Millä autolla ajat?

256 kommenttia
1234568
  • Mazda 6 TD Elegance farkku. Takana vajaa kaksi vuotta ja n. 70 000 km.

      
  • Lainaus:
    30.03.2005 klo 16:02 Kaasukake kirjoitti
    Xantia 2.0 Break Exclusive vm 99/00

    Erittäin tyytyväinen mukavuuspainotteiseen kyytiin. Helppo huollettava itsekkin, luja tekniikka ja kaunis muotoilu.

    Erinomainen yhdistelmä kohtuullista hintaa, tilaa, tehoa, mukavuutta ja luotettavuutta. :smile:

    Monet väittävät (en tarkoita asiantuntijoita) Citroenia vikaiseksi autoksi. Eikö sinulla siis ole ollut vikoja? Olen sinun kanssasi samaa mieltä että muotoilu on kaunis ja mukavuudesta.

      
  • Tervehdys kaikille!
    Tuli hankittua "hieman" uudempi auto tuon entisen -86 Corollan tilalle.
    Mondeo STW GLX 2.0 Ilmastointi Automaatti -97. Kohtalaisen harvinainen peli ilmeisesti, kun suurin osa Mondeoista on myyty ilmeisesti 1.8 koneella johon ei automaattia edes saa. Corollan jälkeen Mondeolla ajaminen tuntuu todella hienolta. :smile:
    Toivottavasti se kesäkin tulee jossain vaiheessa, että pääsee ilmastoinnin autuutta kokemaan.

      
  • Pieni korjaus. Tuohon aikaan, -97, automaattivaihteisto oli myöskin 1.8 -Mondeossa (itselläni oli sellainen).

      
  • Juu aivan totta. Perun puheeni tuosta tomaatin saatavuudesta.
    :ashamed:

      
  • Nissan 200SX Turbo -90

    About 300 tkm takana, mutta se ei menoa haittaa. :smile:

      

  • Citroen "Coupe" ZX ´94 ja Peugeot 206 ´03. PSA-konsernin autoja suosin :smile:

      
  • Astra 1.8 Sport Wagon vm. -03
    Ulkoäänet kuuluu sisään aika vahvasti,muuten ollut ihan ok peli.
    Alusta toiminut ihan kivasti venettä vetäessäkin.Keskikulutus 7 l pintaan.

      
  • "Ykkösautona" audi 80 vm.90 ja duuni autona sitten kunnon nokivasara eli Toyota Hiace vm.85. Audi ollut vuoden päivät ja yksi mainittava vika ollut, viikkoa ennen joulua (2004) otti laturi lopputilin. Muuten vaan öljyt vaihtoon ja bensaa tankkiin. Hiace o ny semmonen, ihan ok. duuniauto vaan, ei haittaa osumat. :grin:

    [muiva muokkasi tätä viestiä 11.05.2005 klo 17:06]
      
  • Monet väittävät (en tarkoita asiantuntijoita) Citroenia vikaiseksi autoksi. Eikö sinulla siis ole ollut vikoja? Olen sinun kanssasi samaa mieltä että muotoilu on kaunis ja mukavuudesta.

    Niinhän ne väittää monet, varsinkin Esson baarissa. Kun vaihtaa parin vuoden välein hydrauliikkanesteet (neste 30€, työ ehkä toinen mokoma) ja hoitaa muut normaalit huollot, ei mitään erityistä ole odotettavissa. Itse olen omistanut tämän nykyisen yksilön kohta 3 vuotta ja kilometrejä on kertynyt siinä ajassa reilut 60t. Tyhjäkäyntimoottori putsattiin karstasta puolitoista vuotta sitten, pakoputken vikan pään vaihdoin eilen ja takaoven lukkoa korjattiin ostamisen jälkeen takuuseen. Siinä on olleet kaikki päiväkirjamerkinnät normi-huoltojen lisäksi (huoltojen yhteydessä kahdesti hydenesteet). Itse vaihdoin edestä jousikuulat taakse ja ostin eteen uudet käytetyt, ominaisuuksiltaa hieman toisenlaiset, kyyti muuttui entisestään pehmeämmäksi. Huolloista voi mainita sen, että tässä merkissä on asiantuntijapajoja ympäri suomea, ei tartte maksaa ylihintoja maahantuojalle. Esim jakoremmin vaihto 16v-koneeseen tuli kustantamaan 110 tonnin kohdalla 120€. Kauhulla olen kuunnellut monien 60 tonnin välein vaihdetavien vehkeiden kustannusta.

    Kun kärry on hiukankin erilainen tekniikaltaa ja vielä ranskalainen, löytyy koko joukko tavallisemmilla sakemanneilla ja japanilaisilla autoilla ajavia, jotka toimivat totuuden torvina näissä asioissa. Ei kannata korvaansa lotkauttaa. Itse toivottelen kaikille turvallisia ja miellyttävi kilometrejä merkkiin katsomatta.

    ps. Citikassa on sekin hyvä puoli, että ajo on niin mukavaa, ettei ole erityistä kiirettä perille. Tulee ajettua turhaan höntyilemättä pehmeästi keinuen.

      

  • Audi A4 2.0 TFSI Avant Quattro vm.2005

    Lastutuksen jälkeen luvassa 355 Nm/1850 rpm ja 180 kW/5000 rpm

      
  • Mitä pirua se teille kuuluu millä minä ajan.

      
  • BMW 540IA ja erittäin tyytyväinen. Kommentteja tietty tulee, että on kalliita kilometrejä mutta laatu on se mikä ratkaisee. Voishan sitä ajaa "peltipurkilla" ja kuunella rengas yms melua mutta tällä voi nauttia ajamisesta ja kuunnella vaikka oppeera musiikkia minkään muun melun häiritsemättä.
    Että kallista no elämä on. :tongue:

      
  • -04 Audi A3 3,2 quattro DSG. Paremman puutteessa... :wink:

      
  • vm. 1991 Lotus Omega 377hv. Ei tarvitse lastua vaihtaa, kulkee ilmankin...

      
  • Vm.-94 Opel omega V6 170hv. Ei ehkä mikään tykki, mutta ajettavuus huippuluokkaa.

      
  • Honda Accord 2.0 EX At -90

      
  • -99 Mondeo 2.0 GT farkkuhan tossa alla on, yllättävän hyvin on pelannu (n.2v) ennakkoluuloista huolimatta. Alustaa pitäs vähän jämäköittää. :sunglasses:

      
  • Ku Paattisten oma poika kerto et sil on avobemari, ni mä kyllä lähtisin ihan mielelläni joskus kyytiin. :smile: Että sellasia...

      
  • Audi A4 Avant 1.8T Quattro.
    Eka kaikkivetää auto eikä paluuta kaksivetoisiin ole.

      
  • Typerää kysellä millä kukin ajaa, se on varmaankin jokaisen oma asia ja ei kuulu kenellekään.Mutta jos joku tulee moisella utelulla ja oman auton kehumisella autuaaksi niin ei voi kuin valittaa.

      
  • skoda octavia 1.9 tdi 66KW ja opel Vectra a 1.8 niin ikään 66KW :grin: :grin:

      
  • Peugeot 307 SW, S-Edition 1,6 vm.2005

      
  • Satun olemaan vielä nassikka, mutta isäni ajaa Toyota Land Cruiserilla jossa on 4,0 litrainen V6 moottori. Siinä on kaikki lisävarusteet ja kromatut vanteet. Auto on muuten vuosimallia 2005.

    [Lan Cruiser muokkasi tätä viestiä 07.08.2005 klo 23:51]
      
  • Passat V6TDI

      
  • Lainaus:
    01.08.2005 klo 15:39 van the man kirjoitti
    Typerää kysellä millä kukin ajaa, se on varmaankin jokaisen oma asia ja ei kuulu kenellekään.Mutta jos joku tulee moisella utelulla ja oman auton kehumisella autuaaksi niin ei voi kuin valittaa.

    Typerää tai ei, mielestäni tuo kommenttisi on moninverroin typerämpi kuin alkuperäinen, viaton keskustelunaloitus. Harva TM-nettikeskustelu muuten on saanut yli 230 vastausta, eli ei se kohderyhmän kantilta kovin typerä ole ollut.

      
  • En millään. Puolisolla on työsuhde-Seat Ibiza, sillä silloin tällöin. Minulla oli Lada 1200 -87 aj.110 000km, mutta siitä hajosi moottori.

      
  • Tällä hetkellä Fiat Stilo JTD 'Active' eli ilmastointi, cruiseri jne. Olen palaamassa Suomeen ulkomailta joten ostin kauppakassiksi Fiat Punton, ilmastoinnilla varustettu sekin.
    On se vaan niin että kyllä Suomessakin jo ilmastoitu auto on kesäisin tarpeellinen !

    Vielä kun talven lumi & loskap****kelit loppuis niin ei kaipais ulkomaille.
    Saas nähä miten taas tottuu lumikeleissä ajeluun :confused:

      
  • Lumikelithän on keleistä parhaat :sunglasses:

    Pakkasta ilmassa ja alla lumipintainen tie...ei kuulu renkaiden ujellus vaan hiljainen lumen humina...a vot!

    Sais jo talvi tulla...loppuisi kesällä ainainen tuulilasin ja keulan putsaaminen ötököistä.

      
  • BMW 328i Coupe -97 tai Ford Mondeo 1.8 Ghia Wagon -03 tai Renault Clio 1.4 -99 :tongue:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit