiviin :smile:

    Jos näin olisi, niin kannattaa tarkistaa tilanne, sillä kaksitahtikoneelle laiha seos ei ole ilmeisesti hyväksi. Voi ylikuumentua ja vaurioitua?

      
  • Katso onko kaasuttimen kiinnitysruuvit löysällä tai tiiviste viallinen, jos näin on, kone käy laihalla seoksella ja voi leikata kiinni pakoaukon alapuolelta.

      
  • Jep joo kaksitahtinen Warre on. Tiettävästihän Suomessa ei ole kuin yksi nelitahtinen sellainen ja tämä ei satu olemaan se.
    Toki arvelinkin, että kaasuttimeen tämä liittyy. Tiiviste vaikuttaa kyllä hyvältä, joten täytyypä säätää seosta lihavammalle, Warren moottori kun ei tunnetusti taida olla ns. laihaseosmoottori :tongue: Warrekuskille olisi ilmiselvästi etua runsaasta mopoilusta nuoruusvuosina tai vastaavasti moottori- ja raivaussahoista, tekniikka kun on melko pitkälti yhtenevää...

      
  • Tuli mieleen Warren 2-tahtikoneesta, että miten katsastuksen yhteydessä suhtaudutaan päästömittaukseen? Mitä ne mittarit näyttävät, vai saako Warre ohittaa kyseisen mittarin kokonaan?

      
  • Lainaus:
    27.04.2005 klo 21:28 SixPack kirjoitti
    Tuli mieleen Warren 2-tahtikoneesta, että miten katsastuksen yhteydessä suhtaudutaan päästömittaukseen? Mitä ne mittarit näyttävät, vai saako Warre ohittaa kyseisen mittarin kokonaan?


    (Ottomoottorisille) ajoneuvoille tehdään erilaisia mittauksia ja tarkistuksia, jos se on otettu käyttöön 1978 tai myöhemmin. Nuoremmille (vähäpäästöisille) kriteerit ovat tiukemmat ja uusimmille tehdään myös OBD-tarkistuksia.

    Vanhemmille ajoneuvoille läpäisyyn vaikuttaa ainakin se, säilyykö katsastaja työkykyisenä leimaamiseen saakka.

    Kriteerit löytyvät AKE:n sivuilta, esim. http://www.ake.fi/pdf/katsastuksen_arvosteluperusteet_AKE-2002.pdf

      
  • Niin no tämä Wartburg on vuosimallia 1986, eikä mulla itseasiassa ole tällä hetkellä käsitystä kuinka ko. autolle päästömittaukset katsastuksessa suoritetaan. Selvähän se on, ettei sieltä putkesta kovin puhdasta ilmaa tule... :kiss:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit