misar

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Käsittäkseni liikenne on sitä turvallisempaa mitä tasaisemilla ominaisuusilla eri ajoneuvot on varustettu. Silloin kaikilla on yhteneväiset mahdollisuudet selvitä kunnialla äkillisestä tilanteesta. Mikäli vielä olisi niin että nämä tollot, ymmärtäis…
  • Tomppa Kruisailija: On se kumma miten rengas jolla pärjää talvella jäälläkin muuttuu yhtäkkiä hengenvaaralliseksi kesän paremmalla kelillä. Kyllä se talvellakin on yhtä hengenvaarallinen. Se mikä tekee siitä jotenkin käyttökelpoisen, on n…
  • E2800: ..yrität keksiä mitä naurettavimpia verukkeita jotka eivät millään tavoin liity aloitusaiheeseen Ehkäpä ilmiannat viestini TM-toimitukselle jos koet asian noinkin henkilökohtaisella tasolla? En todellakaan koe, mutta ihmettelen mik…
  • mikahe: Jos aloittaja olisi yhtään perehtynyt Suomessa kesäkuukausien onnettomuusraportteihin ja -tilastoihin, hän tietäisi, että mitä vähemmän (ylisuurissa ohjausliikkeiss&#228 olisi pitoa, sitä vähemmän (vakavia) onnettomuuksia olisi sattun…
  • E2800: Noilla perusteilla nastarengas hakkaa kitkan mennen tullen. Minulla aina tulee mieleen TM-talvirengastestit 2000 ja 2010 joissa todettiin ettei käytetty nastarengas ole maineensa veroinen. Samaa kertoo Teknikens Värld-lehti. Itse…
  • Eikö kitkankäyttäjillä riitä kantti perustelemaan kesäkäyttöään. Outo juttu kun täällä, on saatu lukea ylistäviä lausuntoja omasta fiksusta ratkaisusta käyttää kitkoja kesäkäytössä. Sitä saa myös ihmetellä että kitkankäyttäjien valintaperuste…
  • Tuosta SUV:n soveltuvuudesta talviajoon voisi olla monta mieltä. Onhan tunnettua että hyvän etenemiskyvyn omaava SUV on poikkeuksetta painava 1800-2300kg sillä pystyy kyllä etenemään vauhdikkaasti, mutta se kun lipsuu käsistä niin silloin tarvitaan …
  • Toyotan juuttuva kaasupoljin on jenkkialihankkijan valmistama, kyseistä vikaa ei ole japanissa valmistetuissa autoissa, sikäläisen alihankkijan kaasupolkimissa. Ennen kuin joku kommentoi, niin kerron etten omista kyseistä kulkinetta koska en m…
  • Aivan oikeaan osuit Herbert, kun veikkasit lähellä ajamisen ahdistavan, juuri noin asian itse koen. Ei ole pienintäkään syytä miksi antaisin omasta turvallisuudesta huolehtimisen toisen autoilijan käsiin, näinhän asia tosiasiassa on kun sitä vähänki…
  • Taitaa Herbert tietää mikä itseäni eniten rassaa, ettei vaan olisi perässäroikkuminen. Joskus tuntuu siltä kun osoittaa vaikka vilauttamalla jarruvaloja välimatkasta, että oikein uhallakin ruvetaan oikein tietoisesti ajamaan lähellä. On jäänyt…
  • Herbert, kyllä minunkin mielestä kaistalla pysyminen on vaivatonta, vaikka katsetta ei voikaan kovin pitkälle suunnata, siinä suhteessa olemme samaa mieltä. Lähinnä tarkoitin päiväolosuhteissa sitä, että omaa osaamistaan voi kehittää omaksumalla tie…
  • Herbert peräsit mielipidettä pimeälläajoon, ilmeisesti halusit kommenttia miten katse suunnataan pitkälle puolivalojen näyttämän puitteissa. No ei mitenkään, jos ei ole sattunut syntymään lepakoksi. Tosin ei se estä suuntaamasta katsetta niin pitkäl…
  • Herbert totesit ettei kaarresäde pienenee jos siirrytään keskiviivan tuntumaan, ei toki näin tapahdu jos vasen kaarre aloitetaan kaistan oikeasta reunasta ja päätetään oikeaan reunaan niin kyllä säde sillon suurenee. Eri asia sitten onko siitä käytä…
  • Kysyin tuota mutkan arvioimista sen takia että oletuksena on ettei suuri osa autoilijoista tai moottoripyöräilijöistä ole osannut,tiennyt tai halua kehittää liikenteessä selviytymistaitojaan. Herbert jo tuossa kertoi joukon asioita jolla mutka…
  • Muutama kommentti Herbertille Kohta 26. käsittääkseni tekstissä tarkoitetaan nimenomaan sitä että katse suunnataan liian lähelle mutkaan ja sen seurauksena käännetään liian jyrkästi mutkaan eli helposti johtaa tilanteeseen jossa mutka oiotaan.…
  • Pakko tähän on kommentoida. Syy miksi moottoripyörällä oikealle kääntyvä mutka aloitetaan läheltä keskiviivaa, ja vasemmalle kääntyvä tien oikeasta reunasta on varmistaa oma näkemisensä vastaantulijoiden osalta mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. N…
  • Sama juttu. Vierastin tuota Herbertin näkemystä että katsotaan pitkälle, ja se aiheuttaisi oikomisen. Pikemminkin lähelle katsominen aiheuttaa sitä, ja aikaansaa kulmikkaan ajolinjan. Jos pitäisi lähteä arvuuttelemaan oikomisten syitä, niin veikkais…
  • Ketjun aloittajan mielipiteet ovat kyllä mitä karkeinta ikärasismia jota olettaa saattaa, voi vain kuvitella mitä tuollaisten mielipiteiden esittäjän oma käytös ikä autoilijoita kohtaan liikenteessä mahtaa olla. Aki kirjoitti asian niin kuin s…
  • Vuosia sitten eu:ssa tehtiin kaikissa maissa kyselytutkimus mikä ihmisiä eniten ärsyttää, ja suomessa tulos oli että ylivoimaisesti eniten ärsytti autoilijoiden perässäroikkuminen 90%sesti vastanneista. Herääkin kysymys miksi välillä tuntuu e…
  • Suomesta löytyy varmasti tuhansittain tiesuoria, joista löytyy kumpuja joka peittää vastaantulija näkymästä oli sitten valot päällä tai ei. Siitä huolimatta Ajattelija on sitä mieltä, että rekan takaa voi lähteä ohitukseen vesisumussa siitä h…
  • Moottoripyörän ajaminen valoitta on todennäkoisesti johtunut siitä, ettei vanhemmissa pyörissä ole valoautomatiikkaa jolloin asia helposti voi unohtua, kun on esimerkiksi autossaan tottunut ettei niistä tarvitse huolehtia. On päivänselvä asia …
  • Se mikä on räjähdysmäisesti lisääntynyt, on vanhempien autojen yleiseksi muodostunut tapa ajaa parkeilla, joka on omituista koska kyseistä tapaa ei käsittääkseni paljoa esiintynyt ennen kuin nämä ledihuomiovalot alkoivat yleistymään. Onko sitt…
  • Onhan melkoinen keskustelunaihe jossa muutama valehtelija puolustaa mukamas omaa terveyttään lapsellisilla jutuillaan hoh hoijaa!! On täysin naurettavaa vedota mukamas joihinkin tutkimuksiin joita nyt tulee lukemattomien julkisuudenkipeiten v…
  • Tyypillinen vastaus tautiluokituksen omaavalle, joka kuvittelee olevansa lähestulkoon jumalan asemassa muihin nähden ja kanssaihmiset ovat pelkkiä idiootteja jotka eivät ymmärrä tätä ajatusten tonavan loistavaa älykkyyttä. Onneksi olen ollut …
  • On se kumma että kaikenlaiset henkisesti häiriintyneet narsistit ja persoonallisuushäiriöiset, vaativat ikääntyville kansalaisille erillaisia rajoituksia, ja testejä pitäen itseään ikäänkuin muita parempina, kaikkitietävinä ja mukamas vanhat ovat he…
  • Tällä foorumilla on vuodesta toiseen toitotettu kuinka nastat ovat ylivoimaisessa roolissa katupölyn tuottajana, ajatus on maalaisjärjelläkin mietittynä aivan sairaan naurettava. Nähdäkseni kukaan nastankäyttäjä ole sitä kiistänyt etteikö nastat tie…
  • Yhdyn Herbertin kommenttiin ja lisään että talvirenkaissa ehkä vielä enemmän tasoeroja. Mikä lienee tilanne kun niitä heikoimpia sovelletaan. Itselläni on samantapaisia kokemuksia vuodelta -94 ensimmäisellä ABC autolla, sillä erolla että tilan…
  • Toivottavasti virkamiehetkin vihdoin saavat silmänsä auki sille tosiasialle että talvirengas oli sitten kitka tai nasta on täysin kelvoton kesäkäytössä. Kun näistä muutamista mielipiteistä paistaa läpi tuo täydellisen tietämättömyyden luoma v…
  • E2800: tuon teorian mukaan olisi vain raapimisjälkiä. Niitäkin näkyy silloin kun rengas on menettämässä tai menettänyt pitoaan. Eli nasta toimii odotetusti, kuinka paljon aikaisemmin kitka on holtittomassa luistossa. ..miksi nastarenk…
  • Kitkankäyttäjillä näyttäisi ölevan kova yksimielisyys siitä että nastapito perustuu vain teräviin kulmiin. Mistä sitten johtuu se että jäällä on havaittavissa selkeät pistojäljet, eihän sellaisia pitäisi olla, vaan näkyvissä tuon teorian mukaan olis…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
27 aloitettua keskustelua
872 viestiä
0 ×   0 ×